از گذشته تا به امروز، انواع کباب همیشه مهمان سفره‌ ایرانیان بوده و خواهد بود. این غذای لذیذ، خوشمزه و مقوی، طرفداران بسیار زیادی در سطح خاورمیانه دارد. به همین دلیل در تمامی شهر‌های ایران می‌توانیم شاهد کبابی‌های معروف زیادی باشیم. با وجود اینکه گلپایگان را باید زادگاه کباب کوبیده ایران بدانیم، اما کبابی‌های تهران به نوعی از تمامی کبابی‌های ایران نیز جلو زده‌اند. پس اگر شما سفرزونی عزیز حسابی هوس کباب کرده‌اید و می‌خواهید طعم یک کباب اصیل، واقعی و خوشمزه را زیر زبان خود حس کنید، با سفرزون همراه شوید تا بهترین کبابی های تهران را بشناسید.

saadatrent

بهترین کبابی های تهران ، لذت چشیدن کبابی چرب، لذیذ و خوشمزه

اگر به هر کوچه و محله تهران سری بزنیم، حداقل یک کبابی خواهیم دید. اهالی پایتخت علاقه زیادی به این غذای سنتی و مقوی دارند. به همین دلیل است که در هر محله حداقل یک کبابی بزرگ وجود دارد. بیشتر ما ترجیح می‌دهیم تا بدون فوت وقت غذای خود را سفارش دهیم و مسافت‌های طولانی را برای صرف غذا طی نکنیم. اما گاهی شاید با دیدن عکس کباب‌های بزرگ و خاص، دلتان بخواهد که طعم آنها را نیز بچشید.

با وجود اینکه دستور العمل تهیه کباب بسیار ساده است، اما طعم کباب هر کبابی با کبابی دیگر بسیار تفاوت دارد. هنوز هم کمتر کسی راز خوشمزگی کباب بهترین کبابی های تهران را می‌داند. اما هرچه که هست، طعمی فراموش نشدنی را خواهید چشید که تا سالیان سال زیر زبان‌تان باقی می ماند. پس اگر به دنبال چشیدن چنین طعمی هستید، باید بهترین کبابی های تهران را بهتر بشناسید.

خانه کباب شمرون

خانه کباب شمرون | بهترین کبابی های تهران
خانه کباب شمرون

از نام این رستوران کاملا مشخص است که در منطقه شمیران و در شمال تهران قرار دارد. این رستوران یک کبابی به تمام معنا است. شما می‌توانید انواع مختلف کباب را در اینجا سفارش دهید. از کباب کوبیده گرفته تا برگ، سلطانی، شیشلیک و هر نوع غذای دیگری که به سیخ کشیده شود، در این رستوران وجود دارد! خانه کباب شمرون را به جرات می‌توان جزء یکی از بهترین کبابی های تهران دانست. شما برای میل کردن غذا می‌توانید فضای داخلی یا فضای بیرونی را انتخاب کنید. فضای بیرونی در بالکن قرار داشته و یک ویوی زیبا به سمت میدان تجریش دارد. برخورد پرسنل این رستوران بسیار عالی و مثال زدنی است. همچنین شما می‌توانید به صورت تلفنی غذای خود را سفارش دهید و در محل تحویل بگیرید.

آدرس خانه کباب شمرون: میدان تجریش، جنب کفش ملی

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۴۶۰۰۸

ساعت کار: ۱۱-۲۳

محدوده قیمتی: گران

در سفرزون بخوانید :
بهترین دیزی تهران را کجا بخوریم؟ | مزه‌مزه کردن یک طعم اصیل ایرانی در تهران

چلو کبابی مسلم

چلو کبابی مشلم | بهترین کبابی های تهران
چلو کبابی مسلم

مهم نیست اهل شمال تهران، غرب، شرق و یا جنوب باشید. بسیاری از مشتریان مسلم دورترین مسافت‌ها را پشت سر می‌گذارند تا پس از انتظار در صف‌های بسیار طولانی، نهایتا بتوانند طعم غذاهای مسلم را بچشند. شاید در مراجعه به این رستوران کمی دچار مشکل شوید. زیرا رستوران مسلم در دل بازار تهران قرار دارد و با وسیله نقلیه شخصی نمی‌‌توانید به آنجا مراجعه کنید.

