این روزها بازار سفر به استانبول داغ است. نه این روزها بلکه همیشه استانبول بهترین و اولین انتخاب ایرانی‌ها برای یک سفر خارجی مفرح و جذاب است. اما چطور هزینه سفر به استانبول را کنترل کنیم تا سفری ارزان و هیجان‌انگیز را تجربه کنیم؟ سفرزون در این مطلب هزینه سفر به استانبول را با روش‌های برای‌تان حساب کرده است تا یک تجربه‌ای ناب از سفری لذت‌بخش در دسترس‌تان باشد.

saadatrent

واحد پول کشور ترکیه

واحد کشور ترکیه لیره است. در هر حال هر لیر معادل ۰.۱۲ دلار معامله می‌شود. به این ترتیب می‌توانید قیمت نسبی آن به ریال ر ا به دست بیاورید.

نکات همراه داشتن پول نقد در سفر به ترکیه

یکی از سؤالاتی که هنگام سفر به ترکیه برای مسافران به وجود می‌آید، انتخاب نوع ارز است. در کشور ترکیه لیره، دلار و یورو هر سه توسط فروشندگان و غیره دریافت می‌شود. خب تحت این شرایط بهتر است کدام واحد پولی را همراه داشته باشید؟ در وهله اول باید بدانید که طبیعتاً همراه داشتن لیره بهترین گزینه برای سفر به استانبول محسوب می‌شود. زیرا به هر صورت این پول واحد رسمی کشور ترکیه است و همه افراد موظف به دریافت لیره هستند. همچنین معمولاً زمانی که قرار باشد به دلار یا یورو پرداخت داشته باشید، به‌خاطر تبدیل لیره به دلار یا یورو، به احتمال فراوان متضرر خواهید شد.

با وجود این برخی از فروشگاه‌ها در استانبول حضور دارند که از گردشگران فقط دلار یا یورو دریافت می‌کنند. این مسئله کاملاً به خود سودجویی آنهاست. اگر احساس می‌کنید احتمال دارد که بخواهید از این فروشگاه‌ها خرید کنید، بهتر است مقداری هم یورو یا دلار همراه داشته باشید، در غیر این صورت بهتر است از همان ابتدا تمام پول خود را به لیره تبدیل کنید.

در ضمن بهتر است پول خرد همراه داشته باشید. در بسیاری از مواقع، فروشندگان سودجو باقی پول مشتریان خود را پس نمی‌دهند. پس بهتر است حتماً مقداری پول خرد همراه داشته باشید. به این ترتیب هنگام پرداخت مبالغ خرد، دچار مشکل نخواهید شد.

چطور هزینه سفر به استانبول را کم کنیم؟

چطور هزینه سفر به استانبول را کاهش دهیم و به سفری ارزان تبدیل کنیم؟
چطور هزینه سفر به استانبول را کاهش دهیم و به سفری ارزان تبدیل کنیم؟

سفر به استانبول در زمستان و تابستان زیبایی‌ها و ویژگی‌های خاص خودش را دارد. بهار استانبول زیبا، سرسبز و پر از زندگی و نشاط است. تابستانش جان می‌دهد برای شنا در دریا و خوشگذرانی در پارک آبی. پائیزش را که نگو… فصل خلوت‌گزینی و نوشیدن قهوه‌ی ترک زیر باران‌های استانبول است. زمستان استانبول هم که فصل حراج‌های بی‌نظیر است.

استانبول تمامی ندارد. هر زمانی به آن‌جا سفر کنید، حتی اگر بار هزارم باشد، باز چیزی نو برای کشف کردن و لذت بردن دارد. برای ترتیب دادن یک سفر ارزان به استانبول باید هزینه‌ سفر به استانبول را با حمل‌ونقلش کاهش بدهیم. در این مطلب به‌طور خاص به شما می‌گوییم که چگونه هزینه‌های حمل‌ونقل‌تان در سفر به استانبول را کاهش دهید. امیدواریم همین مطلب برای‌تان انگیزه‌ای برای برنامه‌ریزی یک سفر به استانبول رویایی باشد.


برای دریافت راهنمای سفر به استانبول کلیک کنید.


