شنیدن کلمه‌ی بازار یا خرید می‌تواند حس‌های مختلفی را منتقل کند. گاهی خرید می‌تواند جذاب، تفننی و خواستنی باشد، گاهی هم استرس‌زا و کلافه‌ کننده! اما بازار‌چه‌ها فقط سرشار از جذابیت و لذت هستند و با استرس و کلافگی میانه‌ای ندارند. نه به اندازه‌ی بازار‌های بزرگ، بی‌سر‌و‌ته و طولانی‌اند که شما را خسته کنند، نه آن‌قدر تنوع دارند که شما را گیج کنند. وقتی در یک بازار‌چه می‌چرخید، بیشتر حس صمیمیت و آرامش دارید و با آسودگی خاطر قدم می‌زنید. بازارچه پارک لاله تهران از آن بازار‌چه‌های خواستنی است که خرید در آن اولویت اول نیست. این بازارچه حالا دیگر به یک جاذبه‌ی گردشگری تبدیل شده و پاتوق محبوب عده‌ای از جوان‌های شهر است. امروز می‌خواهیم این بازار‌چه‌ی دوست‌داشتنی را به شما عزیزان معرفی کنیم. پس سفرزون را تا انتها همراهی کنید.

saadatrent

 

در ضلع غربی پارک لاله و کمی بالاتر از موزه‌ی هنر‌های معاصر، بازار‌چه‌ای وجود دارد که روی سر‌در آن نوشته اند: بازار‌چه‌ی خود‌اشتغالی پارک لاله و گذر فرهنگ و هنر. داخل که می‌شوی،‌ غرفه‌های متنوعی بدون هیچ تشریفات خاصی در گوشه‌گوشه‌ی بازارچه جا گرفته‌اند. هر‌کسی هنر دست خود را به معرض نمایش و فروش گذاشته یا محصولات دیگران را می‌فروشد. جلو‌تر که می‌روی، سر‌و‌کله‌ی غذاخوری‌های نقلی هم پیدا می‌شود و بوی خوش آن‌ها مشام را پر می‌کند. در این بازار‌چه چیزی که بیشتر از همه به دل می‌نشیند، حس صفا و صمیمیت و خودمانی بودن است. در بازار‌چه پارک لاله می‌توانی اضطراب‌ و شلوغی شهر را پشت در بگذاری و وارد شوی. اما برویم و ببینیم در این بازار‌چه چه خبر است؟

بازارچه پارک لاله
بازارچه پارک لاله

برای دریافت راهنمای سفر به تهران کلیک کنید.


بازارچه پارک لاله ؛ گذر فرهنگ و هنر

بازارچه لاله
بازارچه لاله

بازار‌چه پارک لاله تهران،‌ به دلیل نزدیک بودن به دانشگاه تهران و مجاورت با موزه‌ی هنر‌های معاصر، نام گذر فرهنگ و هنر به خود گرفته است. این مکان در ابتدا قرار بوده است محلی برای برگزاری جلسات و کلاس‌های فرهنگی و هنری باشد. اما با تغییر کاربری به بازار‌چه‌ی خود‌اشتغالی، به چیزی که امروز هست تبدیل شده است. البته جو حاکم بر آن، هنوز فرهنگی و هنری است و میانه‌ای با مناسبات حاکم بر بازار ندارد. عمده‌ی بازدید‌کنندگان و غرفه‌داران آن را، جوانان و دانشجو‌ها تشکیل می‌دهند. غرفه‌داران هم بعضاً هنرمندانی از اصناف و گروه‌های مختلف‌اند که هر کدام‌ محصولات ساخته‌ی دست خود را به مشتری‌هایشان می‌فروشند.

