گشت‌وگذار در بازارهای سنتی آنقدر جذاب است که می‌تواند برای ساعت‌ها شما را به خودش مشغول کند. دور شدن از فضای پاساژها، مال‌ها و مراکز خرید مدرن و رفتن به سوی بازارهای سنتی، حال جدیدی را برای شما می‌سازد.در میان بازارهای سنتی پایتخت، بازار سنتی ستارخان طرفداران بسیاری دارد و محیط جدیدی برای تفریح و گردش است.

saadatrent

 

اگر دوست دارید درباره بازارچه سنتی ستارخان و ویژگی‌‌های جذاب آن بیشتر بدانید، در ادامه با سفرزون همراه باشید:

 

بازار سنتی ستارخان کجاست؟

بازار سنتی ستارخان کجاست؟
بازار سنتی ستارخان کجاست؟

بازارچه سنتی ستارخان، از جمله بازارهای بزرگ و قدیمی در محدوده غرب تهران است و چندین فاز را شامل می‌شود. دسترسی به این بازارچه، از سمت خیابان‌های ستارخان، گلاب، جلال آل احمد، خسرو و سازمان آب امکان‌پذیر است.

هر فاز این بازار سنتی، دارای بخش‌های مختلف و تفاوت‌ و تنوع‌هایی است که به خوبی دیده می‌شود. این تنوع در نوع محصولات، کیفیت و بافت بازارچه به خوبی مشخص است.

 

فاز ۱ در بازارچه سنتی ستارخان

فاز ۱ در بازارچه ستارخان
فاز ۱ در بازارچه سنتی ستارخان

زمانی که برای گشت‌وگذار به این مکان می‌روید، و وارد فاز یک این بازار سنتی می‌شوید، می‌توانید تمایز آن را از سایر بخش‌های بازار، درک کنید. این بخش از بازارچه مغازه‌هایی قدیمی‌تر و بافتی کهنه‌تر نسبت به دیگر بخش‌های آن دارد.

در میان محصولاتی که در فاز یک بازار ارائه می‌شود، انواع لباس‌های خانگی و راحتی و همچنین محصولات ارزان‌قیمت را می‌توان دید. خوب است بدانید یک بخش بزرگ از این بازارچه به انواع وسایل و سرویس خواب، سرویس مبل و نشیمن و محصولاتی از این دست اختصاص دارد که البته یک شعبه از آن‌ها را می‌توانید در محله یافت آباد پیدا کنید.

اگر بخواهیم فاز یک بازارچه را به شکل خلاصه جمع‌بندی کنیم، باید بگوییم که محصولات بسیار متنوعی را می‌توانید در آنجا پیدا کنید. این محصولات با قیمت‌های بسیار پایین و مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌شوند و از این نظر طرفداران زیادی هم دارد.

نکته قابل توجه درباره فاز یک‌ بازارچه، وجود کارواش بزرگ بازار سنتی در نزدیکی آن است.

 

دیگر فازهای بازار سنتی ستارخان

دیگر فازهای بازار ستارخان
دیگر فازهای بازار سنتی ستارخان

زمانی که از درب خروجی فاز یک خارج و وارد خیابان ستارخان می‌شوید، آن سوی خیابان درب فاز دو را می‌بینید. فاز دو و سایر فازهای بازارچه در راستای هم و در مسیر طولانی قرار گرفته‌اند. این بخش از بازار مغازه‌های جدیدتر و البته فشرده‌تری را در خودش جای داده که طیف وسیع و متنوعی از محصولات را ارائه می‌کنند‌. اگر در فازهای مختلف بازار سنتی ستارخان قدم بزنید و در میان مغازه‌های آن به خوبی بگردید، آنچه را که می‌خواهید پیدا می‌کنید. قیمت‌های این بخش از بازار نیز تقریبا ارزان هستند و هیچ قیمت عجیب و غریبی را در آنجا نمی‌بینید.

 

رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بازار سنتی ستارخان

رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بازار ستارخان
رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بازار سنتی

در بازار سنتی ستارخان علاوه‌بر تنوع فروشگاه‌ها و غرفه‌های عرضه محصولات، می‌توانید مجموعه جذابی از شکم‌گردی در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها را تجربه کنید.

باید بدانید که رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های آرام و دنج بازارچه در بخش پاساژ پاسارگاد قرار گرفته‌اند. در باقی فازهای بازار و طول مسیر بازارچه، انبوهی از ساندویچی‌ها و فست‌فودهای سبک خیابانی را می‌بینید که بسیار پرطرفدار و شلوع هستند. لذت غذا خوردن در این مکان آنقدر زیاد است که یک شب خاطره‌انگیز را برایتان رقم می‌زند.

اگر در میان فازهای مختلف بازار ستارخان به دنبال کافه می‌گردید، باید بدانید که بیشترین تعداد آن‌ها در فاز یک و پاساژ پاسارگاد قرار دارند.

پارکینگ بازارچه

از جمله مهم‌ترین امکانات این بازار سنتی باید به وجود پارکینگ در هر فاز آن اشاره کنیم. پارکینگ‌ها، سر باز و با ظرفیت‌های متفاوت هستند. گاهی اوقات، خصوصا در شب‌های تعطیل و آخر هفته‌ها، طرفیت پارکینگ‌ها پر می‌شود‌ اما کوچه‌های اطراف بازارچه سنتی، محل مناسبی برای پارک ماشین هستند.

بازار سنتی محله ستارخان، با مغازه‌های انبوه و جذاب و تنوع بالای محصولات، از جذاب‌ترین بازارچه‌ها در میان مردم است. با رفتن به این مجموعه، علاوه‌بر یک خرید دلچسب، می‌توانید لذت گشت‌وگذار و شکم‌گردی را نیز در این فضای دلنشین تجربه کنید.

 

شما برای ما بنویسید

شما برای ما بنویسید
شما برای ما بنویسید

آیا تا به حال به بازارچه سنتی ستارخان رفته‌اید؟

نظر شما درباره این بازار و محصولات ان چیست؟

آیا لذت خرید در پاساژهای لوکس را ترجیح می‌دهید یا گشت زدن در بازارهای سنتی را بیشتر دوست دارید؟

 

ما در سفرزون، بی‌صبرانه منتظر شنیدن نظرها، نکته‌ها و تجربه‌های ارزشمند شما درباره بازار سنتی ستارخان هستیم. آن را با ما و دیگر دوستان سفرزونی‌تان به اشتراک بگذارید.

 

اطلاعات بازدید از بازار سنتی ستارخان

آدرس بازار سنتی ستارخان روی نقشه گوگل 

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹:۳۰ صبح الی ۲۱ شب و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹:۳۰ صبح الی ۲۲ شب.

قیمت بلیت: ندارد.

محدوده قیمتی: ارزان تا متوسط.

آدرس بازار سنتی ستارخان: تهران، خیابان ستارخان، زیر پل یادگار امام (ره).