هزینه سفر هوایی با استانبول

با جست‌وجو در سفرزون قیمت‌های باورنکردنی بلیط هواپیما استانبول را پیدا کنید
با جست‌وجو در سفرزون قیمت‌های باورنکردنی بلیط هواپیما استانبول را پیدا کنید

برای رزرو پرواز به استانبول دو راه داریم: یا تور، شامل پرواز و هتل، رزرو کنیم و خودمان را راحت کنیم، یا خودمان اقدام به خرید بلیط پرواز و رزرو هتل جداگانه کنیم. درباره‌ی رزرو تور و نکته‌های مهم آن می‌توانید در این‌جا اطلاعات جامعی کسب کنید. تورهای سفرزون در همه‌ی اوقات سال سفر به استانبول را جزو تورهایش جا داده و سفر ارزان و به‌صرفه را به شما پیشنهاد می‌دهد.

اگر خودمان بخواهیم پرواز رزرو کنیم، تمامی خطوط هوایی شناخته شده پرواز مستقیم به استانبول دارند. پروازهای چارتری ارزان‌ترند، اما امکان تغییر تاریخ یا کنسلی ندارند، چنین امکانی در پروازهای سیستمی فراهم است. سفرزون پرواز با هواپیمایی‌های ماهان و ترکیش ایرلاین را توصیه می‌کند. هزینه پرواز در این دو شرکت تقریبا مابین ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار آمریکا است.کیفیت این پروازها بسیار خوب است و هیچ توقفی در مسیر ندارند.

کیفیت پرواز ایران ایر هم خوب است، اما پروازهایش به نسبت گران‌تر هستند و ممکن است از ۳۰۰ دلار بیش‌تر شوند. زمان پرواز از تهران تا استانبول بین ۳ ساعت تا ۳ ساعت و نیم است. اگر بیش‌تر در سفرزون بگردید، احتمالا پروازهای ارزان‌تری پیدا می‌کنید که در چند مسیره هستند و شما را با قیمت‌های شگفت‌انگیزی به استانبول می‌فرستند.

یک ترفند برای خرید سفر ارزان و به‌صرفه‌ استانبول

ارزان‌ترین بلیط هواپیما استانبول
ارزان‌ترین بلیط هواپیما استانبول

اگر چمدان‌تان آماده است، وقت‌تان آزاد است و حوصله‌تان زیاد، با خیال راحت یک بازه‌ی زمانی برای سفر به استانبول را در نظر بگیرید و بعد با سفرزون به شماره تلفن ۸۷۱۱۲-۰۲۱ تماس بگیرید تا بتوانید پروازهایی با قیمت استثنایی پیدا کنید. به‌علت حجم پرواز به استانبول نرخ‌های پرواز بسیار متنوعی وجود دارد. مثلا همین الان که این مطلب را می‌نویسم یک پرواز یک‌طرفه برای فردا شب به مقصد استانبول با قیمت باورنکردنی در سفرزون به فروش رسید!

همین ترفند را هم برای بازگشت می‌توانید به کار ببندید. واقعا هزینه‌ی سفرتان کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد و سفر ارزان و به‌صرفه ای خواهد شد.فکر کنید با ۵۰۰ یا ۶۰۰ هزار تومان بشود رفت استانبول و برگشت. اما شرط کافی و لازم برای استفاده از چنین ترفندی فراغت بال و داشتن زمان شناور برای سفر است. اگر وسط هفته هم وقت سفر داشته باشید که واقعا نور علی نور است.

سفر با اتوبوس ، سفر ارزان و به‌صرفه

سفر با اتوبوس به استانبول | سفر ارزان و به‌صرفه
هزینه سفر با اتوبوس به استانبول | سفر ارزان و به‌صرفه

از ترمینال‌های غرب و بیهقی در تهران و ترمینال تبریز اتوبوس به مقصد ترمینال استانبول وجود دارد. از تهران تا استانبول حدود ۴۰ ساعت با اتوبوس راه است. قیمت بلیط اتوبوس وی آی پی ۲۵ نفره ۲۵۰ تومان (نیمه اول سال ۹۷) است. اگر بتوانید بلیط اتوبوس وی آی پی ۱۶ نفره بخرید خیلی بهتر است، زیرا مدت زمانی بسیار زیادی را باید در اتوبوس سر کنید و هرچه اتوبوس راحت‌تر باشد، سفر شما مطلوب‌تر می‌شود.در سفرزون بخوانید: بهترین زمان سفر به استانبول چه موقع از سال است؟اگر در وسط هفته یا در روزهایی که مسافر زیاد نیست سفر کنید، توقف‌تان در گمرک بسیار کوتاه خواهد بود و در نتیجه زمان رسیدن تا استانبول کوتاه‌تر می‌شود و حتی هزینه سفر به استانبول هم کم‌تر در می‌آید.

