هزینه سفر در تعطیلات فصل به فصل متغیر است. طبق اطلاعاتی که از مسافران در تمام جهان به‌دست آمده است، می‌توان جایی برای اقامت با قیمت مناسب پیدا کرد، اما این مسئله به ماهی که شما برای سفرتان انتخاب کردید بستگی دارد. پرسش اصلی این است که در هر فصل کجا برویم؟ پاسخ درست به این سوال راهنمای جهانگردی در فصل‌های سال خواهد بود. با انتخاب آن ۴۲ درصد از هزینه‌های خود کم کنید.

saadatrent

در این مطلب سفرزون اطلاعاتی درباره سفر کردن، به تفکیک زمان سفر و ماه به ماه ارائه کند تا انتخاب‌های راحت و ارزان‌تری پیش روی‌تان باشد  و راهنمای جهانگردی کاملی در دسترس‌تان باشد.

بارسلونا واقعی را در بهمن‌ماه کشف کنید

هر فصل کجا برویم؟ | Barcelona, Spain
هر فصل کجا برویم؟ | Barcelona, Spain

برای این‌که بیش‌ترین لذت را در سفر به بارسلونا ببرید، در ژانویه به اسپانیا سفر کنید. در ژانویه حراج‌های بسیاری را در بارسلونا خواهید یافت و به‌علاوه قیمت‌های اقامت و غیره ارزان‌تر هستند. زمستان در این‌جا، آزاردهنده نیست و هوا خیلی سرد نمی‌شود. بیش‌تر روزها آسمان آبی و آفتابی است. به‌علاوه شلوغی کم‌تر است و خیابان‌ها خلوت‌تر هستند و این به معنی صف‌های کم‌حجم‌تر برای بازدید از جاهای دیدنی است.

هم‌زمان، این فصل نقطه‌ی شروع برنامه‌های فرهنگی در بارسلوناست و بسیاری از نمایشگاه‌ها آماده برگزاری شده‌اند. بیرون یخ‌زدگی‌ها زیاد است، اما با خوردن شکلات داغ و اسنک کوروس، این یخ‌زدگی‌ها را به چیزی دوست‌داشتنی‌تر می‌توان تبدیل کرد. اگر در ابتدای ژانویه بارسلونا باشید می‌توانید به رژه‌ی «ریس ماگوس» (Reyes Magos) که متعلق به خاندان سلطنتی است، هم برسید.

این رژه در ۵ ژانویه برگزار می‌شود. این جشنواره خیابانی به‌صورت سنتی از عصر آغاز می‌شود. زمانی که ۳ پادشاه به بندر بارسلونا وارد می‌شوند و با آتش توپ‌ها و آتش‌بازی از آن‌ها استقبال می‌شود. حین عبور از شهر، آبنبات و شیرینی به سمت مردم پرت می‌کنند و مسیر که حالا با رقصنده‌ها و بازیگران و اجراگران سیرک و کشتی‌ها پر شده است، پر از هیجان و زیبایی است.

سال گذشته ماه ژانویه ۴۲ درصد ارزان‌تر از گران‌ترین ماه سال برای بارسلونا بود.

آمستردام در این موقع سال باورنکردنی‌ست

سفر به Amsterdam , Netherlands در فوریه عالی است
سفر به Amsterdam , Netherlands در فوریه عالی است

همین اول پاسخ سوال هر فصل کجا برویم؟ آمستردام را می‌دهیم، قطعا اسفندماه! با این‌که آمستردام واقعا در هر فصلی دیدنی‌ست، اما برای دیدن خانه‌های سه‌گوش و کانال‌ها، زمستان خیلی مناسب است. در فوریه سنگ‌فرش‌ها معمولا پوشیده از برف است. شهر خلوت است، اما مثل یک کارت‌پستال قرن نوزدهمی زیباست.

غذاهای هلندی هم در زمستان بیش‌تر می‌چسبند. چیزی شبیه به کوفته‌برنجی گرم که به “Bitterballen” معروف است با نان‌های خوشمزه، پنیرهای عالی و نوشیدنی مالت، ترکیبی بسیار درخشان برای فصل زمستان است. حتما نوشیدنی Jenever را هم در یکی از Brown Café‌های آمستردام تجربه کنید. Brown Cafe‌ها به‌خاطر این‌که دکور و ساختی چوبی دارند به این نام مشهور شده‌اند. به‌علاوه حس‌و‌حال قدیمی و تاریخی آن منحصر‌به‌فرد است.

سال گذشته در ماه فوریه ۳۲ درصد از گران‌ترین ماه سال در آمستردام ارزان‌تر بود.

