تهران پر از دیدنی‌های تاریخی ارزشمندی است که بازدید از آن‌‌ها برای هر کسی جذاب و به‌یاد ماندنی است. این شهر هزار رنگ در دامن خود نقش‌های بسیاری دارد تا گردشگران و مردم خود را به گردشی فراموش نشدنی ببرد. در کنار آثار تاریخی و فرهنگی نباید جاهای تفریحی تهران را فراموش کرد. مکان های تفریحی تهران که شما را برای لحظاتی پر از هیجان و شادی می‌کند و می‌توانید از استرس و روزمرگی‌ها دور باشید. ما در سفرزون می‌خواهیم بهترین مراکز تفریحی در این شهر را به شما معرفی کنیم. برای آشنایی بیشتر با این تفریحات لذت‌بخش همراه ما باشید.

saadatrent

۱. دریاچه چیتگر ، درخشش نقره‌ای ماه بر سطح آب

دریاچه چیتگر | از جاهای تفریحی تهران
دریاچه چیتگر | از جاهای تفریحی تهران

دریاچه چیتگر را که خیلی‌ها ممکن است به نام دریاچه شهدای خلیج فارس بشناسند در بخش شمال غربی تهران قرار دارد. این دریاچه مصنوعی یکی از جاهای تفریحی تهران است که بسیار خوش آب و هوا  محسوب می‌شود. اطراف دریاچه را خانه‌های مسکونی فراگرفته است.

جاهای تفریحی تهران
جاهای تفریحی تهران

آب دریاچه از بارش‌های فصلی، رودخانه کن و آب‌های روان تهران تغذیه می‌شود. به دلیل وجود سطح گسترده‌ی آب این دریاچه آب و هوای منطقه نیز نسبت به سایر نقاط خنک‌تر است. از بخش‌های مختلف پارک چیتگر می‌توان به جزایر تفریحی، جزایر حیات وحش، جزایر آموزشی، اسکله قایقرانی، پارک آبی، باشگاه ورزش‌های آبی، امکانات خدماتی رفاهی، شهربازی و امکانات اقامتی اشاره کرد. این دریاچه در زمان شب با نورپردازی‌های رنگارنگ بسیار دل‌انگیز می‌شود.

دریاچه خلیج فارس | مکان های تفریحی تهران
دریاچه خلیج فارس | مکان های تفریحی تهران

۲. بام تهران ، از مکان های تفریحی تهران

بام تهران
بام تهران

یکی دیگر از جاهای تفریحی تهران که در شب طرفداران بسیاری دارد بام تهران است. اینجا محلی است مناسب برای یم نفس عمیق و پاکیزه که شما را از هیاهوی تهران دور می‌کند و می‌توانید تهران را از نگاه بگذرانید.

بام تهران | مکان های تفریحی تهران
بام تهران

در این منطقه امکانات بسیاری برای تفریح و آسایش مردم در نظر گرفته شده که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان به رستوران‌ها و کافه‌های مختلف دانست.از زیپ‌لاین، سورتمه بام تهران، میدی‌باس‌های برقی برای طی کردن مسیر قسمت پایینی بام تا قسمت اصلی و بالایی، می‌توان استفاده کرد.


برای دریافت راهنمای سفر به تهران کلیک کنید.


۳. اسکیپ روم انیگما ، هیجان برای پیدا کردن راه فرار

اسکیپ روم انیگما
اسکیپ روم انیگما | تفریح در تهران

در سال‌های اخیر بازار اتاق‌های فرار گرم شده است و طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. یکی از جاهای تفریحی تهران که به این سرگرمی جدید اختصاص پیدا کرده اسکیپ روم انیگما است. در این بازی شرکت کنندگان در اتاقی حبس می‌شوند تا با حل کردن مسئله‌ای راهکارهای خروج و فرار را پیدا کنند.

اسکیپ روم انیگما
اسکیپ روم انیگما

اتاق فرار انیگما  از بهترین مکان های تفریحی تهران در مجموعه‌ی برج میلاد در خرداد ماه ۱۳۹۶ تاسیس شد. در خصوص ماشین انیگما بد نیست بدانید که این ماشین در سال ۱۹۲۰ و بعد از جنگ جهانی اول بدست مهندسان آلمانی اختراع شد. این ماشین جهت رمز نگاری و رمز گشایی پیامهای نظامی در طول جنگ جهانی دوم بکار می‌رفت. در نهایت بدلیل ضعف‌های رمز نگاری و ایرادهای کاربران و پی بردن متفقین به جدول‌های رمز گشایی و در راس آن‌ها ریاضیدان و نابغه انگلیسی آلن تورینگ رمز آن شکسته شد.

