دبی یکی از شهرهای مهم امارات متحده عربی است که از لحاظ موقعیت جغرافیایی در حاشیه‌ی خلیج فارس قرار دارد. دبی یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شهرهای امارات است که در زمینه‌ی آموزش‌و‌پرورش و تحصیلات بسیار پیشرفت کرده است. آموزش اولویت اصلی در دبی است و دانشگاه‌های زیادی در دبی هستند که اعتبار بین‌المللی دارند. همچنین تحصیل در دبی می‌تواند راه خوبی برای مهاجرت به دبی هم باشد.

saadatrent

دانشجویان با تحصیل در دبی به راحتی می‌توانند به کشور های آمریکا، انگلیس و کانادا انتقالی بگیرند و اقامت این کشورها را هم کسب کنند. از این رو متقاضیان تحصیل در دبی بسیار زیاد هستند. سفرزون در این مطلب جمع‌وجور از تحصیل در دبی برایتان نوشته است.

ویژگی‌های تحصیل در دبی

تحصیل در دبی
تحصیل در دبی برای کسانی که دوست دارند به ایران نزدیک باشند مناسب است

تحصیل در دبی ویژگی‌های خاص خودش را داراست. علاوه بر ساحل‌های بیکران، فضای زندگی منحصربه‌فرد و زیستن در یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا، آینده روشن و کسب شغل دلخواه بعد از فارغ‌التحصیلی است که دبی را به یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای دانشجویان تبدیل کرده است. در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی بعضی از ممتازترین دانشگاه‌های دنیا در حوزه خلیج‌فارس قرار دارند.

آیا تحصیل در دبی مناسب است؟ هزینهٔ تحصیل در دبی چقدر است؟ چگونه می‌توان فهمید کدام مدارس برای فرزندانمان مناسب هستند؟ ما این مسئله را برای شما روشن می‌کنیم که امسال چه فاکتورهایی برای تحصیلات حائز اهمیت است.

فاکتورهای مهم تحصیل در دبی

امارات دیگر در رده پایین استانداردهای تحصیلی نیست

وزارت آموزشی امارات برنامه‌ای را تنظیم کرده است تا سطح تحصیلات را در امارات به‌اندازهٔ چشم‌گیری بالا ببرد. این برنامه تحصیل در دبی طی جلسه‌ای رسانه‌ای در سالن وزارتخانه اعلام شد.

مدل مدارس اماراتی اول قدم برای ارتقاء سطح روش و مکانیسم تدریس در امارات متحده عربی است.

قوانین و ارزیابی‌های بی‌نظیری در مورد فعالیت‌های مدارس به‌صورت هفتگی توسط مأموران کنترل کیفی وزارتخانه برای هر مدرسه و دانشگاه اعمال می‌گردد. این ارزیابی‌ها قرار است که مکان‌های آموزشی و والدین را از سطح کیفی آگاه کند و برنامه‌های درسی جدیدی را در اختیار معلمین و اساتید قرار دهد.

این برنامه درنهایت سطح کیفی مدارس و دانشگاه‌ها را در راستای اهداف تحصیلی کشور بالا خواهد برد و به والدین دید بهتری نسبت این‌که در کدام مدرسه فرزندانشان بهتر تحصیل خواهند کرد، می‌دهد. زیرا بیشتر از انتخاب‌های متعدد، والدین نیاز انتخاب‌های مورداطمینان دارند.

ازنظر سازمان جهانی اقتصاد، سوئیس بهترین سیستم تحصیلی را در بیشترین بازهٔ زمانی دارد. سوئیس از سال ۲۰۰۰ با ایجاد چنین طرحی توانست که سیستم تحصیلی خود را دگرگون کند و امسال به‌عنوان بهترین کشور در سیستم آموزشی معرفی شد و بهترین نتیجهٔ سال تحصیلی را در میان بقیه کشورها کسب کرد.

درگذشته، ازلحاظ استاندارد برنامهٔ تحصیلی و خلاقیت استادان، امارات در ردهٔ پایینی ارزیابی‌شده بود. اما دیگر این‌طور نیست. اکنون با اعمال برنامه‌هایی نظیر برنامهٔ بالا و با ترکیب سیستم‌های آموزشی سوئیسی و آمریکایی مدارس به سطح کیفی بالایی رسیده‌اند و دانشجویان در مدت‌زمان کوتاهی تمامی ابزار موردنیاز رشتهٔ تحصیلی خود را دارا می‌شوند.

امارات متحده عربی با طرح برنامه‌های جدید که پیروی برنامه‌های تحصیلی موفق اروپایی هستند به سیستم یکپارچهٔ آموزشی رسیده و این امر امارات را به بهترین مکان برای تحصیل در خاورمیانه تبدیل کرده است.

بهترین دانشگاه‌های امارات متحده عربی کدم‌اند؟

امروزه کشور امارات متحده عربی، یکی از همسایگان کشورمان ایران، دارای کیفیت مناسب و مطبوع آموزشی برای دانشجویان و دانش اندوزان در سراسر جهان شده است. کشور امارات به خاطر به ایده های اقتصادی که بر مبنای دانش و علوم مختلف و رشدی که در زمینه ی اقتصادی داشته است، به یکی ازقطب های جدید آموزشی در منطقه تبدیل شده است و همچنین برنامه هایی جدید برای ارتقا سطح علمی دانشگاه ها و موسسات خود را در دست اجرا دارد. سطوح مختلف تحصیلات در این کشور در حال حاضر به کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می رسد.


