پوکت یکی از بزرگترین و شلوغ‌ترین شهرهای کشور تایلند است. کشور تایلند از جنبه‌های مختلفی برای گردشگران جذاب است. در میان شهرها و جزیره‌های این کشور، پوکت یکی از زیباترین شهرهای این کشور است. به همین دلیل تور پوکت به پرطرفدارترین تورهای تایلند تبدیل شده است.

saadatrent

پوکت جزیره‌ای در جنوب غربی تایلند است که در فاصله ۸۶۰ کیلومتری بانکوک پایتخت تایلند واقع شده ست. این شهر ویژگی‌های بسیار خوبی دارد که برای گذراندن تعطیلات بسیار مناسب است. سواحل شنی، طبیعت بی‌نظیر، آب زلال و پاک در کنار دیگر مکان‌های دیدنی، پوکت را به شهری محبوب در میان گردشگران تبدیل کرده است.

اگر قصد دارید از تور پوکت استفاده کنید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که با تور گردشگری پوکت از کدام جاهای دیدنی بازدید می‌کنیم؟

شاید تصور کنید پوکت جاهای دیدنی کمی دارد. اما باید بگوییم این شهر جاذبه‌های دیدنی متنوعی دارد به همین دلیل گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود می‌کشاند. به طوری که روزانه بیش از ۵۰ پرواز از بانکوک به پوکت صورت می‌گیرد.

ساحل کاتا – Kata Beach

یکی از سواحل دیدنی و تفریحی پوکت ساحل کاتا است که اطراف آن با تپه‌های سرسبز، درختان نخل و دم اسبی پوشانده شده است. این ساحل شکل و شمایل خاصی به خود گرفته است به همین دلیل گردشگران بسیار زیادی در اطراف این ساحل مشغول گردش هستند.

در این ساحل امکانات رفاهی بسیار زیادی وحود دارد. می‌توانید انواع خوراکی‌ها، غذاها و نوشیدنی‌های سنتی تایلند را در این جزیره تست کنید. ساحل کاتا نسبت به دیگر سواحل پوکت خلوت‌تر است.

بسیاری از تور تایلند از هتل‌هایی در نزدیکی این ساحل جهت اقامت مسافران استفاده می‌کنند. هتل لوکس بوتهاوس پوکت از بهترین مکان‌ها جهت اقامت در پوکت است. این هتل به قدری زیبا طراحی و ساخته شده است که خود یک جاذبه دیدنی در پوکت محسوب می‌شود.

با تور گردشگری پوکت از چه جاهایی بازدید می‌کنیم؟1

ساحل سورین – Surin Beach

بیشتر جاهای دیدنی پوکت از نوع طبیعی و سواحلی هستند که دور تا دور جزیره قرار گرفته‌اند. ساحل سورین یکی دیگر از جاهای دیدنی این شهر است. مردمان پوکت این ساحل را با آب زلال و آبی رنگ آن می‌شناسند. شن‌های سفید ساحل سورین بسیار چشم‌نواز است. این ساحل خدمات رفاهی خوبی دارد و یکی از سواحل مشهور در میان ثروتمندان است. این موضوع سبب افزایش قیمت امکانات این ساحل شده است.

ساحل آزاد – Freedom Beach

یکی از دست نخورده‌ترین سواحل پوکت ساحل آزاد نام دارد که بسیار بکر و دیدنی است. این ساحل در فاصله دورتری نسبت به مرکز شهر قرار گرفته است و ممکن است دسترسی به آن کمی سخت باشد. این ساحل طبیعت بی‌نظیری دارد و اگر به دنبال آرامش هستید، این ساحل به شما پیشنهاد می‌شود.

ساحل پاتونگ – Patong Beach

ساحل پاتونگ طولانی‌ترین و شلوغ‌ترین ساحل پوتک است. این ساحل به قدری شلوغ است که گاهی در نزدیکی آن ترافیک پیش می‌آید. به همین دلیل اگر به دنبال آرامش و ساحلی دنج هستید، ساحل دیگری انتخاب کنید. با این حال اگر به دنبالی مکانی شاد و پرجنب و جوش هستید، ساحل پاتونگ برای شما مناسب است. این ساحل به دلیل شلوغ و پرطرفدار بودنش، مراکز خرید و غرفه‌های بسیار زیادی در خود جای داده است. همچنین هتل لوکس آماری نیز در این ساحل قرار گرفته است که چشم انداز بی‌نظیری دارد و اقامت در آن می‌تواند یک تجربه تکرار نشدنی باشد.

پارک ملی سیرینات – Sirinat National Park

این پارک در ناحیه غربی جزیره پوکت قرار گرفته است. پارک ملی سیرینات از چهار ساحل تشکیل شده است. این پارک ۹۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و حیوانات مختلفی همچون لاک پشت در آن زندگی می‌کنند. این لاک پشت‌ها در برخی از فصل‌های سال در این ساحل تخم‌گذاری می‌کنند. بهترین زمان برای مشاهده لاک پشت‌ها از نوامبر تا فوریه است.

