سفر به گرجستان و تفلیس زیبایش این روزها بین ایرانی‌ها بسیار رایج است. سفر به کشوری با طبیعتی چشم‌نواز، تاریخی پرفراز و نشیب و جاذبه‌های گردشگری مدرن بی‌شمار آن هم با هزینه‌های نسبتا پایین می‌تواند بسیار به‌یاد‌ماندنی و لذت‌بخش باشد. پارک متاتسمیندا تفلیس هم یکی از همان جاذبه‌های فوق‌العاده شهر تفلیس است که می‌تواند به همراه دیدنی‌های اطرافش یک روز کامل از سفر رویایی‌تان را به خود اختصاص دهد. با سفرزون همراه باشید تا پارک متاتسمیندا تفلیس را با همه امکاناتش به شما معرفی کنیم:

saadatrent

 

پارک متاتسمیندا تفلیس کجاست؟

پارک متاتسمیندا تفلیس

پارک متاتسمیندا با فضایی ۱۰۰ هکتاری، سبز و دلچسب به بام تفلیس معروف است. بیش از یک قرن پیش درست در مرکز شهر تفلیس و بر روی کوه بلند متاتسمیندا در ارتفاع ۷۷۰ متری، پارکی زیبا احداث شد که در آن زمان یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین پارک‌های سراسر اتحاد جماهیر شوروی بود. پس از سال‌ها از فروپاشی شوروی، این پارک دلنشین را با انواع امکانات به‌روز و مدرن مجهز کردند تا دوباره به یکی از خاطره‌انگیزترین مکان‌های تفلیس و گرجستان زیبا بدل شود.

در پارک متاتسمیندا یک شهربازی مجهز و ایمن با بازی‌های متعدد، رستوران‌ها و کافه‌های درجه یک و امکانات پرشماری وجود دارد که می‌تواند روزی شاد را در کنار دوستان و خانواده برایتان بسازد. همین طور دیدن شهر زیبای تفلیس از بام تفلیس لذتی بی‌نظیر دارد که در پارک متاتسمیندا محقق خواهد شد.

آدرس پارک متاتسمیندا تفلیس روی نقشه گوگل


برای دریافت راهنمای سفر به گرجستان کلیک کنید.


شهربازی پارک متاتسمیندا تفلیس

پارک متاتسمیندا تفلیس

یکی از اصلی‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های رفتن به پارک متاتسمیندا شهربازی این پارک است. این شهربازی برای انواع گروه‌های سنی با انواع علاقه‌مندی‌ها مناسب است. از بازی‌های هیجانی بگیر تا بازی‌های کودکانه، بازی‌های ویدیویی و ورزش‌های تمرکزی در این شهربازی مهیاست تا روزی شاد برای شما و خانواده‌تان بسازد. هزینه ورود به شهربازی رایگان است اما در ابتدا باید کارتی تهیه و آن را شارژ کنید تا بتوانید هزینه بازی‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید را با آن کارت بپردازید.

بازی‌های هیجانی

ترن هوایی پارک متاتسمیندا تفلیس

عشق هیجان‌ها به هر شهربازی که می‌روند سراغ ترن هوایی را زودتر از هر چیزی می‌گیرند. ترن هوایی هیجان‌انگیز و بزرگ پارک متاتسمیندا تفلیس یک بازی ایده‌آل برای این دسته افراد است. این ترن هوایی تا ۲۵ متر ارتفاع دارد و پیچ کاملی دارد که در عرض ۱ و نیم ثانیه طی می‌کند. این ترن هوایی ۲۴ صندلی دارد و هر دور آن حدود ۱ و نیم دقیقه طول می‌کشد. افراد بالای ۱۲ سال با قدی بین ۱٫۴ تا ۲ متر می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند.

سرسره‌های آبی این مجموعه هم بسیار مهیج است. شما سوار بر یک قایق ۳ نفره می‌شوی و رفتینگ بر روی سرسره آبی ۱۲ متری و ۶ متری را تجربه می‌کنید. مطمئن باشید که از هیجان نفس‌هایتان به شماره خواهد افتاد. در قلعه ارواح شهربازی متاتسمیندا هم سوار بر قطار وحشت وارد مهمانی ارواح می‌شوید، در سه طبقه این قلعه اسرارآمیز می‌گردید و می‌توانید شجاعت خود را محک بزنید.

