9.0
امتیاز

نکات مثبت

  • طراحی زیبا و هنرمندانه اصیل ایرانی
  • الگو برداری بسیار ظریف از مجلس شورای ملی
  • آیینه کاری بسیار ماهرانه و اصیل

نکات منفی

  • امکان بازدید همه روزه برای عموم آزاد نیست

اگر قصد بازدید از ایران مال تهران را دارید، تنها نباید انتظار دیدن یک مجتمع تجاری بسیار بزرگ را داشته باشید. ایران مال مجموعه‌ای از بهترین‌ها است. شما می‌توانید در این مجموعه تجاری، رفاهی، خدماتی، فرهنگی و تفریحی، ساعت‌ها مشغول بازدید باشید و اصلا متوجه گذر زمان نشوید. ایران مال پنجمین مرکز خرید بزرگ جهان محسوب می‌شود و در دل خود هزاران سورپرایز مختلف برای بازدیدکنندگان و مراجعین دارد. شگفتی‌های ایران مال، تنها به بزرگ‌ترین شعبه هایپر استار، دومین کتابخانه مجهز ایران، پردیس سینمایی و موزه هنرهای تجسمی خلاصه نمی‌شود. این پاساژ برای پذیرایی از مهمانان ویژه خود، تالاری به نام تالار آیینه ایران مال را تعبیه کرده. این تالار شباهت زیادی به مجلس شورای ملی ایران داشته و تبدیل به یکی از جاذبه‌های ایران مال شده. با سفرزون همراه باشید تا این جاذبه را بهتر بشناسید.

saadatrent

همه چیز درباره تالار آیینه

تالار آیینه ایران مال تنها برای پذیرایی از مهمانان ویژه یا همان VIP ساخته شده است. اما در حال حاضر عموم بازدیدکنندگان می‌توانند به آن مراجعه کنند و مات و مبهوت طراحی زیبا و دیدنی این تالار شوند. طراحی داخلی این فضا به شکلی هنرمندانه و با الگو برداری از مجلس شورای ملی ایران انجام شده. مجلس شورای ملی ایران در میدان بهارستان تهران قرار گرفته و یکی از زیباترین آثار معماری دوره قاجار محسوب می‌شود. این مجلس حدود ۹۰ سال در ایران فعالیت داشت و همزمان با انقلاب اسلامی ایران، به صورت کامل منحل شد. با قدم گذاشتن در تالار آیینه ، احساس می‌کنید که به دوران قاجار و اتاق مهمانان ویژه  قدم گذاشته‌اید. همه چیز مثل همان دوران زیبا و مجلل طراحی شده.

تالار آیینه ایران مال

تالار آیینه در طبقه دوم و تیمچه حاج علی اکبر قرار گرفته است. تیمچه حاج علی اکبر به خودی خود یکی از جاذبه‌های دیدنی ایران مال محسوب می‌شود. گچ‌کاری‌های این تیمچه بسیار زیبا و دیدنی هستند و در اوج ذوق و هنر خلق شده‌اند. در ساخت و طراحی بخش سنتی و تاریخی ایران مال، از بهترین معماران و طراحان سنتی ایران استفاده شده. بسیاری از بازدیدکنندگان، این موقعیت را غنیمت می‌شمارند و به کمک آثار این هنرمندان قهار، عکس‌های زیبایی می‌اندازند. در مراجعه به ایران مال، حتما سری به این بخش نیز بزنید.


آدرس تالار آیینه ایران مال در نقشه گوگل

معماری تالار آیینه ایران مال

معماری تالار آیینه در ایران مال بدون هیچ عیب و نقصی است. با قدم گذاشتن در این تالار، قطعا حس نوستالژیک شما تحریک خواهد شد. همه چیز دقیقا همانند دوران قاجار طراحی شده و همانقدر پر زرق و برق و چشم نواز است. دلیل نام گذاری این تالار را به محض ورود درک خواهید کرد. آینه‌کاری‌های داخل این تالار به حدی هنرمندانه انجام شده که نمی‌توانید لحظه‌ای از آن چشم بردارید. در آینه‌کاری این تالار از حدود ۳۸ میلیون تکه آینه کوچک و بزرگ استفاده شده و مدت زمان زیادی را برای طراحی آن صرف کرده‌اند.

طراحان داخلی تالار آیینه‌ در ایران مال به جزئیات اهمیت بسیار زیادی داده‌اند. به همین خاطر می‌توانیم در این تالار شاهد یک ارسی پنج دری به همراه شیشه‌های رنگی کوچک باشیم که نماد معماری اصیل ایرانی به شمار می‌آید. تزئینات این تالار با دقت و وسواس زیادی انتخاب شده. برخی از شمعدانی‌ها یا ساعت‌های تزئینی دارای قدمتی ۲۰۰ ساله هستند و جزء عتیقه جات گران بها محسوب می‌شوند. علاوه بر آن، یک فرش ۱۲۶ متری دستبافت نیشابوری در میانه تالار پهن شده که واقعا قیمت گذاری روی آن جزء محالات است.

معماری تالار آیینه‌ در ایران مال

اطلاعات بازدید از تالار آیینه‌ در ایران مال

آدرس تالار آیینه ایران مال: تهران، اتوبان خرازی ( غرب به شرق)، بعد از خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس، ایران مال

شماره تماس: ۰۲۱۲۹۲۹

ساعت بازدید: ۱۰ صبح الی ۲۴ نیمه شب

نکته: بازدید برای عموم همه روزه آزاد نیست و برای مراجعه بهتر است از قبل تماس بگیرید.

هزینه بازدید: رایگان

تالار آیینه ایران مال
تالار آیینه ایران مال

خب سفرزونی عزیز، نظر شما در مورد تالار آیینه ایران مال چیسـت؟ به نظر شما این همه تجمل و طراحی هنرمندانه تا چه حد می‌تواند باعث جذب مخاطب بیشتر ‌شود؟ نظرات خود را درباره تالار آیینه‌ ایران مال با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه انتظار دیدن نظرات شما عزیزان همراه را می‌کشیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های تهران کلیک کنید.