می خواهیم در این مقاله از سفر زون شما را به دل طبیعت لرستان ببریم، جایی که آب با سنگ آشتی می کند و آبشار عظیمی به وجود آمده است. از آبشار بیشه لرستان حرف می زنیم، آبشاری که شاید به اندازه آبشار نیاگارا آفریقا بر سر زبان ها نیامده است ولی قطعا زیبایی ای که به شما عرضه می کند بزرگتر از نامش است.

saadatrent

شاید بزرگترین مشکل آبشار بیشه لرستان این است که نامش آنقدرها هم سخت نیست و معمولی به نظر می رسد وگرنه این آبشار پتانسیل این را داشت که در اطرافش بزرگترین دهکده های گردشگری بنا شود. با سفرزون همراه باشید تا بیشتر در مورد آبشار بیشه لرستان و زیبایی هایش بدانید.

یک قدم آشنایی با آبشار بیشه لرستان

آبشار بیشه

لقب دیگر لرستان در بین طبیعت روها و آنهایی که طبیعت گردی را به صورت حرفه ای دنبال می کنند سرزمین آبشارها است. لرستان آبشارهای متعددی دارد ولی معروفترین و سرشناس ترین آنها، آبشار بیشه است. نزدیک به پنجاه متر ارتفاع آبشار است. این آبشار در انتها به رود سزار می رسد. عرض تاج آبشار تا نقاطی بالای پانزده متر اندازه گیری شده است، این آبشار به روستای بیشه و شهر سپید دشت نزدیک است.

راههای رسیدن به آبشار بیشه لرستان

فاصله آبشار بیشه لرستان از شهر درود سی وپنج کیلومتر و از شهر خرم آباد ۶۵ کیلومتر است. برای رسیدن به این مکان دو نوع روش وجود دارد.

آدرس آبشار بیشه روی نقشه گوگل

روش قطار، یک تجربه کوتاه

آبشار-بیشه-لرستان

 

 

راه آهن لرستان یکی از زیبا ترین و تماشایی ترین خط آهن هایی است که در کشور وجود دارد، سرعت قطار در این منطقه آنقدر بالا نیست ولی لذت تماشای مناظر و چشم انداز های طبیعی برای شما انچنان محیا نیست.

شما می توانید از ایستگاه درود به قصد ایستگاه بیشه قطار سوار شوید بعد از پیاده شدن از ابشار بیشه به راحتی می توانید با طی فاصله کمی به آبشار بیشه لرستان برسید. این شیوه رفتن بیشتر به درد افرادی می خورد که قصد دارن تجربه قطاری داشته باشند و از داشتن ماشین بی بهره هستند. اگر وسایل زیادی همراه خود دارید واقعا این مسیر پیشنهاد نمی شود چرا که تا رسیدن به آبشار اذیت خواهید شد.

روش ماشین با هدیه پل آهنی

بیشه-۵

 

اگر با ماشین هستید می توانید هم از سمت خرم آباد و هم از سمت درود به روستا و آبشار بیشه بروید. مسیر درود تا آبشار بیست کیلومتر بیشتر از مسیر خرم آباد به آبشار بیشه لرستان است. وقتی با ماشین به روستا می رسید باید ماشین خود را پارک کنید. فاصله روستا تا آبشار آنقدرها زیاد نیست و شما می توانید با طی مسافتی به آبشار برسید، در مسیرتان از پل آهنی عبور می کنید که چشم انداز بسیار جالب و جذابی دارد.

چرا باید به آبشار بیشه لرستان برویم؟

بیشه-۲

 

به طبیعت رفتن و آبشار دیدن آنقدر ها دلیل نمی خواهد، می توانیم با نشان دادن چند عکس ساده از آبشار بیشه لرستان شما را بدون هیچ حرفی به رفتن متقاعد کنیم ولی ترجیح می دهیم چهار پنج لذتی که می توانید در آبشار بیشه لرستان تجربه کنید را به شما نشان بدهیم.

