قصد سفر کوتاه‌مدت به استانبول را دارید؟ شاید با خودتان فکر می‌کنید که یک سفر خارجی سه روزه باید خیلی کوتاه باشد اما سفرمارکت در این مطلب به شما می‌گوید که چگونه سه روز فوق‌العاده را در ترکیه بگذرانید پس بعد از تهیه بلیط هواپیما استانبول‌ حتما این برنامه سفر سه روزه به استانبول را بخوانید تا بتوانید بهترین و مهم‌ترین مکان‌های این شهر را در سه روز ببینید.

saadatrent

برنامه سه روزه سفر به استانبول

این برنامه طوری طراحی شده‌است که اکثر مکان ‌های دیدنی استانبول را در برگیرد. به هرحال شما می‌توانید بر اساس علاقه و سلیقه شخصی خود عمل کنید و بنا به اولویت‌های خود از مکان‌های دیدنی استانبول دیدن فرمایید.
در ابتدا باید بپرسیم که روز شما از چه ساعتی شروع می‌شود؟ هرچه زودتر از خواب بیدار شوید و دیرتر به رخت‌خواب بروید، می‌توانید دیدنی‌های بیشتری از این شهر زیبا را ببینید. پس سفرمارکت به شما توصیه می‌کند که در طول سفر به استانبول، سحرخیز باشید!

در اولین روز سفر به استانبول به کجا برویم؟

همه می‌خواهند در اولین روز سفر به استانبول، بهترین و زیباترین جاهای دیدنی استانبول را ببینند، سفرمارکت برای هر روز، سه مکان دیدنی نزدیک به هم را در نظر گرفته‌است که به شما معرفی خواهد کرد.

در روز اول سفر خود، بهتر است به منطقه سلطان احمد استانبول بروید در این محل می‌توانید بناهای تاریخی زیادی را از نزدیک ببینید. این محله ویترینی از بناهای تاریخی باشکوه استانبول به حساب می‌آید و بهترین جاهای دیدنی در استانبول را در خود جای داده‌است.

اگر بلیط تهران استانبول را تهیه کرده‌اید، پس از رسیدن به این شهر و اقامت در هتل استانبول به منطقه سلطان احمد بروید و با پای پیاده، از خیابان‌های این منطقه گذر کنید.

مسجد سلطان احمد

این مسجد دیدنی که به مسجد آبی یا مسجد کبود هم معروف است، برای مسافران جذابیت بالایی دارد. معماری این مسجد با شش مناره باریک، بسیار چشم‌نواز و شگفت‌انگیز است. این مسجد که سال‌ها مهم‌ترین مسجد امپراطوری عثمانی به حساب می‌آمده، امروزه یکی از قطب‌های گردشگری ترکیه است که هر مسافری دوست دارد بنای باشکوه آن را از نزدیک ببیند.

در سفر سه روزه به استانبول چه تفریحاتی کنیم؟1

فضای داخل این مسجد که با کاشی‌های آبی طراحی و تزئین شده‌است، مسافران را مبهوت می‌کند. خوشبختانه ورود به مسجد سلطان احمد رایگان است و بازدیدکنندگان می‌توانند هرروز از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ از این مسجد زیبا دیدن کنند.

میدان سلطان احمد

وقتی از مسجد سلطان احمد بیرون آمدید بهتر است برای دیدن سایر مناطق دیدنی استانبول‌ به میدان سلطان احمد بروید. این میدان که به نام هیپودروم نیز معروف است، یک میدان مستطیل‌شکل است که در کنار مسجد کبود قرار دارد.

شما می‌توانید با قدم زدن در اطراف میدان، حجم زیادی از مکان های گردشگری استانبول را ببینید. کوچه‌های باریک و معماری منحصر به فرد عثمانی در این منطقه کاملاً مشهود است.

در همین میدان پارک زیبایی وجود دارد که در انتهای این پارک می‌توانید مجسمه‌ها و ستون‌های تاریخی‌ را مشاهده کنید.