۴. فوتبال حبابی باملند ، تجربه‌ای متفاوت

فوتبال حبابی باملند
فوتبال حبابی باملند

فوتبال حبابی باملند از تجربیات خاص و پر از شادی جاهای تفریحی تهران است. این بازی را می‌توانید با دوستان خود در قالب گروه‌های شش نفره تجربه کنید. از ویژگی‌های این مجموعه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • اولین مجموعه شهر بادی در ایران
  • تجهیزات کامل همراه با لباس در اختیار نفرات قرار می گیرد.
  • در اختیار قرار دادن زمین بازی و لباس و تجهیزات کامل بدون پرداخت وجه اضافه در محل
  • مجموعه در فضای باز است

 

آدرس: شهرک گلستان، میدان موج، بلوار موج، روبروی تالار مروارید، مجموعه تفریحی ورزشی دریاچه (نرسیده به بام لند)

۵. بولینگ عبدو در مجموعه‌ای پر نشاط

بولینگ عبدو
بولینگ عبدو | از مراکز تفریحی تهران

سالن بولینگ عبدو در مجموعه شهید چمران قرار دارد و یکی از سالن‌های شماره اول بولینگ محسوب می‌شود. این مجموعه با انواع وسایل بازی و سرگرمی تجهیز شده است تا لحظاتی خوش و پر از خاطره را سپری کنید. اگر در میان جاهای تفریحی تهران به دنبال جایی هستید که مجموعه کاملی از سرگرمی‌های ورزشی را داشته باشد این مجموعه بهترین انتخاب است. یازده سالن ورزشی مختلف در اختیار شما است؛ که می‌توان به سالن بولینگ‌، استخر ، پینگ پنگ ، سالن چندمنظوره و … اشاره کرد. اما از ویژگی‌های خاص سالن بولینگ عبدو باید به این موارد اشاره کرد:

  • تجهیزات: سالن بولینگ عبدو مجهز به تنها دستگاه برونزویک در ایران است
  • وسایل مورد نیاز: تمامی وسایل مورد نیاز به صورت رایگان در اختیارتان قرار خواهد گرفت
  • حداقل تعداد: هر گیم بولینگ شامل ۲۰ توپ

۶. پیست اسکی شمشک ، از جاهای تفریحی تهران

به منطقه‌ی رودبار قصران که برویم درست در بخش شمال شرقی تهران می‌توانیم یکی از زمستانی‌ترین تفریحات را داشته باشیم! پیست اسکی شمشک که حالا یکی از پر طرفدارترین پیست‌های اسکی تهران است در رودبار قصران قرار دارد. این پیست بین المللی از مقاصد اصلی اسکی‌‌بازان است و هر ساله با خنک شدن برف‌ها از اواخر پاییز میزبان مردم است.

پیست اسکی شمشک | از جاهای تفریحی تهران
پیست اسکی شمشک | از جاهای تفریحی تهران

مجتمع بین الملی پیست شمشک دارای ۴ پیست اسکی است که یکی از آن‌ها مخصوص آموزش مبتدیان است. پیست آفتاب، پیست مهتاب و پیست شب دیگر پیست‌های شمشک هستند. پیست مهتاب با ۱۹۵۰ متر طولانی‌ترین پیست مجتمع شمشک به شمار می‌آید. علاوه بر این در پیست شمشک ۲ تله سیژ و ۳ تله اسکی نیز ایجاد شده که از هتل شمشک تا قله امتداد دارند.

۷. سایت پرواز پاراگلایدر شهران ، پرواز در آسمان تهران

پرواز پاراگلایدر
پرواز پاراگلایدر تجربه ای هیجان‌انگیز

اگر در جاهای تفریحی تهران به دنبال جایی برای کشف لذت پرواز هستید به سایت پرواز پاراگلایدر شهران در منطقه‌ی جنت آباد شمالی قرار دارد. امکانات پرواز که توسط خلبان‌های دوره دیده انجام می‌شوند به به این شرح است:

– توسط خلبان باقری

– امکان تجربه آفرود با پاترول با پرداخت هزینه جداگانه در محل

– ارائه کلاه و پوتین برای وزن های ۴۰ تا ۱۳۰ کیلو

– ویژه افراد حداقل ۴۰ و حداکثر ۱۳۰ کیلو

– مخصوص افراد فاقد بیماری های قلبی، مغزی، صرع و ترس از ارتفاع(سلامت جسمی الزامی است)

– بدون نیاز به آموزش

– تحت پوشش بیمه

در سفرزون بخوانید :

۸. اُ پارک ، لذت یک آب بازی پر خاطره

اُ پارک یکی از مجموعه‌های مدرن و پر از امکانات تفریحی است که شما را به ساعت‌ها لذت و تفریح دعوت می‌کند. این پارک آبی را می‌توان یکی از لوکس‌ترین جاهای تفریحی تهران دانست که از زیربنایی به وسعت ۵۵۰۰۰ متر مربع برخوردار است و ظرفیت ۳۰۰۰ نفر را دارد. در خصوص ویژگی‌های پارک آبی اُپــارک می‌توان به این اشاره کرده که مجموعه دارای ۱۴ سرسر‌ه ی مجزا برای گروه های سنی مختلف است .

