داستان خیلی ساده بود. یک‌روز نامزدِ جناب آقای «مراد خان» که از عکس گرفتن‌های بی‌موقع او به‌تنگ آمده بود، دستش را چنگ زد و او را سمت خودش کشید، اما مراد در همان‌ حال دکمه‌ی دوربین را فشرد. همین اتفاق ساده، «مراد عثمان» و «ناتالیا زاخاروا» را به یکی از معروف‌ترین زوج‌های جهان تبدیل کرد و سرآغاز پروژه‌ای به‌نام دنبال من بیا شد که برای عثمان ۴/۵ میلیون فالوور و برای ناتالیا یک میلیون فالوور در اینستاگرام به ارمغان آورد.

saadatrent

آلبوم عکس یک‌شکل

پروژه‌ی دنبال من بیا، مجموعه‌ی عکس مراد عثمان است که در پاییز ۲۰۱۱ میلادی شکل گرفته. این عکاس «روسی» در همه‌ی این عکس‌ها، با الهام از عکس تصادفی‌ای که از نامزدش گرفته بود، یک سوژه‌ی ثابت را با قاب مشخص در جاهای متفاوت تکرار می‌کند. عثمان پشت‌سر نامزدش، ناتالیا زاخاروا حرکت می‌کند، در حالی‌که با گرفتن دست او، به لوکیشن‌های دیدنی و توریستی در سراسر جهان هدایت می‌شود؛ از آمازون گرفته تا تاج محل.

سفر به دور دنیا، از چشم دو مسافر معمولی

از زمان شروع آن عکس تصادفی تا امروز، این زوج خوش‌فکر به «هند»، «هالیوود»، «هنگ‌کنگ» و جاهای دیگر دنیا سفر کرده‌اند و صدها عکس در چهارچوب ثابتی که به‌عنوان امضای‌شان شناخته شده، گرفته‌اند. مجموعه‌ی عکس‌های مراد عثمان، در سال ۲۰۱۵ میلادی در کتابی با این عنوان منتشر شد: «دنبال من بیا» و شرحی دو خطی‌ که درباره‌ی محتوا و فضای کتاب توضیح بیش‌تری می‌دهد: «سفری به دور دنیا، از چشم‌های دو مسافر معمولی».
مجموعه‌‌ی عکس‌های مراد عثمان با عنوان «دستم را بگیر» هم شناخته می‌شود. یک زوج شوخ‌طبع «تایوانی» هم عکس‌های خنده‌داری با همین قاب گرفتند و با عنوان «سرم را بگیر» در فضای اجتماعی به‌ اشتراک گذاشتند.

نامزدی و ازدواج با ژست اختصاصی

آن‌ها برای مراسم نامزدی و ازدواجشان هم دو عکس در همین ژست گرفتند و در صفحه‌ی اینستاگرام‌شان به اشتراک گذاشتند. ناتالیا مثل همیشه دستش را دراز کرده و عثمان به‌جای گرفتن دستش، این‌بار انگشتری به‌سمتش دراز کرده. شیوه‌ی رمانتیک، خاصی برای پیشنهاد ازدواج است، درسته؟!

در نهایت ناتالیا «بله» را به عثمان گفت و این‌ دو نفر با هم ازدواج کردند، تا مراد با گذاشتن تصویر دیگری در ژست اختصاصی‌شان، قول عاشقانه‌ای به شریک زندگی‌اش بدهد و سفر دونفره‌ای را در جاده‌ی زندگی آغاز کنند:
«قول می‌دهم، هر روز، تا آخر زندگی‌مان دستت را نگه دارم و به تو بگویم دوستت دارم.»