خوراک‌های مختلف را امتحان کردن، سر زدن به رستوران‌ها و وقت‌گذرانی در کافه‌ها، یکی از لذت‌ها و خوشی‌های سفر است که کم‌تر گردشگری از آن‌ها غفلت می‌کند. شاید این پرسش خیلی‌ها باشد که در سن پترزبورگ چه بخوریم ؟ به همین دلیل، یکی از مهم‌ترین سوالات گردشگران در درباره‌ی شهر یا کشور مقصدشان، بهترین غذاها و رستوران‌ها و کافه‌ها آن شهر یا کشور است. تا کمتر از یک ماه دیگر فصل سفر به روسیه شروع می‌شود و علاوه بر آن امسال گردشگران فوتبال‌دوست هم عازم روسیه می‌شوند تا رقابت‌های جام‌ جهانی فوتبال را از نزدیک تماشا کنند. اولین بازی تیم ملی ایران در استادیوم شهر سن‌پترزبورگ، یکی از دو شهر اصلی و پرگردشگر روسیه، برگزار می‌شود. پس بیایید ببینیم که بهترین غذاهای سن پترزبورگ کدام‌ها هستند؟

saadatrent
بهترین غذاهای سن پترزبورگ و طعم خوش روسی ۲
بهترین غذاها را در سن پترزبورگ بخورید

در سن پترزبورگ چه بخوریم ؟

بهترین غذاهای سن پترزبورگ و طعم خوش روسی ۳
سن پترزبورگ ، ونیز شمالی نامیده می‌شود

این شهر زیبا و افسونگر که ونیز شمالی هم نامیده می‌شود، ارزش دارد که روزهایی را به گشت‌وگذار در آن بگذرانید و در رستوران‌ها و کافه‌های دلپذیرش طعم‌های دلچسب روسی را بچشید. با مجله‌ی سفرزون همراه باشید تا از بهترین غذاهای سن پترزبورگ و بهترین کافه‌ها و رستوران‌هایش برایتان بگوییم. اگر برای رفتن به جام جهانی عازم سن پترزبورگ هستید، این راهنمای سفر می‌تواند کمک‌تان کند.

بهترین غذاهای سن پترزبورگ ، این طعم‌های آشنای دوست‌داشتنی

بهترین غذاهای سن پترزبورگ و طعم خوش روسی ۴
غذاهای خیابانی روسیه را حتما امتحان کنید

غذاهای روسی برای ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها چندان غریبه نیستند. بعضی از این غذاها مانند سالاد اولیویه، پیراشکی و بیف‌استروگانف و بُرش، انقدر برایمان عادی شده‌اند و گاهی مطابق میل‌مان انقدر تغییرشان داده‌ایم که فراموش کرده‌ایم که این‌ها از فرهنگی دیگر به فرهنگ غذایی ما وارد شده‌اند. اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که رستوران‌گردی و کافه‌گردی در برنامه‌ی سفرشان جایگاه ویژه‌ای دارد و دوست دارید طعم غذاهای محلی را بچشید، چشیدن طعم این غذاهای خوشمزه، در خانه‌ی اصلی‌شان، برایتان لطف خاصی خواهد داشت. در ادامه بهترین غذاهای سن پترزبورگ را مرور خواهیم کرد.

بُرش ، یک قرمز خوش‌رنگ در میان غذاهای روسی

بهترین غذاهای سن پترزبورگ و طعم خوش روسی ۵
بُرش، خوش‌رنگ و خوش‌طعم

سوپ در آشپزی روسی جایگاه خاصی دارد و یکی از سوپ‌هایی که شهرت بین‌المللی هم سوپ بُرش خوش‌آب‌ورنگی است که بسته به فصل، هم گرم و هم سرد سرو می‌شود. سوپ بُرش در مناطق مختلف روسیه به شکل‌های مختلفی پخته می‌شود ولی مواد اصلی آن چغندر، سیب‌زمینی، کلم سفید، هویج و تکه‌های گوشت است که همراه با شوید و خامه‌ی ترش سرو می‌شود.

رزرو هتل در سن پترزبوگ

سُلیانکا و هم‌نشینی طعم‌ها

بهترین غذاهای سن پترزبورگ و طعم خوش روسی ۶
سُلیانکا از سوپ‌های محبوب روس‌هاست

سُلیانکا یکی دیگر از سوپ‌های محبوب روس‌هاست که طعمی ترش و شیرین دارد و مواد اصلی آن را گوشت گوساله، جوجه (گاهی هم خوک)، ترشی خیار، کِیپرز، زیتون، گوجه‌فرنگی، پیاز، جعفری و شوید تشکیل می‌دهد.

