قبل از هر پروازی بهتر است اطلاعات کامل آن را چک کنید. چند ساعت در راه هستید؟ مبدا حرکت شما کدام فرودگاه است و قرار است در کجا فرود بیایید؟ ساعت پرواز را با دقت چک کنید و دو الی سه ساعت پیش از پروازهای خارجی در فرودگاه حضور داشته باشید تا مراحل آماده‌شدن برای پرواز را با صبر و حوصله انجام دهید. اگر از فرودگاه امام خمینی تهران پرواز می‌کنید، مسیری را که باید بپیمایید تا به فرودگاه برسید هم مدنظر قرار دهید. برای سفر به کانادا و شهر ونکوور سفری طولانی پیش‌رو دارید، بنابراین پیش از سفر به‌اندازه کافی استراحت داشته باشید.

saadatrent

ونکوور، یکی از پنج شهر برتر دنیا

ونکوور شهری ساحلی و بندرگاهی در کشور کانادا است که یکی از کلان‌شهرهای این کشور به‌حساب می‌آید. ازآنجایی‌که این شهر یکی از پنج شهر برتر دنیا به‌لحاظ کیفیت و قابلیت زندگی شناخته می‌شود، میزان مهاجرت و سفرهای توریستی به آن بالا و یکی از پرترددترین مقاصد میان خطوط هواپیمایی‌ است. تقریبا ۳۵ درصد جمعیت این شهر را مهاجران تشکیل می‌دهند و درصد بالایی از مهاجران، آسیایی‌هایی هستند که طی سال‌های گذشته به کانادا مهاجرت کرده‌اند. درصد چینی‌ها در این شهر آنقدر بالا است که محله‌ای به‌نام محله‌ چینی‌ها در آن بنا شده و بالاترین میزان تراکم مردم چین را در آمریکای شمالی دارد. ونکوور به‌دلیل پذیرش بالای مهاجران شهری با نژادها و فرهنگ‌های مختلف است و به محله‌های مجزایی که گروه‌های قومیتی در آن تشکیل داده‌اند، شناخته می‌شود.

در گذشته ساکنان ونکوور مردمانی با اصالت انگلیسی، اسکاتلندی و ایرلندی بودند؛ اما به‌مرور زمان آلمانی‌ها که دومین گروه جمعیت اروپایی غالب در این شهر هستند، افزایش یافتند و تاثیر ویژه‌ای بر اقتصاد این شهر گذاشتند. امروزه در ونکوور علاوه‌بر محله‌ چینی‌ها، محله‌هایی به نام‌های بازار پنجابی (تجمع هندی‌ها)، ایتالیای کوچک و محله‌ یونانی‌ها و ژاپنی‌ها هم وجود دارد. نرخ بالای رفاه و قوانین اصولی در پذیرش مهاجرت باعث شده کشور کانادا و به‌ویژه شهر ونکوور به بهشت مهاجران تبدیل شود. با خرید بلیط تهران ونکوور می‌توانید سری به این شهر عجیب بزنید.

این شهر به‌لحاظ توریستی و گردشگری هم جذابیت‌های ویژه‌ای دارد و سالانه مسافران زیادی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری ونکوور مانند پل معلق، شبه جزیره‌ گرانویل، بندر ساحلی،  شهر علم، پارک استنلی و … به این شهر سفر می‌کنند. اگر قصد سفر به شهر فوق‌العاده ونکوور با سطح بالایی از رفاه و آسایش را دارید می‌توانید با خرید بلیط تهران ونکوور از سایت‌های معتبر فروش بلیط هواپیما برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

نکته‌ جالب درمورد شهر ونکوور این است که در سال‌ ۱۸۸۶ با یک آتش‌سوزی بزرگ تقریبا همه شهر از بین می‌رود و اثری از آن باقی نمی‌ماند. پس از این حادثه شهر ونکوور با برنامه‌ریزی و معماری نوین از نو ساخته و روزبه‌روز هم پیشرفته‌تر می‌شود. این شهر در راستای اهداف محیط زیستی و رسیدن به یک شهر پایدار و سبز هم پیش‌قدم است و با برنامه‌ریزی‌های کلان شهری در مسیر کاهش گازهای گلخانه‌ای و استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر گام برمی‌دارد.

از تهران تا ونکوور چند ساعت است؟1

برای سفر از تهران به ونکوور چند ساعت در راه هستید؟

فاصله‌ بین دو شهر تهران و ونکوور ۱۴۲۰۹ کیلومتر است. پرواز بین این دو شهر، پروازی بین قاره‌ای خواهد بود و به‌همین خاطر مدت زمان پروازش تا حدودی طولانی و بلیط تهران ونکوور هم گران است. فاصله‌ بین تهران تا ونکوور ۱۸ الی ۲۰ ساعت تخمین زده شده که البته این ساعت تحت‌تاثیر عوامل محیطی و جوی است و امکان دارد با تغییرات آب‌وهوایی، مدت زمان پرواز هم طولانی‌تر شود.

آب‌وهوای ونکوور و موقعیت جغرافیایی آن در دسته‌ اقلیم اقیانوسی معتدل قرار دارد. تابستان‌های آن گرم و خشک بوده اما باقی ایام سال، وضعیت آب‌وهوا، بارانی و مرطوب است. بنابراین ترجیحا قبل از خرید بلیط تهران ونکوور حتما وضعیت آب‌وهوا در آن فصل را چک کنید.

گاهی این سفر ۲۰ ساعته، درطول مسیر توقف هم دارد. برخی از پروازهای تهران به ونکوور ازطریق کشورهای دیگر انجام می‌شوند. برای مثال ابتدا از فرودگاه امام خمینی تهران به فرانکفورت پرواز می‌کنید و سپس از آنجا به فرودگاه ونکوور منتقل می‌شوید. در این سفرها ۱۵ ساعت درحال پرواز و در آسمان هستید و با احتساب جابه‌جایی‌ها و تغییر هواپیما، طول سفر به ۲۰ ساعت می‌رسد. یکی از پروازهای پرطرفدار تهران به ونکوور که با یک توقف همراه است، پرواز با هواپیمایی لوفت‌هانزا خواهد بود. لوفت‌هانزا یکی از بهترین خطوط و ایرلاین‌های هواپیمایی در سطح جهان شناخته می‌شود که پروازهای تهران به ونکوور را با یک توقف در فرانکفورت انجام می‌دهد. هواپیماهای لوفت‌هانزا پنج بار در هفته از فرودگاه امام خمینی تهران پرواز می‌کنند. البته این برنامه تا حدودی در فصل‌های مختلف متفاوت است. به‌همین خاطر باید قبل از تصمیم به سفر حتما برنامه‌ پروازهای لوفت‌هانزا از تهران به ونکوور یا بالعکس را چک کنید و از وضعیت فروش بلیط آن‌ها مطمئن شوید. برای اطلاع از قیمت بلیط هم می‌توانید به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر فروش بلیط مراجعه کنید.