استانبول یکی زیباترین و مدرن‌ترین شهرهای ترکیه و محبوب‌ترین منطقه از نظر مهاجران برای زندگی در این کشور است. همان طور که احتمالاً می‌دانید، یکی از روش‌های دریافت اقامت ترکیه و از آن مهم‌تر اخذ شهروندی این کشور خرید ملک یا آپارتمان است. هر چند حداقل مبلغ سرمایه گذاری شما برای این دو روش متفاوت خواهد بود، ولی در مجموع سرمایه گذاری ملکی در ترکیه بازدهی بسیار خوبی دارد. در واقع با خرید ملک در استانبول علاوه بر تجربه زندگی در یک منطقه زیبا و مدرن، بازگشت سرمایه چند برابری را هم تجربه خواهید کرد.

saadatrent

برای اینکه خرید ارزشمندی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید تا بهترین مناطق و محله‌های استانبول برای سرمایه گذاری ملکی و زندگی در این شهر را بشناسیم.

محله اسکودار (Üsküdar)

محله اسکودار در بخش آسیایی استانبول واقع شده و یکی از محله‌های معروف این شهر است. اسکودار از پرجمعیت‌ترین مناطق مسکونی استانبول است و از طریق کشتی مسافربری به اسم فِری به بخش اروپایی متصل می‌شود. این محله از شمال با بیکوز، از جنوب با کادیکوی، از شرق با عمرانیه، از جنوب شرق با آتاشهیر و از غرب با تنگه بسفر همسایه است.

اگر می‌خواهید استانبول واقعی را بشناسید، باید زندگی در محله اسکودار را تجربه کنید. این منطقه حال و هوای محلی و اصیل خود را حفظ کرده و با مناظر طبیعی جذاب، آرامش، غذاهای خوشمزه، حمام‌های سنتی اصیل و تاریخ غنی، بهترین تصویر از زندگی در استانبول را ارائه می‌کند. اسکودار آسیایی اعیان نشین بوده و املاک و آپارتمان‌های آن بیشتر به شکل ویلایی و مجتمع‌های آپارتمانی سبک ویلایی ساخته شده است. اسکودار برای خرید خانه در استانبول و یک سرمایه گذاری پربازده و همچنین به‌عنوان مسیری آسان برای گرفتن پاسپورت پیشنهاد می‌شود، چون املاک این منطقه واحدهای دو خواب به بالا هستند و شروع قیمت آنها از ۳۰۰ هزار دلار است.

محله کادیکوی (Kadıköy)

کادیکوی در بخش آسیایی استانبول و ساحل دریای مرمره واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین مناطق استانبول است. مساجد قدیمی، دهکده باستانی حلسدون، اسکله کادیکوی، مناطق تفریحی و گردشگری و مراکز خرید متنوع از جاذبه‌های منطقه کادیکوی است. محله فیکیر تپه یکی از بهترین مناطق کادیکوی برای سرمایه گذاری اخذ پاسپورت است.

پروژه‌های این منطقه در حال ساخت هستند و خرید املاک پیش فروش این منطقه از دو جهت برای شما سودآور خواهد بود. شما علاوه بر دریافت پاسپورت، بازگشت سرمایه بسیار خوبی را هم تجربه خواهید کرد. با توجه به اینکه پس از خرید ملک برای دریافت شهروندی، تا ۳ سال حق فروش ملک خود را ندارید، می‌توانید با خرید پیش فروش این املاک شاهد رشد روز افزون قیمت ملک تا زمان تکمیل آن باشید. آپارتمان‌های کادیکوی بیشتر از نوع برج هستند و شروع قیمت واحدهای یک خواب این منطقه از ۱۸۰ هزار دلار به بالاست.

6 تا از بهترین محله‌ها برای خرید ملک و زندگی در استانبول1

محله کارتال (Kartal)

یکی دیگر از محله‌های آسیایی استانبول محله کارتال است. کارتال از یک سو مناظر جنگی آیدوس را دارد و از سوی دیگر منظره دریای مرمره و جزایر. مرتفع‌ترین بخش شهر استانبول که به آن بالکن استانبول هم گفته می‌شود، در محله آیدوس این منطقه واقع شده است. جاده ساحلی کادیکوی از خیابان بغداد شروع شده و تا منطقه کارتال ادامه دارد، از گزینه‌های مهم در حمل و نقل این منطقه محسوب می‌شود.

املاک این منطقه برای خرید ملک و دریافت پاسپورت بیشتر از نوع برج‌های مسکونی هستند که قیمت واحدهای تک خواب آنها از ۱۵۰ هزار دلار شروع می‌شود. البته واحدهای دو خواب، سه خواب و بزرگ‌تر هم دارند که قیمت این واحدها بیشتر است.

