منطقه آزاد انزلی، جایی که بسیاری از مسافران از زیبایی آن صحبت می‌کنند. انزلی یکی از شهرهای ساحلی مهم کشور به حساب می‌آید. همه ساله صدها هزار گردشگر از سراسر ایران برای تجارت یا تفریح عازم انزلی می‌شوند. در تمامی مناطق شمالی ایران، مردم دست پخت بسیار عالی و خوش‌ مزه دارند. رستوران های جذاب و متنوعی از جمله رستوران کافه ارکیده انزلی، که تنها رستوران گردان در گیلان است. مگر می‌شود به شمال آمد و طعم غذاهای دریایی و سنتی این منطقه را نچشید؟ خب اگر قصد شکم‌گردی و چشیدن طعم غذاهای خوشمزه انزلی را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید چون قرار است بهترین رستوران های انزلی را به شما معرفی کنیم.

saadatrent

۱. رستوران ارکیده بندر انزلی، تنها رستوران گردان گیلان

رستوران ارکیده شعبه انزلی؛ رستوران گردانی‌ست که در بنایی سه طبقه با معماری مدرن قرار گرفته است.
بهتر است بگوییم تنها رستوران گردان منطقه آزاد انزلی؛ رستوران ارکیده است؛ به محیط رستوران که پا بگذارید، اولین چیزی که توجهتان را جلب می‌کند رنگ سبزآبی دیوارهاست که تالاب و دریا را به خاطر می‌آورد. کمی که چشم بگردانید، خود دریا را می‌بینید، افق دوردست دریای خزر تا جایی که چشم کار می‌کند، در اختیار میهمانان رستوران ارکیده انزلی است. صرف غذا با چشم دوختن به این پهنه آبی، لطفی دوچندان دارد.
حیف است که به بندر انزلی سفر کرده باشید و غذاهای محلی که به دست آشپزهای اهل همین شهر پخته شده را نچشید! انواع و اقسام غذاهای محلی شمالی در کنار غذاهای ایرانی و فرنگی را در منوی رستوران ارکیده انزلی خواهید دید.
کته کباب و ماهی سفید جزو غذاهای پرطرفدار این رستوران هستند که نمی‌توان به راحتی از آنها گذشت.
در این فضای رویایی؛ خاطرات ماندگاری ساخته می‌شود. چه خاطره‌ای زیباتر از جشن‌هایی که با حضور عزیزانمان زیباتر هم می‌شوند؟ راستی امکان طراحی فضا بر اساس سلیقه شما هم وجود دارد.

 

رستوران ارکیده بندر انزلی، تنها رستوران گردان گیلان

اطلاعات رستوران ارکیده بندر انزلی :

آدرس رستوران ارکیده بندر انزلی:منطقه آزاد انزلی، سه راه حسن رود، ابتدای بلوار شهید فاتحی

شماره تماس: 

۰۱۳۴۴۴۰۴۶۴۵

آدرس اینستاگرام رستوران ارکیده بندر انزلی: orkideh_restaurant

۱. رستوران هیراد انزلی | یکی از شیک ترین و بهترین رستوران های انزلی

رستوران های انزلی

رستوران هیراد را بی‌تردید می‌توان یکی از شیک‌ترین و بهترین رستوران های انزلی دانست. از نظر طراحی، این رستوران حرف اول را می‌زند. رستوران هیراد در کنار ساحل قرار دارد و دارای فضایی شیشه‌ای است. فضای داخلی این رستوران را به‌صورت بسیار شیک و ساده طراحی کرده‌اند. زیبایی در عین سادگی اصول طراحی رستوران هیراد به حساب می‌آید. فضای داخلی این رستوران به‌صورت گرد است و دور تا دور دیوارهای آن را به‌صورت شیشه‌ای طراحی کرده‌اند تا نمای بیرون را مشتریان از داخل بتوانند تماشا کنند. البته زیبایی رستوران هیراد فقط محدود به این نیست. بلکه مشتریان می‌توانند از میز و صندلی‌های فضای باز نیز استفاده کنند و حین میل کردن غذا، نسیم خنک دریا را هم روی صورت خود احساس کنند.

گوشه‌ای از این رستوران، بار کافی‌شاپ آن به چشم می‌خورد. پس می‌توان گفت که هیراد یک کافه رستوران است و منوی کافی‌شاپ کامل و عالی دارد. این کافه رستوران در سه وعده صبحانه، نهار و شامل از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. در منوی این رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی، ایرانی، کباب و فرنگی را سفارش دهید. همچنین امکان سفارش انواع نوشیدنی سرد و گرم، دسر، اسنک و امثال آن در منوی کافی‌شاپ وجود دارد. کیفیت غذاهای این رستوران در سطح بسیار بالایی قرار داشته و جالب است بدانید مدیریت رستوران آنقدر به کیفیت غذاهای خود اطمینان دارد که امکان مرجوع کردن غذاها را نیز برای مشتریان قرار داده است.