هر فصل کجا برویم؟ فروردین‌ماه

در ماه مارس به Lisboa , Portugal بروید
در ماه مارس به Lisboa , Portugal بروید

برای یک فرار باشکوه در زمستان، لیسبون جای بی‌نظیری است. ماه مارس  و انتخاب لیسبون برای سفر، تصمیم هوشمندانه‌ای است. مزیت‌های مسافرت کردن به پرتغال در ماه مارس فقط اقتصادی نیست. در راهنمای جهانگردی ، لیسبون در مارس بسیار خلوت‌تر است. این مساله مخصوصاً در زمان‌های شلوغی روز کاملاً مشهود است.

انتخاب زمان سفر شما باعث می‌شود که وقت‌تان بیهوده درجایی که نباید تلف نشود. هوا در روزهای مارس در لیسبون آن‌قدر سرد نیست که شما حسابی محبور باشید خودتان را بپوشانید و با لباس‌های‌تان سنگین شوید. در این ماه می‌توان سبک‌تر در خیابان قدم زد. هوا آن‌قدری گرم است که می‌توانید جایی در میان میدان‌های موزاییک شده لیسبون بنشینید و یک لیوان آب پرتقال تازه با شیرینی کاستارد (Custard) بخورید.

برای این‌که واقعا پاسخ هر فصل کجا برویم؟ ماه مارس پاسخش: لیسبون است، بد نیست بدانید: سال گذشته در ماه مارس ۳۶ درصد از گران‌ترین ماه در لیسبون ارزان‌تر بود.

راهنمای جهانگردی بهترین ماه سفر به آمریکا کی است؟

در San Francisco , USA به دیدار زندان آلکاتراس بروید
در San Francisco , USA به دیدار زندان آلکاتراس بروید

اردیبهشت‌ماه یکی از بهترین‌ها برای دیدن شهر پر از تپه‌ها و پر انرژی و فرهنگی ایالت کالیفرنیا و سن فرانسیسکو است. هوای آفتابی و تازه شهر در کنار آسمان آبی بی‌پایان با دمای ملایم و معتدل، با مه دریایی که از عصرگاه تا صبح در خلیج وجود دارد، ترکیب می‌شود.

درماه آپریل، قیمت‌ها برای توریست‌ها پایین‌تر است و شما به‌راحتی و با هزینه کم، می‌توانید سفری از زندان «آلکاتراز» تا یکی از شاهکارهای مشهور معماری، پل «گلدن گیت» مشهور داشته باشید.

سال گذشته در ماه آپریل ۲۶ درصد از گران‌ترین ماه سال در سن‌ فرانسیسکو ارزان‌تر است.

به‌وقت ساکورا عازم ژاپن شوید

راهنمای جهانگردی به ژاپن در خردادماه
راهنمای جهانگردی به ژاپن در خردادماه

اگر دل‌تان می‌خواهد که شهر را در بستر گل‌های صورتی کمرنگ ببینید که معمولاً در ماه آپریل رخ می‌دهد، باید بگوییم که خردادماه برای دیدن آن‌ها در کیوتو بهتر است. در راهنمای جهانگردی هر فصل کجا برویم؟ ماه مه فصل ساکورا (شکوفه‌های گیلاس) است و شما می‌توانید به شمال و هوکاییدو (Hokkaido) بروید و بو و رنگ فوق‌العاده و بهشتی آن را تجربه کنید.

اگر نمای صورتی را هم کنار بگذاریم، کیوتو در بهار، پر از شکوفه و گرم‌تر (و همین‌طور ارزان‌تر!) است. در این ماه همه‌ی شرایط برای قدم‌زدن در معابد معروف شهر و باغ‌های ذن (Zen Gardens) فراهم است.

سال گذشته در ماه مه ۲۷ درصد از گران‌ترین ماه سال در کیوتو، ارزان‌تر بود.

یک راز بزرگ در مورد زمان سفر به بانکوک

Bangkok , Thailand در تیرماه با هوایی مطبوع در انتظارتان است
Bangkok , Thailand در تیرماه با هوایی مطبوع در انتظارتان است

مردم در تیرماه از تایلند دوری می‌کنند. دلیل این کار شروع بارندگی‌های موسمی در این فصل از سال در کشور تایلند است، اما این تصور خیلی با واقعیت منطبق نیست. بگذارید در راهننمای جهانگردی هر فصل کجا برویم؟ رازی را با شما در میان بگذاریم. ماه ژوئن خیلی قرار نیست باران داشته باشد. هوا مرطوب و گرم است و باران از تصور عموم بسیار کم‌تر. حتی اگر باران تندی در انتظار شما باشد، خیلی طول نمی‌کشد تا آفتاب دوباره در آسمان بدرخشد. مثل رگبارهای بهاری ماه ژوئن باران‌های سریع و گذرایی دارد.

