امارات متحده‌ی عربی، همسایه‌ی جنوبی ایران در آن‌سوی خلیج فارس و دبی مهم‌ترین شهر توریستی این کشور است. شهری که در دهه‌های اخیر پیشرفت چشمگیری در شهرسازی داشته و گردشگران زیادی را جذب کرده است. دبی در این‌ سال‌ها به شهری تفریحی و لوکس بدل شده و مردم عادی و سرشناس زیادی از سراسر جهان میهمان آن می‌شوند. جاذبه‌های گردشگری دبی زیاد است و در وصف هر‌کدام باید مطلبی جدا‌گانه نوشت. در مطلب پیش رو قصد داریم به سراغ پارک ساحلی جمیرا برویم و شما خوانندگان عزیز را با این پارک زیبا آشنا کنیم. با سفرزون همراه باشید.

saadatrent

 

دبی شهری ساحلی بر کرانه‌ی خلیج همیشه فارس است. طبیعی است که جاذبه‌ها و تفریحات آبی بخش قابل توجهی از پتانسیل گردشگری این شهر را به خود اختصاص دهند. به همین منظور، پارک  جمیرا با وسعتی بالغ بر ۱۲ هکتار در ساحل جمیرای دبی ایجاد شده است. این پارک در خیابان ساحلی جمیرا و در کنار هتل لوکس جمیرا بیچ واقع است. این پارک بسیار محبوب و دوست‌داشتنی است و درب آن در هر ۴ فصل سال به روی بومیان و گردشگران باز است. پارک جمیرا اولین پارک ساحلی دبی است.

پارک ساحلی جمیرا
پارک ساحلی جمیرا

برای دریافت راهنمای سفر به دبی کلیک کنید.


موقعیت پارک ساحلی جمیرا

پارک ساحلی جمیرا
پارک ساحلی جمیرا

این پارک در سال ۱۹۸۹ در باریکه‌ای طویل بر ساحل خلیج‌فارس احداث شد. این پارک تفریحی در مرکز شهر دبی ساخته شده و دسترسی به سایر جاذبه‌های دبی را نیز آسان می کند. برج‌العربِ تماشایی به خوبی از این پارک ساحلی پیداست. مسجد زیبای جمیرا نیز در نزدیکی همین پارک قرار دارد. بسیاری از بانک‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز خرید نیز در حوالی پارک جمیرا قرار دارند.

موقعیت پارک ساحلی جمیرا روی نقشه گوگل

سادگی، رمز زیبایی پارک ساحلی جمیرا

پارک ساحلی جمیرا
پارک ساحلی جمیرا

شاید در نگاه اول، پارک جمیرا آن‌قدر‌ها خارق‌العاده به نظر نرسد؛ ولی اتفاقاً همین سادگی و مینیمال بودن رمز اصلی زیبایی این پارک ساحلی است. باریکه‌ای پر از درختان سر‌به‌فلک کشیده‌ی نخل، در ترکیب با شن‌های سفید ساحل و رنگ لاجوردی دریا،‌ به راستی که منظره‌ی چشم‌نواز و کاملی خلق کرده است. سایه‌‌ی این درختان نخل در امتداد پارک، بهترین مکان برای آفتاب‌گرفتن‌های ساحلی است. تصور کنید که در سایه‌سار این درختان لم داده‌اید و خیره به افق آب‌های نیلگون خلیج، با صدای تلاطم امواج دریا لحظات آرامش‌بخشی را می‌گذرانید.

پارک ساحلی جمیرا
پارک ساحلی جمیرا

پارک ساحلی جمیرا ؛ مکانی برای گردشهای خانوادگی

پارک ساحلی جمیرا
پارک ساحلی جمیرا

پارک جمیرا به‌ویژه در ماه‌های خنک سال، مکان بسیار مناسبی برای یک گردش خانوادگی است. می‌توانید در فضایی آرام و به دور از هیاهو، دست خانواده را بگیرید و در میان چمنزار‌های پارک جمیرا لحظات دلچسبی را تحربه کنید. جایگاه‌های مخصوص برای پیک‌نیک خانواده‌ها، فضا‌های باربیکیو با خدمات ویژه و زمین‌های بازی برای کودکان از جمله امکانات پارک جمیرا برای خانواده‌هاست. جالب آن‌که یک یا دو روز خاص در هفته، پارک کاملا‌ً به بانوان و کودکان اختصاص دارد. بانوان می‌توانند در این روز‌ها آزادانه در پارک به تفریحات مورد‌علاقه‌ی خود بپردازند.

امکانات ورزشی پارک ساحلی جمیرا

امکانات ورزشی پارک ساحلی جمیرا
امکانات ورزشی پارک ساحلی جمیرا

از جمله ویژگی‌های قابل توجه پارک جمیرا، امکانات ورزشی آن است. برای کسانی که اهل فوتبال ساحلی هستند زمین فوتبال ماسه ای مناسبی در پارک وجود دارد. دوستداران والیبال هم می توانند با دوستانشان در زمین مخصوص والیبال پارک جمیرا ورزش کنند و از این بازی جذاب در کنار دریا لذت ببرند. مسیرهایی هم برای دویدن ورزشکاران علاقه‌مند در نظر گرفته شده است. همچنین فضای سرسبزی برای بازی کودکان وجود دارد. اما در پارک جمیرا از تفریحات آبی غافل نشوید. ساعت‌های مجازی برای شنا‌کردن در آب‌های ساحلی در نظر گرفته شده و نیرو‌های نجات‌غریق نیز تمام مدت مراقب شناگران هستند.

خوردنیها و دیگر امکانات پارک جمیرا

خوردنی‌ها پارک جمیرا
خوردنی‌ها پارک جمیرا

پارک ساحلی جمیرا مجهز به کیوسک‌های فروش غذا، نوشیدنی و تنقلات خوشمزه است. اگر احساس گرسنگی کردید می‌توانید غذای مورد نظر خود را از کیوسک‌های مخصوص تهیه کنید. اگر هم اهل غذای بیرون نیستید خودتان در محل های مخصوص به طبخ غذای دلخواه خود بپردازید. نوشیدنی مورد نیاز خود را هم می‌توانید از کافی شاپ‌هایی که در هر دو انتهای ساحل وجود دارد خریداری کنید.

از ویژگی های خوب این پارک ساحلی، توجه مسئولانش به ناتوانان جسمی است. این افراد از امکانات ویژه‌ای نظیر پارکینگ اختصاصی و سرویس‌های بهداشتی مخصوص برخوردار هستند.

اگر می‌خواهید در سفر به دبی، بیشتر به این پارک خاطره‌انگیز سر بزنید می‌توانید در هتل‌های نزدیک به آن اقامت کنید. هتل ۵ ستاره برج العرب و هتل جمیرا بیچ بهترین و نزدیک‌ترین هتل‌ها برای اقامت در نزدیکی این پارک ساحلی شگفت‌انگیز جمیرا هستند.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های دبی کلیک کنید.


بگرد، بخند، زندگی کن
تور های سفرزون تور های سفرزون
تور های سفرزون تور های سفرزون