آدرس: منطقه آزاد انزلی، جاده رشت بندر انزلی

شماره تماس: ۰۹۳۸۷۱۹۹۹۰۰

۲. رستوران بارکاز انزلی

رستوران های انزلی

رستوران بارکاز یکی دیگر از بهترین رستوران های انزلی است که در بلوار صیاد بروانی انزلی واقع شده است. این رستوران غذاهایی بسیار باکیفیت و عالی ارائه می‌دهد و باعث شده تا بین مسافران شهرت پیدا کند. رستوران بارکاز حتی بین مردم محلی انزلی نیز مشهور است و آن را به کیفیت بالا و فضای شیک می‌شناسند. فضای داخلی رستوران بارکاز بسیار شیک و در عین حال ساده است. در اصل خبری از تزئینات متنوع و لاکچری نیست؛ اما از فضاسازی بسیار ساده و شیک استفاده کرده‌اند که به محض ورود به رستوران، جذب آن خواهید شد. این رستوران دارای منوی کافه نیز است و به همین خاطر می‌توان آن را کافه رستوران دانست. رستوران بارکاز در سه وعده صبحانه، نهار و شام از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. منوی این رستوران تنوع بالایی دارد و شامل انواع غذاهای ایرانی و فرنگی می‌شود. اگر گذرتان به این رستوران افتاد، حتماً پاسای آلفردو آن را سفارش دهید. چون از نظر کاربران، این غذا خوشمزه‌ترین غذای منوی آن به حساب می‌آید. در نهایت باید اضافه کرد که این رستوران جزو رستوران‌های نسبتاً گران انزلی به حساب می‌آید.

آدرس: منطقه آزاد انزلی، بلوار سردار اکبر صیاد نورانی

شماره تماس: ۴۴۴۳۴۳۱۶-۰۱۳

۳. رستوران صدف انزلی

رستوران صدف یکی از قدیمی ترین و بهترین رستوران های انزلی است. این رستوران درست در کنار ساحل فرار قرار دارد. بسیاری از مسافران و حتلی مردم محلی این ساحل را برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنند. اگر شما هم برای پیاده‌روی به این ساحل بیایید، حتماً چشمتان به رستوران صدف با ساختمانی بزرگ و سفید خواهد افتاد. این رستوران فضایی بسیار بزرگ، تمیز و دوست‌داشتنی دارد. فضای داخلی رستوران بسیار تمیز و شیک است و از حضور در آن لذت خواهید برد. کاغذ دیواری‌های طرح‌دار قرمز حسابی اشتهای شما را باز می‌کنند. میز و صندلی‌های چوبی بسیار زیبا خودنمایی خواهند کرد. فاصله میزها به اندازه استاندارد است و حریم شخصی مشتریان حفظ می‌شود. این رستوران انواع غذاهای سنتی، ایرانی و شمالی را سرو می‌کند. اگر این رستوران را برای میل کردن یک وعده غذایی خوشمزه انتخاب کردید، بهتر است حتماً کباب کوبیده و میرزاقاسمی آن را سفارش دهید. این رستوران در سه وعده صبحانه، نهار و شامل فعالیت می‌کند. از نظر قیمت نیز باید آن را در زمره رستوران‌های منصف انزلی قرار داد.

آدرس: انزلی، ساحل فرار

شماره تماس: ۰۱۳۴۴۵۵۱۰۷۰

۴. رستوران کوبار انزلی

رستوران کوبار از جمله شیک ترین کافه رستوران های انزلی به حساب می‌آید. در ابتدا بهتر است تا کمی درباره زیبایی فضای داخلی رستوران کوبار صحبت کنیم. فضای داخلی این رستوران را با کمک متریال چوب فندقی رنگ طراحی کرده‌اند. همچنین در هر گوشه از آن به‌خوبی از گل و گیاه استفاده کرده‌اند. ترکیب چوب و گلدان‌های مختلف باعث شده تا دکوراسیون رستوران کوبار حس زندگی داشته باشد. به جای استفاده از سنگ و آهن که بی‌روح هستند، از چوب و گلدان استفاده کرده‌اند تا فضای داخلی رستوران انرژی داشته باشد. نورگیر کافه بسیار عالی است و برخلاف بسیاری از کافه رستوران‌ها که فضایی تاریک و غم‌انگیز دارند، فضای داخلی این کافه شاد و دوست‌داشتنی است. حتی رنگ دیوارها هم از رنگ‌های شاد همانند سفید و سبز انتخاب کرده‌اند. رستوران کوبار آنقدر زیباست که با ورود به آن احساس خوبی در شما به وجود می‌آید. همین فضاسازی زیبا بسیاری را به سمت کافه رستوران کوبار می‌کشاند.