ایاصوفیه

در بین همه مراکز دیدنی استانبول می‌توان مشهورترین و باشکوه‌ترین مکان را ایاصوفیه دانست. این بنا که در ابتدا یک کلیسا بود پس از فتح قسطنطنیه توسط عثمانی‌ها به مسجد تبدیل شد. اگر بخواهید گنبد ایاصوفیه را ببینید نگاه شما به آسمان کشیده خواهد شد و اگر نیفتید، قطعاً تلو تلو می‌خورید!

حمام سمبرلیتاس

در پایان روز بهتر است با ریلکس کردن، انرژی خود را دوباره به دست بیاورید. یکی از مکان‌ های تفریحی استانبول که در خیابان سلطان احمد واقع شده، این حمام مشهور است. سفر به این شهر زیبا بدون گذراندن ساعاتی در سمبرلیتاس و شستشو و ماساژ در این حمام ترکی کامل نمی‌شود.

بعد از پرواز استانبول، ‌گذراندن ساعاتی در این حمام باعث می‌شود که خستگی سفر از تن شما بیرون برود. این حمام که همه‌روزه از ساعت ۶ تا ۲۴ باز است، یک تجربه عالی از حمام ترکی به همراه ماساژ و اسکراب برای شما به ارمغان می‌آورد. هزینه این حمام با توجه به مدت زمانی که در آن سپری می‌کنید متفاوت است.

پیشنهاد های بیشتر برای گذراندن روز اول در استانبول

در منطقه سلطان‌احمد، مکان‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از‌آنها دیدن کنید از جمله؛ آب‌انبار بازیلیکا، خیابان سوگوکسمه، پارک گلهنه و درنهایت موزه باستان‌شناسی استانبول که همگی در یک منطقه و نزدیک به هم واقع شده‌اند.

روز دوم سفر به استانبول به کجا برویم؟

روز دوم نیز مجموعه‌ای از مکان های تاریخی استانبول، بازارها و دیدنی‌های دیگر را در برمی‌گیرد. بهتر است روز دوم سفر به استانبول را در اطراف کاخ توپ‌کاپی سپری کنید. ممکن است که شما از طریق سفرمارکت با یک https://safarmarket.com/tours/istanbul سفر کرده باشید در این صورت می‌توانید به همراه دیگر اعضای تور در طول سه روز از همه این مکان‌ها دیدن کنید.

کاخ توپ کاپی

در تاریخ قدم بزنید و کاخ توپ‌کاپی، محل اقامت شاهان عثمانی را از نزدیک ببینید. بهتر است با آشپزخانه کاخ شروع کنید، شما قطعا جذب ظروف قیمتی، چینی‌ها و کریستال‌های زیبای آشپزخانه دربار خواهید شد سپس اتاق‌های پر زرق و برق سلاطین را مشاهده کنید.

پرطرفدارترین بخش این کاخ، حرمسرا است. با اینکه بلیط مجزا نیاز دارد اما ارزش‌اش را دارد پس حرمسرا را نادیده نگیرید! اتاق مادر سلطان که دارای گنبدی مزین شده با مروارید، عاج، لاک لاک‌پشت و ورقه‌های طلا است یکی از عجیب‌ترین و دیدنی ترین گنبدهای دنیا به حساب می‌آید.

بازار بزرگ ترکیه

وقتی حسابی مجذوب شکوه و عظمت کاخ توپ کاپی شدید بهتر است با وارد شدن به یک فضای متنوع‌تر مثل بازار، لذت سفر خود را دوبرابر کنید.

این بازار نه تنها بزرگ‌ترین بازار استانبول است بلکه بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده دنیا نیز به حساب می‌آید. در این بازار که بیش از ۴۰۰۰ مغازه دارد قدم بزنید و سوغاتی بخرید. این بازار از دوشنبه تا شنبه و از ساعت ۹ تا ۱۹ باز است.