بازارچه پارک لاله
بازارچه پارک لاله
بازار پارک لاله
بازار پارک لاله

بازارچه پارک لاله ؛ بازارچه خوداشتغالی

بازارچه پارک لاله
بازارچه پارک لاله

در این اوضاع اقتصادی پیچیده، دیدن افرادی که با اعتماد و تکیه بر هنر خود، زندگی می‌گذرانند، دلگرم‌کننده است. حکاکی روی سنگ و چوب، صنایع دستی، سفال‌فروشی، تابلو نقاشی، گل‌فروشی، سنگ‌های تزئینی، حصیر و لوازم چوبی با رنگ‌ها و طرح‌های دیدنی از جمله هنر‌هایی است که به طور پراکنده در بازار‌چه یافت می‌شود. تازه بازار‌چه‌های کوچک مختلفی هم در قلب آن شکل گرفته است. بورس جمع‌ و جوری از فروشندگان یک صنف که در کنار هم مشغول کارند. برای مثال یک بازار کوچک قاب‌سازی وسط بازارچه ایجاد شده است که در آن می‌توان انواع و اقسام قاب‌های چوبی و غیرچوبی، شیشه و آینه را با طرح‌های منحصربه فرد سفارش داد.

بازارچه پارک لاله
بازارچه پارک لاله
بازارچه پارک لاله
بازارچه پارک لاله

بازارچه پارک لاله ؛ یک بازارچه کار راهانداز

بازارچه پارک لاله
بازارچه پارک لاله

بازارچه‌ی پارک لاله حلال بسیاری مشکلات است. می‌توانید برای کارهایی مثل خیاطی، تعمیر یا تمیز کردن ظروف و تعمیر لوازم منزل، یکراست به اینجا بیایید. حتی اگر برای کادوی تولد یا چشم‌روشنی برای منزل جدید دوستان‌تان ایده‌ای ندارید، کافی است یک چرخ‌ در بازارچه بزنید تا با کلی ایده مواجه شوید. تازه در سوراخ سمبه‌های بازارچه چیزهایی پیدا می‌شود که شاید در نقاط دیگر تهران نتوانید با این قیمت مناسب پیدا کنید. خرید لباس‌هایی مثل مانتو، کفش و تیشرت هم در این بازار‌چه کار ساده‌ای است. به طور کلی خیلی سخت است پایتان را در بازار‌چه پارک لاله بگذارید و از آنجا دست خالی برگردید.

بازارچه سنتی لاله
بازارچه سنتی لاله

بازارچه پارک لاله ؛ شکمگردی به سبک دانشجویی

شکم‌گردی پارک لاله
شکم‌گردی پارک لاله

این بازارچه، محلی عالی برای شکم‌گردی با قیمت مناسب است. دانشجویان برای غذا خوردن زیاد سخت نمی‌گیرند و به دنبال غذا‌های خودمانی با قیمت مناسب‌اند. در بازار‌چه پارک لاله می‌توانید غذاهای خانگی و مامان‌پز، نظیر آش، کوکو، املت، سوسیس تخم مرغ، سمبوسه و فلافل پیدا کنید. تازه یک غرفه‌ی غذا‌های محلی گیلان هم هست که میرزا‌قاسمی و واویشکا برایتان درست می‌کند. کافه‌ی کوچکی هم در میان اغذیه‌فروشی‌ها وجود دارد که می‌توانید چای و قهوه و نسکافه از آن سفارش دهید. فضای صمیمی و چیدمان بی‌آلایش میز و صندلی‌ها باعث می‌شود تا در کنار دوستان‌تان حس آرامش و رهایی داشته باشید. فروشندگان هم بسیار خودمانی و خوش‌برخورد‌ند و حال خوب‌شان را به شما هم منتقل می‌کنند. این‌ها همه در حالی است که در پایان،‌ با صورت‌ حساب‌های شوکه کننده که معمول این روز‌هاست مواجه نخواهید شد. به شما توصیه می‌کنیم حتماً ‌سری به «دایی» بزنید و املت‌های ترکیبی آن را امتحان کنید.

اگر مشغول غذا خوردن در بازار‌چه‌اید،‌ هیچ تعجب نکنید از‌ این‌که گربه‌ای ناغافل از زیر دست‌ و پایتان عبور کند! این کار همیشگی‌شان است و در بازارچه احساس امنیت و آرامش می‌کنند. شما هم اگر می‌خواهید چند ساعتی را با دوستانتان خوش باشید، در بازارچه پارک لاله دور هم جمع شوید.

موقعیت بازاچه پارک لاله روی نقشه گوگل


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های تهران کلیک کنید.


بگرد، بخند، زندگی کن
تور های سفرزون تور های سفرزون