محله زیتون بورنو (Zeytinburnu)

یکی از مناطق معروف اروپایی استانبول در امتداد دریا، منطقه زیتون بورنو است. منطقه زیتون بورنو به‌دلیل موقعیت خاص جغرافیایی با استقبال چشمگیر سرمایه گذاران برای خرید ملک در ترکیه مواجه شده و ساخت و ساز پروژه‌های لوکس در این منطقه در حال توسعه است. این منطقه از شمال به بایرام پاشا، از شرق به منطقه فاتیح، از جنوب به دریای مرمره و از غرب به منطقه باکرکوی نزدیک است.

املاک این منطقه از یک طرف مناظر جزایر دریای مرمره را در دیدرس دارند و از سوی دیگر خانه‌ها و آپارتمان‌های لوکس و لاکچری. شروع قیمت واحدهای تک خواب منطقه زیتون بورنو از ۳۰۰ الی ۳۵۰ هزار دلار است.

محله ساریر (Sariyer)

منطقه ساریر در شمالی‌ترین منطقه استانبول و قسمت اروپایی این شهر واقع شده و از شمال با دریای سیاه، جنوب با بشیکتاش، شرق با تنگه به سفر و غرب با کائیت هانه همسایه است. این منطقه یکی از مناطق لوکس استانبول است که مراکز خرید متنوع و دسترسی بسیار خوبی به مناطق اطراف، از جمله جنگل بلگراد دارد. از جاذبه‌های تفریحی و رفاهی این منطقه می‌توانیم به جنگل بلگراد، مراکز خرید ساریر، پارک امیرگان، موزه ساکیب سابانچی، قلعه روملی و کاخ ماسلاک اشاره کنیم.

املاک این منطقه هم به‌صورت آپارتمان‌های خانوادگی و هم به شکل برج‌های چند ده واحدی قابل خرید و سرمایه گذاری هستند. شروع قیمت‌ها برای واحدهای یک خواب از ۲۵۰ هزار دلار به بالاست که طبیعتاً برای واحدهای چند خواب این رقم بیشتر هم می‌شود.

محله بیوک چکمجه (Buyukcekmece)

منطقه بیوک چکمجه یکی از مهم‌ترین و مدرن‌ترین مناطق اروپایی استانبول است که در موازات دریای مرمره واقع شده و به‌دلیل وسعت زیاد و نزدیکی به مناطقی مانند بیلیک دوزو و سیلیوری نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه شهری استانبول داشته است. از جاذبه‌های این منطقه باید به یک پارک بزرگ به نام Tabacik camlik، مسجد سوکلو محمد پاشا و سلطان سلیمان باشکوه، خان کورچونلو و پل سلطان سلیمان القانونی اشاره کنیم.

املاک این منطقه ترکیبی از شهرک‌های ویلایی، آپارتمان‌های لوکس چند طبقه و برج‌های بلند است. به‌دلیل سرسبز و زیبا بودن، ساخت و سازهای زیادی در منطقه بیوک چکمجه انجام شده است. قیمت‌های این منطقه در مقایسه با سایر مناطق پایین‌تر است، به‌طوری که قیمت واحدهای تک خواب این منطقه از ۱۴۰ هزار دلار شروع می‌شود.

6 تا از بهترین محله‌ها برای خرید ملک و زندگی در استانبول2

مزایای خرید خانه در استانبول

اولین و مهم‌ترین مزیت خرید خانه در استانبول، دریافت پاسپورت ترکیه و استفاده از مزایای شهروندی این کشور است. املاک مناطقی که معرفی کردیم اغلب با سبک معماری اروپایی و مدرن ساخته شده‌اند و یک سرمایه گذاری ارزشمند محسوب می‌شوند. به علاوه می‌توانید از مزایای جذاب پاسپورت ترکیه که مهم‌ترین آنها سفر به ده‌ها کشور اروپایی منطقه است، لذت ببرید.

برای خرید خانه در ترکیه فقط کافی است از یک تیم مشاوره املاک ایرانی کمک بگیرید که بهترین مناطق با قیمت مناسب را به شما پیشنهاد بدهند. در این مورد ما مجموعه هوم ترکی را به شما توصیه می‌کنیم. تیم مشاوران هوم ترکی به‌عنوان یک تیم حرفه‌ای، مورد اعتماد و باتجربه در زمینه‌ی مشاوره و خرید املاک و مستغلات در شهرهای مختلف ترکیه، آماده ارائه خدمات به شما هستند. می‌توانید از طریق نشانی http://hometurkie.com/ با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.