سنگاپور یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان، شهری با ترکیبی از فرهنگ آسیایی و اروپایی است. این شهر که به عنوان مستعمره تجاری بریتانیا در سال ۱۸۱۹ ایجاد شد، در حال حاضر یکی از پیشرفته و مدرن‌ترین کشورهای جنوب شرق آسیا و یکی از مراکز بزرگ داد و ستد در جهان است. بهترین جاهای دیدنی سنگاپور را باید در فهرست «جاهایی که باید دید» قرار داد.

saadatrent

از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری این شهر، ترکیب آسمانخراش‌ها و زندگی مدرن با خانه‌های قدیمی است. سنگاپور محله‌های قومی و تاریخ جذابی دارد. محله‌هایی که می‌توان در آن‌ها به گردش و تفریح پرداخت؛ هم‌جواری معماری جدید و قدیم سنگاپور زیبایی توریستی و گردشگری آن را دوچندان کرده است. سفرزون در این مطلب شما را با بهترین جاهای دیدنی سنگاپور آشنا می‌کند که در ادامه می‌خوانید.

گالری ملی تاریخی ، یکی از بهترین جاهای دیدنی سنگاپور

با بهترین جاهای دیدنی سنگاپور آشنا شوید ۲a
بازدید از پشت‌بام باغ مجسمه‌های گالری ملی سنگاپور را از دست ندهید

گالری ملی سنگاپور در دو ساختمان دیوان عالی سابق و شورای شهر سنگاپور قرار دارد؛ گالری ملی سنگاپور مجموعه ای از آثار مدرن هنرمندان را از سراسر جنوب شرق آسیا جمع‌آوری کرده است و از بهترین جاهای دیدنی سنگاپور برای هنردوستان است. این گالری آثار هنرمندان موفق و برجسته را در این ناحیه به نمایش می‌گذارد. در بازدید از این مکان، از گالری هنر چینی که نقاشی‌هایی با روش پخش جوهر را به نمایش می‌گذارد دیدن کنید. بازدید از پشت‌بام باغ مجسمه‌ها را هم از دست ندهید که شامل آثار هنری هنرمند ویتنامی متولد دانمارک به اسم «دانه ووه» است.

این گالری همه روزه به غیر از جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب به روی بازدیدکنندگان باز است.
روزهای جمعه تا ۹ شب باز است.

در این مجموعه در صورت نیاز راهنما با شما همراه خواهد بود تا توضیحات لازم را ارائه بدهد.

موزه ملی در سنگاپور و کشف تاریخ

با بهترین جاهای دیدنی سنگاپور آشنا شوید ۳
این‌جا بزرگ‌ترین موزه‌ی سنگاپور است

موزه ملی سنگاپور بزرگ‌ترین موزه سنگاپور است که دارای دو گالری اصلی است. یکی از گالری های آن زندگی در سنگاپور را به نمایش می‌گذارد. گالری زندگی در سنگاپور شامل نمایشگاه غذا، عکس، فیلم، مد و تاریخچه‌ای از سنگاپور است. تاریخچه‌ای که به قرن ۱۴ بازمی‌گردد.

هاوپار ویلا در سنگاپور ، یک پارک اساطیری

با بهترین جاهای دیدنی سنگاپور آشنا شوید ۴
هاوپار ویلا ، یک جای هیجان‌انگیز

این پارک در سنگاپور که در ساخت آن از اشکال مربوط به اساطیر و افسانه‌های چینی استفاده شده پارکی خاص است که در آن بر فرهنگ شرقی تاکید زیادی شده است. پارکی که راهی مناسب برای والدین است تا با آوردن کودکان خود به این پارک از طریق اساطیر چینی به آنان آموزش زندگی دهند. البته برخی از قسمت‌های این پارک هم با توجه به تعلیم و تربیت امروز در قرن ۲۱ مناسب کودکان نیست. در بخشی از این پارک یک قسمت به نام The Ten Court of Hell به عنوان ترسناک‌ترین قسمت پارک وجود دارد که به صورت نمادین مجازات‌های ترسناک بعد از مرگ برای گناهکاران را به تصویر می‌کشد. اگر اهل اتفاقات هیجان انگیز و مخوف هستید این پارک می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

این پارک همه روزه از ساعت ۹ تا ۷ شب به روی بازدید کنندگان باز است.

باغ گیاه شناسی سنگاپور ، قدیمی و زیبا

با بهترین جاهای دیدنی سنگاپور آشنا شوید ۵
باغ گیاه‌شناسی سنگاپور برای آن‌ها که عاشق طبیعت هستند

باغ بوتانیک سنگاپور که در سال ۱۸۵۹ بازگشایی شد با ۱۵۶سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های سنگاپور است؛ این باغ یکی بزرگ‌ترین باغ‌های گل دنیا به شمار می‌رود. این پارک بزرگ در میان شهری شلوغ اولین باغ گل در آسیا و اولین باغ گرمسیری در جهان است. این تنها باغ گیاه‌شناسی در دنیا با دارای بیش از ۱۰۰۰۰  گونه گیاهی هر روز از ساعت ۵ صبح تا ۱۲ شب به روی بازدیدکنندگان باز است و نقش کلیدی در تاریخ گیاه‌شناسی سنگاپور داشته است.

باغ بوتانیک سنگاپور، درختان قدیمی با قدمتی تاریخی دارد. یکی معروف‌ترین درخت‌ها در این باغ درخت «تِمبوسو» است که قدمتی ۲۰۰ ساله دارد. بازدید از بسیاری از قسمت‌های این باغ رایگان است. تنها بخش باغ که باید برای آن ورودی پرداخت کرد باغ ارکیده است. باغی آرام و سرسبز که فضای بسیار مناسبی برای دویدن و پیک‌نیک و انجام ورزش‌های صبحگاهی دارد.