با تمامی این‌ها، فضای داخلی رستوران کوبار نیست که مشتریان آن را به مشتریان ثابت تبدیل می‌کند. اول از همه باید بدانید که مدیریت و پرسنل این رستوران رفتاری بسیار مودبانه، محترمانه و صمیمانه دارند. در کنار رفتار عالی، باید به کیفیت منوی عالی رستوران کوبار نیز اشاره کرد. منوی این کافه رستوران شامل انواع غذاهای فرنگی خوشمزه می‌شود. البته می‌توانید به‌ تنهایی فقط از منوی کافه رستوران کنید که شامل انواع نوشیدنی سرد و گرم، اسنک، دسر، کیک و امثال آن می‌شود. رستوران کوبار در طبخ غذاهای خود از بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کند. پس از هر نظر باید رستوران کوبار را در لیست بهترین رستوران های انزلی قرار داد.

آدرس: انزلی، کوچه شهید تخته کار

شماره تماس: ۴۴۵۱۱۷۶۸۰۱۳

۵. رستوران دریاکده انزلی

رستوران دریاکده یکی از معروف ترین و بهترین رستوران های انزلی است که در جاده انزلی رشت قرار دارد. این رستوران نیز همانند رستوران هیراد بسیار شلوغ است و مشتریان آن مشتریان ثابت هستند. کیفیت غذاهای رستوران دریاکده در مقایسه با قیمت آن بسیار عالی و منصفانه است. غذاهای رستوران دریاکده حجم زیادی دارند و یک فرد بالغ را سیر می‌کنند. این رستوران در دو وعده نهار و شام از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب خدمت‌رسانی می‌کند. فضای داخلی رستوران بسیار بزرگ و شیک است و نظافت در آن به‌خوبی رعایت می‌شود. به همین خاطر به محض ورود به رستوران حس خوبی دریافت خواهید کرد. حتی چشم‌انداز بیرونی رستوران نیز شیک و امروزی است و در آن از رنگ‌های روشن استفاده کرده‌اند. پنجره‌های بزرگ هم نورگیرهای عالی هستند و هم برای سرگرمی مشتریان مناسب خواهند بود. جلوی رستوران هم همیشه فضای پارک کافی برای خودرو وجود دارد.

منوی این رستوران شامل انواع غذاهای سنتی و غذاهای کبابی می‌شود. اگر به کباب علاقه‌مند هستید، حتماً طعم کباب ترش رستوران دریاکده را بچشید. همچنین باید یک بار هم که شده، غذاهایی همانند میرزا قاسمی، ماهی قزل‌آلا، باقالی قاتوق و جوجه ترش را هم سفارش دهید. غذاهای این رستوران داخل بشقاب‌های سفید و شیک همراه با طراحی ابتدایی سرو می‌شوند. کیفیت غذاهای این رستوران در سطح مطلوبی قرار دارند. همچنین با توجه به میزان فروش رستوران دریاکده، می‌توانید از بابت تازگی مواد اولیه مصرفی این رستوران آسوده‌خاطر باشید.

آدرس: جاده رشت به انزلی، در فاصله ۱.۸ ساحل

شماره تماس: ۰۱۳۴۴۴۲۳۰۰۹

۶. رستوران لوتکاچی انزلی

رستوران لوتکاچی یکی از جدیدترین رستوران‌های انزلی است. این رستوران در سال ۱۳۹۹ افتتاح شد و اینکه در این مدت کوتاه از آن در لیست بهترین رستوران های انزلی یاد می‌کنیم، یک افتخار بزرگ برای رستوران لوتکاچی خواهد بود. این رستوران به چند دلیل مختلف شهرت پیدا کرده است. اول از همه اینکه رستوران لوتکاچی روی آب قرار دارد و دارای چشم‌اندازی بسیار زیبا به سمت ساختمان‌های قدیمی انزلی است. این رستوران در محله ناسیونال انزلی قرار دارد. این رستوران در دو وعده نهار و شام از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب فعالیت می‌کند. در این رستوران انواع غذاهای سنتی و ایرانی سرو می‌شود.