اُ پارک | از جاهای تفریحی تهران
اُ پارک | از جاهای تفریحی تهران

سرسره های اُپــارک، توسط یک شرکت کانادایی، به نام White water طراحی و اجرا شده است و همین موضوع به جذابیت بیشتر مجموعه تفریحی- گردشگری اُپــارک کمک می‌کند. همچنین اُپــارک از سرویس بهداشتی، پارکینگ، دوش، رختکن مجزا مخصوص آقایان و بانوان و کمدهای قفل دار برخوردار است. در کنار تفریحات آبی شما می‌توانید خود را یه یک وعده غذای خوشمزه در رستوران و کافه‌ی مجموعه دعوت کنید.

۹. مجموعه کارتینگ آزادی ، سرعت و هیجان جاهای تفریحی تهران

مجموعه کارتینگ آزادی | از جاهای تفریحی تهران
مجموعه کارتینگ آزادی | از جاهای تفریحی تهران

این مجموعه در سال ۱۳۸۱ در ضلع شرقی استادیوم آزادی تاسیس شد. مساحت این مرکز تفریحی ۳۰هزار متر مربع است. طول مسیر این پیست ۸۰۰ متر و عرض آن بین ۸ تا ۱۰ متر است. در حال حاضر پیست در طول هفته، همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴ میزبان رانندگان است.

تهران جاهای زیادی برای تفریح دارد، حالا که تا اینجای مطلب را خواندید، خبر خوب اینه که هنوز این جاهای تفریحی تموم نشده، پیشنهاد می‌کنم مطلب زیر را بخوانید.

۱۰. رویا پارک

رویا پارک | مراکز تفریحی تهران
رویا پارک

رویا پارک یکی از جاهای تفریحی تهران است که در سال ۱۳۹۸ تاسیس شده. جالب است بدانید در نوروز سال ۹۸، جمعیت بسیار زیادی جذب این پارک تفریحی منحصر به فرد شدند. این پارک در مجموعه تفریحی دارآباد قرار دارد، بنابراین می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. رویا پارک جزء معدود پارک‌های خطای دید در جهان است و با مدعیان خارجی خود رقابت نزدیکی دارد. طراحان این پارک، معماران و روان‌شناسان خبره‌ای بوده‌اند که قصد آنها به چالش کشیدن حواس پنجگانه شما بوده است. در این پارک قسمت‌های مختلفی وجود دارد که ممکن است با دیدن آنها حسابی سرگیجه بگیرید! بسیاری از افراد در این پارک مشغول عکاسی می‌شوند و عکس‌های جالب و خاطره‌انگیزی را ثبت می‌کنند.

آدرس رویا پارک : تهران، خیابان باهنر، خیابان دارآباد، انتهای خیابان موزه، هیومن پارک، ضلع جنوبی مجموعه ساختمان کروی آجری

شماره تماس : ۰۲۱۲۴۵۵۷

ساعت کار : ۱۰-۱۹

هزینه بازدید : ۳۵ هزار تومان

۱۱. شهربازی بیلینو

شهربازی بیلینو
شهربازی بیلینو

شاید نام این شهربازی به نظر شما خنده‌دار باشد. دلیل آن هم وجود کلمه “بیل” در نام آن است. اما این نام‌گذاری کاملا عمدی بوده و دلیل آن هم ابزارآلاتی است که در اختیار کودکان قرار می‌دهند. این شهربازی را باید جزء معدود شهربازی‌هایی دانست که علاوه بر تفریح، تلاش می‌کند تا مهارت‌های مختلف کودکان را نیز ارتقاء دهد. در شهربازی بیلینو، ابزارهای راهسازی مختلف کوچک و بزرگی به شکل اسباب بازی وجود دارند که کودکان می‌توانند آزادانه با آنها بازی کنند و سرگرم شوند. برخی از آنها به صورت کنترل از راه دور و برخی دیگر به صورت ماکت‌های بزرگی هستند که عملکرد واقعی دارند. کودکان ساعت‌ها در این شهربازی سرگرم می‌شوند و در عین حال در مورد کار با ادوات راهسازی می‌آموزند. پس اینجا را باید یکی از مهم‌ترین جاهای تفریحی تهران برای کودکان دانست!

