اعتصاب کارکنان موزه لوور این موزه بزرگ را در شهر شهر پاریس به تعطیلی کشاند و هزاران توریست خارجی ناامید در نهایت نتوانستند از این موزه دیدن کنند. در ادامه خبر با سفرزون همراه باشید. به گزارش ایسنا به نقل از فرانس ۲۴، کارکنان موزه لوور در اعتراض به ناکافی بودن تعداد آنها در مقایسه با شمار روز افزون بازدیدکنندگان دست به اعتصاب زدند و همین موضوع باعث تعطیلی موزه لوور شد. به همین دلیل مسئولان «لوور» اعلام کردند که این موزه استثنائاً برای یک روز (دوشنبه) تعطیل خواهد بود.

saadatrent

سندیکای کارگری فرانسه نیز روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که موزه لوور خفه‌کننده شده است و کارکنان آنها نیز تحت تأثیر شمار بیش از حد بازدیدکنندگان قرار دارند. کارکنان به شکل بی‌سابقه‌ای شاهد بدتر شدن اوضاع کاری و بازدید از موزه هستند.

در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۱۰ میلیون بازدیدکننده از موزه لوور فرانسه دیدن کردند و در حالی که شمار بازدیدکنندگان از سال ۲۰۰۹ تا به امروز بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است اما تعداد کارکنان کاهش یافته است و به همین دلیل ۱۵۰ نفر از کارکنان موزه در مقابل وزارت فرهنگ فرانسه تجمع کردند تا اعتراض خود را نسبت به کمبود پرسنل در لوور ابزار کنند.

مسئولان موزه لوور اعلام کردند پول بلیت کسانی که روز دوشنبه به سبب تعطیلی نتوانستند به موزه بیایند را بازخواهد گرداند. لوور بویژه دوشنبه بسیار شلوغ است چرا که از جمله معدود موزه‌های پاریس است که با تعطیلی دیگر موزه‌ها همچنان فعال است.

تعطیلی موزه لوور سابقه دار است!

این اولین بار نیست که کارکنان موزه لوور دست به اعتصاب می‌زنند و باعث تعطیلی موزه لوور می‌شوند، پیش از این نیز در آوریل ۲۰۱۳ در اعتراض به افزایش جیب‌بری از توریست‌ها، تجمع و راهپیمایی کردند.