بر اساس نظر مشتریان، کباب‌های رستوران لوتکاچی بسیار خوشمزه هستند. البته حتماً باید طعم کباب و جوجه ترش آن را بچشید. جالب است بدانید که رستوران لوتکاچی بخشی به‌عنوان کافی‌شاپ نیز دارد که می‌توانید انواع نوشیدنی سرد و گرم، دسر و اسنک سفارش دهید. این رستوران ساختمانی بسیار شیک و لوکس دارد. ورودی این رستوران بسیار شبیه به ورودی عمارت‌های بزرگ و تالارهای عروسی است. با توجه به اینکه رستوران لوتکاچی به تازگی افتتاح شده است، فضایی بسیار شیک و امروزی دارد. حتی ظرف و ظروف رستوران شیک و لوکس هستند. همه جا بوی تازگی می‌دهد و پرسنل جوان از شما پذیرایی می‌کنند. غذاهای سنتی این رستوران در ظروف سنتی سرو می‌شوند و حس نوستالژی آن‌ها را به این شکل دو چندان می‌کنند.

آدرس: انزلی، خیابان متروپل

شماره تماس: ۰۱۳۴۴۵۱۰۳۳۴

۷. رستوران اکبر جوجه انزلی انزلی

اکبر جوجه که معرف حضورتان است؟ هرکس حتی یک بار هم به شمال سفر کرده باشد، نام رستوران اکبر جوجه به گوشش می‌خورد! این رستوران جزو قدیمی‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای ایران به حساب می‌آید. اکبر جوجه نام یک غذای خوشمزه است که اولین بار مالک همین رستوران ارائه کرد. این غذا از مرغ کوچک که هنوز بالغ نشده تهیه می‌شود. به همین خاطر گوشتی بسیار نرم و لذیذ دارد. پس از پخته شدن، این جوجه را داخل کره سرخ می‌کنند. به همین خاطر بسیار خوش‌طعم و خوش‌عطر خواهد بود. در نهایت آن را همراه با رب انار سرو می‌کنند. البته اینکه کسی روی آن رب انار بزند یا نه، دل بخواهی است. قیمت غذای اکبر جوجه بسیار اقتصادی بوده و حسابی صرف دارد که در این رستوران غذا بخورید. اکبر جوجه را همراه با نان یا برنج سرو می‌کنند. از همه این‌ها که بگذریم، باید بدانید که چند رستوران اکبر جوجه مختلف در شمال وجود دارند که فقط یکی از آن‌ها همان اکبر جوجه اصل است و کیفیت عالی دارد.

رستوران اکبر جوجه انزلی در جاده رشت به انزلی قرار دارد. فضای داخل این رستوران بسیار شیک، امروزی و تمیز است. حتی ظاهر بیرونی رستوران را نیز بسیار شیک طراحی کرده‌اند. این رستوران در ایام آخر هفته و تعطیلات بسیار شلوغ می‌شود. حتی مردم محلی نیز این رستوران را برای میل کردن یک وعده غذای سالم و خوشمزه انتخاب می‌کنند. جلوی این رستوران فضای پارک کافی نیز وجود دارد. پس لازم نیست که نگران یافتن جای پارک باشید. همچنی یک پارکبان تمام مدت مراقب خودروی شما خواهد بود.

آدرس: جاده رشت انزلی

شماره تماس: ۰۱۳۴۴۴۲۵۵۵۶

۸. رستوران گرند شف انزلی

رستوران گرند شف یکی از بزرگترین و بهترین رستوران های انزلی است. از نظر کیفیت غذا، بزرگی فضا و طراحی دکوراسیون، این رستوران با بهترین رستوران‌های شمال تهران رقابت می‌کند. رستوران گرند شف در بلوار فتاحی انزلی، درست سر نبش با ساختمانی بسیار بزرگ خودنمایی می‌کند. حتی اگر این رستوران را نشناسید، به دلیل بزرگی و زیبایی طراحی ساختمان، جذب آن می‌شوید و دلتان می‌خواهد در این رستوران حداقل یک بار غذا میل کنید! وقتی که وارد فضای داخلی رستوران گرند شف می‌شوید، متوجه تفاوت طراحی دکوراسیون داخلی آن با سایر رستوران های انزلی خواهید شد. جالب است بدانید که طراحی و دکوراسیون داخلی آن را یک تیم حرفه‌ای از ترکیه انجام داده‌اند. حتی تیم آشپزخانه این رستوران نیز از جمله آشپزهای حرفه‌ای کشور ترکیه هستند. به همین خاطر می‌توانید انتظار غذاهایی بسیار خوشمزه فرنگی و بین‌المللی را در این رستوران داشته باشید.