آدرس شهربازی بیلینو: تهران، بین اتوبان یادگار امام و اشرفی اصفهانی، پارک نهج البلاغه، فاز یک، شهربازی بیلینو

شماره تماس : ۰۲۱۸۸۷۳۵۰۷۴

ساعت کار : ۹-۱۹

هزینه ورودی : رایگان – معمولا برای هر آیتم باید حدود ۱۱ هزار تومان پرداخت کنید

۱۲. باغ پرندگان

باغ پرندگان | مراکز تفریحی تهران
باغ پرندگان

باغ پرندگان یکی از جاهای تفریحی تهران است که بسیاری از ساکنین شرق برای تفریحات آخر هفته خود آن را انتخاب می‌کنند. باغ پرندگان اصلا شبیه به یک باغ وحش نیست. در حقیقت نام باغ واقعا برازنده این مجموعه تفریحی است. اساسا اینجا یک باغ بسیار باصفا و زیبا است که در آن به وسیله یک تور بسیار بزرگ در سقف، از خروج پرندگان جلوگیری می‌شود. در این باغ، پرندگان کم‌یابی مثل فلامینگو و یا قوی سفید را می‌توانید از نزدیک ببینید. طوطی‌های رنگارنگ بر فراز آسمان پرواز می‌کنند و شما قطعا از دیدن آنها به وجد خواهید آمد. ساخت محیط این باغ بسیار زیبا و استادانه بوده و در آن از المان‌های طبیعی مثل رود، دریاچه، صخره و تپه استفاده شده است.

آدرس باغ پرندگان : تهران، بزرگراه شهید بابایی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاین کندرو شهرک امید، خیابان کوهستان

شماره تماس : ۰۲۱۷۷۰۷۵۲۱۴

ساعت کار : ۹-۱۷

هزینه بازدید : ایام هفته هشت هزار تومان – آخر هفته ۹ هزار تومان

۱۳. پارک آب و آتش و پل طبیعت

پارک آب و آتش و پل طبیعت
پارک آب و آتش و پل طبیعت

پل طبیعت یکی از سازه‌های معروف تهران محسوب می‌شود که تبدیل به یکی از نماد‌های پایتخت شده است. این پل زیبا که توسط یک بانوی معمار ایرانی طراحی شده، پارک جنگلی طالقانی و پارک آب و آتش یا همان بوستان حضرت ابراهیم را به هم متصل می‌کند. پارک آب و آتش جزء پارک‌های جوان پایتخت محسوب می‌شود که زمان زیادی از ساخت آن نمی‌گذرد. اما به دلیل طراحی منحصر به فردش، به یکی از جاهای تفریحی تهران تبدیل شده. در بخشی از پارک، ستون‌هایی قرار داده شده‌اند که از آنها آتش بیرون می‌زند. همچنین در همانجا، فواره‌هایی در زمین قرار دارند که آب از آنها فوران می‌کند. این قسمت تبدیل به جاذبه اصلی پارک آب و آتش شده و بسیاری از افراد جذب این بخش می‌شوند. علاوه بر آن، پیست دوچرخه سواری و پیاده‌روی این پارک، گزینه بسیار مناسبی برای ورزش صبحگاهی ساکنین اطراف آن است.

آدرس پارک آب و آتش : تهران، ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک

ساعت کار : ۲۴ ساعته – پل طبیعت ۶-۲۴:۳۰

هزینه بازدید : رایگان

۱۴. باغ وحش پارک ارم

جاهای تفریحی تهران
باغ وحش پارک ارم

پارک ارم یکی از بزرگ‌ترین جاهای تفریحی تهران است که ساخت آن به دوران پیش از انقلاب اسلامی باز می‌گردد. در این پارک وسیع، سه شهر بازی مختلف وجود دارد که با نزدیک به ۸۰ دستگاه تفریحی مختلف، کودکان را سرگرم می‌کند. اما علاوه بر شهر بازی، باغ وحشی زیبا نیز در این پارک قرار دارد که می‌تواند تفریح کودکان شما را تکمیل کند و یک خاطره خوش از تفریحی خانوادگی در ذهن فرزندان شما به جای بگذارد. در این باغ وحش که جزء قدیمی‌ترین باغ وحش‌های تمام ایران محسوب می‌شود، حیوانات مختلفی مثل خرس، شیر، پلنگ، ببر، فیل، انواع پرندگان و خزندگان به چشم می‌خورند. پس بهتر است برای اینکه فرزند شما حیوانات را بهتر بشناسد و به راحتی با آنها ارتباط برقرار کند، حتما از این پارک زیبا دیدن فرمایید.

