در ترکیه اگر دنبال یک شهر خیلی بزرگ هستید، به آنکارا فکر نکنید. آنکارا پایتخت ترکیه شهر چندان بزرگی نیست. البته این روزها با نوسان فراوان قیمت دلار، تخمین هزینه بلیط هواپیما و اقامت در آنکارا کار راحتی نیست، اما ما در مطلبِ هزینه سفر به آنکارا به شما می‌گوییم که با تمام این حرف‌ها می‌توانید هتل‌های زیادی پیدا کنید که کیفیت و قیمت‌شان متوسط است و برای یک سفر چند روزه بسیار مناسب هستند. در این مطلب سفرزون برخی از اصلی‌ترین موارد هزینه سفر به آنکارا را آورده‌ایم تا بتوانید برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

saadatrent

در مقایسه با قیمت‌های جهانی باید بگوییم که هزینه‌های روزمره در این شهر متوسط است و اگر کمی در مخارج خود دقت کنید می‌تواند هزینه سفر به آنکارا را کاهش دهید. غذاهای متنوع و خوش‌مزه‌ی زیادی با قیمت خوب پیدا می‌کنید. برای رفت‌ و آمد هم اگر از مترو استفاده کنید، خرج‌تان بسیار کاهش پیدا می‌کند. البته اگر استفاده از مترو برای‌تان سخت است باید برای تاکسی‌سواری پول بیش‌تری کنار بگذارید. در ادامه‌ی این مطلب با سفرزون باشید.

محاسبه نرخ اقامت در هزینه سفر به آنکارا

هزینه سفر به آنکارا ۱
پیش از سفر به آنکارا ، هزینه های خود از جمله هزینه اقامت را دقیق محاسبه کنید

در آنکارا به‌راحتی می‌توانید هتل‌های زیادی پیدا کنید که هم سرویس دهی خوبی دارند و هم نسبتا مناسب‌تری. برای اقامت در این شهر اگر بخواهید در هتل آپارتمان‌ها باشید با توجه به فاصله‌ای که با شهر دارند باید قیمت متفاوتی پرداخت کنید. هاستل های آنکارا کم هستند و البته طبیعی است که در این شهر هم مثل بیش‌تر شهرهای بزرگ پر از هتل‌های لوکس مختلف است.

  • شبی ۲۰ دلار – قیمت هتل های یک ستاه در آنکارا
  • شبی ۲۸ دلار – قیمت هتل های دو ستاره در آنکارا
  • شبی ۳۶ دلار – قیمت هتل های سه ستاره در آنکارا
  • شبی ۴۸ دلار – قیمت هتل های چهار ستاره در آنکارا
  • شبی ۹۸ دلار – قیمت هتل های پنج ستاره در آنکارا

 

محاسبه هزینه های خوراک

هزینه سفر به آنکارا ۲
با محاسبه هزینه غذا در سفر به آنکارا می‌توانید دقیق برنامه‌ریزی کنید

غذا خوردن از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر است و نباید فراموش کنید که از وعده‌های غذایی در سفرهای خود صرف‌نظر کنید. بیش‌تر غذاهای ترکی با ذائقه ایرانی‌ها سازگار است و شکم‌گردی در این کشور بسیار لذت‌بخش است؛ البته در این نوشته ما هزینه‌ها را به دلار نوشته‌ایم تا به هنگام سفر بتوانید خودتان قیمت نهایی را بر اساس نرخ روز محاسبه کنید.

  • ۳ دلار – قیمت غذا در رستوران های ارزان
  • ۱۱ دلار – قیمت غذا برای دو نفر و سه وعده، در یک رستوران متوسط
  • ۳ دلار – قیمت غذا در رستوران های مک‌دونالد
  • ۲ دلار – نوشیدنی محلی
  • ۳ دلار – نوشیدنی خارجی
  • ۱ دلار – نوشابه کوکا‌کولا
  • ۰٫۲۴ دلار – آب نیم‌لیتری
  • ۱٫۵ دلار – کاپوچینو
  • ۱ دلار – اسپرسو

در سفرزون بخوانید: بهترین هتل های آنکارا و هزینه های سفر و غذا


هزینه‌های حمل‌ونقل

هزینه سفر به آنکارا ۴
هزینه حمل‌ونقل داخل شهر آنکارا با تاکسی تقریباً چند برابر مترو است

برای رفتن به آنکارا خوشبختانه هم گزینه سفر هوایی و هم‌ سفر زمینی را پیش رو داریم و همین موضوع هزینه سفر به آنکارا را متغیر می‌کند. حتی امکان سفر از سایر شهرها به آنکارا با قطار نیز وجود دارد. قیمت بلیط هواپیما به آنکارا را بهتر است بر حسب زمان پرواز خود محاسبه کنید. اگر در گمرک و مرز توقف زیادی نداشته باشید، طول سفر زمینی شما ۲۷ ساعت خواهد بود. اگر می‌خواهید در سفر به ترکیه هم به آنکارا سر بزنید و هم استانبول را ببینید امکان سفر با قطار به این شهر نیز برای شما مهیا است. برای گردش در اطراف شهر آنکارا هم یک قطار شهری وجود دارد.

