کشور آلمان برخی از زیباترین منظره‌های اروپا را در خود جای داده است. مزارع گل و تپه‌های پوشیده از جنگل و رودخانه‌های بزرگ در دامنه کوه‌های صخره‌ای و خشن آلپ واقعا نفس‌ها را در سینه حبس می‌کنند. در میان این منظره‌های طبیعی قلعه‌ها و کلیساهایی نیز هر از چندگاه سر بیرون می‌آورند و چهره‌ای بمانند قصه‌های پریان به آن می‌بخشند. سفر به آلمان با نوشیدنی و غذا، سوسیس‌ها، جدیت و خشکی مردمش، کوهپیمایی، قلعه‌ها و رویدادهای تکنو (Techno) پرهیجان گره خورده است. با سفرزون همراه باشید تا از جذابیت‌های این کشور زیبا برای‌تان بگوییم.

saadatrent

اگر نقشه آلمان را مقابل خود باز کنیم در شهر برلین در شرق تنوعی گسترده از موسیقی و هنر بین‌المللی می‌بینیم، در غرب جنگل‌های زیبا قرار دارند، کلیساهای جامع فوق‌العاده و شهرهایی با موسیقی دلنشین در جنوب هستند و نهایتا در شمال شهرهای تاریخی مشهور و سواحل قرار گرفته‌اند. مردم آلمان هرچند ممکن است روی کارشان جدیت داشته باشند، اما برخی از مهربان‌ترین و مفید‌ترین افراد نیز هستند.

آنچه قبل از سفر به آلمان باید بدانیم

سفر به آلمان راهنمای اقامت و گشت‌وگذار در این کشور ۱۸
سفر به آلمان راهنمای اقامت و گشت‌وگذار در این کشور ۱۸
  • – به قوانین احترام بگذارید
  • – همیشه اعتبار بلیط قطار خود را چک کنید زیرا مامور قطاری در ایستگاه حضور ندارد.
  • – ناحیه‌ای که در آن قصد سفر دارید را چک کنید، زیرا هر ناحیه از شهر نیاز به بلیط و هزینه‌ای جداگانه دارد.
  • – همیشه وقت‌شناس باشید.
  • – بازیافت مواد و زباله در آلمان به دقت اجرا می‌شود، پس حتما دقت کرده و آن را جدی بگیرید.
  • – در سفر به آلمان همیشه پول نقد همراه خود داشته باشید.
  • – معمولا در رستوران های آلمان برخلاف سایر نقاط دنیا سیگار کشیدن آزاد است.
  • – تمامی فروشگاه‌ها، مراکز خرید و داروخانه‌های آلمان روزهای یکشنبه تعطیل هستند.
  • – همیشه در آلمان مکانی در خیابان برای خوردن غذا پیدا خواهید کرد.
  • – در شهر برلین تقریبا می‌توان به تمامی زبان‌ها مخصوصا انگلیسی صحبت کرد، اما در سایر نقاط آلمان این‌طور نیست.

 

 هزینه های اقامت در آلمان 

سفر به آلمان راهنمای اقامت و گشت‌وگذار در این کشور ۱۹
اقامت در آلمان به نسبت دیگر کشورهای منطقه‌ی یورو ارزان است

اقامت در آلمان به نسبت دیگر کشورهای منطقه‌ی یورو ارزان است. مسافرخانه‌های فراوانی وجود دارد که برای یک اتاق خواب هزینه‌ای بین ۱۰ تا ۳۰ یورو برای هر شب دریافت می‌کنند. برای اقامت در اتاقی خصوصی باید هر شب حدود ۵۰ یورو بپردازید. اینترنت بی‌سیم و صبحانه مجانی در بسیاری از آن‌ها وجود دارد.