محله بالات فنر

یکی از بهترین کارهایی که باید بعد از خرید بلیط استانبول به آن فکر کنید، ‌قدم زدن در محله بالات فنر است. این محله که در ابتدا مرکز اسکان یهودیان استانبول بوده، امروزه به یک منطقه دیدنی زیبا تبدیل شده‌است.

خیابان سنگ‌فرش شده شیب‌دار، خانه‌های چوبی رنگارنگ و مساجد محلی کوچک، پیاده روی در این محله را به یک کار لذت‌بخش تبدیل می‌کند. شما می توانید با رزرو هتل در استانبول در نزدیکی این محله اقامت داشته باشید.

در سفر سه روزه به استانبول چه تفریحاتی کنیم؟2

پیشنهاد های بیشتر برای گذراندن روز دوم در استانبول

در نزدیکی مناطقی که سفرمارکت به شما معرفی کرد چند محل زیبای دیگر نیز وجود دارد که آنها را در این راهنمای سفر به استانبول به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید در روز دوم سفر خود، مکان‌های دیگری مثل؛ مسجد سلیمانیه، بازار ادویه، مسجد رستم پاشا و کلیسای سنت ناجی را نیز ببینید. همه این مکان‌ها تقریبا در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

در سومین روز سفر به استانبول به کجا برویم؟

روز سوم را به محل‌های ضروری‌تری اختصاص می‌دهیم. شما روزهای شلوغی را پشت سر گذاشته‌اید و بهتر است امروز به سراغ جاهای تفریحی استانبول بروید.

پل گالاتا

این پل یکی از زیباترین مکان های استانبول است. علت اهمیت و زیبایی این مکان‌ به دلیل معماری آن نیست بلکه به این دلیل است که پل گالاتا مثل مرزی بین منطقه سنتی استانبول و منطقه مدرن این شهر واقع شده‌است و درواقع این شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند.

مشاهده منظره غروب بر روی این پل یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام بدهید.‌ این پل، پاتوق ماهیگیران استانبول نیز هست. اگر می‌خواهید روز آخر را به تفریح بپردازید، پل گالاتا را انتخاب کنید.

کشتی بسفر

کشتی سواری در تنگه بسفر را از دست ندهید! سفر به بسفر پس از گذراندن دو روز در شلوغی‌های استانبول یک وجه تازه از این شهر را برای شما آشکار می‌کند. سفر با کشتی، بیست دقیقه طول می‌کشد و کشتی‌ها از ساعت ۷ تا ۲۳ در حال حرکت هستند. در حال حرکت کشتی می‌توانید ساحل اروپا را در یک سمت و ساحل آسیا را در سمت دیگر خود ببینید.

کاخ دولماباغچه

یکی از مجلل‌ترین و زیباترین مناطق بسفر، کاخ دولماباغچه است. این کاخ از ۲۸۵ اتاق، چهار سالن بزرگ، شش گالری، پنج راه‌پله اصلی، شش حمام و ۴۳ سرویس بهداشتی تشکیل شده است. همچنین در ساخت کاخ دولماباغچه ۱۴ تن طلا و ۶ تن نقره به کار رفته است.

در سفر سه روزه به استانبول چه تفریحاتی کنیم؟3

پیشنهاد های بیشتر برای گذراندن روز سوم در استانبول

در روز سوم سفر خود باید همه تلاش خود را بکنید تا مکان‌های نهایی را ببینید. البته اگر با ‌تور استانبول سفر کرده‌باشید هیچ نگرانی درباره دیدن مناطق گردشگری استانبول نخواهید داشت. به هرحال در روز سوم سفر خود می‌توانید مکان‌های بیشتری را ببینید. میدان تقسیم، خیابان استقلال، برج گالاتا و استانبول مدرن از دیگر مناطق دیدنی هستند که اگر در طول دو روز گذشته آنها را ندیدید در روز سوم می‌توانید از آنها دیدن کنید.