یکی از ناب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی که می‌توان در تهران تجربه کرد، تئاتر دیدن است. اینکه چند ساعتی را مهمان دنیای خیال‌انگیزی باشی که به واقعیت بدل شده است رویای بسیاری از انسان‌هاست که در سالن‌های تئاتر به واقعیت بدل می‌شود. این روزها تئاتر مستقل تهران ، با نمایش‌های خاص و دیدنی و امکانات همه چیز تمام این امکان را برای دوست‌داران تئاتر فراهم کرده است. در سالن بزرگ و متفاوت تئاتر مستقل تهران، می‌توانید تجربه‌ای نو از تماشای این هنر نمایشی داشته باشید. به علاوه امکانات و فعالیت‌های دیگر این گروه حرفه‌ای مستقل دوست‌داران و فعالان جوان عرصه تئاتر را در مسیر پرفراز و نشیب دیده شدن یاری می‌کند. با سفرزون همراه باشید تا این مجموعه را به طور کامل به شما معرفی کنیم:

saadatrent

تئاتر مستقل تهران چه می‌کند؟

تئاتر مستقل تهران
تئاتر مستقل تهران

یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین کمپانی‌های تئاتر خصوصی در ایران، تئاتر مستقل است. این مجموعه به سرپرستی مصطفی کوشکی و هستی حسینی، در آذرماه ۱۳۹۴ به صورت رسمی آغاز به کار کرده است. از همان زمان آغاز به کار تا کنون، تئاتر مستقل نمایش‌های گوناگون بسیاری را بر روی صحنه برده است که بسیار مورد اقبال تماشاگران حرفه‌ای تئاتر و همچنین مخاطبان عادی قرار گرفته است. همین طور منتقدان و جشنواره‌های مختلف بارها از کارهای این گروه تقدیر کرده‌اند. از سویی برگزاری دوره‌های متعدد در زمینه‌های گوناگون از جمله بازیگری و کارگردانی تئاتر و نشست‌ها و برنامه‌های گوناگون هنری، از فعالیت‌های این مجموعه است.


برای دریافت راهنمای سفر به تهران کلیک کنید.


تئاتر مستقل کجاست؟

تئاتر مستقل تهران
تئاتر مستقل تهران

تئاتر مستقل تهران، در نزدیکی تئاتر شهر، چهارراه ولیعصر، خیابان رازی قرار دارد. این ساختمان دو طبقه با نمای زیبا و باصفایش و پوستر نمایش‌هایی که به در ورودی‌اش چسبیده است، از دور هم دلتان را خواهد برد. در این ساختمان، یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های تئاتر ایران با زیربنای ۱۱۰۰ متری قرار دارد. تئاتر مستقل یک سالن بلک‌باکس با ظرفیت ۲۳۰ نفره هم دارد که تجربه تازه‌ای از حضور در سالن تئاتر را برایتان رقم خواهد زد. قابلیت چینش صندلی‌ها به صورت پرتابل و چند سویه، امکانات صوتی، تصویری و نورپردازی درجه یک و بلک‌باکس، این مجموعه را به یکی از حرفه‌ای‌ترین سالن‌های تئاتر خصوصی ایران بدل می‌کند. همین طور در ساختمان تئاتر مستقل دو پلاتو به متراژ ۶۵ و ۵۰ متری به خوبی مجهز شده است تا بتواند میزبان تمرینات گروه‌های تئاتر باشد.

گالری تئاتر مستقل

تئاتر مستقل تهران
تئاتر مستقل تهران

گالری تئاتر مستقل درست در کنار سالن انتظار نمایش قرار دارد؛ یک گالری خوب که میزبان هنرمندان زیادی بوده است. می‌توانید در زمان انتظار برای دیدن نمایش به این گالری سری بزنید و از آثار هنرمندان لذت ببرید. اگر هم در گالری نمایشگاه آثار هنری بر پا نباشد، می‌توانید از پوسترها و عکس‌های نمایش‌های روی صحنه دیدن کنید و لذت ببرید.

تئاتر مستقل تهران
تئاتر مستقل تهران

کافه مستقل

کافه مستقل
کافه مستقل

بعد از دیدن یک نمایش بحث‌برانگیز و جالب، هیچ چیز بیشتر از نشستن کنار دوستان و بحث کردن درباره اثر هنری که شاهدش بوده‌ایم نمی‌چسبد. در ساختمان تئاتر مستقل تهران، کافه‌ای همه‌چیزتمام برای استراحت و خوردن خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه وجود دارد. فضای کافه زیبا و در عین حال خودمانی است و قطعا حسابی جذبتان می‌کند. اگر هم هوا خوب باشد، می‌توانید به کافه‌بام زیبا و سبز مجموعه سری بزنید. کافه‌ای باصفا در پشت بام ساختمان که در آن، میزها، سایه‌بان‌ها و گلدان‌هایی ساده با سلیقه در کنار هم چیده شده‌اند و لذت یک نوشیدنی دلچسب یا میان وعده خوشمزه را دوچندان می‌کنند. در کافه مستقل گاه برنامه‌های ویژه‌ای از جمله نمایشگاه‌های هنری، موسیقی زنده و…  نیز برگزار می‌شود.