بازی‌های خانوادگی

چرخ و فلک پارک متاتسمیندا تفلیس

یکی از رویایی‌ترین چشم‌اندازهای عمرتان را بر بالای چرخ‌وفلک متاتسمیندا تجربه خواهید کرد. این چرخ‌وفلک با ۴۴ کابینش شما را در کنار پرتگاهی رو به شهر تفلیس تا ارتفاع ۶۵ متری بالا می‌برد و شما را غرق در لذت تماشای آن همه زیبایی می‌کند. هر کابین این چرخ‌وفلک ۶ نفره است و هر دور آن ۱۰ تا ۱۲ دقیقه طول می‌کشد. قایق دیوانه یکی دیگر از بازی‌های خانوادگی است که سوار بر آن می‌توانید صدای خنده پرهیجان فرزندتان را بشنوید و لذت ببرید. قایق دیوانه شما را به دل دریا می‌برد و در تلاطم امواج خروشان رها می‌کند. افراد بالای ۱۲ سال با قد بیشتر از ۱ متر می‌توانند از این وسیله استفاده کنند.

ماشین‌های کوبنده هم که دیگر یکی از پرطرفدارترین بازی‌های شهربازی‌هاست. این شهربازی هم ماشین‌های بزرگ برای بزرگسالان دارد و هم ماشین‌های کوچک‌تر برای کودکان. یک پیشنهاد خوب هم برای اینکه کمی در کنار خانواده خوش بگذرانید این است که در کنار یکدیگر سوار قطار پارک شوید و در حدود ۱۰ دقیقه در پارک بچرخید و از زیبایی‌های پارک لذت ببرید.

این قطار ۴۰ نفر ظرفیت و دو ایستگاه هم دارد: یکی در کنار چرخ‌وفلک و دیگری در کنار قطار کابلی. اگر اهل بازی‌های جایزه‌ای هستید هم شهربازی پارک متاتسمیندا تفلیس برایتان کم نگذاشته است. به هدف شلیک کنید تا حتی اگر جایزه نگرفتید در کنار خانواده و دوستان حسابی بخندید و کیف کنید.

بازی‌های کودکانه

بازی کودکان

شهربازی اگر بازی‌های مخصوص کودکان نداشته باشد انگار چیزی کم دارد. شهربازی متاتسمیندا هم چندین و چند بازی مختص کودکان دارد. درخت رقصان با تاب‌های زنجیری کودکان و والدین را تا ارتفاع ۹ متری بالا می‌برد و می‌چرخاند تا حسابی کیف کنند. سرزمین چوبی هم یکی از بخش‌های محبوب کودکان است. این مجموعه چوبی با انواع تاب‌ها، وسایل بازی‌های گوناگون چوبی و یک خانه درختی زیبا میزبان کودکان است.

قطار خوشحال وسیله دیگری است که کودکان را در مسیری ایمن با یک موسیقی شاد کودکانه می‌چرخاند و مناسب کودکان در سنین پایین هم هست. برج جهنده، کاروسل، سافاری سوار، دزدان دریایی کوچک، جت‌های زنبوری و سایر سواری‌های کودکانه وسیله‌های دیگری هستند که کودکان در سنین متفاوت می‌توانند از بازی با آن‌ها لذت ببرند. کودکان می‌توانند با نقاشی صورت هم خود را به شکلی قهرمانان و حیواناتی که دوست دارند دربیاورند و حسابی شاد باشند. خلاصه با رفتن به پارک متاسمیندا تفلیس روزی شاد و پرهیجان برای کودکتان خواهید ساخت.

بازی‌های ویدیویی

بولینگ

در بخش بازی‌های ویدیویی هم می‌توانید با یک دنیا بازی ویدیویی جذاب حسابی سرگرم شوید. این بازی‌های متنوع و مهیج با کیفیت بالای خود شما را به دنیایی رویایی از نشاط و هیجان می‌برند. در بخش بازی‌های ویدیویی در پارک متاتسمیندا تفلیس قسمتی هم به بازی‌های لذت‌بخش و پرطرفداری مثل بیلیارد، بولینگ و … اختصاص داده شده است تا هر کسی با هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارد.

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک

برای بسیاری از ما هیچ تفریحی به اندازه گشت و گذار در دل طبیعت لذت‌بخش نیست. چه برسد به اینکه خودمان را در دل طبیعت بکر میلیون‌ها سال پیش ببینیم. در پارک متاتسمیندا بخشی به مجسمه‌های غول‌پیکر دایناسورها و حیوانات ماقبل تاریخ اختصاص یافته است و شما را در طبیعتی خارق‌العاده به دنیای این حیوانات عجیب و غریب می‌برد. پارک ژوراسیک متاتسمیندا را حتی اگر کودکی همراهتان نیست از دست ندهید.

