پرواز اصفهان به مشهد از مسیرهای پر تردد هوایی است. برخی از افراد پیش از خرید بلیط هواپیما اصفهان مشهد ایرلاین های ارائه دهنده این پرواز را چک می کنند و ممکن است ایر لاین خاصی را برای پرواز مد نظر داشته باشند. ما در این مطلب در سفرزون سعی کردیم کلیه ایرلاین های فعال در این خط پروازی را برای شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آن انتخاب مناسبی را برای سفر خود داشته باشید.

saadatrent

ایرلاین کاسپین

شرکت هواپیمایی کاسپین شرکت هواپیمایی کاسپین در سال ۱۳۷۲ به عنوان اولین شرکت خصوصی در صنعت حمل و نقل تاسیس شد و با ۴ فروند هواپیما از نوع یاک ۴۲ فعالیت خود را آغاز کرد. کلیه مسافران مسیر اصفهان مشهد می توانند از دو طریق چارتری و سیستمی بلیت هواپیمای خود را از این ایرلاین تهیه کنند. شرایط ابطال و استرداد بلیت های داخلی آن به این صورت است:

ابطال بلیت کلاس K تا ۳ روز قبل از پرواز پیش از ساعت ۱۲ ظهر ۴۰ درصد از بهای بلیت خریداری شده کسر می شود سپس با کسر ۷۰ درصد قابل بازگشت است.
ابطال بلیط کلاس M تا ۳ روز پیش از پرواز قبل از ساعت ۱۲ ظهر ۳۰ درصد از بهای بلیط کم شده سپس با کسر ۶۰ درصد استرداد می شود.
ابطال بلیت کلاس H تا ۱ روز قبل از پرواز قبل از ساعت ۱۲ ظهر، کسر ۲۰ درصد از بهای بلیت و پس از آن با کسر ۵۰ درصد بازگشت داده می شود.

کودکان بین ۵ تا ۱۱ سال بدون همراه با رعایت شرایط و طی کردن مراحلی می توانند از پروازهای داخلی کاسپین استفاده کنند. این مراحل عبارتند از:

به دفاتر خدمات مسافرتی یا دفاتر فروش کاسپین بروید.
فرم ویژه کودک بدون همراه را تکمیل کنید.
درخواست جا برای کودک و رزرو آن را توسط متصدی مربوطه انجام دهید.
بلیط کاسپین صدور شده همراه با دو برگ از فرم مخصوص را تحویل بگیرید.
به فرودگاه رفته و مراحل پذیرش فرودگاه را انجام دهید.
یک نسخه از فرم در اختیار خدمات فرودگاه مبدا و نسخه دیگر در اختیار فرودگاه مقصد قرار دهید.
کودک در طول پرواز زیر نظر سر مهماندار است.
دقت داشته باشید که درج سن کودک وکد UM در قسمت ملاحظات بلیط ضروری است.

همچنین در صورت خرید بلیط هواپیما اصفهان مشهد از این ایرلاین مسافر همراه با کارت شناسایی معتبر باید ۱ ساعت و نیم پیش از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشد و زمان بسته شدن کانتر نیم ساعت قبل از پرواز در نظر گرفته شده است.

 

ایرلاین های فعال در مسیر اصفهان مشهد2

 

ایرلاین ایران ایرتور

هواپیمایی ایران ایرتور تاسیس شده در سال ۱۳۵۱ که در حال حاضر با ۱۲ فروند هواپیمای مسافربری فعالیت می کند. در قوانین شرایط عمومی این ایرلاین چنین آمده که: “بلیط صادر شده از نوع کاغذی یا الکترونیکی به عنوان قرارداد میان شرکت هواپیمایی ایران ایرتور و مسافر است که به معنای قبول کلیه قوانین و مقررات ایرلاین ایران ایرتور از سمت خریدار است. ضمنا ایعتبار این بلیت از تاریخ صدور تا ۶ ماه می باشد.”

مقدار بار رایگان مجاز برای هر مسافر بزرگسال در پرواز اصفهان مشهد برابر با ۲۰ کیلوگرم و در پروزاهای خارجی برابر با ۳۰ کیلوگرم است. همچنین مقدار بار رایگان مجاز برای هر مسافر کودک چه در پروازهای داخلی و چه در پروازهای خارجی برابر با ۱۰ کیلوگرم همراه با یک کالسکۀ تاشو می باشد. مسافرین معلول و یا ناتوان علاوه بر بار مجاز تعیین شده می توانند یک صندلی چرخدار بدون باطری حداکثر تا وزن ۲۰ کیلوگرم همراه خود بیاورند. همچنین هزینه اضافه بار به ازای هر ۱ کیلوگرم برابر با ۱ درصد نرخ تمام شده قیمت بلیت است.

با خرید بلیط هواپیما ایران ایرتور در مسیر هوایی اصفهان مشهد مسافران داخلی باید ۲ ساعت پیش از پرواز و مسافران خارجی ۴ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند. در صورت تاخیر و یا ابطال پرواز توسط ایرلاین ایران ایرتور از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد. در صورت انصراف مسافر از پرواز باید در سایت درخواست استرداد بدون جریمه کند که بعد از بررسی بهای بلیت به طور کلما بازگشت داده می شود.