در ضمن ممکن است هنگام مراجعه به این رستوران متوجه ازدحام بی حد و اندازه‌ای شوید. در ایام پیک شاید صفی با حدود ۱۰۰ نفر مشتری، جلوی شما باشد! اما نگران نباشید. این رستوران نیروی انسانی زیاد و کاملا آموزش دیده‌ای دارد. پس شما در کمتر از سی دقیقه قطعا وارد رستوران خواهید شد. رستوران‌ بسیار شلوغ است و باید منتظر بمانید تا میز خالی شود. اما با همه این اوصاف کیفیت غذایی که میل می‌کنید، قطعا ارزش این همه دردسر را دارد. مسلم را به جرات می‌توان یکی از بهترین کبابی های تهران دانست که در بازار قرار دارد.

آدرس رستوران مسلم: بازار، نبش سبزه میدان ، کوچه حاج رحیم خان ، پلاک۴

شماره تماس: ۰۲۱۵۵۶۰۲۲۷۵

ساعت کار: ۱۱-۱۸

محدوده قیمتی: متوسط

رستوران نایب

رستوران نایب | بهترین کبابی های تهران
رستوران نایب

قطعا اهالی پایتخت با نام رستوران نایب کاملا آشنا هستند. بسیاری اینجا را بهترین کبابی تهران می‌دانند. رستوران نایب شعب مختلفی در سراسر ایران دارد. اما شعبه اصلی کبابی نایب، در بازار بزرگ تهران قرار گرفته. برای دسترسی به این کبابی باید به بازار زرگرها و پس از آن به بازار صحاف‌ها بروید. رستوران نایب شاید حدود یک قرن سابقه داشته باشد. دکوراسیون و طراحی داخلی این رستوران بسیار زیبا و دیدنی است و شما را به یاد کاروانسراهای قجری می‌اندازد. درب‌های منبت کاری شده و پنجره‌های رنگی به این رستوران ظاهری بسیار دیدنی بخشیده‌اند. در مراجعه به رستوران نایب بازار، باید حتما کباب لقمه مخصوص گوسفندی آن را سفارش دهید تا با طعم اصیل و واقعی کباب آشنا شوید.

آدرس رستوران نایب بازار: ۱۵خرداد، بازار زرگرها، بازار صحافها، پلاک های۳۱و۳۳و۳۵

شماره تماس: ۰۲۱۵۵۸۹۵۲۰۱

ساعت کار: ۱۱:۳۰-۱۶

محدوده قیمتی: گران

رستوران شمشیری

رستوران شمشیری | بهترین کبابی های تهران
رستوران شمشیری

اگر اهل خوردن کباب باشید، حتما حداقل یک بار نام کباب شمشیری به گوش شما خورده. این کبابی با دو شعبه در تهران مشغول کار است. البته شعبه اصلی آن در بازار تهران قرار دارد. شعبه اندرزگو تنها مخصوص غذای بیرون بر است. پس امکان میل کردن غذا داخل شعبه اندرزگو وجود ندارد. رستوران شمشیری با سابقه دیرینه در زمینه پخت کباب‌های خوشمزه، غذاهای بسیار باکیفیتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. ظاهر این رستوران در مقایسه با رستوران‌های اطراف بسیار شیک است. اما نباید انتظار یک رستوران خیلی لوکس را داشته باشید. میزها کاملا تمیز و خدمات رسانی به مشتری کاملا ایده‌آل است. سفرزون به شما پیشنهاد می‌کند که حتما طعم باقالی پلو با گوشت و دنده کباب آن را بچشید. در ضمن هنگام مراجعه به این رستوران، باید صبوری کنید و گاهی در صف بایستید تا بتوانید وارد شوید. اما کباب‌های شمشیری، ارزش این همه انتظار را دارد.