اُکروشکا ، یک همراه خوب برای روزهای گرم

بهترین غذاهای سن پترزبورگ و طعم خوش روسی ۷
اگر از خودتان می‌پرسید که در سن پترزبورگ چه بخوریم ، اُکروشکا انتخاب خوبی است

این غذا یک سوپ سرد است که به طور سنتی با کواس درست می‌شود. کواس نوشیدنی سنتی روس‌هاست که از نان گرفته می‌شود و طعمی شبیه آبغوره‌ی شیرین دارد. اُکروشکا دو دستور تهیه‌ی با گوشت و بدون گوشت دارد. به جز گوشت پخته، تربچه، خیار، پیازچه، سیب‌زمینی پخته و تخم‌مرغ هم در تهیه‌ی آن به کار می‌رود و با شوید و خامه‌ی ترش سرو می‌شود. گاهی به جای کواس برای درست کردن اُکروشکا از کفیر و یا آب معدنی استفاده می‌شود. سوپ‌ها از جمله بهترین غذاهای سن پترزبورگ هستند که پیشنهاد می‌دهیم حتما امتحان کنید. اگر از خودتان می‌پرسید که در سن پترزبورگ چه بخوریم ، اُکروشکا انتخاب خوبی است.

سالاد اولیویه ، غذای محبوب جهانی در میان غذاهای روسی

بهترین غذاهای سن پترزبورگ و طعم خوش روسی ۸
سالاد الویه که برای ما ایرانی‌ها آشناست، در اصل یک غذای روسی است

سالاد اولیویه در تمام جهان به نام سالادی روسی شناخته می‌شود. این سالاد طیفی از سالادهایی را شامل می‌شود که ماده‌ی اصلی آن‌ها سیب‌زمینی است و در سال ۱۸۶۰ میلادی توسط لوسین اولیویه، سرآشپز بلژیکی مشهورترین رستوران مسکو در آن زمان، اختراع شد.  دستور اصلی درست کردن آن از بین رفته ولی ظاهرا نسخه‌ی اولیه سالاد اولیه شامل خاویار، گوشت خروس سیاه، اردک دودی و زبان گوساله بود و راز درست کردن سس را هم فقط سرآشپز محترم می‌دانسته و بس. اما سالاد اولیویه‌ای که امروز یکی از غذاهای به اصطلاح دم‌دستی و راحت روس‌ها است و یکی از خوراک‌های اصلی سفره‌ی سال نو، دستور تهیه‌ی ساده‌ای دارد که همانی است که در ایران هم به همان روش تهیه می‌شود با این تفاوت که در روسیه سالاد اولیویه هم با مرغ  وهم  با گوشت گاو آپ‌پز درست می‌شود.

بیف استروگانف و طعم خوب گوشت و خامه

بهترین غذاهای سن پترزبورگ و طعم خوش روسی ۱۰
بهترین نوع بیف‌استروگانف را می‌توانید در سن‌پترزبورگ میل کنید

یکی از بهترین غذاهای سن پترزبورگ و روسیه است که پیشنهاد می‌کنیم حتما در زادگاهش آن را امتحان کنید. این غذای لذیذ که قدمتی دویست ساله و شهرتی جهانی دارد، به افتخار کنت الکساندر گریگوریویچ استروگانف، بیف‌استروگانف نامیده شده و از گوشت گوساله‌ای باریک خرد شده، پیاز سرخ شده و قارچ و سسی شامل آرد و خامه‌ی‌ترش، تشکیل می‌شود. دستور پخت آن در نقاط مختلف جهان متفاوت است اما بی‌تردید بهترین نوع بیف‌استروگانف را می‌توانید در سن‌پترزبورگ میل کنید. باز هم سوال‌تان این است که در سن پترزبورگ چه بخوریم ؟

بلینی ، یک غذای متفاوت و خوش‌طعم

بهترین غذاهای سن پترزبورگ و طعم خوش روسی ۱۱
بلینی را با خاویار، خامه‌ی ترش و عسل میل کنید

این غذا شبیه کرپ فرانسوی اما کمی سبک‌تر است. بلینی اغلب همراه با گوشت‌چرخ کرده، سالاد تخم‌مرغ و با پنیر کاتیج شیرین سرو می‌شود ولی مشهورترین همراهان آن خاویار، خامه‌ی ترش و عسل هستند. بلینی در روسیه انقدر محبوب است که هفته‌ای را به نامش نام‌گذاری کرده‌اند و جشن می‌گیرند.