 

ایرلاین های فعال در مسیر اصفهان مشهد3

 

ایرلاین زاگرس

شرکت هواپیمایی زاگرس در سال ۱۳۸۴ با دو فروند هواپیمای توپولوف تاسیس شد. میزان بار مجاز برای مسافران که بلیط هواپیما زاگرس را تهیه کرده اند، معادل ۲۰ کیلوگرم و برای مسافران پرواز خارجی معادل ۲۵ کیلوگرم مقرر شده است. همچنین مسافرین اصفهان مشهد این ایرلاین باید ۲ ساعت قبل از پروازهای داخلی و ۳ ساعت قبل از پروازهای خارجی در فرودگاه حضور داشته باشند. نیم ساعت پیش از پرواز کانتر مربوطه بسته شده و بر اساس ضوابط سازمان هواپیمایی کشور هیچ گونه تعهدی در قبال مسافرین نخواهد داشت.

ایرلاین وارش

شرکت هواپیمایی وارش به منظور رفاه حال مسافرین خود، به مسافرانی که قبل از پرواز به کرونا مبتلا شده اند بهای بلیت خریداری شده را به طور کامل عودت می دهد. همچنین بهای تمامی بلیط های خریداری شده از زمان صدور تا ۱۵ دقیقه بعد قابل بازگشت بوده و شامل جریمه نمی شوند.

شما می توانید کودکان خود را بدون همراه با محدودیت سنی ۵ تا ۱۲ سال به سفر بفرستید. مسافرین همراه با نامه رسمی قیومیت یا کارت ملی به کانتر پذیرش فرودگاه مراجعه کرده، با ارائه تمامی مدارک و پر کردن فرم های مخصوص و پس از طی مراحل اداری کودک شما تحت مراقبت مهماندار ارشد هواپیما خواهد بود.

همچنین میزان بار مجاز بزرگسالان در کلاس پروازی اکونومی معادل ۲۰ کیلوگرم و مقدار بار مجاز کودکان ۲ تا ۱۲ سال در همان کلاس پروازی برابر با ۱۵ کیلوگرم می باشد. به ازای هر یک کیلوگرم بار اضافه، ۱ درصد قیمت بلیت در همان مسیر نیز محاسبه می شود و حداکثر بار دستی نباید از ۵ کیلوگرم بیشتر باشد.

ایرلاین آتا

در سال ۱۳۸۷ شرکت هواپیمایی آتا تاسیس شد اما فعالیت رسمی و پروازی خود را در سال ۱۳۸۸ شروع کرده است. مسافرین می توانند بعد از تهیه بلیت با ارائه مدرک شناسایی جهت دریافت کارت پرواز اقدام کنند. محدودیت سنی کودکان برای سفر بدون همراه بین ۶ تا ۱۲ سال مقرر شده که هنگام پرواز باید همراه با والدین یا قیم خود به دفتر ایستگاهی هواپیما مراجعه کند. همچنین محدودیت سنی جهت صدور بلیت نوزاد بین ۷ روز تا ۲ سال امکان پذیر است.

مقدار بار مجاز مسافرینی که بلیط هواپیمای آتا در مسیر اصفهان مشهد را تهیه کرده اند معادل ۲۰ کیلوگرم و پروازهای بین المللی برابر با ۳۰ کیلوگرم می باشد. همچنین برای نوزادان که بدون صندلی هستند تا ۱۰ کیلوگرم بار مجاز است. همچنین حداکثر بار دستی مجاز برابر با ۶ کیلوگرم است.

قوانین جریمه استرداد برای پروازهای داخلی در ایرلاین آتا به این صورت است که از زمان صدور تا ۲۴ ساعت پیش از پرواز ۳۰ درصد، در طول ۲۴ ساعت ۵۰ درصد و ۳ ساعت پیش از پرواز تا ۶۰ درصد از بهای بلیت کسر می شود.

 

ایرلاین های فعال در مسیر اصفهان مشهد4

 

ایرلاین سپهران

ایرلاین سپهران به عنوان یکی از شرکت های هواپیمایی تازه تاسیس به شمار می آید که در سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرد و هم اکنون دارای ۶ فروند هواپیمای فعال است. دریافت کارت پرواز این ایرلاین از ۲۲ الی ۲۴ ساعت تا ۲ ساعت پیش از پرواز نیز امکان پذیر می باشد که مزیت آن معطل نشدن در صف های طولانی برای عبور از گیت است.

در ایرلاین سپهران، انصراف مسافران از بلیط به هر دلیل شامل جریمه می شود اما مقدار جریمه بسته به کلاس پرواز نیز متغیر است. شما می توانید از طریق سایت با پر کردن اطلاعات در قسمت پیگیری و استرداد، درخواست خود را ثبت کنید، بهای بلیت بعد از کسر جریمه به طور آنلاین به حساب شما واریز می شود.

میزان بار مجاز برای مسیر اصفهان مشهد در ایرلاین سپهران معادل ۲۰ کیلوگرم و برای پروازهای خارجی برابر با ۳۰ کیلوگرم می باشد. ناگفته نماند که این مقدار برای کلاس های پروازی در نظر گرفته شده است.

در این مقاله به معرفی ۶ ایرلاینی که در حال حاضر بلیط هواپیما اصفهان مشهد را ارائه می کنند، پرداختیم و درباره شرایط و ضوابط هر ایر لاین توضیحات مختصر اما مفیدی ارائه کردیم. چنانچه در رابطه با قوانین و مقرارت ایرلاین خاصی تجربه ای دارید، با ما در میان بگذارید.