این رستوران در نزدیکی آکواریوم معروف انزلی یعنی آکواریوم فانتستیک قرار دارد. به همین خاطر همیشه رستوران گرند شف شلوغ است و جمعیت بسیاری در آن حضور دارند. این رستوران همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۲۱ آماده خدمت‌رسانی است. در منوی رستوران گرند شف انواع غذاهای ایرانی، سنتی شمالی و غذاهای فست‌فودی و فرنگی به چشم می‌خورد. تمامی غذاها طعمی بسیار عالی دارند که دلتان می‌خواهد انگشتتان را هم با آن بخورید. حتی غذاهای سنتی شمالی از جمله کباب ترش با کیفیت و طعم بسیار عالی سرو می‌شوند. مواد اولیه این رستوران بسیار تازه و باکیفیت هستند. البته باید بدانید که قیمت غذاهای این رستوران کمی از سایر رستوران‌های شهر بیشتر است. با این حال هیچ کس بعد خروج از رستوران حس عدم رضایت از قیمت و کیفیت نخواهد داشت.

آدرس: انزلی، بلوار فتاحی

شماره تماس: ۰۱۳۳۴۴۳۸۵۹۷

۹. رستوران قبیله عشق انزلی

رستوران های انزلی

رستوان قبلیه عشق از دیگر رستوران‌های جذاب انزلی است که حتماً باید سری به آن بزنید. در بخش قبلی درباره رستورانی شیک با دکوراسیون لوکس و جنجالی صحبت کردیم. حالا نوبت به رستورانی باصفا با طراحی داخلی سنتی می‌رسد. این رستوران دارای فضایی باز باصفا است که در باغ قرار دارد. فضای باز این رستوران آنقدر وسیع است که کودکان می‌توانند در آن بازی کنند. پس اگر فرزند با سن کم دارید، این رستوران برای بازی آن‌ها بهترین گزینه خواهد بود. در فضای باغ، تخت‌های سنتی قدیمی با فرش و پشتی‌های قدیمی وجود دارد. همچنین در فضای رستوران، صدای موسیقی زنده به گوش می‌رسد. البته باید بدانید در ایام عزاداری، موسیقی زنده وجود نخواهد داشت. این رستوران فضاسازی بسیار شیک و زیبا دارد. البته در ایام سرما می‌توانید از فضای داخل رستوران نیز استفاده کنید.

این رستوران علاوه بر فضای رستوران، کافی‌شاپ و چایخانه سنتی نیز دارد. پس مشتریان می‌توانند از هر کدام منوهای رستوران، کافی‌شاپ یا سفره‌خانه به تنهایی استفاده کنند و اجباری نیست که حتماً غذا سفارش دهید. پس رستوران قبیله عشق حتی برای وقت‌گذرانی و میل کردن چای یا قهوه نیز مناسب خواهد بود. این کافه رستوران در وعده‌های نهار، شام و میان‌وعده در خدمت مشتریان خواهد بود. در این رستوران انواع غذاهای سنتی و فرنگی سرو می‌شود. در منوی کافی‌شاپ، انواع اسنک و خوراکی‌های میان‌وعده فرنگی به چشم می‌خورد. در منوی رستوران نیز می‌توانید غذاهای سنتی، انواع کباب و چلو را سفارش دهید. همچنین برای زائقه جوانان نیز انواع فست‌فود سرو می‌کنند. پس هر کس با هر سلیقه‌ای در این رستوران می‌تواند غذای مخصوص به خود را سفارش دهد و از طعم آن لذت ببرد.

آدرس: انزلی، خیابان شهید مطهری

شماره تماس: ۰۹۱۱۸۸۸۸۱۲۱

۱۰. رستوران عمو اسماعیل انزلی

بسیاری از مسافرانی که به انزلی می‌آیند، دلشان می‌خواهد تا طعم غذاهای دریایی انزلی را بچشند. غذاهای انزلی همگی صید روز هستند و به همین خاطر کیفیت بسیار بالایی دارند. تازگی غذاهای دریایی حرف اول را در طعم آن‌ها می‌زند. البته نباید مهارت آشپز را در طعم‌دار کردن غذاهای دریایی فراموش کرد که عمو اسماعیل، حسابی غذاهای دریایی را طعم‌دار می‌کند! این رستوران در خیابان متروپل قرار دارد و دارای حیاطی بسیار دلباز و سرسبز است. دار و درخت‌های بسیار زیبایی در حیاط این رستوران قرار دارند. مدیریت رستوران، یعنی عمو اسماعیل، تخت‌های سنتی بسیار راحت و قدیمی را داخل حیاط گذاشته است تا حس نوستالژی را در شما پدیدار کند. این رستوران بسیار راحت است و البته فضای سرپوشیده هم دارد. فضای داخل رستوران به‌صورت کامل خانوادگی طراحی کرده‌اند. این رستوران جزو بهترین رستوران های انزلی از نظر طراحی و البته کیفیت غذا به حساب می‌آید. حیاط این رستوران مشرف به مرداب انزلی است و مشتریان می‌توانند از مناظر نیز لذت ببرند.

