تجربه‌ی خوردن غذا در کشورهای خارجی یکی از جذاب­‌ترین و خوشمزه‌­ترین بخش­‌های سفر به خارج از کشور است. در این مطلب سفرزون از بهترین رستوران های ارمنستان نوشتیم تا با ما برای یک شکم‌گردی مجازی همراه شوید.

saadatrent

یکی از مهم‌ترین مسائلی که بیشتر ما ایرانی‌­ها در سفرهای خارجی با آن مواجه هستیم منطبق نبودن نوع غذای یک کشور خارجی با ذائقه‌ی ما است. تجربه‌ی بسیاری از گردشگران ایرانی در سفر به کشور ارمنستان نشان می‌دهد که نوع غذاهای ارائه شده در این کشور با طبع ایرانیان بسیار نزدیک و آشناست. ما در این مطلب به معرفی بهترین رستوران های ارمنستان با غذاهایی خوشمزه می­‌پردازیم تا تجربه‌ی یک شکم‌­گردی منحصر‌به‌فرد را در این کشور داشته باشد.

آنتب یک جای معرکه در میان بهترین رستوران های ارمنستان

Anteb ترکیبی از لذت بوی کباب و نوشیدنی‌های ارمنی
Anteb ترکیبی از لذت بوی کباب و نوشیدنی‌های ارمنی

رستوران «آنتب» غذاهای غرب ارمنستان را سرو می­­‌کند که بسیار شبیه به ترکیه است. این رستوران یکی از محبوب­‌ترین رستوران­‌ها در مرکز یروان است. دکور و سرویس این رستوران تجملاتی نیست اما کیفیت لازم را دارد. اکثر افراد که به این رستوران می­‌آیند بهترین گزینه‌ی انتخاب آن‌ها مزه­‌های بسیار خوشمزه، سالادها، پیده‌ی خوشمزه، فطیر (خمیر شیرینی پخته شده)، لامهجون و کباب است. باقلواهای این رستوران را حتما باید امتحان کرد.

غذاهای بسیار تازه و خوشمزه‌ی آنتب می‌توانند لذت یک روز دوست‌داشتنی را در ارمنستان برای شما دو برابر کنند. آشپز آنتب تا‌به‌حال چندین جایزه‌ی آشپزی برده است و همین موضوع توریست‌ها را برای رفتن به این رستوران مشتاق‌تر می‌کند. قیمت غذاها در این رستوران بسیار عالی است و یکی از بهترین رستوران‌های پیشنهادی در ایروان است. اگر چهارنفره به این رستوران رفتید حتما سراغ گوشت اجاق‌پز شده بروید و طعم و لذت واقعی یک غذاهای معرکه را به خاطره‌های خودتان اضافه کنید.

آنکیون رستورانی ایتالیایی و بسیار خوشمزه

Ankyun رستوران شیک و زیبای ارمنستان
Ankyun رستوران شیک و زیبای ارمنستان

اگر از غذافروشی­‌های محلی بپرسید که بهترین مکان برای غذای ایتالیایی در ایروان کدام است حتما رستوران «آنکیون» را به شما پیشنهاد می‌کنند. سرآشپز با توجه به دستورالعمل­‌های فصلی، پیتزا، پاستا، کباب و انتخاب­‌های بسیار خوشمزه‌ی دیگر برای شما تدارک دیده است.

می‌توانید در این رستوران از خوردن دسرهای خوشمزه‌ای مثل «تیرامیسو» و «پاناکوتا» لذت ببرید. دکور این رستوران شبیه به ناحیه‌ی توسکان در غرب مرکزی ایتالیاست.

رستوران چرکزی دیزُر ، پاتوق افسران روسی

Cherkezi Dzor یکی از بهترین رستوران های ارمنستان
Cherkezi Dzor یکی از بهترین رستوران های ارمنستان

رستوران «چرکزی دیزُر» در بین افسران روسی به دلیل نزدیکی به پایگاه ارتش معروف است. این رستوران از گزینه­‌های بسیار خوب برای فصل تابستان است. می‌توانید در عمارتی روباز در اطراف یک استخر پر از ماهی بنشینید و سفارش شام بدهید. افرادی که با این رستوران آشنا هستند حتما می‌دانند که بهترین انتخاب در منوی آن ماهی ­قزل‌­آلا (آپ­پز بهترین نوع آن است) و یا ماهی خاویار (کبابی) است. نان تازه‌ی این رستوران در اجاق خانگی پخته می­‌شود.

این رستوران در بخش غربی شهر قرار دارد و پیدا کردن آدرس آن کمی سخت است. از طرف استادیوم، از سمت بانک به طرف شمال کانیون باید چیزی در حدود ۱٫۳ کیلومتر حرکت کنید تا به این رستوران برسید. تاکسی درحدود ۸۰۰ درام از شما برای این مسیر می‌گیرد.

رستوران زانازان و شکوه خوردن غذا در رستورانی بومی

Zanazan Restaurant تجربه غذا و طبیعت ناب در کنار هم
Zanazan Restaurant تجربه غذا و طبیعت ناب در کنار هم

این رستوران فوق‌­العاده یک سورپرایز بزرگ دارد چون در یک ساختمان بزرگ و مجلل با سنگ­‌های محلی قرار داد و شکوه خوردن غذا در رستورانی باشکوه را به شما هدیه می‌کند. بهترین غذاها را در این ناحیه سرو می‌­کنند. انواع سالادهای رنگارنگ و کباب ایشخان (قزل‌­آلا) گزینه‌­های بسیار خوشمزه‌ی این رستوران هستند.