ترکیه شهرهای توریستی زیادی دارد. این کشور به خوبی توانسته از ظرفیت گردشگری‌اش استفاده کند. شهرهای استانبول و آنتالیا از محبوب‌‌‌‌ترین مقاصد تور ‌‌‌‌ترکیه هستند. روابط این‌‌‌‌ ترکیه در زمینه گردشگری به گونه‌‌‌ای است که گردشگران ایرانی برای ورود به خاک این کشور به منظور گردشگری نیازی به ویزا ندارند. این یک مزیت مهم است که باعث شده تور‌‌‌‌ ترکیه نسبت تمام تورهای خارجی محبوبیت بیشتری پیدا کند. تور‌‌‌‌ ترکیه تنوع زیادی دارد و شهرهای زیادی را از این کشور را شامل‌ می‌شود.

saadatrent

قیمت تور ‌‌‌‌ترکیه هم یکی از مهم‌‌‌‌ترین دلایل محبوبیت آن بین گردشگران ایرانی است. در حالی که سفر به کشورهای خارجی هزینه‌های زیادی دارد، تور ‌‌‌‌ترکیه با بهترین امکانات رفاهی و گردشگری قیمت پایین‌‌‌‌تری دارد. مقایسه قیمت تور آنتالیا، تور استانبول و سایر شهرهای ‌‌‌‌ترکیه با دیگر کشورها که امکاناتشان در حد ‌‌‌‌ترکیه باشد به خوبی این موضوع را نشان‌ می‌دهد.

در میان تمام شهرهای ‌‌‌‌ترکیه تور آنتالیا یکی از محبوب‌‌‌‌ترین تورهای گردشگری این کشور است. آنتالیا شهری ساحلی است که در غرب این کشور واقع شده است. این شهر از جنوب به دریای مدیترانه راه دارد. یکی از جذابیت‌های اصلی این شهر هم سواحل و تفریحات ساحلی آن است. آنتالیا به دلیل آب و هوای مطبوع و ساحلی بودن آن در تابستان‌ها بیشترین حجم گردشگر را به خود اختصاص‌ می‌دهد.

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا

 

تور آنتالیا در تمام طول سال مسافر دارد اما بهترین زمان سفر بهار و تابستان است. آنتالیا آب و هوایی تقریبا مدیترانه‌‌‌ای و معتدل دارد. تابستان‌های آن هوا گرم است و در زمستان‌ها بارانی و سرد‌ می‌شود. تابستان به دلیل گرمی هوا و امکان استفاده از سواحل و تفریحاتشان میزان گردشگران به حداکثر خود‌ می‌رسد. شهر شلوغ‌ می‌شود و قیمت‌ها افزایش پیدا‌ می‌کند.

تور آنتالیا در نوروز طرفداران زیادی دارد. البته این کاملا طبیعی است چون هم هوا به اندازه کافی خوب است و هم تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای استراحت و تفریح ایرانیان است. رزرو تور آنتالیا از روزها قبل از نوروز شروع‌ می‌شود. از آنجایی که استقبال از تور آنتالیا زیاد است بهتر است از قبل برای خرید بلیط هواپیما و رزرو تور اقدام کنید. بهترین زمان برای رزرو تور اوایل بهمن است. قیمت تور آنتالیا برای نوروز نسبت به روزهای سرد سال افزایش پیدا‌ می‌کند. با این حال بیشترین افزایش قیمت تور آنتالیا مربوط به تابستان‌ می‌شود.

 

تور آنتالیا در یک نگاه 1

ارزان‌‌‌‌ترین تور آنتالیا در چه فصلی است

قیمت تور آنتالیا در زمستان بسیار کاهش پیدا‌ می‌کند. به طور کلی قیمت تور ‌‌‌‌ترکیه برای تمام شهرهایش در زمستان افت دارد. این فرصت خوبی برای سفری ارزان است. خصوصا که بخشی از جذابیت تور آنتالیا، هتل‌هایش است. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که بیشتر زمان خود را در هتل‌ می‌گذرانید، تور زمستانی‌ می‌تواند گزینه مناسبی برای‌تان باشد.