منوی رستوران عمو اسماعیل شامل انواع غذاهای دریایی می‌شود. بر اساس گفته مدیریت رستوران و تأیید مشتریان، غذاهای رستوران عمو اسماعیل از صید تازه و روز طبخ می‌شوند. حتی اگر با غذاهای دریایی هم میانه خوشی ندارید، بهتر است حتماً طعم غذاهای رستوران عمو اسماعیل را بچشید. قطعاً از طعم آن لذت خواهید برد و نظرتان درباره غذاهای دریایی تغییر می‌کند. این رستوران جزو معدود رستوران‌هایی در انزلی است که به‌جز قزل‌آلا، انواع مختلف دیگر ماهی‌های محلی را نیز سرو می‌کند. هر ماهی طعم خاص به خود را دارد و چشیدن هر کدام می‌تواند تجربه‌ای جدید برای شما باشد. این رستوران چندان لوکس نیست؛ اما غذهایی بسیار خوشمزه سرو می‌کند. قیمت غذاهای رستوران عمو اسماعیل نیز منصفانه است و نیازی نیست نگران قیمت بالای غذا باشید.

آدرس: انزلی، خیابان متروپل

شماره تماس: ۰۱۳۴۴۵۱۲۴۴۶

۱۱. رستوران آندرانیک انزلی

مدیریت رستوران آندرانیک به دست یکی از اقلیت‌های ایران، یعنی ارامنه اداره می‌شود. به همین خاطر آن را آندرانیک نامگذاری کرده‌اند. رستوران آندرانیک یکی از قدیمی‌ترین جذاب‌ترین رستوران های انزلی به حساب می‌آید. این رستوران فضایی بسیار کوچک دارد و فقط چند میز و صندلی در آن قرار دارد. جالب اینجاست که میز و صندلی‌های رستوران نیز بسیار قدیمی هستند و چند سالی است که آن‌ها را عوض نکرده‌اند؛ اما این رستوران به جای طراحی دکوراسیون داخلی شیک و لوکس، روی کیفیت غذاهای خود تمرکز می‌کند.

رفتار مدیریت رستوران با مشتریان بسیار عالیست و همین موضوع باعث می‌شود تا دلتان بخواهد بارها و بارها به این رستوران بیایید و طعم غذاهای خوشمزه رستوران آندرانیک را بچشید. این رستوران در نزدیکی محله حافظه و شنبه بازار قرار دارد. به همین خاطر در اکثر مواقع شلوغ است. با توجه به اینکه رستوران فضایی بسیار کمی دارد، باید مدتی را منتظر بمانید تا میز خالی شود و غذای شما هم آماده شده باشد. این رستوران همه روزه به‌جز روزهای یکشنبه که تعطیلی مسیحیان است، از ساعت ۸ صبح الی ۲۲ فعالیت می‌کند. پس در این بازه زمانی برای میل کردن یک غذای خوشمزه می‌توانید به این رستوران ساده و کوچک مراجعه کنید. غذاهای رستوران آندرانیک بسیار لذیذ هستند و از بهترین مواد اولیه تهیه می‌شوند. البته برخی نگران زبحه اسلامی غذاهای این رستوران هستند. باید گفت که نگران نباشید، غذاهای این رستوران همگی از گوشت زبحه اسلامی و حلال تهیه می‌شوند. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی و خوشمزه انزلی را نیز تجربه کنید.

آدرس: انزلی، به سمت پل غازیان

شماره تماس: ۰۱۳۴۴۵۴۶۷۱

۱۲. رستوران شیلات انزلی

رستوران شیلات یکی دیگر از بهترین رستوران های انزلی به حساب می‌اید. این رستوران در بلوار شهید علیزاده که یکی از بلوارهای شلوغ و پرتردد انزلی محسوب می‌شود قرار دارد. رستوران شیلات رستورانی بزرگ با چشم‌انداز زیباست. این رستوران فضایی شیک، تمیز و امروزی دارد. در طراحی این رستوران از پنجره‌های بزرگ قدی استفاده کرده‌اند. به لطف این پنجره‌ها هم می‌توانید از چشم‌انداز زیبا لذت ببرید و در طول روز فضای داخل رستوران نورگیر بسیار عالی دارد. جلوی رستوران فضای پارک خودرو به اندازه کافی وجود دارد و لازم نیست نگران یافتن جای پارک در کوچه و پس کوچه باشید. فضای داخلی رستوران ظاهری بسیار ساده و بدون آلایش دارد. با این حال نظافت به‌خوبی در آن رعایت می‌شود.