مجموعه مجسمه‌های مومی

مجسمه های مومیایی

در پارک متاتسمیندا تفلیس مجموعه‌ای از مجسمه‌های مومی هم وجود دارد که می‌توانید در آن با مشاهیر و افراد معروف از نزدیک ملاقات کنید. ظاهر فریبنده و بسیار طبیعی مجسمه‌ها شما را در جایگاهی قرار می‌دهد که احساس کنید در چند قدمی بازیگر محبوبتان یا فرد مشهور دیگری هستید و می‌تواند تجربه‌ای متفاوت برایتان باشد. در همین ساختمان، مجموعه‌ای از پروانه‌های خشک‌شده بسیار زیبا هم نگهداری می‌شود که دیدن از زرق و بزق زیبای بال‌هایشان روح‌نواز خواهد بود.

کلیسای سنت دیوید و پانتئون متاتسمیندا

کلیسای سنت دیوید

اگر روزتان را به دیدن ازپارک متاتسمیندا تفلیس اختصاص می‌دهید نباید از بازدید از کلیسای سنت دیوید و پانتئون متاتسمیندا غافل شوید. این دیدنی‌ها درست در دامنه کوه متاتسمیندا واقع‌اند. می‌توانید در مسیر رفت یا برگشت سری هم به این کلیسا بزنید. کلیسای سنت دیوید تفلیس در قرن دهم میلادی به افتخار سنت دیوید، یکی از بزرگان مسیحیت گرجستان که زندگی خود را وقف مسیحیت کرده بود و در غار زندگی می‌کرد بنا شده است. این مکان مذهبی و زیبا بارها متروکه شده و دوباره مورد توجه قرار گرفته است. تزئینات زیبای موزائیکی موجود در داخل کلیسا و شمایل مذهبی که بر دیواره‌ها نقش بسته است قطعا مجذوبتان خواهد کرد.

پانئون متاتسمیندا آرامگاهی در کنار کلیسای سنت دیوید و بر دامنه کوه متاتسمیندا است که بسیاری از افراد مشهور گرجی در آن به خاک سپرده شده‌اند. مقبره نویسندگان، شاعران، قهرمانان ملی، محققان و هنرمندان بسیاری که مورد احترام مردم گرجستان هستند مانند آکاکی تسرتلی شاعر، واپزا پشاولی نویسنده، سرگو زاکاریادزه بازیگر و … در این آرامگاه است.

کافه‌ها و رستوران‌ها

کافه رستوران پارک متاتسمیندا تفلیس
کافه رستوران پارک متاتسمیندا تفلیس

یکی دیگر از لذت‌هایی که نباید در پارک متاتسمیندا تفلیس از دست بدهید، خوردن غذاهای خوشمزه گرجی در رستوران‌های خوب پارک است. همین‌طور می‌توانید انواع میان‌وعده‌ها را در هر ساعتی که دلتان بخواهد از کافه‌های موجود در پارک بخرید و در فضای زیبایشان نوش جان کنید.

رستوران متاتسمیندا در نزدیکی ورودی پارک، با فضایی لوکس و دلنشین و غذاهای گرجی و اروپایی درجه یک، یکی از همین رستوران‌هاست. این رستوران بالکنی با منظره شهر تفلیس دارد که لذت یک وعده غذای خوشمزه را دوچندان می‌کند. رستوران ایرتمین یارد هم در همان حوالی با دکوراسیون قدیمی گرجی و غذاهای سنتی این دیار منتظر شماست تا شما را بیشتر با فرهنگ این مرز و بوم آشنا کند.

کافه اورنجری هم در نزدیکی ورودی پارک قرار دارد که با قیمت‌های مناسب غذاها و خوراکی‌های درجه یک و خوشمزه‌ای را به شما ارائه می‌دهد. می‌توانید در فضای باز زیبای این کافه بنشینید  یا در فضای صمیمی داخل ساختمان خوراکی خوشمزه‌تان را نوش جان کنید. کافه کارسول که به شکل یک چرخ‌وفلک طراحی شده است در قسمت کودکان شهربازی به شما امکان استراحت و خوردن میان‌وعده‌ای لذت‌بخش را می‌دهد. کافه پانوراما هم در یکی از مرتفع‌ترین مناطق پارک، منظره‌ای بی‌نظیر از اطراف دارد. در رستوران سامتسوید هم انواع غذاهای سنتی گرجی مخصوصا کباب‌های درجه یک را در فضای باز می‌توانید امتحان کنید.

بام تفلیس

بام تفلیس

حتی اگر از شهربازی خوشتان نیاید و نخواهید وقتتان را در پارک متاتسمیندا تفلیس به بازی و تفریح اختصاص دهید باز هم در بام تفلیس به شما خوش می‌گذرد. با دوربین‌های دوچشمی که در پارک مهیاست می‌توانید از دور تمام مناطق شهر را زیر نظر بگیرید و دیدنی‌های شهر را از دور رصد کنید. فضای زیبایی که برای دیدن شهر از بلندای پارک در نظر گرفته شده است واقعا دلنشین است و جان می‌دهد برای عکاسی.