هزینه حمل‌ونقل داخل شهر آنکارا با تاکسی تقریباً چند برابر مترو است. اگر مترو را انتخاب کنید، هم صرفه‌جویی خواهید کرد و هم سرعت جابجایی‌تان بالاتر خواهد بود. دو خط مترو در آنکارا هست. یکی از این دو خط غرب را به شرق متصل می‌کند و دیگری شمال شهر را به جنوب آن. بهای بلیط مترو به‌صورت ایستگاه به ایستگاه محاسبه می‌شود به این صورت که اگر توقف شما در بین دو ایستگاه بیش از ۴۵ دقیقه باشد هزینه مجددی را برای ورود به ایستگاه بعدی باید پرداخت کنید. تاکسی‌های زرد رنگ همه جا وجود دارند. قیمت ورودی تاکسی ۰٫۶۵ دلار است و برای یک کیلومتر با ترافیک نرمال ۰٫۵۰ دلار. قیمت تاکسی برای یک ساعت و در ترافیک نرمال ۳٫۱۰ دلار است.

در استفاده از تاکسی دقت کنید

هزینه سفر به آنکارا ۵
نگذارید رانندگان تاکسی متوجه بی‌اطلاعی شما از مسیر شوند
در استفاده از تاکسی حتما دقت کنید که راننده‌های تاکسی متوجه بی‌اطلاعی شما از مسیر نشوند و مسیر شما را برای افزایش کرایه بی‌جهت طولانی نکنند. ون‌هایی در شهر آنکارا مسافربری می‌کنند که به آن‌ها دولموش می‌گویند. این ون‌ها کرایه را بر اساس مسافتی که طی می‌کنید می‌گیرند و قیمت آن‌ها از تاکسی کم‌تر است. برای راحتی در رفت‌وآمد در آنکارا می‌توانید از کارت الکترونیکی قابل شارژ استفاده کنید که مبلغی هم برای خرید این کارت باید پرداخت کنید. در مجموع میانگین هزینه استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی روزانه ۲ دلار است.

هزینه تفریح در آنکارا

هزینه سفر به آنکارا ۶
برای تفریح خود در آنکارا برنامه‌ریزی کنید

تفریح مهم‌ترین قسمت یک سفر است و دیدنی‌های مختلف و تجربه‌های هیجان‌های جدید هستند که از سفر خاطره می‌سازند. در آنکارا دیدنی‌های زیادی وجود دارد که ورودی برخی از آن‌ها مانند مسجد قوجاتپه، مقبره آتاتورک و قلعه آنکارا رایگان است. هزینه‌ی بلیط پارک آبی کلاب واتر سیتی (Club Watercity) هم برای بزرگسالان و کودکان متفاوت است و تقریبا برای بزرگسالان دو برابر کودکان است. برای ورود به موزه رحمی‌ام کوچ حدود ۲ دلار، موزه‌ی تمدن‌های آناتولی حدود ۴ دلار و برج آتاکوله نیز حدود ۲ دلار باید پرداخت کنید.

هزینه خرید پوشاک در آنکارا

هزینه سفر به آنکارا ۷
اگر می‌توانید خرید خود را در فصل حراج انجام دهید
اگر می‌خواهید در هزینه سفر به آنکارا ، پولی هم برای خرید پوشاک کنار بگذارید، حتما در بودجه‌بندی آن دقت کنید. برای خرید پوشاک در آنکارا می‌توانید انواع لباس‌های برند را از فروشگاه‌های آنکارا تهیه کنید که نسبت به تهران ارزان‌تر شود. مثلاً قیمت شلوار جین یک برند معتبر مثل لیوایز ۳۳ دلار و قیمت پیراهن تابستانی از فروشگاه‌هایی مثل زارا یا H&M 18 دلار است. برای خرید یک جفت کتانی معمولی نایک هم ۴۵ دلار و برای خرید یک جفت کفش چرم رسمی مردانه باید ۴۰ دلار پرداخت کنید.

موراد دیگر

هزینه سفر به آنکارا ۸
در سفرهای خود و از جمله آنکارا از راهنمایی مردم بومی کمک بگیرید
  • به‌طور میانگین هزینه هرروز از سفر شما حدود ۲۵ دلار خواهد شد.
  • یادتان باشد از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کنید که علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، باعث می‌شود با فرهنگ مردم ترکیه بیش‌تر آشنا شوید و خیال‌تان از بابت امنیت ترکیه راحت باشد.
  • اگر می‌خواهید سوار دولموش شوید یادتان باشد که مسیر آن را از قبل پیدا کنید و یا روی در این وسایل نقلیه دنبال مسیر آن بگردید تا برای‌تان مشکلی ایجاد نشود.
  • غذاهای خیابانی را تجربه کنید تا هم در هزینه سفر به آنکارا صرفه‌جویی کنید و هم تجربه جدیدی کسب کنید.
  • چانه زدن یادتان نروید. ترک‌ها هم همسایه‌ی خود ما هستند پس می‌توانید از این تکنیک که مهارت ما ایرانی‌هاست به‌خوبی استفاده کنید!
  • اگر سراغ صرافی‌ها می‌روید تابلوی نرخ ارز را در جلوی مغازه دنبال کنید. و حتما نرخ تبدیل ارز را در چند صرافی چک کنید! هر چه باشد این روزها، یک دلار هم برای ما یک دلار است! پس حسابی به این موضوع دقت کنید.

یادتان نرود اگر به آنکارا رفتید از تجربه‌ی خودتان و شیوه‌ها و شگردهای خاص خود برای صرفه‌جویی در هزینه برای‌مان بنویسید. سفرزون خانه‌ی خود شماست.