در سفرزون بیشتر بخوانید: ۹ باور کلیشه‌ای در مورد مردم دبی که حقیقت ندارد!


دانشگاه آمریکایی شارجه

دانشگاه شارجه | رتبه ۷ بهترین دانشگاه‌های امارات

رتبهٔ هفت در جدول بهترین دانشگاه‌های امارات، دانشگاه آمریکایی شارجه قرار دارد. شارجه منطقه‌ای است که در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان یکی از برترین شهرهای دانشجویی شناخته شد. دانشگاه آمریکایی شارجه از برنامه‌ها و اصول تدریس در آمریکا پیروی می‌کند، مدارک و شیوهٔ تدریس در آن مورد تأیید آمریکا است. یکی از نکات مثبت این دانشگاه که آن را حائز اهمیت کرده چندملیتی بودن دانشجویان است که برای مهاجران امتیاز خوبی محسوب می‌شود.

دانشگاه آمریکایی دبی

دانشگاه آمریکایی دبی
دانشگاه آمریکایی دبی در میان برترین دانشگاه‌های جهان

این دانشگاه رتبهٔ ۵۵۱ جهانی و رتبهٔ ۲۳ دنیای عرب را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه نیز همچون دانشگاه شارجه موردِ تأیید آمریکا بوده و دانشگاه چندملیتی است. یکی از قوانین سخت این دانشگاه دانستن زبان انگلیسی در سطح بالا است که کلاس‌های زبان انگلیسی فشرده در مرکز مهارت‌های زبان انگلیسی را به افراد پیشنهاد می‌کند.

دانشگاه خلیفه

دانشگاه خلیفه | از نوترین دانشگاه‌های امارات
دانشگاه خلیفه | از نوترین دانشگاه‌های امارات

رتبهٔ ۲۵ دنیای عرب دانشگاه خلیفه است. این دانشگاه یکی از نوترین دانشگاه‌های امارات است. دانشگاه خلیفه در پایتخت یعنی ابوظبی دایر گشته است. ازلحاظ امکانات در خاورمیانه در رتبهٔ بالایی قرار دارد و ازآنجایی‌که دانشگاهی تازه تأسیس است فرصت‌های بکر در آن موج می‌زند. دانشگاه خلیفه در حال حاضر دو فاز جدید خود را در حال بهره‌برداری دارد. به این معنا که این دانشگاه آمادگی جذب بالای دانشجوی بین‌المللی را پیداکرده است.

دانشگاه امارات متحده عربی

تحصیل در دبی - دانشگاه امارات
دانشگاه امارات متحده عربی | یک دانشگاه معتبر در امارات

این دانشگاه در العین، یکی از امارت‌های ابوظبی، و در رتبهٔ هشتم دنیای عرب قرار دارد. یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های امارات است. نکته قابل‌توجه این دانشگاه فارغ‌التحصیلان موفق آن است که بیشتر آن‌ها در رشته‌های بازرگانی و مدیریت تحصیل‌کرده‌اند. می‌توان گفت که این دانشگاه از اعتبار بالایی در خود امارات برخوردار است و تحصیل در آن تضمین آیندهٔ شغل بی‌نظیری است.

جالب است بدانید بیشتر افراد از سراسر دنیا از طریق ویزای تحصیلی اقدام به اقامت در امارات می‌کنند و بعد از مستقر شدن اقدام به دریافت اقامت دائم و یا حق شهروندی می‌کنند.

شرایط پذیرش و ویزا برای اقامت تحصیلی در امارات چگونه است؟

دبی-و-تحصیل
برای رفتن به دانشگاه‌های دبی و امارات نیاز به مدرک تافل و آیلتس دارید

اگر شما ترغیب به تحصیل در دبی و امارات شده‌اید، برای دانشگاه موردنظرتان درخواست بفرستید و این کار را باید از ۱۱ اردیبهشت تا ۹ تیر انجام دهید. این را باید بدانید که معمولاً هر دانشگاه شرایط جذب دانشجوی مختص به خود را دارد. اما می‌شود گفت یکی از شرایط یکسان آن‌ها دانستن زبانی است که دانشگاه آن را تأیید می‌کند، در بیشتر موارد این زبان‌ها انگلیسی و عربی هستند. پس اگر شما در حال حاضر بر زبان انگلیسی (غالب آن چیزی که دانشگاه‌ها می‌خواهند) تسلط ندارید، بهتر است قبل از درخواست برای دانشگاه اقدام برای گرفتن مدرک IELTS / TOEFL بکنید.

شما برای کسب ویزای تحصیلی به فرد حامی یا ساکن در امارات متحده عربی نیاز خواهید داشت، اما نگران نباشید اگر بستگان و یا فرد حامی در امارات ندارید. دانشگاهی که درخواست تحصیل به آن را صادر می‌کنید معمولاً مکانی را برای اقامت شما معین می‌کند و شما می‌توانید برای گرفتن ویزا به آن مکان رجوع کنید. شما برای اخذ این ویزا نیاز به سپردهٔ ۲۷۰ دلاری و مبلغ پرداختی ۸۲۰ دلار دارید.

لازم است بدانید که مبلغ شهریه‌ی هر دانشگاه با دیگری متفاوت و شما با مراجعه به دانشگاه دلخواهتان می‌توانید از ریز هزینه‌های آن باخبر شود.