در سفرزون بیشتر بخوانیدغذاهای روسیه ، طعم‌های آسیای شمالی


کتلتی یا همان کتلت خودمان

بهترین غذاهای سن پترزبورگ و طعم خوش روسی ۱۲
کُتلتی همان کُتلت خودمان است

خب کتلتی یا همان کتلت خودمان، هم یکی دیگر از بهترین غذاهای سن پترزبورگ است و تقریبا به همان شکلی درست می‌شود که در ایران رسم است؛ گوشت مرغ یا گوساله که با پیاز و خرده‌های نان مخلوط  و و در روغن سرخ می‌شود  و همراه با پوره‌ی سیب‌زمینی و پاستا سرو می‌شود.

پِلمِنی ، لطیف و خوش‌طعم

بهترین غذاهای سن پترزبورگ و طعم خوش روسی ۱۳
پِلمِنی یکی از غذاهای اصلی روس‌هاست

این غذای وقت‌گیر و سخت یکی از غذاهای اصلی روس‌هاست که در مناسبت‌های خاصی درست می‌شود. پلمنی پیراشکی‌ کوچکی است که با خمیر نازک تهیه می‌شود (در واقع چیزی که باعث خاص شدن آن می‌شود نازکی خمیراست) و داخلش با گوشت بره، گوساله یا خوک و مخلوطی از هر سه‌ی آن‌ها پر می‌شود. پلمنی ممکن است همراه با آب یا بی‌آب سرو شود ولی خامه‌ی ترش جز جدایی‌ ناپذیر آن است.

خُلُدِت آکا استادن ، لذیذ و خوش‌طعم

بهترین غذاهای سن پترزبورگ و طعم خوش روسی ۱۴
خُلُدت در واقع پای گاو است که به مدت طولانی در آب پخته می‌شود

یکی از مشهورترین پیش غذاهای روسی است. خُلُدت در واقع پای گاو است که به مدت طولانی در آب پخته، حلقه‌حقله بریده شده و به صورت سرد همراه با سس ترب کوهی یا خردل داغ سرو می‌شود.

پیروژکی ، پذیرایی به سبک روسی

بهترین غذاهای سن پترزبورگ و طعم خوش روسی ۱۵
پیروژکی یا همان پیراشکی از غذاهای معروف روسی است

پیراشکی‌های کوچکی هستند که با گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، سیب‌زمینی، کلم، قارچ، پنیر شیرین و یا مربا پر می‌شوند و در روغن سرخ شده و یا در فر پخته می‌شوند. پیروژکی که یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های روسی است را هم می‌توانید از فروشنده‌های خیابانی بخرید و هم از نانوایی‌ها.

وارِنیکی ، مناسب برای گیاه‌خواران

بهترین غذاهای سن پترزبورگ و طعم خوش روسی ۱۶
وارِنیکی همراه با خامه‌ی ترش و یا کره‌ی آب‌شده طعم بی‌نظیری دارد

بسیار شبیه پِلمِنی است با این تفاوت که به جای گوشت با سیب‌زمینی، قارچ، کلم، پنیر شیرین و یا گیلاس پر می‌شود و همراه با خامه‌ی ترش و یا کره‌ی آب‌شده طعم بی‌نظیری دارد.

گُلوبتسی ، غذایی شبیه به دلمه‌ی برگ ایرانی

اگر غذای ایرانی دوست دارید، حتما گُلوبتسی غذای محبوب شماست

می‌خواهید بدانید که در سن پترزبورگ چه بخوریم ؟ شاید غذای ایرانی دوست داشته باشید، پس حتما گُلوبتسی غذای محبوب شماست. این غذای بسیار محبوب در بسیار شبیه دلمه‌ی کلم‌برگ ایرانی است. داخل گُلوبتسی روسی با گوشت و برنج پر شده و مانند بیشتر غذاهای روسی با خامه‌ی ترش سرو می‌شود.

از خودتان نپرسید که در سن پترزبورگ چه بخوریم چون این شهر، شهر شیرینی‎های دلچسب است. مِدوویک، کیک بسیار شیرینی که از عسل درست می‌شود و در منوی تمام رستوران‌ها و کافه‌های روسیه وجود دارد و ترشی سبزیجاتی مانند گوجه‌فرنگی، خیار و کلم که طعم متفاوت و جالبی دارند را هم فراموش نکنید. بهترین غذاهای سن پترزبورگ بسیار متنوع و خوشمزه‌اند و شاید به جز این غذاهای سنتی محبوب، در رستوران‌گردی‌ها خوراکی‌های دیگری هم کشف کردید، نوش‌جانتان.