اگر به تایلند می‌روید نباید دیدن معابد طلاپوش آن را در کنار طبیعت بی‌نظیر بانگوک از دست بدهید. جزایر بزرگ تایلند، سبزند و آبشارها خروشان. همه این‌ها به اطمینان، کمی خیس شدن زیر باران را از سرتان بیرون می‌کند.

سال پیش در ماه ژوئن،۱۵ درصد از گران‌ترین ماه سال، ارزان‌تر بود.

شب‌های کلن را در چه فصلی ببینیم؟

Cologne , Germany را در جولای ببینید
Cologne , Germany را در جولای ببینید

بیش‌تر از یک چهارم کلن از فضای سبز پوشیده است. وقتی که هوای گرم می‌آید، بهترین جا برای سپری کردن شب‌های طولانی تابستان شهر کلن است. شب‌ها بهترین زمان برای پیک نیک، باربیکیو و مزه کردن نوشیدنی‌های محلی‌ست. در مردادماه سال گذشته، کلن ۳۳ درصد از گران‌ترین زمان در سال، ارزان‌تر بود.

اگر از گشت‌و‌گذار تابستانی خسته شدید یک شنا در دریاچه Fuhlinger (که حوضچه‌های حمام متصلی به وسعت ۱۰۰ هکتار دارد) یا نوشیدن در یکی از کافه‌های کنار ساحل رود راین، حال‌تان را سر جایش می‌آورد. دیدن کلن در ماه ژوئیه یعنی دیدن فستیوال‌ها و رویدادها. از جمله این‌ها Kolner Lichter است که به‌صورت سالانه برگزار می‌شود و موسیقی و آتش‌بازی‌های بزرگ در این فستیوال در کل اروپا از بزرگ‌ترین و مشهورترین‌هاست.

[toggle title=”در سفرزون بخوانید: هزینه‌ی زندگی در آلمان چه‌قدر است؟” state=”open”][two_third]بنا بر آمارهای سازمان فدرال آلمان هزینه‌ی ‌خانوار در آلمان به‌طور متوسط ۸۵۹ یورو در ماه است که ۳۶ درصد از آن برای هزینه‌های سکونت، انرژی و نگهداری است. هزینه‌ی زندگی در مونیخ… بیش‌تر بخوانید [/two_third][one_third_last][/one_third_last][/toggle]

در شهریور به آب‌وهوایی بهاری و کمی گرم دعوت‌اید

Bogotá, Colombia 1
Bogotá , Colombia

«بوگوتا» در شهریورماه گرم به نظر می‌آید. هوای خشک، کارناوال سالانه پایتخت کلمبیا و قیمت‌های معقول، همه‌چیز را برای یک سفر عالی مهیا می‌کند. در سال گذشته در ماه آگوست بوگوتا ۸ درصد از گران‌ترین هفته سال ارزان‌تر بود و این ماه سومین ماه ارزان سال در بوگوتا محسوب می‌شود. آب و هوای شهر شبه حاره‌ی و اقلیم مرطوبی دارد، اما خیلی ثابت نیست. به‌خاطر همین در کل سال مثل بهار است. به غیر از شب‌ها و روزهای خنک در آگوست بوگوتا، زمانی که آفتابی‌ست کمی گرم است.

کارناوال در ۵ام و ۶ام آگوست، برپا می‌شود. قبل از سوار کشتی شدن به La Candelaria، منطقه‌ای زیبا از مستعمرات اسپانیا، حتما سر بزنید. اجراهای تئاتری رقص‌های سنتی و همین‌طور عروسک‌گردانی خیابان را به کارناوال پیوند می‌دهد.

متولدین مهرماه شهر رویایی‌شان اورلاندوست

در سپتامبر به Orlando , USA سفر کنید
در سپتامبر به Orlando , USA سفر کنید

یکی از ارزان‌ترین هفته‌ها برای دیدن اورلاندو حوالی روزجهانی کارگر است! این هفته فرصتی استثنایی برای گذراندن یک آخر هفته بلند در «والت دیزنی» قبل از آن‌که فصل مدارس، درست و حسابی شروع شود، است.

سال گذشته سپتامبر ۲۲درصد از اوج سالیانه هزینه‌ها در اورلاندو ارزان‌تر بود. به‌علاوه، پارک‌ها به‌مراتب خلوت‌تر هستند و این برای شما نویددهنده زمان زیاد و راحتی برای گشت‌و‌گذار است. ما در این راهنمای جهانگردی به شما پیشنهاد می‌کنیم، پارک چشمه‌های وکیوا (Wekiwa Springs) و خوردن شام یا ناهار در ایستگاه خیابان کلیسا را از دست ندهید.

