۱۰در یک تعریف بین‌المللی بوم‌گردی یک سفر مسئولانه به مناطق طبیعی همراه با حفظ محیط زیست و حفظ آرامش و رفاه مردم محلی توصیف شده است.

saadatrent

همه ساله گردشگران زیادی از طریق بومگردی به شهر‌ها و مناطق مختلف کشور سفر می‌کنند. بومگردی به عنوان یک سفر ماجراجویانه و چالش برانگیز است که افراد با کمترین امکانات در مناطق مختلف حاضر می‌شوند و تجربه‌های متفاوتی را کسب می‌کنند. می‌توان گفت بوم گردی چیزی فراتر از بازدید از جاذبه‌ها و اماکن تفریحی است. در اکثر مواقع بوم گردی به صورت دسته جمعی و گروهی صورت می‌گیرد و در برخی موارد جنبه آموزشی نیزخواهد داشت.

گردشگران در این سفر، فرصت بسیار خوبی برای شناخت طبیعت و محیط زیست و همچنین کسب تجربه‌های متفاوت را خواهند داشت. امروزه افراد از راه‌های دور و نزدیک خود را به مناطق بوم گردی می‌رسانند. در ایران نیز به سبب فراوانی جاذبه‌های گردشی، مناطق بوم گردی فراوانی وجود  دارد. در ادامه قصد داریم با مناطق بوم گردی استان یزد و جزیره کیش آشنا شویم و به معرفی هر یک بپردازیم.

بومگردی، اقامتی به نسبت ارزان‌تر

این روزها بوم‌گردی و گردش در طبیعت و اماکن تاریخی توسعه یافته است و افراد زیادی علاقه‌مند به این سفر جذاب و هیجان‌انگیز هستند. بوم‌گردی فواید بسیار زیادی برای گردشگران و همچنین مردم محلی دارد.

به‌عنوان‌مثال در مناطق روستایی با امکانات کم، هتل یا مسافرخانه‌ای وجود ندارد و افراد اقدام به زدن کمپ می‌کنند. ازآنجایی که کمپ زدن برای تمام فصول سال مناسب نیست پیشنهاد ما به شما اجاره و رزرو اقامتگاه بوم‌گردی است. این اقامتگاه‌ها با داشتن حداقل امکانات این سفر پر از چالش را برای شما آسان‌تر می‌کنند. هزینه اقامت در این مراکز بسیار ارزان‌تر از هزینه اقامت در هتل و مسافرخانه است و بسیاری از گردشگران این گزینه را انتخاب می‌کنند.

تجربه یک بوم گردی و اقامتی شیرین با حس نوستالژیک 1

یزد، گل سرسبد بوم گردی ها

اقامت در استان یزد به دلیل حضورهمیشگی مسافران و توریست ها به آسانی صورت می گیرد و مراکز اقامتی بسیار زیادی در این استان وجود دارد. اجاره سوئیت یزد یا سوئیت یزد ارزان یکی از به صرفه ترین و ایمن ترین روش برای اقامت در این شهر است. شما می توانید با اجاره یک سوئیت هر مدت زمانی که بخواهید در این شهر ساکن شوید و از جاذبه های شگفت انگیز آن لذت ببرید.

استان یزد در مرکز ایران و در اطراف دشت لوت قرار گرفته است. بیش از نیمی از استان یزد را بیابان‌ها و تپه‌های شنی تشکیل داده است که آن را به منطقه بسیار جذابی برای بوم گردان تبدیل کرده است. بسیاری از توریست‌ها و گردشگران از کشورهای دیگر به ویژه از کشورهای اروپایی برای بوم‌گردی در این منطقه به ایران سفر می‌کنند. جاذبه‌های بوم گردی یزد شامل:

مناطق زیست محیطی و حفاظت شده: مناطقی حفاظت شده در استان یزد وجود دارد که زیستگاه بسیاری از حیوانات و جانوران در حال انقراض است. گردشگران می‌توانند با حفظ رعایت فاصله از این حیوانات دیدن کنند.

خانه‌های سنتی و قدیمی: شهر یزد به عنوان یک شهر قدیمی با بافت سنتی و دست‌نخورده شناخته می‌شود. خانه‌های خشت و گلی زیبا و قدیمی از جمله مواردی است که مورد توجه بوم‌گردان قرار می‌گیرد. در روستاهای اطراف خانه‌های قدیمی به وفور یافت می‌شوند که امروزه بسیاری از آن‌ها به اقامتگاه‌های بوم گردی تبدیل شده‌اند و مسافران می‌توانند در آن جا اقامت داشته باشند.

کویر و تپه‌های شنی: کویرگردی از تفریحات بسیار هیجان‌انگیز و منحصر به فرد گردشگران است. زیبایی‌های کویر به ویژه آسمان کویر به هنگام شب، مسافران زیادی را به این منطقه می‌کشاند. رویت ستاره‌ها و صور فلکی  در آسمان پرستاره از زیباترین اتفاقات سفر به کویر لوت است.

تجربه یک بوم گردی و اقامتی شیرین با حس نوستالژیک 2

سوئیت و بوم گردی در کیش

جزیره زیبای کیش یکی از بهترین و خارق‌العاده‌ترین مناطق بوم گردی کشور است. طبیعت بکر در کنار آبی خلیج فارس جذابیت این جزیره را دوچندان می‌کند. بوم‌گردی در مناطق جنوبی کشور به سبب مردمان خونگرم و آب‌وهوای شرجی تجربه بسیار عجیب و در عین حال دوست‌داشتنی خواهد بود. این منطقه به عنوان یکی از مهم‌ترین جزایر گردشگری جنوب ایران شناخته شده است. آب‌های ساحلی این جزیره شفاف و تمیز هستند و از سواحل بسیار خاص و  زیبایی برخوردار است. جاذبه های بوم گردی کیش شامل:

صنایع دستی‌ کیش: بافت سبد و پارچه و گلیم بافی از جمله صنایع دستی کیش است که بیشتر توسط زنان محلی ساخته می‌شوند. ساخت وسائل تزئینی با استفاده از صدف از دیگر صنایع دستی این جزیره به حساب می آید.

غذای محلی کیش: غذاهای دریایی و محلی کیش، جز خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهای جنوب کشور هستند. بسیاری از این غذاها از ماهی و سایر آبزیان درست می شوند و طعم بسیار خوبی دارند. به عنوان مثال غذاهایی مانند سمبوسه ماهی و صدف، سمک مشوی و برنج محبوس کیش از جمله غذاهای محلی این جزیره هستند.

تفریحات آبی: جزیره کیش در میان سایر جزایر کشور از امکانات بیشتری برخوردار است. ساخت انواع پارک‌های آبی و مناطق تفریحی مدرن، از زیبایی‌های این جزیره است. با رزرو ویلا یا اجاره سوئیت در کیش می تواند یک اقامت به صرفه و ارزان داشته باشید تا بتوانید به راحتی از جاذبه های گردشگری این جزیره لذت ببرید.