شاید اگر نگاهی به امتیاز کاربران بیاندازید، متوجه شوید که این رستوران کیفیت خدماتی متوسط دارد؛ اما در مقایسه با رستوران‌هایی که غذاهای دریایی سرو می‌کنند، رستوران شیلات دارای کیفیت بهتری است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای دریایی سفارش دهید و از طعم آن‌ها لذت ببرید. در نظر داشته باشید که رستوران شیلات از جمله رستوران‌های معروف در زمینه غذاهای دریایی سرو می‌شود. اگر نگاهی به منو رستوران شیلات بیاندازید، متوجه می‌شوید که انواع کباب و غذاهای دیگر نیز سرو می‌کند؛ اما بر اساس نظر مشتریان، غذاهای دریایی رستوران شیلات فقط باکیفیت هستند. همچنین غذاهایی همانند اوزون برون یا ماهی سفید رستوران شیلات بسیار خوشمزه بوده و طرفداران بسیاری دارند.

آدرس: انزلی، بلوار شهید علیزاده

شماره تماس: ۰۱۱۳۵۲۷۳۶۶۳

۱۳. رستوران و خونه باغ یارماشالله انزلی

رستوران و خونه باغ یارماشالله را می‌توان جزو باصفاترین و بهترین رستوران های انزلی دانست. این رستوران در خیابان طالقانی قرار دارد و دارای فضایی زیبا و دلنشین است. فضای این رستوران به حدی زیباست که حضور در آن سیر نمی‌شوید. پرسنل رستوران رفتاری بسیار محترمانه و حرفه‌ای دارند. کیفیت غذاهای این رستوران در سطح بسیار عالی قرار دارد. در بخش داخلی رستوران می‌توانید شاهد ترکیبی از فضای سنتی و مدیترانه‌ای باشید. کف حیاط را با چوب طراحی کرده‌اند تا حس بسیار عالی را انتتقال دهد. این رستوران دارای فضای داخلی و فضای باز است. در فصل زمستان و سرمای هوا یا شرایط بارندگی، مشتریان از فضای داخلی رستوران استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که عمارت این رستوران، بیش از ۱۰۰ سال عمر دارد و قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. میز و صندلی‌های این رستوران از جنس چوب لهستانی و بسیار باکیفیت هستند. در فضای حیاط می‌توانید شاهد درختان نارنج و لیمو باشید. به همین خاطر در فصل بهار، بوی بهارنارنج تمام حیاط را پر می‌کند. وسط حیاط، حوضی فیروزه‌ای با فواره‌ای قدیمی به چشم می‌خورد که دور تا دور آن را گلدان‌های سفالی قرار داده‌اند.

شاید با دیدن فضای سنتی رستوران با خودتان بگویید که رستوران و خونه باغ یارماشالله فقط انواع غذاهای سنتی را سرو می‌کند. این در حالی است که منوی رستوران و خونه باغ یارماشالله شامل انواع غذاهای سنتی ایرانی، فرنگی و کباب می‌شود. رستوران و خونه باغ یارماشالله همیشه شلوغ است و مشتریان بسیاری دارد. پس می‌توانید از بابت کیفیت و تازگی مواد اولیه آن آسوده‌خاطر باشید. طعم غذاهای رستوران و خونه باغ یارماشالله بسیار عالیست و دلتان می‌خواهد چند بار دیگر در طول سفرتان به انزلی، غذاهای مختلف منوی آن را امتحان کنید. این رستوران همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ شب باز است. در ایام آخر هفته و تعطیلات، معمولاً یافتن تخت خالی در حیاط کار دشواری خواهد بود و باید کمی منتظر بمانید تا تخت خالی شود.

آدرس: انزلی، خیابان طالقانی

شماره تماس: ۰۱۳۴۴۴۴۲۳۲۱

۱۴. رستوران نیلوفر آبی انزلی

رستوران نیلوفر آبی بی‌تردید یکی از خاص‌ترین و بهترین رستوران های انزلی به حساب می‌آید. رستوران نیلوفر آبی آن سوی تالاب انزلی قرار دارد. ورودی رستوران در بخش خشکی قرار دارد. در کنار ورودی، یک زنگ را مشاهده می‌کنید. روی این زنگ باید بزنید که یک قایق بزرگ برای حمل شما به آن سمت تالاب بیاید. سوار قایق می‌شوید و به ورودی اصلی رستوران می‌رسید. همین موضوع رستوران نیلوفر آبی را به یکی از خاص‌ترین رستوران‌های انزلی تبدیل کرده است. فضای داخلی رستوران کاملاً بزرگ بوده و آن را با چوب و تزئینات کشتی دکور کرده‌اند. دیوارهای این رستوران دارای پنجره‌های قدی هستند و می‌توانید حین میل کردن غذا، از چشم‌انداز زیبای تالاب نیز لذت ببرید. رستوران نیلوفر آبی آنقدر خاص و زیباست که بسیاری از مسافران آن را برای گرفتن عکس یادگاری استفاده می‌کنند. فضای رستوران به دو بخش روباز و سرپوشیده تقسیم می‌شود. در شرایط بد آب‌وهوایی، مشتریان از فضای داخل رستوران استفاده می‌کنند.