در آبان‌ماه در نیم‌کره‌ی جنوبی به اقیانوس سلام کنید

Auckland , New Zealand
Auckland , New Zealand

ماه اکتبر (آبان) بهار زودهنگام در نیم‌کره‌ی جنوبی است. جایی که هوا با این‌که متغیر، اما عموماً آفتابی و گرم است. حوالی اوکلند، بهار و شکوفه‌هایش در کنار ساحل درخشان، منظره‌ای خارق‌العاده می‌سازند، وقتی که خیابان‌های شهر خلوت‌ت‌اند و توریست‌ها هنوز وارد شهر نشده‌اند همه‌چیز مهیای لذت بردن است.

اوکلند دروازه‌ای به زیبایی‌های نیوزیلند است. از Karangahape بوهمی اوکلند، جاده‌ای به سمت ساحل‌های شنی به رنگ مروارید است. در این میان تاکستان‌ها و جنگل‌های توده‌ای بارانی را می‌توان دید، اما اگر دوست دارید در شهر باشید، گالری هنری اوکلند، از جاهای دیدنی اوکلند است که نباید از دست داد. از جاده Ponsonby بروید و یک فیلم در سینمای تابستانی، در پارک سیلوی چهارراه Wynyard  ببینید، جایی که فیلم‌ها پشت به منابع بزرگ سیلو و آب‌نما به نمایش درمی‌آیند.

سال گذشته در ماه اکتبر ۱۶ درصد از گران‌ترین ماه سال، ارزان‌تر بود.

عاشق بوداپست سفیدپوش خواهید شد

Budapest, Hungary
Budapest, Hungary

با این‌که راهنمای جهانگردی هر فصل کجا برویم؟ ما خیلی رومانیک نیست، اما از بعضی چیز‌ها نمی‌شود گذشت. یکی از آن‌ها بوداپست است. بوداپست در آذرماه، کمی سرد است، اما مزایای رفتن به آن در این ماه آن‌قدر هست که ارزش مجهز شدن برای سفر را داشته باشد.

در نوامبر معمولاً برف روی زمین را پوشانده است، اما کلیسای گوتیک معروف و قلعه‌ها افسون‌گرتر از پیش جلوه می‌کنند. طبیعتاً در این ماه قیمت‌ها هم معقول‌ترند. سال گذشته ماه نوامبر ۳۰ درصد از گران‌ترین ماه سال ارزان‌تر بود.

بوداپست، فرهنگ کافه‌ای پر تنوع دارد. به این معنی که کافه‌نشینی معنای خود را در مجارستان به شیوه‌ای خاص یافته است. تنوع در کافه‌ها از کافه‌هایی با طراحی‌های وینی گرفته تا طرح‌ها و نقاشی‌های دیواری روز را برای‌تان در زمستان گرم‌تر خواهد کرد. سپس در یخ‌های اطراف پارک‌های بیرون شهر (aka Városligeti Műjégpálya) و یک قلعه تاریخی (Vajdahunyad Castle)، مناظر و لحظات بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد.

در راهنمای جهانگردی هر فصل کجا برویم؟ اصرار داریم که از صدها حمام سنتی در بوداپست دیدن کنید. این حمام‌ها متعلق به دوره‌ی باروک هستند و سوناها و اتاق‌های بخار هشت‌ضلعی با کاشی‌کاری عثمانی و پنجره‌های شیشه‌ای و سقف‌های طاق‌دار، آن‌ها را منحصر‌به‌فرد می‌کند.

راهنمای جهانگردی هر فصل کجا برویم؟ آمریکا

Los Angeles , USA
Los Angeles , USA

دی‌ماه یکی از خنک‌ترین ماه‌های سال در لس‌آنجلس است. قیمت‌ها هم در این‌جا با افت دمای هوا، همراه می‎‌شوند. در کالیفرنیای جنوبی حتی زمانی که هوا سرد است، آفتاب تابان است. دمای هوا، به‌طور میانگین ۱۴ درجه سانتی‌گراد است و شاید لازم باشد که برای شنا در اقیانوس حتی در فصل زمستان، مایو همراه خود داشته باشید.

برای رفتن به سانتا مونیکا (Santa Monica) یا مالیبو پیرز (Malibu Piers)، یک تی‌شرت و شلوارک کافی است. همچنین در لس آنجلس در دسامبر به فصل فستیوال‌ها وارد می‌شود. بنابراین این ماه یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر شما خواهد بود، مخصوصاً اگر به رویدادهای فرهنگی بی‌نظیر و خاص، علاقه‌مند باشید.

نمایشگاه‌ها، کنسرت‌های در آستانه کریسمس، جشن‌های خیابانی و سرخوردن روی یخ، می‌توانند بخش زیادی از زمان سفر شما را بهینه پر کنند. سال گذشته دسامبر، در قیاس با گران‌ترین ماه سال در لس آنجلس ۲۹ درصد ارزان‌تر بود.

اگر تصمیم به سفر گرفتید، برای خرید بلیط، سفرزون می‌تواند به شما کمک کند.