شهر باکو، پایتخت کوچک اما مدرن کشور آذربایجان، یکی از زیباترین شهرهای گردشگری در جهان است که در سال‌های اخیر مورد توجه تعدادی زیادی از گردشگران قرار گرفته. این شهر با زیبایی بی‌بدیل و وجود سازه‌های منحصر به فرد و دیدنی از جذاب‌ترین شهرهای همسایه ایران است که مقصد گردشگری توریست‌ها و خصوصا ایرانی‌ها است. برج های شعله باکو یکی از زیباترین سازه‌های دیدنی و خیره کننده این شهر است که تماشای آن در ابتدای لیست گردشگران کشور آذربایجان است. برج های شعله باکو ساختمان‌های عظیم و چند منظوره‌ای هستند که به زیبایی بنا شده‌ و معماری خاص آن‌ها چشم‌ها را به خودش خیره می‌کند.

saadatrent

 

اگر دوست دارید با برج های شعله باکو آشنا شوید و درباره این مجتمع عظیم و چند منظوره بیشتر بدانید، با سفرزون همراه باشید:

برج های شعله باکو و ویژگی‌های آن

برج های شعله باکو
برج های شعله باکو

برج های شعله باکو، در پایتخت کشور آذربایجان، به عنوان جدیدترین آسمان‌ خراش‌های این شهر شناخته می‌شوند که کار ساخت آن‌ها در سال ۲۰۱۲ به پایان رسید. این برج‌ها در سواحل دریای خزر و در جنوب شبه جزیره آبشرون بر روی تپه‌ای مشرف بر باکو پایتخت آذربایجان قرار گرفته‌اند.

برج های شعله باکو به عنوان نماد این شهر شناخته می‌شوند. طراحی خاص و زیبای این سه آسمان خراش بی‌نظیر و شیشه‌ای به شکل منحنی و شبیه به شعله‌های آتش است که اسم این آسمان خراش‌ها را نیز متناسب با طراحی هنرمندانه آن انتخاب کرده‌اند.

برج های شعله باکو در مرکز شهر قدیمی و خلیج باکو قرار دارند و جلوه بی‌نظیری به این شهر بخشیده‌اند. طراحی این سه آسمان خراش بی‌نظیر تاثیر پذیرفته از آتش، عنصر باستانی مقدس در آذربایجان است و همانطور که گفته شد، شکل معماری بنا متناسب با آن ساخته شده است.این برج‌ها از ویژگی‌های برجسته خط افق باکو هستند که از هر نقطه شهر می‌توان آن‌ها را تماشا کرد.


برای دریافت راهنمای سفر به باکو کلیک کنید.


جزئیات بیشتر از برج های دو شعله

برج‌های شعله، در سه ضلع یک مثلث قرار دارند و ویژگی‌های هر یک از آن ها با دیگری متفاوت است. اولین برج از برج های شعله باکو ۳۹ طبقه دارد و مجموعا ۱۳۰ آپارتمان مسکونی را شامل می‌شود از این ساختمان دریای خزر به خوبی پیداست و منظره بی‌نظیری را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. انواع امکانات مانند سالن‌های بزرگ بدنسازی، استخر و آبگرم نیز برای ساکنان برج فراهم است. ساختمان برج شمالی با ۳۳ طبقه به عنوان هتل استفاده می‌شود. نام هتل این برج که از شهرت بالایی نیز برخوردار است، فیرمونت است. این هتل ۵ ستاره از بهترین هتل‌های باکو است که با انواع اتاق‌ها، محیط خانوادگی، سالن غذاخوری بزرگ و سالن‌های همایش پر شده است. همچنین در این هتل امکان برگزاری جشن‌های عروسی و مناسبتی دیگر فراهم است.

برج های دو شعله
برج های دو شعله
برج های دو شعله
برج های دو شعله

در نهایت کوچک‌ترین ساختمان برج‌های شعله ، یعنی ساختمان غربی، ۲۸ طبقه است و با کاربری تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این برج ۳۳ هزار فروشگاه تجاری و خصوصی وجود دارد. در طبقه همکف این برج، نمایندگی فروش ماشین‌های لامبورگینی قرار دارد که مورد توجه گردشگران و بازدیدکنندگان است.

بسیاری از واحدهای این برج همچنان خالی است؛ اما به زودی قرار است در این برج سالن تئاتر (سالن معروف IMAX ) و سینما، سینمای سه بعدی، سرزمین کودکان، استودیو عکس برداری، ۱۶ رستوران و کافه، سالن بولینگ و … بازگشایی شود.

نمای بیرونی برج های شعله باکو

برج های شعله باکو
برج های شعله باکو

نمای بی‌نظیر برج‌ها، در روز و شب با یکدیگر تفاوت دارد و همین امر زیبایی آن‌ها را چند برابر می‌کند. برج‌های شعله در روز به رنگ آبی دیده می‌شوند اما در شب با روشن شدن ۱۰ هزار لامپ ال‌ای‌دی که در نمای ساختمان‌ها به کار رفته است،  تماشای برج‌ها لذت دیگری دارد. روشن شدن لامپ‌های ال‌ای‌دی، برج‌ها را به یک صفحه نمایش بزرگ تبدیل می‌کند و رنگ‌های آتش و پرچم ملی را بر روی آن به نمایش در می‌آورد. دیدن برج های شعله باکو در شب، یکی از اولین و محبوب‌ترین انتخاب‌های گردشگران است.