هزینه یک شب اقامت در یک اتاق دوتخته کوچک هتل‌های اقتصادی بین ۴۵ تا ۶۰ یورو خواهد بود که دارای سرویس بهداشتی خصوصی، کمد و گاهی میز نیز هستند. با این‌که چادر زدن در شهر غیر‌قانونی است، اما محل‌‌های چادرزنی بسیار زیادی در اطراف شهر وجود دارد که حدود ۵ تا ۲۰ یورو برای یک جایگاه معمولی دریافت می‌کنند.

سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند، زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی می‌کنند را کشف می‌کنید.

هزینه غذا

سفر به آلمان راهنمای اقامت و گشت‌وگذار در این کشور ۲۰
غذاهای سرو شده در رستوران‌ کمی بیش‌تر از ۲۰ یورو هستند

غذا در آلمان بسیار ارزان است. می‌توانید از غذاخوری‌های خیابانی با پرداخت ۲ تا ۴ یورو خوراک سوسیس دریافت کنید. در بسیاری از سالن‌های غذاخوری در حاشیه‌ی شهر غذا را به قیمت ۹ تا ۱۵ یورو بخرید. ساندویچ آماده حدود ۵ یورو است. غذاهای فوری مانند مک‌دونالد حدود ۷ یورو هزینه دارند. یک لیوان بزرگ نوشیدنی ۴ تا ۵ یورو است. غذاهای ترکیه‌ای، خاورمیانه‌ای و آسیایی حدود ۵ یورو قیمت دارند. غذاهای سرو شده در رستوران‌ کمی بیش‌تر از ۲۰ یورو هستند. اگر بخواهید در سفر به آلمان خودتان آشپزی کنید برای یک هفته حدود ۳۵ تا ۶۵ یورو احتیاج دارید.

 

هزینه حمل و نقل

سفر به آلمان راهنمای اقامت و گشت‌وگذار در این کشور ۲۱
قطارهای پر سرعت در آلمان محبوب هستند

بلیط قطارهای پر سرعت که در آلمان محبوب هستند قیمت بالایی دارند و برای مثال از برلین تا مونیخ بیش از ۱۸۰ یورو هزینه خواهد داشت! قیمت قطارهای معمولی برای کوپه‌ی متوسط بین ۴۰ تا ۷۰ یورو هزینه دارند. بیش‌تر اتوبوس‌های بین شهری بین ۱۵ تا ۳۰ یورو هزینه دارند. در آلمان هرچقدر زودتر بلیط را رزرو کنید هزینه‌ی کم‌تری پرداخت خواهید کرد، پس عجله کنید! حمل و نقل شهری در آلمان به ازای هر بلیط بین ۱ تا ۳ یورو هزینه دارد. اگر قصد استفاده از دوچرخه در سفر به آلمان را دارید بیش‌تر مراکز کرایه دوچرخه برای هر روز حدود ۱۸ یورو دریافت می‌کنند.

هزینه گشت‌و‌گذار

سفر به آلمان راهنمای اقامت و گشت‌وگذار در این کشور ۲۲
در آلمان باید حسابی گشت زد و لذت برد

بلیط موزه‌ها در آلمان بین ۱ تا ۱۵ یورو هزینه دارند. تورهای با دوچرخه و نیز قایق‌های تفریحی رودخانه‌ای بین ۲۴ تا ۴۰ یورو هستند. اکثر تورهای شهری ۱۲ تا ۲۵ یورو هزینه دارند.


در سفرزون بخوانید: هزینه زندگی در آلمان چه‌قدر است؟ با قیمت‌ ها و آمار


چطور در هزینه‌های سفرمان صرفه‌جویی کنیم

سفر به آلمان راهنمای اقامت و گشت‌وگذار در این کشور ۲۳
با کمی دقت می‌توانید در هزینه سفر به آلمان صرفه‌جویی کنید

با غذا خوردن در فروشگاه‌های خیابانی، خوردن غذاهای محلی، استفاده از تورهای رایگان، رزرو زودهنگام قطار، استفاده از حمل‌و‌نقل اشتراکی و اقامت در منزل ساکنین آلمان می‌توانید در سفر به آلمان در هزینه‌های‌تان تا حد زیادی صرفه‌جویی کنید.