آدرس باغ وحش پارک ارم: تهران،کیلومتر ۴ اتوبان تهران کرج، بعد از پل اتوبان ستاری، خروجی اتوبان شهید باکری، پارک ارم

شماره تماس : ۰۲۱۴۴۱۱۳۰۷۹

ساعت کار : ۱۰-۱۹

هزینه بازدید : هشت هزار تومان

۱۵. پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک
پارک ژوراسیک

میلیون‌ها سال از انقراض دایناسور‌ها می‌گذرد. اما هنوز هم در پارک ژوراسیک تهران زنده هستند! همه ما نام برخی از این موجودات عجیب را می‌دانیم. دایناسور‌ها در میان کودکان بسیار محبوب هستند. شاید دلیل این همه محبوبیت، اسباب‌بازی‌های طرح دایناسور یا شخصیت‌های کارتونی باشد. این همه محبوبیت باعث شده تا پارکی با نام پارک ژوراسیک در غرب تهران تاسیس شود . این پارک در سال ۱۳۹۲ تاسیس شده و در آن ماکت‌هایی بسیار واقعی و بزرگ از دایناسور‌ها قرار گرفته. بازدید از این پارک به کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان نیز توصیه می‌شود. ماکت‌هایی بسیار عظیم‌الجثه از دایناسور‌های معروف در این پارک قرار داده شده‌اند. برخی از این ماکت‌ها می‌توانند پلک بزنند و دست و دم خود را تکان دهند. بسیاری از مدارس اردو‌های تفریحی – علمی را در این پارک برگزار می‌کنند تا کودکان را با این موجودات عجیب و غول آسا آشنا نمایند.

آدرس پارک ژوراسیک : تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز، ژوراسیک پارک تهران

شماره تماس : ۰۲۱۲۲۳۶۷۶۶۰

ساعت بازدید : شنبه تا چهارشنبه: ساعت ۱۰ – ۲۲، پنج شنبه، جمعه و  همچنین ایام تعطیل ساعت ۱۰ – ۲۳

هزینه بازدید : ۱۵ هزار تومان

۱۶. پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه | جاهای تفریحی تهران
پارک جمشیدیه

قطعا پارک جمشیدیه تهران را باید در زمره زیباترین پارک‌های تهران و بلکه ایران قرار داد. این پارک در شمال تهران قرار دارد و یک پارک کوهستانی محسوب می‌شود. پوشش گیاهی این پارک بسیار منحصر به فرد است. باید بدانید که با پیاده‌روی در این پارک می‌توانید مستقیم به کلکچال بروید. در پارک جمشیدیه پله‌های زیادی وجود دارد و برای بالا رفتن از آن، باید آمادگی جسمانی بالایی داشته باشید. اما اگر به دنبال ورزش کردن نیستید، می‌توانید با کمی پیاده‌روی به مرکز پارک برسید و در آنجا از امکانات رفاهی و تفریحی آن لذت ببرید. در ایام آخر هفته این پارک بسیار شلوغ می‌شود. در هر چهار فصل، پارک جمشیدیه زیبایی خاص خود را دارد و همیشه یکی از جاهای تفریحی تهران محسوب می‌شود. اما با این حال، در فصل پاییز این پارک فضای بسیار عاشقانه و زیبایی دارد. اگر خوش‌شانس باشید و ابرها کمی پایین آمده باشند، با مه غلیظ رو به رو خواهید شد. به هیچ وجه دیدن این پارک را از دست ندهید.

آدرس پارک جمشیدیه : تهران، خیابان شهید باهنر، خیابان شهید امیدوار

ساعت کار : ۶-۲۴

هزینه بازدید : رایگان

۱۷. باغ گیاه شناسی ملی ایران

باغ گیاه شناسی ملی ایران
باغ گیاه شناسی ملی ایران

باغ گیاه شناسی ملی ایران که در غرب تهران واقع شده، یکی از زیباترین جاهای تفریحی تهران محسوب می‌شود. اگر به دیدن گل‌های مختلف علاقه‌مند هستید، پس حتما باید سری به این باغ گیاه شناسی بزنید. باغ گیاه شناسی بزرگ‌ترین باغ موضوعی ایران است. در این باغ بخش‌های مختلفی وجود دارد و در هر بخش می‌توانید گل و گیاهان مخصوص یک منطقه را ببینید. به عنوان مثال بخشی از باغ به گل‌های آمریکایی و بخشی دیگر به گل‌های اروپایی اختصاص داده شده است. بازدید از این باغ در چهار فصل سال جذابیت منحصر به فرد خود را دارد. اما قطعا بهترین زمان برای بازدید از اینجا، فصل بهار است.

آدرس باغ گیاه شناسی ملی ایران: اتوبان تهران – کرج، خروجی پیکان شهر، آزاد شهر، ۲۰ متری سرو آزاد، بلوار باغ گیاه شناسی، باغ گیاه شناسی ملی ایران

