احتمالاً شما هم در مورد نوسانات زیاد بازار ارزهای دیجیتال چیزهای بسیاری شنیده‌اید. اگرچه اساس کار بازارهای مالی، نوسان قیمت آن‌ها است، اما نوسان قیمت بازار ارزهای دیجیتال به نسبت دیگر بازارهای مالی بیشتر است. این موضوع سبب شده تا ریسک ورود به این بازار و معامله در آن نیز بالاتر باشد. در هر صورت با استفاده از یک سری روش‌ها می‌توان بهترین زمان خرید ارز دیجیتال را مشخص کرد. در ادامه قصد داریم تا بهترین زمان خرید ارز دیجیتال را با انواع روش‌های رایج را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز به دنبال راهی هستید تا بتوانید ارزهای دیجیتال را در بهترین زمان خریداری کنید، این مطلب را از دست ندهید.

saadatrent

بهترین زمان برای خرید رمزارز چه زمانی است؟!

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال را نمی‌توان با هیچ روشی به‌صورت ۱۰۰ درصد مشخص کرد. بلکه راه‌های موجود برای پی بردن به بهترین زمان خرید ارز دیجیتال، صرفاً برای یک خرید بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع، بهترین زمان خرید ارز دیجیتال، صرفاً به ما کمک می‌کند که سرمایه‌گذاری کم‌ریسک‌تری را انجام دهیم. اما اگر نسبت به این زمان‌ها بی‌توجه باشیم، ممکن است با خرید در زمان نامناسب، ریسک سرمایه‌گذاری خود را بالا ببریم و زیان‌های زیادی را متحمل شویم. در همین راستا، بهترین زمان خرید ارز دیجیتال را می‌توان از روی فاکتورهای زیر مشخص کرد:

  • متوسط هزینه دلاری «DCA»

روش متوسط هزینه دلاری «Dollar Cost Averaging» که اختصاراً به آن «DCA» گفته می‌شود، روشی برای تبدیل کردن نوسانات بازار به فرصت‌های خرید است. با استفاده از این روش می‌توان یک بازه زمانی یا قیمتی را برای هر دوره خرید ارز دیجیتال مشخص کرد. آن‌گاه در طول نوسانات بازار، سرمایه هزینه شده برای هر واحد از یک ارز دیجیتال خاص، کمتر از میزان میانگین هزینه‌ها برای خرید تمامی واحدها از آن ارز خواهد بود؛ مثلاً تصور کنید شما ۱۰۰۰ دلار سرمایه دارید که با تقسیم آن به ۱۰۰ دلار، می‌توانید ۱۰ بار خرید انجام دهید. حالا اگر قیمت ارز مورد نظر شما برای خرید در بازار کاهش پیدا کند، شما می‌توانید مقدار بیشتری از آن را خریداری کنید و اگر قیمت آن ارز افزایش پیدا کند، مقدار کمتری را خریداری خواهید کرد. در این صورت ریسک سرمایه‌گذاری شما کمتر می‌شود. چراکه با تقسیم سرمایه خود در یک دوره زمانی، با انواع قیمت می‌توانید خرید کنید!

  • متوسط ارزش دلاری «DVA»

روش متوسط ارزش دلاری «Dollar Value Averaging» که اختصاراً به آن «DVA» گفته می‌شود، روشی است که تأثیر نوسانات بازار بر خرید ارزهای دیجیتال شما را کاهش می‌دهد. در این روش، تمامی سرمایه به‌صورت یکجا صرف خرید ارز دیجیتال نمی‌شود، بلکه فرآیند خرید به بازه‌های مشخصی تقسیم می‌شود. مثلاً اگر شما ۱۰۰۰۰ دلار سرمایه در دست داشته باشید، به‌جای این که همه این مبلغ را صرف خرید یک ارز دیجیتال خاص کنید، می‌توانید خرید در بازه‌های زمانی هفتگی به ارزش ۱۰۰ دلار را تعیین کنید. در این روش، باید چشم‌اندازی طولانی‌مدت به سرمایه‌گذاری خود داشته باشید. این روش شما را از تحمل زیان در نوسانات در امان نگه‌می‌دارد.

بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال، چه زمانی است؟ 1

آیا به کمک تحلیل بازار می‌توان به بهترین زمان خرید ارز دیجیتال پی برد؟

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، هیچ راه کاملاً تضمینی برای تعیین بهترین زمان خرید ارز دیجیتال وجود ندارند. بلکه صرفاً به کمک روش‌هایی که در این زمینه ارائه شده‌اند، می‌توان ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش داد. دو روش متوسط قیمت دلاری و متوسط هزینه دلاری می‌توانند در این زمینه بسیار کمک کننده باشند. اما طبیعتاً تریدرها و معامله‌گران باتجربه راه‌های دیگری را هم برای این امر در نظر می‌گیرند. اما معمولاً تریدرهای حرفه‌ای در پی تحلیل‌های شخصی خود از بازار، بهترین زمان خرید ارز دیجیتال برای معامله خود را تعیین می‌کنند. علم تحلیل تکنیکال که از روی نمودار قیمت و سوابق قیمت یک ارز دیجیتال صورت می‌گیرد، می‌تواند در مشخص کردم بهترین زمان خرید ارز دیجیتال بسیار کمک کننده باشد. بنابراین برای استفاده از این روش، باید به دانش تحلیل تکنیکال مجهز باشید و آن را یاد بگیرید!