آثار تئاتر مستقل

تئاتر مستقل تهران
تئاتر مستقل تهران

همان طور که اشاره کردیم تئاتر مستقل تهران سالانه آثار باکیفیت و دیدنی زیادی را در سالن تئاتر مستقل به اجرا در می‌آورد. این آثار عموما تماشاگران زیادی دارد و مورد تقدیر منتقدان قرار می‌گیرد. در بین این آثار، «رویای یک شب نیمه تابستان» توانسته است رکوردی تازه در اجرای عمومی تاریخ هنر نمایش پس از انقلاب به دست آورد و در مجموع میزبان بیش از ۳۶ هزار تماشاگر باشد. «باد شیشه را می‌لرزاند»، «رومئو و ژو لیت»، «اپراتور نسل چهارم»، «شپش»، «وقتی کبوترها ناپدید شدند»، «کریولانوس» و…. تنها تعدادی از نمایش‌های پربیننده تئاتر مستقل است.

رویای یک نیمه شب تابستان
رویای یک نیمه شب تابستان

کارگاه‌های تئاتر مستقل

تئاتر مستقل تهران
تئاتر مستقل تهران

این مجموعه، فعالیت‌های زیادی در زمینه آموزش طراحی صحنه، کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، بازیگری، طراحی نور، طراحی صدا و موسیقی انجام داده است. کارگاه‌های از آموزش تا اجرای تئاتر مستقل، یکی از بهترین فرصت‌ها برای جوانان تازه‌وارد به عرصه هنرهای نمایشی است تا دیده شوند. این کارگاه‌ها، از آموزشِ تئوریک آغاز می‌شود و تئاتر مستقل، تا اجرای نمایشی کامل در کنار هنرجویان باقی می‌ماند.

مرکز مشاوره تئاتر مستقل

تئاتر مستقل تهران
تئاتر مستقل تهران

یک فرصت درخشان دیگر که تئاتر مستقل تهران برای علاقه‌مندان فعالیت در حوزه نمایش و دانشجویان رشته‌های مرتبط ایجاد کرده است، برپایی اولین مرکز تخصصی مشاوره تئاتر است. این مرکز با مشاوران متخصص و کاملا حرفه‌ای، در زمینه‌های تخصصی نمایش به هنرجویان و فعالان جوانِ تئاتر مشاوره می‌دهد تا اثری ماندگار ارائه دهند و دیده شوند. کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، پرفومنس آرت ، نمایش عروسکی، طراحی لباس، طراحی صحنه، طراحی نور، صدا و موسیقی و… از جمله زمینه‌های مشاوره بیش از ۲۸ مشاور این مرکز است. سعید بهنام خانیکی، حسن معجونی، دکتر محمدباقر ضیایی، منوچهر شجاع، بامداد افشار و… تنها تعدادی از مشاوران مشهور این مرکزند.

سایر فعالیت‌ها

تئاتر مستقل تهران
تئاتر مستقل تهران

تئاتر مستقل به تولید و ارائه محصولات فرهنگی مثل کتاب، موسیقی، فیلم تئاتر و… نیز می‌پردازد. برگزاری رویدادهای متعدد هنری و فرهنگی هم از دیگر فعالیت‌های این مرکز است. یکی از همین رویدادها که هر ساله عصر تجربه برگزاری آن را برعهده دارد، «عصر تجربه» است. هدف این رپرتوار که مورد استقبال بسیاری از جوانان قرار گرفته است، توجه به گروه‌های تئاتر جوان حرفه‌ای است که در زمینه‌هایی متفاوت از سلیقه‌های تئاترِ بدنه، فعالیت می‌کنند.

چگونه به تئاتر مستقل تهران برویم

تئاتر مستقل تهران
تئاتر مستقل تهران

برای اطلاع از فعالیت‌های تخصصی تئاتر مستقل به سایت این مجموعه مراجعه کنید. اگر هم می‌خواهید فقط عصری دلنشین را به تماشای تئاتر و فعالیتی فرهنگی اختصاص دهید، بهتر است از اینترنت بلیط‌های نمایش‌ها را تهیه کنید. درست است که می‌توانید بلیط نمایش‌ها را از گیشه این مجموعه هم خریداری کنید، اما اگر به سایت‌های مختلف تهیه بلیط تئاتر مراجعه کنید مزایای زیادی دارد. با خرید اینترنتی می‌توانید صندلی خود را انتخاب کنید و مطمئن خواهید شد که ظرفیت سالن تکمیل نشده است. نکته دیگر اینکه می‌توانید بر اساس نظرات مخاطبان و با دیدن تیزرها از بین نمایش‌های روی صحنه، انتخابی باب میلتان داشته باشید.

تئاتر مستقل تهران
تئاتر مستقل تهران

برای رفتن به تئاتر مستقل تهران بهتر است از مترو یا بی‌آرتی استفاده کنید. در ایستگاه تئاتر شهر یا چهارراه ولیعصر پیاده شوید و چند دقیقه‌ای در خیابان رازی پیاده‌روی کنید تا به ساختمان تئاتر مستقل برسید. اگر هم با ماشین شخصی قصد رفتن به تئاتر را دارید، حواستان به طرح ترافیک و جای پارک باشد. ممکن است در خیابان اصلی جای پارک پیدا نکنید اما در کوچه پس کوچه‌های نزدیک، بالاخره جایی برای ماشینتان پیدا می‌شود. می‌توانید عصرتان را با قدم زدن در پارک دانشجو یا در طول خیابان ولیعصر به‌یادماندنی‌تر کنید.

موقعیت تئاتر مستقل تهران روی نقشه گوگل

تئاتر مستقل تهران یکی از گزینه‌های خوب برای گذراندن عصری دلپذیر است. شما تا به حال از آثار تئاتر مستقل، نمایشی را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما در مورد این مجموعه کم‌نظیر چیست؟ نظرات و تجربیات خود را با مخاطبان سفرزون به اشتراک بگذارید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های تهران کلیک کنید.


بگرد، بخند، زندگی کن
تور های سفرزون تور های سفرزون