شماره تماس : ۰۲۱۴۴۷۸۷۲۸۲

ساعت کار : ۹-۱۸

هزینه بازدید: ۳۰ هزار تومان

۱۸. پارک جنگلی لویزان تهران

پارک جنگلی لویزان تهران
پارک جنگلی لویزان تهران

پارک جنگلی لویزان یا همان پارک شیان، یکی از برترین جاهای تفریحی تهران محسوب می‌شود. این پارک که به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده، در ارتفاعات شمال شرق تهران قرار دارد. برخی از ساکنین شرق، این پارک را بام شرق تهران نیز می‌نامند. زمانی که وارد این پارک زیبا می‌شوید، در طی یک مسیر پر پیچ و تاب، به بالای پارک خواهید رسید. در بالاترین بخش شیان، انگار تهران زیر پای شما قرار دارد. بسیاری از افراد، ساعت‌ها در اینجا می‌نشینند و منظره رو به تهران را تماشا می‌کنند. پوشش گیاهی این پارک بسیار منحصر به فرد است و حیوانات و پرندگان زیادی در اینجا زندگی می‌کنند. امکانات پارک جنگلی لویزان بسیار کامل است و می‌توانید از بوفه، کافی‌شاپ، سفره خانه سنتی، رستوران، مسجد، سرویس بهداشتی و آلاچیق‌های مختلف آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که ایام آخر هفته این پارک بسیار شلوغ است. بسیاری از افراد برای پیاده روی و دوچرخه سواری از این پارک زیبا در صبح‌های جمعه استفاده می‌کنند.

آدرس پارک جنگلی لویزان: تهران، اتوبان زین‌الدین شرق، بلوار هنگام، بالاتر از چهارراه استقلال

شماره تماس : ۰۲۱۲۲۹۴۷۹۱۶

ساعت کار : ۶-۲۳

هزینه بازدید : رایگان

۱۹. دوچرخه سواری در پارک چیتگر

دوچرخه سواری در پارک چیتگر
دوچرخه سواری در پارک چیتگر

پارک جنگلی چیتگر یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی تمام تهران است که در غرب پایتخت قرار دارد. در این پارک وسیع می‌توانید به روش‌های مختلف تفریح کنید و از آن لذت ببرید. حتی باید بدانید که این پارک جنگلی اولین پارکی است که بخش مخصوص خانم‌ها با ورودی مجزا دارد. در این بخش خانم‌ها می‌توانند بدون محدودیت و پوشش اسلامی تفریح و ورزش کنند و از طبیعت لذت ببرند. یکی از بزرگ‌ترین جاهای تفریحی تهران ، پیست دوچرخه سواری چیتگر محسوب می‌شود. این پیست را باید به جرات اولین و مجهز‌ترین پیست دوچرخه‌سواری تمام تهران دانست. پیست دوچرخه سواری چیتگر از بخش‌های دیگر پارک تفکیک شده و کاملا حرفه‌ای و مناسب است. شما می‌توانید دوچرخه خودتان را همراه بیاورید یا از همان جا دوچرخه کرایه کرده و تفریح کنید.

آدرس پارک جنگلی چیتگر : اتوبان تهران – کرج، بعد از کمربندی آزادگان، پارک جنگلی چیتگر

شماره تماس پیست دوچرخه سواری : ۰۹۳۶۳۴۲۱۶۵۱

ساعت کار پیست دوچرخه سواری : ۸-۱۷

هزینه کرایه دوچرخه : دوچرخه معمولی هشت هزار تومان، دوچرخه دنده‌ای ۱۰ هزار تومان، دوچرخه دو نفره ۱۲ هزار تومان به ازای یک ساعت

۲۰. بولینگ در تهران

یکی از تفریحاتی که می‌توانید در تهران انجام دهید، بازی مفرح بولینگ است. این ورزش شاید طرفداران زیادی نداشته باشد اما اگر یک بار این بازی را انجام دهید، قطعا به دنبال مراکزی هستید که دارای لاین‌های بولینگ باشند. در تهران مراکز مختلفی برای بازی بولینگ وجود دارند که همگی جزء جاهای تفریحی تهران محسوب می‌شوند.

بولینگ عبدو

بولینگ عبدو | مراکز تفریحی تهران
بولینگ عبدو

قطعا بولینگ عبدو معروف‌ترین بولینگ تمام تهران است. بولینگ عبدو در مجموعه تفریحی ورزشی شهید چمران تهران قرار دارد. در این مجموعه شما می‌توانید از بازی‌های دیگری مثل هاکی فضایی نیز لذت ببرید. هر بازی در بولینگ عبدو شامل ۲۰ توپ است. سالن این مرکز بسیار بزرگ است و می‌توانید از امکاناتی همچون رختکن و بوفه آن نیز استفاده کنید. در ضمن باید بدانید که این مرکز مجهز به پارکینگ است. پس نگران جای پارک خودروی خود نباشید.