دیگر امکانات رفاهی برج‌ها

برج های دو شعله
برج های دو شعله

در میان این سه برج دیدنی، امکانات تفریحی و رفاهی برای گردشگران وجود دارد که شامل مغازه، رستوران‌ها و سینما می‌شود. تماشای برج‌های آتشین باکو، به شما این امکان می‌دهد که علاوه‌بر دیدن این بنای باشکوه و مدرن، به راحتی خرید و سوغات این شهر را برای عزیزانتان تهیه کنید. همچنین می‌توانید بعد از یک گشت و گذار حسابی در میان برج‌ها، در رستوران‌های آنجا، غذاهای خوشمزه و سنتی کشور آذربایجان را نوش جان کنید. اگر به زبان ترکی تسلط دارید و یا کمابیش آن را متوجه می‌شوید، رفتن به سینماهای اطراف برج‌های شعله می‌تواند یک تجربه جذاب و تکرار نشدنی برایتان باشد. امکان پارک ۵۰ خودرو در فضای میان برج‌ها وجود دارد و همچنین حضور دست‌فروش‌ها و خرده‌فروش‌ها در این منطقه، امکان گپ و گفت با مردم باکو و خرید محصولات ارزان را به وجود می‌آورد.

چگونه به تماشای برج های شعله باکو برویم؟

برج های دو شعله
برج های دو شعله

برای تماشای برج های شعله باکو، ابتدا باید به کشور آذربایجان در همسایگی ایران سفر کنید. برای سفر به این کشور می‌توانید همراه با تورهای مسافرتی و گردشگری و با توجه به بودجه و زمان‌تان به شکل زمینی و یا هوایی به آنجا بروید.

پس از رسیدن به کشور آذربایجان و شهر باکو، برای رفتن به برج‌های شعله انتخاب‌های زیادی پیش روی شماست. می‌توانید با اتوبوس، ترن و تاکسی خودتان را به برج‌ها برسانید از تماشای آن لذت ببرید. البته تاکسی به دلیل گران بودن چندان توصیه نمی‌شود. به جای تاکسی، می‌توانید به وسیله اتوبوس‌های عمومی، از تمامی ایستگاه‌های باکو و فقط با ۴ هزار تومان به برج‌های شعله برسید.

نمای ۳۶۰ درجه از برج های شعله باکو روی نقشه گوگل

 

بهتریین فصل سفر به کشور آذربایجان و شهر باکو

برج های دو شعله
برج های دو شعله

کشور آذربایجان و خصوصا پایتخت بی‌نظیر آن در هر ۴ فصل، زیبایی خاص و منحصر به فرد خود را دارد که می‌توانید با توجه به علاقه‌مندی خود، یکی از ۴ فصل را انتخاب کنید. اما باید بدانید بهترین زمان سفر که بیشترین توریست‌ها به این کشور می‌روند، فصل بهار و تابستان است. در این زمان هوای آذربایجان مطبوع و دلپذیر است و می‌توانید با خیال راحت در سواحل این کشور قدم بزنید و لذت ببرید. کشور آذربایجان در این دو فصل به دلیل مناسب بودن دما و برپایی جشنواره‌های تابستانی اندکی شلوغ است، اما مطمئن باشید با سفر به این منطقه مدرن و زیبا، آنقدر محو جذابیت‌های آن می‌شوید که شلوغی از خاطرتان می‌رود!

توصیه‌های سفر به کشور آذربایجان

برج های دو شعله
برج های دو شعله
برج های دو شعله
برج های دو شعله

برای سفر به این کشور، با هر وسیله‌ای که انتخاب می‌کنید، سبک سفر کنید و چمدان‌هایتان را کم حجم ببندید تا برای حمل آن دچار زحمت نشوید و در فرودگاه اضافه بار نخورید. فرهنگ مردم آذربایجان با ایران پیوند‌های قدیمی دارد، پس یادتان باشد در عین لذت بردن از فضا و تبادل فرهنگ، به مردم این کشور نهایت احترام را بگذارید. اگر در دو فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر می‌کنید، عینک آفتابی، کلاه لبه‌دار و کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

دیدنی‌های این کشور و خصوصا پایتخت آن، باکو، بسیار زیاد است. پس با یک برنامه‌ریزی صحیح و مطالعه درباره دیدنی‌های خاص این کشور پیش از سفر، اطلاعات خود را تکمیل کنید تا با آمادگی بهترین به آنجا سفر کنید تا بتوانید از بیشترین مکان‌های دیدنی این منطقه، در کوتاه‌ترین زمان دیدن کنید.

سفر به کشور آذربایجان و تماشای جذابیت‌های خاص و بی‌نظیر آن، بدون شک بهترین تجربه سفر از میان سفرهای خارجی و برون مرزی برایتان خواهد بود. پس با اطمینان این کشور را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید و اگر قصد دارید با تور به این کشور سفر کنید، حتما تور مورد نظر خود را از آژانس‌های گردشگری معتبر و شناخته‌شده خریداری کنید.

موقعیت برج های شعله باکو روی نقشه گوگل

آیا شما تا به حال به کشور آذربایجان و شهر باکو سفر کرده‌اید؟ نظرتان درباره دیدنی‌های شگفت‌انگیز این شهر و برج های شعله باکو چیست؟ نکات، تجربیات و خاطرات ارزشمند خودتان را درباره این کشور و برج‌های شعله با دوستان سفرزونی‌تان به اشتراک بگذارید و آن‌ها را برای سفری بهتر، همراه با آمادگی بیشتر راهنمایی کنید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های باکو کلیک کنید.


بگرد، بخند، زندگی کن
تور های سفرزون تور های سفرزون
تور های سفرزون تور های سفرزون