اگر زمان پرترافیکی را برای سفر انتخاب کنید، با عرض تاسف باید بگویم، گاهی انجام مراحل قانونی در مرز ۷ تا ۸ ساعت، و حتی بیش‌تر، طول خواهد کشید. سفرزون توصیه می‌کند، حتما برای سفر با اتوبوس به استانبول به زمان سفر دقت کنید. در ضمن، به این‌ نکته هم توجه کنید که ارز مسافرتی روی بلیط هواپیما تعلق می‌گیرد و نه اتوبوس.

 

یک نکته و یک ترفند برای خرید بلیط اتوبوس به استانبول

نکته مهم: در مسیر برگشت به ایران، حتما از هواپیما استفاده کنید
نکته مهم: در مسیر برگشت به ایران، حتما از هواپیما استفاده کنید

اگر حوصله و وقت دارید، چمدان آماده‌ی‌تان را بگذارید کنار دست‌تان و در سایت‌ سفرزون جست‌وجو کنید. بعضا بلیط اتوبوس به استانبول را با ۵۰ درصد تخفیف هم گیر خواهید آورد. مثلا همین الان بلیط یک طرفه به استانبول با نرخ ۶۰ هزار تومان قابل خرید است.اما یک نکته‌ی بسیار مهم سفرزونی: سفر رفت با اتوبوس به مقصد استانبول بسیار راحت‌تر از سفر برگشت است. زیرا در بازگشت از استانبول به تهران اتوبوس‌ها ممکن است توقف‌های بیجا و خارج از برنامه‌ی زیادی داشته باشند. معمولا توصیه می‌شود، اگر قصد سفر زمینی به استانبول را دارید، مسیر رفت را با اتوبوس بروید، اما مسیر برگشت را حتما با هواپیما برگردید. این توصیه را خیلی جدی بگیرید تا خدای ناکرده سفر از دماغ‌تان درنیاید. بهترین گزینه و ارزان‌ترین قیمت‌ها برای بلیط برگشت به ایران هم سفرزون است.

هزینه اقامت در استانبول

در استانبول انواع مختلف هتل ۲ تا ۵ ستاره وجود دارند. تعداد آن‌ها به‌حدی زیاد است که لازم نیست برای یافتن جای خالی به‌دنبال هتل‌های مختلف بگردید. هزینه اقامت در استانبول از حدود ۱۰۰ لیره به ازای هر شب آغاز می‌شود و تا حدود ۳،۵۰۰ لیره ادامه دارد. در ادامه شما را با هزینه رزرو یک اتاق دوتخته ساده در هتل‌های مختلف استانبول بیشتر آشنا خواهیم کرد.

  • هزینه رزرو اتاق دوتخته در یک هتل ۲ ستاره در استانبول بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ لیره است؛
  • هزینه رزرو اتاق دوتخته در یک هتل ۳ ستاره در استانبول بین ۲۵۰ لیره تا ۱۰۰۰ لیره است؛
  • هزینه رزرو اتاق دوتخته در یک هتل ۴ ستاره در استانبول بین ۴۰۰ لیره تا ۱۵۰۰ لیره است؛
  • هزینه رزرو اتاق دوتخته در یک هتل ۵ ستاره در استانبول بین ۷۰۰ تا ۲،۵۰۰ لیره است.

انتخاب زمان مناسب برای سفر و کاهش هزینه

توجه داشته باشید یکی از مهم‌ترین مسائلی که بر هزینه سفر به استانبول تأثیر دارد، انتخاب زمان مناسب سفر است. در طول بهار و تابستان، هزینه تور استانبول به‌شدت گران می‌شود. همچنین در طول زمستان، به جز ایام کریسمس، هزینه سفر به استانبول تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند. البته افزایش قیمت سفر به استانبول در دوران کریسمس آنچنان نیست و باز هم نمی‌توان آن را با هزینه سفر به این شهر در تابستان مقایسه کرد. در طول تابستان هوایی عالی انتظار شما را می‌کشد و می‌توانید در دریا شنا کنید؛ اما در زمستان سرمای هوا شما را آزار خواهد داد. با وجود این می‌توانید از کاهش هزینه‌های سفر خود نهایت لذت را ببرید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های استانبول کلیک کنید.


طبیعت گردی

طبیعت گردی

برای مشاهده‌ی تورهای طبیعت گردی سفرزون کلیک کنید.

null

تور استانبول

برای مشاهده‌ی تورهای استانبول سفرزون کلیک کنید.

null

تور یک روزه

برای مشاهده‌ی تورهای یک روزه سفرزون کلیک کنید.

null

تور چند روزه

برای مشاهده‌ی تورهای چند روزه سفرزون کلیک کنید.