دیدن یک تفریح اساسی است

آبشار-بیشه-۲

ما با چشم هایمان زندگی می کنیم دیدن برای ما بسیاری از جاها پروسه تفریحی نیست و تنها برای انجام امور روزمره چون پیدا کردن وسایل و درست کردن بعضی چیزها از آن استفاده می کنیم.  ولی دیدن بعضی منظره ها خود یک تفریح اساسی است. لحظه برخورد آب به صخره های زاگرس، درختان استواری که در اطراف آبشار قد کشیده اند، رودخانه نیمه خروشان سزار، از منظره هایی است که دیدن را به یک تفریح اساسی تبدیل می کند. در کنار این دیدن، تنفس در آب و هوایی که آب در آن از هوا بیشتر به نظر می رسد همراه با نسیمی که به صورت تان می خورد، احساسی را در شما به وجود می آورد که نمی توانید بر روی آن نامی بگذاریم. ساده اینکه دیدن آبشار بیشه لرستان خود یک تفریح اساسی است. به دیدن تفریح نخواهید رفت ، شما با دیدن تفریح خواهید کرد.

اسب سواری

آبشار-بیشه۴

در نزدیکی آبشار، اسب هایی در دست افراد مختلف می بینید که آنها را کرایه می دهند. بودن با حیوان لمس آن در دل طبیعت تجربه جذابی است اگر تا به حال آن را تجربه نکرده اید امتحان آن قطعا یک تفریح به شمار می آید.

مکان هایی برای دورهمی

آبشار-بیشه-۱

در اطراف آبشار بیشه لرستان، صخره ها با مردم مهربان شده اند و شما می توانید جایی را برای نشستن و پهن کردن سفره و دورهمی های خود پیدا کنید.

عکاسی آبشار بیشه لرستان

آبشار-بیشه-۲
عکس از رضا ناظمی

عکس نگرفتن یکی از حسرت هایی است که تا مدتها با خود خواهید داشت اگر که در آبشار بیشه لرستان عکس نگیرید. در آبشار بیشه لرستان، گوشی ها آنچنان خوب آنتن نمی دهند ولی شانس اگر همراهتان باشد می توانید چند استوری اینستاگرامی بزارید اما با این حال عکس های آبشار بیشه لرستان هیچ وقت از دهن نمی افتند.

پیشنهاد درگوشی سفر زون، لطفا نشینید!

بیشه-۶

در اطراف هر آبشاری طبیعت جان دوباره می گیرد، این نکته در خصوص آبشار بیشه لرستان نیز صدق می کند. دیدن و نشستن خود را به آبشار بیشه محدود نکنید، شما می توانید کمی پیاده روی داشته باشید در اطراف شما جنگل های بلوط زاگرس هستند که خود را به زاگرس رسانده اند. دو نکته ای که باید در این پیاده روی در نظر داشته باشید این است، یک مسیر عجیب و غریب نروید و سعی کنید از مسیرهای مشخص بروید تا برگشت برایتان سخت نشود، در مسیر وسوسه شنا کردن را سرکوب کنید چرا که معلوم نیست اگر از غرق شدن نجات پیدا کنید از سرمای آب یخ نزنید و بدترین سرماخوردگی زندگیتان را تجربه نکنید.

فصل سفر به آبشار بیشه لرستان

آبشار بیشه

لرستان استان چهار فصل است و این یعنی زمستان اش واقعا زمستان است. آبشار بیشه لرستان زمستان سردی را تجربه می کند در زمستان به این آبشار نروید در اواخر پاییز هم به این آبشار سر نزنید، سفر در تابستان آنچنان توصیه نمی شود چرا که گرما شاید کمی شما را اذیت کند، فصل آبشار بیشه لرستان بهار است، گرچه شاید بهار فصل همه جا باشد!

نکته ای که بدانید بد نیست

عکس از chamedanmag - عکاس حسین جوادی
عکس از chamedanmag – عکاس حسین جوادی

وجود روستای بیشه در اطراف آبشار بیشه لرستان، تقریبا نگرانی شما را از جهت نبود امکانات خلاص می کند، شما در این روستا می توانید بمانید و از برگشتن در شب خود را خلاص کنید. خانه های روستایی بسیاری وجود دارد که می توانید شب خود را به آنها بسپارید، از این جهت نگران نباشید.

سخن پایانی، آبشار بیشه لرستان

آبشار بیشه لرستان برگ زرینی از طبیعت لرستان است که در اختیار ما قرار دارد، همانطور که گفتیم دیدن در آنجا تبدیل به تفریح می شود، همه چیز رنگ و بوی طبیعت واقعی دارد. شما با انتخاب آبشار بیشه لرستان، به خود و چشمهایتان لطف می کنید. در سفرزون خوشحال خواهیم شد تا نظرات شما را در خصوص، زیبایی های آبشار بیشه لرستان و تجربه ای که از آنجا داشته اید را بشنویم.