باغ‌های چینی و ژاپنی

با بهترین جاهای دیدنی سنگاپور آشنا شوید ۶
تماشای باغ‌های چینی و ژاپنی یک کار متفاوت است

حال از شهر خارج شوید و به باغ‌های چینی و ژاپنی در سمت غرب شهر بروید. در پایان هفته، مردم در فضای عمده‌ای از این پارک مشغول بازی کریکت هستند. بزرگ‌ترین مجموعه‌ی موجود در جهان از انواع لاک‌پشت‌ها در بخشی از باغ چینی در این پارک قرار دارد. این پارک همه روزه از ساعت ۵:۳۰ تا ۱۱ شب به روی بازدیدکنندگان باز است.

باغ‌های خلیج و یک نمای فوق‌العاده

با بهترین جاهای دیدنی سنگاپور آشنا شوید ۷
تماشای باغ‌های عمودی و زیبای خلیج را از دست ندهید

شناخته‌شده‌ترین باغ سنگاپور، باغ‌های خلیج هستند که بخاطر چشم انداز فوق‌العاده آن با نام «سوپر تیری گُورو» که شامل ۱۸ باغ عمودی به ارتفاغ ۱۶طبقه است مشهور هستند! جاذبه‌های دیگر در این مجموعه دو گنبد زیبای «اُ سی بی سی اسکای واک» و «مارینا بَریج» هستند. این باغ همه روزه از ساعت ۵ صبح تا ۲ بامداد برای بازدید گردشگران باز است.

پارک فورت کنیگ ، یک پارک تاریخی

با بهترین جاهای دیدنی سنگاپور آشنا شوید ۸
پارک فورت کنیگ از جاهای عجیب سنگاپور است

پارک فورت کنیگ در مرکز سنگاپور قرار دارد . از عجیب‌ترین جاهای دیدنی سنگاپور است. این پارک نقش مهمی را در تاریخ سنگاپور ایفا کرده است. اگر هم‌زمان دوستدار تاریخ و طبیعت هستید این پارک می‌تواند گزینه‌ای دلچسب برای گردش شما در سنگاپور باشد. تاریخ این پارک به ۱۳۰۰ برمی‌گردد. تپه‌ی کوچکی در این پارک وجود دارد که برای اولین بار توسط فردی با نام استامفورد رافلز کشف شد و این فرد اولین خانه خود را در آن‌جا ساخت. این تپه در طول جنگ جهانی دوم دفتر مرکزی ارتش بریتانیا بود و بعد از آن ارتش ژاپن در مدت زمان سه سال اشغال سنگاپور از آن استفاده کرد.

باغ وحش سنگاپور

با بهترین جاهای دیدنی سنگاپور آشنا شوید ۹
در باغ‌وحش سنگاپور خاطرات خوشی برای کودکان خود ثبت کنید

با وجود آنکه باغ وحش سنگاپور خانه‌ی بیش از ۳۰۰۰ حیوان است اما ۳۶ درصد از حیوانات این باغ وحش در خطر انقراض قرار دارند. از جالب‌ترین نکات این باغ وحش آزادی حیوانات در آن است که تماشای آن‌ها را جذاب کرده است. برای آنکه یک روز پر خاطره‌ی زیبا را در این باغ وحش ثبت کنید تفریحات بسیاری وجود دارد. در این باغ وحش که از بهترین جاهای دیدنی سنگاپور است، از فیل سواری گرفته تا پارک کودکان، آب بازی، غذادادن به حیوانات موردعلاقه و تماشای باغ گل‌ها پیدا می‌شود. در کنار تمام این کارها گردشگران می‌توانند از رستوران‌های متنوع اطراف این باغ وحش هم استفاده کنند. فروشگاهی هم در این باغ‌‌وحش برای تهیه‌ی سوغاتی و یادگاری وجود دارد. این باغ وحش همه روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۶ بعدازظهر به روی بازدیدکنندگان باز است.

ریور سافاری ؛ تجربه‌ای هیجان‌انگیز و ماجراجویانه

با بهترین جاهای دیدنی سنگاپور آشنا شوید ۱۰
باغ وحش ریورسافاری سنگاپور را حتما تجربه کنید

ریور سافاری یک باغ‌وحش و آکواریوم رودخانه‌ای در سنگاپور است. بازدیدکنندگان از ریور سافاری، قایق سواری را از بین جنگل‌های استوایی سنگاپور تجربه خواهند کرد؛ یک تجربه‌ی عجیب و هیجان‌انگیز در میان جاهای دیدنی سنگاپور! رفتن به ریور سافاری یک ماجراجویی جالب و به‌یادماندنی است. قایق سواری در ریورسافاری هم از تجربه‌های هیجان‌انگیز سفر به سنگاپور است. از جمله حیوانات جالب این مجموعه، پاندای قرمز، جگوار آمازون یا گاو دریایی است. بازدید خانوادگی به‌خصوص همراه با بچه ها از این مجموعه جذاب خواهد بود. این مجموعه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ غروب به روی بازدیدکنندگان باز است.

ما به هر کدام از جاهای دیدنی سنگاپور امتیاز دادیم و حالا منتظر نظر و امتیاز شما از تجربه‌ی سفر به سنگاپور هستیم. اگر هم عکس یا فیلمی دارید حتما برای ما بفرستید و به ما بگویید کدام جای دیدنی سنگاپور را بیش‌تر دوست داشتید.