منوی این رستوران تنوع بسیاری دارد؛ اما بسیاری از مشتریان به خاطر غذاهای خوشمزه دریایی عازم رستوران نیلوفر آبی می‌شوند. این رستوران تنوع بی‌نظیری از انواع غذاهای دریایی مختلف و غذاهای سنتی انزلی را ارائه می‌دهد. غذاهای دریایی رستوران نیلوفر آبی از صید روز تهیه می‌شوند و به همین خاطر بسیار تازه و خوشمزه هستند. حتی کسانی که علاقه‌ای به غذاهای دریایی ندارند نیز از طعم غذاهای دریایی و انواع ماهی رستوران نیلوفر آبی لذت خواهند برد. البته نگران نباشید، اگر دلتان غذاهای دریایی نمی‌خواهد، می‌توانید انواع کباب و غذاهای دیگر سفارش دهید. چلوکباب کوبیده و میرزا قاسمی رستوران نیلوفر آبی نیز در لیست بهترین غذاهای آن قرار دارند. پس هر مشتری با هر سلیقه‌ای می‌تواند از حضور در رستوران نیلوفر آبی لذت ببرد.

آدرس: انزلی، خیابان طالقانی، کوچه کشوری

شماره تماس: ۰۱۳۴۴۵۱۴۱۰۰

۱۵. رستوران حاج مرتضی انزلی

رستوران های انزلی

رستوران حاج مرتضی از جمله بزرگترین و بهترین رستوران های انزلی به حساب می‌آید. این رستوران در ساختمانی بزرگ و مجلل قرار دارد و بسیاری از مردم محلی انزلی نیز آن را به‌عنوان یکی از بهترین رستوران های شهر می‌شناسنند. این رستوران کیفیت سرویس‌دهی عالی و غذاهایی خوشمزه دارد و به همین خاطر همیشه شلوغ است. رستوران حاج مرتضی سالنی بسیار بزرگ دارد و فضای داخلی آن را به‌خوبی طراحی کرده‌اند. اگر به‌دنبال یک رستوران شیک، امروزی و تمیز هستید، رستوران حاج مرتضی برای شما بهترین گزینه خواهد بود. وقتی که نظرات مشتریان این رستوران را در اینترنت بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید که کیفیت غذاهای این رستوران در حد مطلوبی قرار دارد. البته از نظر بسیاری از مشتریان، کیفیت غذاهای رستوران حاج مرتضی در مقایسه با گذشته کمی افت کرده است؛ اما هنوز هم خوشمزه است و آن را  به دیگران هم توصیه می‌کنند.

این رستوران در دو وعده نهار و شام از ساعت ۱۱ صبح الی ۱۲ شب فعالیت می‌کند. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی انزلی، کباب و غذاهای ایرانی دیگر را سفارش دهید. بر اساس نظر مشتریان رستوران حاج مرتضی، کباب نگین‌دار این رستوران بسیار خوشمزه است. پس اگر گذرتان به رستوران حاج مرتضی افتاد، حتماً کباب لقمه نگین‌دار آن را سفارش دهید. جلوی ورودی این رستوران جای پارک فراوان برای خودرو نیز وجود دارد و لازم نیست که نگران جای پارک باشید. با توجه به تعداد پرسنل، غذای مشتریان حتی در روزهای شلوغ و تعطیلات نیز به‌سرعت حاضر می‌شود. همین موضوع نیز از مزایای رستوران حاج مرتضی به حساب می‌آید.

آدرس: انزلی، بلوار نجفی

شماره تماس: ۰۱۳۴۴۴۴۴۱۰

خب دوستان عزیز سفرزون، با بهترین رستوران های انزلی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، در شهر انزلی رستوران‌های متنوعی وجود دارند. به نظر شما بهترین رستوران انزلی کدام است؟ آیا رستورانی را می‌شناسید که از این لیست جا مانده و می‌خواهید آن را به لیست اضافه کنید؟ آیا تجربه حضور در هیچ یک از این رستوران‌ها را داشته‌اید؟ اگر اینطور است، تجربه خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید تا همه بتوانند از بهترین غذاهای انزلی لذت ببرید.