آدرس کبابی شمشیری: بازار، سبزه میدان، ضلع جنوب شرقی، پلاک ۸۲۴

شماره تماس: ۰۲۱۵۵۶۲۱۰۵۱

ساعت کار: ۱۱:۳۰-۱۷

محدوده قیمتی: متوسط

کبابی ریحون جردن

کبابی ریحون جردن
کبابی ریحون جردن

نظرتان در مورد نان داغ و کباب چاق چیست؟ در کبابی ریحون جردن خبری از برنج نیست. غذاها تنها به همراه نان تافتون تازه سرو می‌شوند. برای مراجعه به این رستوران، باید چند پله به زیر همکف بروید. فضای داخلی رستوران دقیقا مشابه کبابی‌های قدیمی دوره پهلوی است. طاق‌های قوسی سفید رنگ، به این رستوران نمای بسیار زیبایی بخشیده. میز‌های بلند که کنار آن صندلی چیده شده و مشتریان باید شانه به شانه هم بنشینند و غذای خود را میل کنند. برای قرار دادن کبابی ریحون در لیست بهترین کبابی های تهران ، جای هیچ شک و تردیدی نیست. طعم و کیفیت انواع کباب این رستوران در سطح بسیار بالایی قرار دارد. یک پرس کباب کوبیده کبابی ریحون شامل دو سیخ کباب کوبیده چرب، یک سیخ گوجه، نان و دورچین است که طرفداران بسیار زیادی هم دارد.

آدرس کبابی ریحون: جردن، کاج آبادی، پلاک ۱۸

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۰۳۷۹۶۳

ساعت کار: ۱۱:۳۰-۱۵:۳۰ ،۱۹-۲۳:۳۰

محدوده قیمتی: گران

رستوران شرف الاسلامی

رستوران شرف الاسلامی
رستوران شرف الاسلامی

رستوران شرف الاسلامی جزء رستوران‌های قدیمی تهران محسوب می‌شود که در بازار قرار دارد. این رستوران که در راهروی سمت راست مسجد شاه قرار گرفته، جزء بهترین کبابی های تهران محسوب می‌شود. سالیان سال است که شرف الاسلامی توانسته مشتریان ثابت خود را حفظ کند. این رستوران مدت ‌هاست که کوچکترین کمی و کاستی از نظر کیفی در غذاهای خود ایجاد نکرده و همیشه مشتریان از این بابت راضی و خشنود هستند. ظاهر رستوران کاملا قدیمی و همراه با دیوارهایی با نمای سنگ مرمر است. صندلی‌ها حدود ۴۰ سالی عمر دارند و با این کار، رستوران هنوز اصالت خود را حفظ کرده. در رستوران شرف الاسلامی حتما باید طعم کباب کوبیده مخصوص کاردی را بچشید.

آدرس رستوران شرف الاسلامی: بازار، به سمت مسجد شاه، داخل حیاط مسجد شاه، راهرو سمت راست

شماره تماس: ۰۲۱۵۵۶۳۴۶۲۳

ساعت کار: ۱۱-۱۷

محدوده قیمتی: متوسط

کباب سرای حاج حسین مروی

کباب سرای حاج حسین مروی
کباب سرای حاج حسین مروی

اگر به دنبال چشیدن طعم واقعی کباب ایرانی هستید، نباید به دنبال تجملات باشید. معمولا بهترین کبابی های تهران  ظاهری ساده و بی آلایش دارند. در کوچه مروی تهران و در محدوده بازار، یک کباب سرای کوچک و ساده وجود دارد که تاسیس آن به سال ۱۳۲۰ باز می‌گردد. در طی حدود ۸۰ سال، مشتریان این کبابی هنوز هم به آن وفادار هستند. برخی از مشتریان این کباب سرا، نوه مشتریان سابق آن هستند! حاج حسین مروی هنوز هم کباب را با نان سنگک تازه، ریحان و دوغ محلی سرو می‌کند. فضای داخلی کبابی بسیار قدیمی و دنج است و مزه کباب آن تا سالیان سال از ذهن شما پاک نخواهد شد.

