علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون رئیس جمهور روز چهارشنبه (۲۷ تیرماه) به غرب کشور رفت تا از جاذبه های گردشگری لرستان دیدن کند. او در این دیدار به خبرگزاری مهر گفت: «این بازدید به منظور بررسی ظرفیت های حوزه گردشگری است تلاش خواهد شد تا قطار گردشگری که در چند نقطه کشور فعال شده، یکی از مقاصدش لرستان باشد.»

saadatrent

قطار درود اولین ایستگاه جاذبه های گردشگری لرستان

لرستان یکی از دیدنی ترین استان‌های ایران است که به سرزمین آبشارها هم معروف شده. با این وجود در سال‌های گذشته هیچ توجه خاصی در حوزه گردشگردی به دیدنی ها و جاذبه های گردشگری لرستان نشده است. حالا با این سفر بارقه‌های امید برای دمیدن روحی تازه به کالبد میراث کم‌تر دیده شده‌ی لرستان به‌وجود آمده است. معاون رئیس جمهور در این بازدید عنوان کرده: «با توجه به این‌که یکی از جاذبه های گردشگری لرستان ، آبشار بیشه و راه آهن است که در این منطقه وجود دارد، قطار گردشگری می‌تواند در این نقطه فعال شود.»

از آن‌جایی که ایستگاه دورود در نزدیکی آبشار بیشه قرار دارد؛ بنابراین این‌طور می‌توان برداشت کرد که اولین مقصد این قطار گردشگری در ایستگاه دورود و نمای زیبای آن را به‌سوی آبشار بیشه است. نمایی رویایی که شاید چند کشور اروپایی مانند سوئیس همانند آن را دارند.

قطب گردشگری که فراموش شد

آبشارهای بلند، کوهستان‌های سربه‌فلک کشیده، آثار باستانی بسیار، سازه‌های تاریخی و طبیعت بکر و درختان بلوط استثنایی در دشت‌های و کوهپایه‌های زاگرس، جاذبه های گردشگری لرستان را به منبع بی‌انتهایی برای صنعت گردشگری تبدیل کرده است. با این وجود سال‌هاست که مسئولان و نهادهای خصوصی از این منبع بی‌انتها و قطب گردشگری غرب کشور به بهانه‌های واهی چشم‌ پوشیده‌اند.

سفرزون امیدوار است با راه‌اندازی این قطار باید انتظار داشت که رشد حضور گردشگران داخلی و خارجی به استان لرستان و شهر دورود افزایش یابد و این شهر به قطب گردشگری استان لرستان و غرب ایران تبدیل شود.