برای سفر به آنتالیا چه بودجه‌‌‌ای باید در نظر بگیریم؟

قیمت تور آنتالیا بیش از هرچیزی به شما و انتخاب‌های شما بستگی دارد. در واقع این که چه هتلی را در نظر دارید و چه نوع بلیط هواپیمایی تهیه‌ می‌کنید، قیمت نهایی تور را مشخص‌ می‌کند. هتل‌های آنتالیا شهرت زیادی دارند. در این شهر هتل‌های متنوعی وجود دارد که تقریبا‌ می‌توان با بودجه‌‌‌ای متوسط هم به این شهر سفر کرد. بهترین هتل‌های آنتالیا که به صورت Uall و All سرویس دهی‌ می‌کنند جزو گران‌‌‌‌ترین هتل‌های شهر هستند. طبیعتا رزرو این هتل‌ها قیمت تور آنتالیا را بسیار افزایش‌ می‌دهد.

درست مانند هتل، خرید بلیط هواپیما هم رنج قیمت متفاوتی دارد. شرکت‌های هواپیمایی داخلی قیمت‌های کمتری دارند و برعکس پرواز‌های خارجی گران‌‌‌‌تر هستند. از طرفی این که در هنگام خرید بلیط هواپیما چه نوع کلاسی را انتخاب کنید در قیمت نهایی اثر‌ می‌گذارد. بلیط‌های اکونومی با حداقل امکانات ارزان‌‌‌‌ترین و بلیط‌های فرست کلاس با بیشترین امکانات گران‌‌‌‌ترین بلیط‌ها هستند.

بلیط‌های چارتری هم قیمت پایین‌‌‌‌تری دارند و این فرصت خوبی برای سفر با تور ارزان آنتالیا است. اما به این نکته دقت داشته باشید، این بلیط‌ها در تمام آژانس‌ها قابلیت استرداد ندارند. این در حالی است که آژانس گردشگری سفرمی بلیط‌های چارتری را هم کنسل‌ می‌کند.

موضوع دیگر هزنیه‌های جانبی سفر است. اغلب گردشگران در تور ‌‌‌‌ترکیه بخشی از هزینه‌های خود را به خرید اختصاص‌ می‌دهند. خرید از ‌‌‌‌ترکیه خصوصا از حراجی‌ها‌ می‌تواند بسیار به صرفه باشد. هزینه خورد خوراک آنتالیا و به طور کل در ‌‌‌‌ترکیه خیلی گران نیست مگر این که همیشه به سراغ رستوران‌های گران قیمت بروید.

 

تور آنتالیا در یک نگاه 2

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

اغلب گردشگران تا نام آنتالیا را‌ می‌شوند به یاد سواحل و هتل‌های لوکس شهر‌ می‌افتند. در این بین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا کمی مهجور مانده‌اند. آنتالیا جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مهمی دارد. دروازه‌هادریان، کاله ایچی و شهر تاریخی آسپندوس از مهم‌‌‌‌ترین و شناخته شده‌‌‌‌ترین آن‌ها است. این در حالی است که بندر قدیمی، موزه آنتالیا، آکواریوم آنتالیا، مسجد یولی مناره، قلعه رومیان، پارک کارالی اوغلو، آمفی تئاتر‌‌‌‌ترمسوس، شهر باستانی پرگه و … از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر هستند. به این‌ها جاذبه‌های تفریحی مانند پارک‌های آبی، شهر بازی و همین طور گشت و گذار در شهر را اضافه کنید. طبیعتا در سفری چهار با پنج روزه نمی‌توانید همه آن‌ها را ببینید. خصوصا که بعضی از آن‌ها مانند شهر باستانی پرگه خارج از شهر هستند.