مجمع‌الجزایر فی‌ فی – Phi Phi Islands

یکی از دیدنی‌ترین قسمت‌های پوکت که پیشنهاد می‌کنیم در تور خارجی پوکت حتماً از آن بازدید کنید، مجمع‌الجزایر فی‌ فی است. این مجموعه از ۶ جزیره تشکیل شده است اما ۴۶ کیلومتر از پوکت فاصله دارد. با این حال ارزش دیدن دارد زیرا طبیعت آن بکر است و صخره‌های آهکی بسیار زیبایی دارد. یکی از زیباترین بخش‌های این مجمع‌الجزایر بخش (که فی فی) است. فیلم هالیوودی The Beach نیز در این ساحل ساخته شده است.

با تور گردشگری پوکت از چه جاهایی بازدید می‌کنیم؟2

بازار واکینگ اِستریت – Walking Street Market

در بخش قدیمی پوکت بازاری با این نام قرار گرفته است که افراد بومی غالباً آن را با نام لاردیای می‌شناسند. این بازار بسیار شلوغ است و حتی در شب نیز سرزنده و پر جنب و جوش است. اگر به دنبال جایی برای خوردن خوراکی‌ها و غذاهای سنتی تایلند هستید، این بازار به شما پیشنهاد می‌شود.

فانتاسی – Fantasea

پارک فانتاسی یکی از جاهایی است که در تور پوکت حتماً باید به آن مراجعه کنید. فانتاسی دنیایی سرشار از سرگرمی، هیجان و غذاهای متنوع است. این پارک مطابق با فرهنگ تایلند ساخته شده است. به همین دلیل رنگارنگ است و از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است.

مجسمه‌ بزرگ بودا – Big Buddha Statue

بیشتر مردم تایلند به بودا اعتقاد دارند و رسم بودایی به این گونه است که مردم از خدایان خود مجسمه‌هایی بزرگ و باشکوه می‌سازند. در پوکت نیز می‌توانید مجسمه‌های گوناگونی از بودا مشاهده کنید. این مجسمه‌ها انواع مختلفی دارند. بزرگترین آن‌ها برروی تپه‌های ناکر بیم کاتا و چالونگ قرار گرفته است. ارتفاع این مجسمه به ۴۵ متر می‌رسد و از جنس مرمر ساخته شده است. برای بازدید از این مجسمه باید مسافتی معادل ۶ کیلومتر را پشت سر بگذارید البته این مسیر هموار را می‌توانید به کمک سه چرخه‌های تایلندی یا تاکسی‌های مخصوص طی کنید. از روی تپه‌های ناکر می‌توانید شهر را با زاویه ۳۶۰ درجه ببینید. پیشنهاد می‌کنیم در زمان غروب به این تپه‌ها بروید تا بتوانید یک منظره زیبا تماشا کنید.

معبد جوی توی – Jui Tui Shrine

معبد جوی یکی از مکان‌های دیدنی در پوکت است که مجسمه‌هایی از خدایان چینی در آن قرار گرفته است. این معبد معماری چینی بسیار زیبایی دارد و به دلیل اینکه معبد و محل عبادت است، حال و هوای به خصوصی به خود گرفته است.

این معبد هم از لحاظ باستانی و هم از نظر فرهنگی برای بومیان جزیره پوکت ارزشمند است. در طول سال جشنواره‌های مختلفی همچون گیاه خواری در این معبد برگزار می‌‌شود.

با تور گردشگری پوکت از چه جاهایی بازدید می‌کنیم؟3

پناهگاه فیل‌ها – Phuket Elephant Sanctuary

فیل حیوان ملی تایلند است و در اغلب شهرهای آن در بخش‌های خاص می‌توانید این حیوان را مشاهده کنید. فیل‌ها در پوکت در پناهگاهی خاص حفاظت می‌شوند. اگر با رزرو بلیط هواپیما به همراه کودکان خود به پوکت سفر کرده‌اید، حتماً سری به پناهگاه فیل‌ها بزنید. در این بخش می‌توانید با این حیوانات عکس بگیرید و به آن‌ها غذا بدهید و یا برروی آن‌ها سوار شوید.

شهر قدیمی پوکت – Phuket Old Town

پوکت را می‌توان دو بخش مجزا در نظر گرفت. بخش مدرن پوکت با تکنولوژی جدید ساخته شده است. بخش دیگر جزیره که بافت قدیمی‌تری دارد، شهر قدیمی پوکت نام گرفته است. این قسمت از شهر معماری قدیمی و باستانی دارد. رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و خانه‌های این بخش از جزیره حال و هوایی سنتی دارند. شهر قدیمی پوکت آرام‌تر از جاهای دیگر این شهر است و هیاهوی کمتری دارد.

معبد وات فرا تونگ – Wat Phra Thong

این معبد یک جای دیدنی و باستانی است که نصفی از یک مجسمه مشهور بودا در آن نگهداری می‌شود. این مجسمه در زمان حمله برمه به تایلند شکسته شده بود. درباره این معبد افسانه‌های بسیار زیادی وجود دارد به همین دلیل برای بومیان منطقه خاص و منحصربفرد است. در زمان حمله برمه نیمی از مجسمه بودا مفقود شد و نیم دیگر آن در معبد باقی مانده است.