آیا صرافی می‌تواند برای تعیین بهترین زمان خرید ارز دیجیتال به ما کند؟

طبیعتاً انتخاب یک صرافی مناسب که کارکرد سریع دارد و قیمت‌های واقعی و لحظه‌ای را ارائه می‌دهد، روی علمکرد کلی معامله‌گران تأثیر می‌گذارد. همچنین برخی از صرافی‌ها برای استفاده از روی متوسط هزینه دلاری، می‌توانند به‌صورت خودکار، تعیین بازه‌ی برای خرید ارز دیجیتال را تنظیم کرد. در این صورت حتی اگر معامله‌گر به اطلاعات بازار دسترسی نداشته باشد، صرافی خرید وی را به‌صورت خودکار در هر بازه زمانی انجام خواهد داد. جدا از موضوعات عنوان شده، خود صرافی نمی‌تواند در تعیین بهترین زمان خرید ارز دیجیتال به معامله‌گران کمک کند. بنابراین شما در صورت داشتن تحلیل صحیح از بازار، در هر صرافی رمزارزی می‌توانید معاملات خود را انجام دهید.

تریدرها از چه روش‌های دیگری برای مشخص کردن بهترین زمان خرید ارز دیجیتال استفاده می‌کنند؟

گفتیم که تریدرها روش‌های مختلفی را برای تعیین بهترین زمان خرید ارز دیجیتال در نظر می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • رسیدن به حد سود مودنظر

معامله‌گران حرفه‌ای قبل از خرید هر ارز دیجیتال، هدف خود از خرید آن را مشخص می‌کنند. برای مثال، تعیین می‌کنند که اگر آن ارز دیجیتال ۱۰ درصد رشد کرد، آن را می‌فروشند. تعیین حد سود کمک می‌کند تا معامله‌گر به امید به دست آوردن سودهای بیشتر، طمع نکند و سود مشخص شده‌ی خود را از معامله برداشت نماید.

  • لیست شدن یا حذف شدن یک ارز دیجیتال در صرافی‌های مشهور

وقتی یک ارز دیجیتال جدید در لیست صرافی‌های مشهوری چون بایننس «Binance»، کوین‌بیس «Coinbase»، کوینکس «Coinex» و …. اعتبار آن ارز دیجیتال را به‌شدت بالا می‌برد و فرصت مناسب برای خرید آن را در اختیار معامله‌گران و کاربران حوزه کریپتو قرار می‌دهد. عکس این اتفاق نیز صادق است. وقتی یک ارز دیجیتال خاص به دلیل ناهماهنگی بین عرضه و تقاضا از لیست صرافی‌های مشهور حذف می‌شود، زمان فروش آن را مشخص می‌کند!

  • توجه به احساسات معامله‌گران

حدود ۹۰ درصد افرادی که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند، بشدت تحت تأثیر احساسات خود قرار دارند. در واقع وقتی نوسان شدیدی رخ می‌دهد یا خبر و شایعه‌ای در مورد یک ارز دیجیتال خاص به گوش می‌رسد، در صورت مثبت بودن خبر، بیشتر افراد به سمت خرید آن ارز هجوم می‌برند و اگر خبر منفی باشد، به سمت فروش آن می‌روند، بدون این که حقیقتاً موقعیت آن ارز دیجیتال را مورد تحلیل قرار دهند. معامله‌گران حرفه‌ای از این رفتار احساساتی سایر معامله‌گران به نفع خود استفاده می‌کنند. مثلاً زمانی که همه به دلیل احساساتی شدت، یک ارز دیجیتال ارزشمند را با قیمت کمتر به فروش می‌رسانند، آن‌ها فرصت خوبی برای خرید مقدار زیاد آن ارز با قیمت پایین را به‌دست می‌آورند!

تشخیص بهترین زمان خرید ارز دیجیتال در صرافی «بیت پین»

بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال، چه زمانی است؟ 2

صرافی بیت پین «Bitpin» به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و برترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، خدمات گسترده‌ای را به کاربران در ایران و سراسر دنیا ارائه می‌کند. شما در بیت پین امکان خرید بیش از ۱۱۰ رمزارز برتر بازار را دارید و می‌توانید برای خرید تتر و… اقدام کنید. بنابراین، بیشتر کاربران ایرانی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، از طریق مشاهده قیمت‌های لحظه‌ای این صرافی برای تشخیص بهترین زمان خرید ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. دلیل این امر را می‌توان به کاربری ساده، امنیت بالا، ساخت کارت هدیه ارز دیجیتال، دسترسی‌پذیری راحت و پشتیبانی قوی این صرافی در پاسخ به سؤالات کاربران جست‌وجو کرد.