آدرس کباب سرای حاج حسین: بازار، کوچه مروی، زیر بازارچه، نبش کوچه اختر مروی شمالی، پلاک ۴

شماره تماس: ۰۲۱۳۳۹۰۷۴۴۲

ساعت کار: ۱۱-۱۷

محدوده قیمتی: مقرون به صرفه و اقتصادی

رستوران قدح

رستوران قدح
رستوران قدح

رستوران قدح نیز جزء رستوران‌های بازار به شمار می‌آید. این رستوران که در خیابان خیام و بازار فرش فروش‌ها قرار دارد، جزء بهترین کبابی های تهران به شمار می‌آید. کافیست یک بار طعم چلو کباب کاردی با کره محلی آن را بچشید تا هر بار حتی از شمالی ترین نقطه شهر تنها به خاطر صرف نهار عازم این رستوران شوید! ظاهر این رستوران بسیار قدیمی و از مد افتاده است. اما همین دکور و ظاهر، اصالت آن را به ما نشان می‌دهد. البته با دیدن ظاهر آن نباید تصور کنید که بهداشتی نیست. کارمندان این مجموعه به نظافت اهمیت زیادی می‌دهند. همچنین کیفیت غذا بسیار عالی است و کباب ها از گوشت تازه گوسفندی تهیه می‌شوند.

آدرس کبابی قدح: بازار، خیام شمالی، کوچه کربلائی، پلاک ۷۶

شماره تماس: ۰۲۱۹۱۲۷۹۴۳۳۴۷

ساعت کار: ۱۲-۱۷

محدوده قیمتی: متوسط

چلو کبابی جوان از کبابی‌های معروف تهران

چلو کبابی جوان
چلو کبابی جوان

چلو کبابی جوان در سال ۱۳۳۰ افتتاح شده و جزء قدیمی‌ترین و بهترین کبابی های معروف تهران محسوب می‌شود. ظاهر این رستوران کمی امروزی‌تر شده و شبیه به کبابی‌های خیلی قدیمی نیست. برخی از مشتریان تصور می‌کنند که کیفیت آن نسبت به چندین سال قبل کمی افت داشته، اما هنوز هم کباب‌های این رستوران بسیار خوشمزه، لذیذ و پرطرفدار هستند. در جوان اکثرا کباب سفارش می‌دهند و تازه‌ترین و لذیذ‌ترین غذای آن هم، همین کباب است. سرو غذای با کیفیت باعث شده تا این رستوران بسیار پرطرفدار و شلوغ باشد.

آدرس کبابی جوان: خیابان ١٧ شهریور، پایین تر از میدان شهدا، پلاک ۱۴۴۹

شماره تماس: ۰۲۱۳۳۲۵۲۷۱۱

ساعت کار: ۱۲-۲۳:۳۰

محدوده قیمتی: متوسط و در برخی موارد گران

رستوران روحی

رستوران روحی
رستوران روحی

رستوران روحی یک کبابی نیست، بلکه یک رستوران کاملا دلباز و زیباست که در باغ نگارستان بهارستان قرار دارد. منوی این رستوران بسیار متنوع است. اما در حقیقت کباب‌های آن زبان زد خاص و عام شده. این رستوران در باغی دلباز قرار گرفته و شما در فضای بیرونی هم می‌توانید غذای خود را میل کنید. زمانی که چلوکباب را سر میز شما می‌آورند، شما کاملا ذوق زده خواهید شد. رستوران روحی هنوز هم بنا به رسم گذشته، چلوکباب را درون ظرف‌های روحی قدیمی سرو می‌کند. ظرف هایی که یک درب مخروطی شکل بزرگ دارند و یادآور خاطرات شیرین گذشته هستند. کباب آن آنقدر خوشمزه است که به جرات می‌تواند با بهترین کبابی های تهران نیز رقابت کند. مزیت مهم این رستوران در آن است که می‌توانید خانوادگی برای صرف نهار به آنجا مراجعه کنید و هر کس طبق سلیقه خود سفارش دهد. در ضمن می‌توانید طعم یکی از بهترین کباب‌های تهران را در محیطی کاملا زیبا، دلباز و خانوادگی بچشید.

