اگر به مشهد سفر کرده باشید، حتماً می‌دانید که طرقبه و شاندیز دو تا از معروف‌ترین جاهای دیدنی مشهد به حساب می‌آیند. داخل این دو منطقه می‌توانید شاهد حضور رستوران‌های بسیاری باشید. اساسا بیش از آنکه طبیعت یا آب‌وهوای این منطقه معروف باشد، رستوران‌های آن شهرت بسیاری دارند! در این مقاله قصد داریم تا سری به طرقبه و رستوران‌های آن بزنیم. با ما همراه باشید تا بهترین رستوران های طرقبه را بهتر بشناسید.

saadatrent

رستوران سید و پسران

قطعاً اگر از مردم مشهد در خصوص بهترین رستوران های طرقبه سؤال کنید، رستوران سید و پسران را به شما معرفی خواهند کرد. این رستوران را همان طور که از نامش حدس می‌زنید، به دیزی‌های بسیار خوشمزه آن می‌شناسند. رستوران سید و پسران انواع غذاهای سنتی و ایرانی را نیز ارائه می‌دهد؛ اما کمتر کسی به‌جز دیزی غذای دیگری سفارش می‌دهد! کیفیت دیزی‌های رستوران سید و پسران در سطح بسیار عالی قرار دارند. به همین خاطر بخشی از مشتریان رستوران سید و پسران را ساکنین مشهد تشکیل می‌دهند.

این رستوران فضایی بسیار خاص و دوست‌داشتنی دارد که با حضور در آن می‌توانید انرژی مثبت دریافت کنید. به جای میز و صندلی‌های مدرن، روی تخت‌های سنتی می‌نشینید و به پشتی‌های قدیمی تکیه می‌دهید و مشغول درست کردن گوشت کوبیده می‌شوید!

آدرس: طرقبه نرسیده به جاغرق رو‌به‌روی کوچه صبا

شماره تلفن: ۳۴۲۵۳۳۵۱-۰۵۱

رستوران آبشار

بهترین رستوران های طرقبه

رستوران آبشار یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران های طرقبه به حساب می‌آید. این رستوران در ۵ دهه مشغول فعالیت است. به همین خاطر هم ساکنین مشهد و هم مسافران رستوران آبشار را به‌خوبی می‌شناسند. این رستوران در سال ۱۳۶۵ افتتاح شد. در این رستوران آلاچیق‌های سرپوشیده شیشه‌ای بسیار شیک قرار داده شده است. در فصل تابستان و زمستان می‌توانید به‌راحتی از فضای بیرونی رستوران آبشار استفاده کنید.

جالب است بدانید در کنار غذاهای خوشمزه و فضای زیبا، این رستوران امکانات بسیار متنوع از جمله کافی‌شاپ، اینترنت رایگان، امکان ماهیگیری و سالن بیلیارد را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. یکفیت غذاهای این رستوران در سطح بسیار بالایی قرار دارد و البته قیمت آن نیز نسبتاً گران است.

آدرس: طرقبه، پل طرقدر

شماره تلفن: ۳۴۲۲۲۷۵۵-۰۵۱

رستوران تشریفات

بهترین رستوران های طرقبه

تشریفات از جمله زیباترین و بهترین رستوران های طرقبه مشهد به حساب می‌آید. رستوران تشریفات در یکی از زیباترین مناطق طرقبه یعنی جاغرق واقع شده است. جاغرق یکی از مناطق تفریحی و توریستی طرقبه است. پس می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید. فضای داخلی این رستوران بسیار بزرگ، سرسبز و زیباست.

چندین و چند آلاچیق مختلف در این فضای سبز زیبا با چوب و پنجره‌های شیشه‌ای تعبیه شده‌اند که مجهز به سیستم گرمایشی و خنک‌کننده یا غبارپاش هستند. به همین خاطر در فصل زمستان و تابستان می‌توانید از حضور در رستوران تشریفات لذت ببرید. یکی از نکات مثبت در خصوص این رستوران وجود منوی بسیار متنوع است. این رستوران انواع غذاهای بین‌المللی را در کنار غذاهای سنتی و خوشمزه اصیل ایرانی ارائه می‌دهد.

آدرس: طرقبه ، ۵۰۰متر مانده به جاغرق ، سمت چپ

شماره تلفن: ۳۴۲۵۳۸۳۲-۰۵۱ و ۳۴۲۵۳۵۴۱-۰۵۱

رستوران چهارفصل عنبران

وقتی که به طرقبه بروید، حتماً چشمتان به تابلوی بزرگ رستوران چهارفصل عنبران و سردر شیک آن با مجسمه دو شیر برنجی می‌افتد. این رستوران بی‌تردید از نظر بسیاری از مسافران هم یکی از بهترین رستوران های طرقبه به حساب می‌آید. آشپزخانه رستوران چهارفصل عنبران بسیار مجهز و مدرن است و از بهترین تجهیزات در آن استفاده کرده‌اند. بد نیست بدانید رستوران چهارفصل عنبران استخر پرورش ماهی، گاوداری و باغ شخصی دارد. به همین خاطر تمامی محصولات ارگانیک و تازه هستند.

تمامی ترشیجات، لبنیات و سالاد نیز به‌صورت مستقیم در محیطی کاملاً بهداشتی تهیه می‌شوند. اگر به رستوران چهارفصل عنبران رفتید، حتماً ماست محلی مخصوص آن‌ها را بچشید. چون از گاوداری شخصی رستوران چهارفصل عنبران تهیه شده‌اند و طعمی بسیار جذاب دارند. همچنین بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند تا ماهی رستوران چهارفصل عنبران سفارش دهند. جالب است بدانید که در حوضچه ماهی رستوران چهارفصل عنبران، بیش از ۲۰هزار ماهی قزل آلا همیشه پرورش داده می‌شود.

آدرس: طرقبه، دهکده عنبران

شماره تلفن: ۲۴۲۲۳۲۲۳-۰۵۱

رستوران قصر خورشید

رستوران قصر خورشید از نظر طراحی دکوراسیون داخلی یکی از زیباترین و بهترین رستوران های طرقبه به حساب می‌اید. این رستوران جزو رستوران‌های تازه تأسیس و جدید به حساب می‌آید. به همین خاطر فضایی نو، شیک و مدرن دارد. به تصویر بالا نگاهی بیاندازید. چنین طراحی را فقط در کشورهای خارجی می‌توانید شاهد باشید. حریم شخصی به‌خوبی در این رستوران رعایت شده و می‌توانید به‌صورت خانوادگی از بخش VIP استفاده کنید. در این رستوران از فضای باز به‌خوبی استفاده کرده‌اند و حضور در آن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

آدرس: طرقبه، عنبران، بین عنبران ۲ و ۴

شماره تلفن: ۰۹۱۵۱۰۶۲۰۰۷

خب دوستان عزیز سفرزون، به‌صورت کامل با بهترین رستوران های طرقبه آشنا شدید. به نظرتان بهترین رستوران در تمام طرقبه کدام است؟ آیا تا کنون تجربه حضور در هیچ یک را داشته‌اید؟ یا آیا رستورانی را می‌شناسید که در این لیست وجود ندارد و کیفیت مناسبی داشته باشد؟ اگر اینطور است، آن را به ما و سایر دوستان نیز معرفی کنید.