آدرس بولینگ عبدو: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، مجموعه ورزشی –  تفریحی و فرهنگی شهید چمران

شماره تماس : ۰۲۱۲۲۶۸۹۴۵۳

ساعت کار : ایام هفته ۱۱-۲۲ و ایام تعطیل ۱۱-۱۴

هزینه هر بازی : ۲۳ هزار تومان

بولینگ شیان

بولینگ شیان
بولینگ شیان

یکی از مجموعه‌های ورزشی دیگری که در تهران دارای بازی بولینگ است، مجموعه ورزشی صدف نام دارد. بولینگ شیان در مجموعه صدف قرار دارد و واقع در منطقه لویزان تهران است. در این مجموعه ورزشی می‌توانید علاوه بر بولینگ، از بازی‌های دیگری مثل فوتبال دستی، بیلیارد و هاکی روی میز نیز لذت ببرید. بولینگ شیان دارای ۸ لاین بولینگ است، پس نگران شلوغی بیش از حد مجموعه نباشید. در این مرکز انواع امکانات خدماتی مثل کافی‌شاپ، بوفه، رستوران و حتی پارکینگ اختصاصی نیز وجود دارد. البته باید برای استفاده از پارکینگ اختصاصی، هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید.

آدرس بولینگ شیان: تهران، میدان هروی، انتهای خیابان آزادی، مجموعه ورزشی صدف، بولینگ شیان

شماره تماس : ۰۲۱۲۲۹۷۳۹۶۲ – ۰۲۱۲۲۹۷۳۴۹۵

ساعت کار : ۱۰-۱۹

هزینه هر بازی : ۳۰ هزار تومان

بولینگ اریکه ایرانیان

بولینگ اریکه ایرانیان
بولینگ اریکه ایرانیان

اریکه ایرانیان یکی از مهم‌ترین جاهای تفریحی تهران محسوب می‌شود که در غرب پایتخت قرار گرفته. در این مجموعه تفریحی – فرهنگی -ورزشی، پردیس سینمایی، استخر و سالن بولینگ نیز وجود دارد. شما می‌توانید به صورت مجزا از بولینگ اریکه ایرانیان استفاده کنید. در بخش بولینگ، کافه رستورانی کوچک و خودمانی قرار گرفته تا بتواند تفریح شما را تکمیل نماید. معمولا کسانی که به اریکه می‌آیند، با یک تیر چند نشان می‌زنند. شما می‌توانید هم از سالن سینما و هم از سالن‌های ورزشی و تفریحی مختلف آن لذت ببرید. این مجموعه مجهز به پارکینگ اختصاصی است اما برای ورود به آن باید هزینه‌ای جداگانه بپردازید که نسبتا هزینه زیادی هم هست.

آدرس بولینگ اریکه ایرانیان : تهران، شهرک قدس، شهرک فرحزادی، مجتمع اریکه ایرانیان

شماره تماس : ۰۲۱۲۲۳۷۰۰۸۷

ساعت کار : ۹-۲۳

هزینه هر ساعت بازی : ۸۰ هزار تومان

بولینگ مجموعه ورزشی انقلاب

بولینگ مجموعه ورزشی انقلاب
بولینگ مجموعه ورزشی انقلاب

قطعا تمام ساکنین شهر تهران می‌دانند که مجموعه ورزشی انقلاب بزرگ‌ترین، مجهزترین و بهترین مرکز تفریحی ورزشی پایتخت است. به همین دلیل باید انتظار داشت که بولینگ این مجموعه نیز همانند سایر بخش‌های آن بسیار مجهز و بزرگ باشد. در بولینگ مجموعه ورزشی انقلاب از بالاترین تکنولوژی امتیازدهی دیجیتال استفاده می‌شود. همچنین سیستم تهویه و سیستم صوتی سالن بولینگ باعث شده تا افراد زیادی این سالن را برای بازی بولینگ انتخاب کنند. سالن این مجموعه بسیار بزرگ بوده و دارای امکانات رفاهی کاملی مثل کافه رستورانی بزرگ با دو سالن مجزا است. شما می‌توانید در مراجعه به مجموعه انقلاب، از پارکینگ اختصاصی آن نیز استفاده کنید. البته برای استفاده از پارکینگ، باید هزینه ای پنج هزار تومانی پرداخت نمایید.

آدرس بولینگ مجموعه ورزشی انقلاب : تهران ، خیابان ولیعصر ، ابتدای اتوبان نیایش ، مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

شماره تماس : ۰۲۱۲۶۲۱۶۳۷۹

ساعت کار : ۸-۲۴

هزینه ۴۰ دقیقه بازی : ۶۰ هزار تومان

۲۱. بازی در کافه‌ها

بر خلاف چیزی که بسیاری از افراد تصور می‌کنند، جاهای تفریحی تهران بسیار متنوع است. یکی از تفریحاتی که در بین جوانان ساکن پایتخت بسیار رواج پیدا کرده، بازی در کافه‌های مختلف است. در اینجا ما به شما کافه‌هایی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید ساعت‌ها خودتان را با بازی در آنجا سرگرم کنید.