فروشگاه پارک متاتسمیندا تفلیس

درست در نزدیکی ایستگاه قطار کابلی فروشگاهی وجود دارد که با انواع سوغات گرجستان منتظر شماست. پس از لذت بردن از فضای دلنشین پارک می‌توانید به این فروشگاه بروید و یادگارهای ارزنده‌ای از این سفر تهیه کنید. پارچه‌های زیبای سنتی گرجی، لباس‌ها و کلاه‌های نمدی، سرامیک‌های زیبا هر چه که می‌خواهید مهیاست.

دیگر امکانات پارک متاتسمیندا تفلیس

در پارک متاتسمیندا امکانات کافی برای کمپینگ وجود دارد. می‌توانید روزی شاد را با کمپینگ در این پارک تجربه کنید. دکه‌های بقالی هم برای خرید انواع خوراکی و نوشیدنی وجود دارد. در پارک متاتسمیندا یک استیج روباز هم هست که در برخی جشن‌ها و نمایش‌ها برنامه‌های مختلفی بر روی آن اجرا می‌کنند. برج پخش تلویزیونی تفلیس هم که یکی از نمادهای شهر است در این پارک قرار دارد. سالن‌های عروسی و تولد بسیار شیک و مجهز هم از دیگر امکانات این پارک است. می‌توانید پکیج‌های مختلف مراسم عروسی و تولد را از این سالن‌ها بخرید و با تم‌های بسیار زیبا جشنی فوق‌العاده شاد و باشکوه داشته باشید.

بهترین زمان سفر

گرجستان

زمستان‌های گرجستان سرد است پس بهتر است در فصل‌های معتدل‌تری مثل بهار زیبا و پاییز رنگین به این شهر و این پارک بروید. البته تابستان‌های تفلیس هم دیدنی است و با دمایی حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد‌ می‌تواند خاطره‌ای خوش برایتان بسازد مخصوصا اگر حوالی غروب به پارک بروید. بسته به اینکه گرمایی هستید یا نه، خودتان فصل بهتر را برای سفر انتخاب کنید.

مسیر دسترسی به پارک

در هر کجای تفلیس که باشید به راحتی می‌توانید خودتان را به مرکز شهر و جایی که پارک قرار دارد برسانید. برای رسیدن به پارک یک قطار کابلی هم در نظر گرفته‌اند که از ایستگاه خیابان چانکادزه به پارک متاتسمیندا تفلیس می‌رسد. این قطار کابلی سه ایستگاه بیشتر ندارد. ایستگاه اول که سوار قظار می‌شوید، ایستگاه دوم در میان مسیر است و می‌توانید از کلیسای سنت دوید و پانتئون متاتسمیندا در مسیر دیدن کنید و ایستگاه سوم همان پارک است. سوار شدن بر قطار کابلی بین گردشگران و محلی‌ها یک تفریح رایج محسوب می‌شود چرا که با دیدن از مناظر زیبا، سبز و دلنشین اطراف در طول مسیر حسابی سر ذوق خواهید آمد. منظره شهر هم بسیار دل‌انگیز است.

راه‌های دیگری هم برای رسیدن به پارک وجود دارد. می‌توانید با ماشین یا تاکسی مسیر کوه متاتسمیندا را طی کنید. حتی اگر تاکسی هم بگیرید هزینه‌هایتان زیاد بالا نمی‌رود. چند خط اتوبوس هم هست که تا پارک شما را می‌رساند. می‌توانید از ایستگاه میدان اربلیانی یا ایستگاه آکادمی آف ساینس در خیابان روستاولی سوار اتوبوس شوید و به پارک متاتسمیندا برسید.

نمای ۳۶۰ درجه پارک متاتسمیندا تفلیس

پارک متاتسمیندا تفلیس مقصدی دوست‌داشتنی برای روزی شاد و مهیج است که می‌تواند همه اعضای خانواده را با هر سلیقه‌ای راضی کند. شما تا به حال به تفلیس و پارک متاتسمیندا رفته‌اید؟ به نظر شما کدامیک از بخش‌های پارک جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر است؟ خاطرات، تجربیات و نظراتتان را با مخاطبان سفرزون به اشتراک بگذارید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های گرجستان کلیک کنید.


طبیعت گردی

طبیعت گردی

برای مشاهده‌ی تورهای طبیعت گردی سفرزون کلیک کنید.

null

تور تفلیس

برای مشاهده‌ی تور تفلیس سفرزون کلیک کنید.

null

تور یک روزه

برای مشاهده‌ی تورهای یک روزه سفرزون کلیک کنید.

null

تور چند روزه

برای مشاهده‌ی تورهای چند روزه سفرزون کلیک کنید.