آدرس رستوران روحی: میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعت مدار رفیع، باغ نگارستان

شماره تماس: ۰۲۱۳۳۹۴۵۴۶۰

ساعت کار: ۱۲-۱۷

محدوده قیمتی: متوسط رو به گران

کبابی منصور

کبابی منصور
کبابی منصور

کبابی منصور در مرکز شهر و در خیابان ولیعصر واقع شده. محیط کبابی منصور برای وقت گذراندن اصلا مناسب نیست. شما باید در صفی طولانی منتظر بمانید و در نهایت با میل کردن غذا، سریعا آنجا را ترک کنید تا مشتریان دیگر وارد رستوران شوند. پس فرصتی برای وقت گذرانی باقی نخواهد ماند. شاید تصور کنید که این کبابی قدیمی شعب مختلفی دارد. اما متاسفانه به دلیل عدم ثبت برند، مغازه‌های زیادی از نام آن سوء استفاده می‌کنند. تنها شعبه اصلی کبابی منصور در خیابان ولیعصر قرار دارد. مزه کباب‌های اینجا واقعا محشر است و قیمت نسبتا مناسبی دارد. این رستوران هنوز کباب را روی زغال درست می‌کند. همچنین یکی از نقاط قوت کبابی منصور، نان تافتون تازه‌ای است که از تنور خود مغازه بیرون آورده می‌شود.

آدرس کبابی منصور: خیابان ولیعصر، بالاتر از شهید بهشتی، جنب پله اول

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۷۲۳۷۹۰

ساعت کار: ۱۲-۱۵:۳۰، ۲۰-۲۴

محدوده قیمتی: متوسط رو به گران

رستوران ارکیده یکی از لوکس ترین و بهترین کبابی های تهران

رستوران ارکیده
رستوران ارکیده

گاهی ممکن است به دنبال یک رستوران شیک و لوکس باشید که کباب‌های خیلی خوشمزه‌ای را سرو کند. اگر چنین قصدی دارید، بهترین گزینه برای شما رستوران ارکیده خواهد بود. کیفیت کباب‌های رستوران ارکیده به جرات با بهترین کباب های تهران قابل رقابت است. کباب های رستوران ارکیده در سیخ‌های نیم متری آماده شده و به نوعی خانوادگی هستند. محیط داخلی رستوران کاملا شیک و امروزی است. پس برای جمع‌های خانوادگی، دوستانه و یا رسمی بسیار گزینه مناسبی خواهد بود. در ضمن بهتر است در تعطیلات و ایام آخر هفته، پیش از مراجعه، یک میز رزرو کنید تا دچار مشکل نشوید.

آدرس رستوران ارکیده: میدان آرژانتین، نبش خیابان الوند

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۸۸۵۳۰۰

ساعت کار: ۱۱-۲۴

محدوده قیمتی: گران

کبابی اطمینان

کبابی اطمینان
کبابی اطمینان

معمولا از رستوران‌های شمال تهران توقع لوکس بودن می‌رود. اما کبابی اطمینان تجریش که جزء بهترین کبابی های تهران است، هنوز تغییر زیادی در دکوراسیون خود ایجاد نکرده. این رستوران هنوز هم همانند رستوران‌های قدیمی، چندین و چند میز را کنار هم به صورت موازی چیده و دیوار‌های آجر سه سانتی دارد. کبابی اطمینان سالیان دراز است که در همین مکان قرار دارد و تلاش کرده کوچک‌ترین کمی و کاستی در کیفیت خود ایجاد نکند. در زمان نهار، معمولا مشتریان دائمی آن، جلوی رستوران صف می‌کشند. در ضمن باید بدانید که این رستوران علاوه بر کباب، قیمه بادمجان و ماهی قزل آلای بسیار خوشمزه‌ای نیز دارد.

آدرس کبابی اطمینان: میدان تجریش، بازار تجریش، روبروی پاساژ سامعی

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۱۶۳۲۳

ساعت کار: ۱۲-۱۶، ۲۰-۲۳

محدوده قیمتی: متوسط

کبابی حاج مرشد از قدیمی ترین و بهترین کبابی های تهران

کبابی حاج مرشد
کبابی حاج مرشد

کبابی حاج مرشد قدمت تاریخی دارد. این کبابی از همان زمانی که اولین بازاریان تهران در این مکان مستقر شدند، مشغول به کار شده. از همان دوران غذای اصلی بازار تهران را حاج مرشد تامین می‌کرده. این رستوران از همان سال ها تا به امروز، بنا به رسم و سنت دیرینه خود، غذا را در دیس‌های روحی بزرگ برای چهار یا پنج نفر سرو می‌کند. پس اگر به صورت گروهی به این کبابی آمدید، حتما بخواهید تا در دیس برای شما غذا را سرو کنند تا حال و هوای گذشته برایتان تازه شود. کیفیت غذای آنجا هنوز هم ثابت باقی مانده. جالب است بدانید که مستمندان از قدیم تا حالا سهم خود را از غذاهای حاج مرشد دارند. پس اگر اهل کباب خوردن هستید، حداقل یک بار باید به این کبابی بیایید.

آدرس کبابی حاج مرشد: خیابان ١۵ خرداد، بازار نوروزخان، پشت مسجد جامع، پلاک ۴٣

شماره تماس: ۰۲۱۵۵۶۲۷۸۸۱

ساعت کار: ۱۱-۱۷

محدوده قیمتی: متوسط و مقرون به صرفه

رستوران حاج فضل الله گلپایگانی و پسران

رستوران حاج فضل الله گلپایگانی و پسران | کبابی‌های معروف تهران
رستوران حاج فضل الله گلپایگانی و پسران

کبابی‌های گلپایگانی در سطح تهران مشهور هستند. اما این رستوران را باید یکی از بهترین کبابی های تهران دانست. در کبابی حاج فضل الله، گوشت در حضور مشتری چرخ و آماده می‌شود. سیخ زدن به وسیله دستگاه انجام شده و همه کباب‌ها بدون دخالت دست، یک اندازه هستند. کباب‌ها روی زغال سرخ می‌شوند و طعم خارق العاده‌ای دارند. از ساعت ۱۲ ظهر، همیشه مشتریان جلوی این مغازه صف می‌کشند. خوشبختانه با دستگاه شماره‌گیر نوبت داده می‌شود تا مشکلی در صف ایجاد نشود. گوشت این کبابی کاملا تازه و بهداشتی است. البته فضای زیادی برای میل کردن غذا  داخل رستوران وجود ندارد. شما مجبور هستید کنار یک میز یکسره روی صندلی بنشینید و سریعا غذای خود را میل کنید. البته گاهی اوقات چند چهار پایه بیرون مغازه گذاشته می‌شود تا مشتریان روی آنها غذای خود را میل کنند.

آدرس رستوران حاج فضل الله گلپایگانی و پسران: خیابان ولیعصر، خیابان لبافی نژاد، بین فخر رازی و ۱۲فروردین، پلاک ۱۹۸

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۴۱۳۳۰۶

ساعت کار: ۱۲-۳، ۱۹-۲۳

محدوده قیمتی: مقرون به صرفه و اقتصادی

سخن آخر با سفرزونی‌های کباب دوست تهرانی!

خب سفرزونی عزیز، حتما با خواندن این مقاله حسابی گرسنه شده‌اید! روی هم رفته به نظر شما کدام یک از این رستوران‌ها را می‌توان بهترین کبابی تهران دانست؟ از طرف دیگر به نظر شما جای کدام رستوران در لیست بهترین کبابی های تهران خالی است؟ آیا تجربه میل کردن کباب در هیچ یک از این رستوران‌ها را داشته‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های تهران کلیک کنید.