کافه فکرکده از مکان های تفریحی تهران

کافه فکرکده
کافه فکرکده

کافه فکرکده با دو شعبه در تهران و اصفهان مشغول به کار است. فکرکرده یک کافه دنج، آرام و صمیمی است که قادر است ساعت‌ها شما را سرگرم کند. در این کافه می‌توانید انواع بازی‌های مختلف فکری را تجربه کنید. جالب است بدانید که حتی بازی‌های بزرگی مثل اتاق فرار نیز در این کافه وجود دارد. حتی اگر به بازی‌های کامپیوتری علاقه‌مند هستید، می‌توانید در مسابقات فیفا پلی استیشن ۴ شرکت کنید. هزینه این بازی‌ها خیلی زیاد نیست و همزمان با بازی می‌توانید از منوی غذایی یا نوشیدنی کافه نیز استفاده نمایید.

آدرس شعبه تهران کافه فکرکده : تهران، جردن،  پایین‌تر از خیابان اسفندیار، خیابان یزدان پناه، پلاک۴۲

شماره تماس : ۰۲۱۸۸۱۹۶۱۸۵

ساعت کار : ۱۴-۲۳

هزینه بازی به ازای یک ساعت ۱۵ هزار تومان – با پرداخت این هزینه در منوی کافه برای شما تخفیف قائل می‌شوند

کافه برد گیم از جاهای تفریحی تهران

کافه برد گیم | جاهای تفریحی تهران
کافه برد گیم

کافه برد گیم نام یکی از جاهای تفریحی تهران است که در خیابان پاسداران قرار دارد. در این کافه شما می‌توانید هر بازی که تصور می‌کنید را تجربه نمایید! پکیج‌های مخصوص بازی در این کافه برای گروه‌های خاص در نظر گرفته شده. انواع بازی‌های گروهی با اسم عجیب و دستور‌العمل‌های عجیب‌تر را می‌توانید در این کافه تجربه کنید. حدود ۵۰۰ بازی مختلف در این کافه برای مشتریان در نظر گرفته شده. شما همراه خانواده یا دوستان، می‌توانید ساعت‌ها در این کافه با بازی‌های مختلف سرگرم باشید و اصلا متوجه گذر زمان هم نشوید. فقط ناگهان ممکن است مسئول کافه به شما بگوید که ساعت ۱۲ شب شده و باید کافه را ترک کنید!

آدرس کافه برد گیم : تهران، پاسداران، بالاتر از چهار راه فرمانیه، کوچه رضایی، پلاک ۲۵، سومین ساختمان، کافه بردگیم

شماره تماس : ۰۲۱۲۶۱۳۰۶۳۵

ساعت کار : ۱۶-۲۴

هزینه یک ساعت بازی : ۱۰ هزار تومان

۲۲. باغ موزه سینمای تهران

جاهای تفریحی تهران
باغ موزه سینما

باغ موزه سنمای ایران که بسیاری آن را با نام باغ فردوس هم می‌شناسند یکی از زیباترین‌جاهای تفریحی تهران است. این باغ قدیمی و خاطره‌انگیز همراه با عمارت زیبای داخل آن محبوب ساکنان و گردشگران پایتخت است. در باغ فردوس تهران می‌توانید از طبیعت، درختان بلند و قدیمی و فضای باز باغ لذت ببرید. نشستن در کافه باغ موزه سینما و نوشیدن یک فنجان قهوه تلخ آنقدر لذتبخش است که تبدیل به یک خاطره ماندگار برای شما می‌شود. تماشای موزه و آثار بی‌نظیر آن و همچنین دیدن فیلم در این مکان تجربه جذاب و ماندگاری است که می‌توانید آن را همراه با عزیزانتان داشته باشید.

اطلاعات بازدید از باغ موزه سینمای ایران

هزینه ورودی: رایگان

آدرس باغ موزه سینمای ایران: تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، کوچه بخشایش، باغ موزه سینمای ایران.

۲۳. برج میلاد تهران

جاهای تفریحی تهران
برج میلاد

اگر در تهران به دنبال یک مکان تفریحی جذاب و متفاوت می‌گردید، برج میلاد را انتخاب کنید. این برج بلند زیبا در قلب پایتخت یکی از پرطرفدارترین جاهای تفریحی تهران است که می‌توانید ساعت‌ها در آن قدم بزنید و لذت ببرید.  برج میلاد فروشگاه‌های زیادی برای خرید لباس، اکسسوری، وسایل دکوری و … دارد که خرید لذتبخشی را به شما هدیه می‌کند.

بخش موزه مشاهیر برج، دیدنی‌های بی‌نظیری را از بزرگان فرهنگ و هنر ایران به نمایش گذاشته‌ است. در آسمان خراش برج می‌توانید آسمان تهران را بغل کرده و شهر را زیر پاهایتان حس کنید. کافه تریا، گالری‌های هنری و نمایشگاه فرش، فروشگاه‌های سوغات و صنایع دستی هم برج میلاد را به یک مکان تفریحی محبوب تبدیل کرده‌اند.

اگر هوس یک وعده غذای خوشمزه کرده‌اید، به رستوران گردان برج بروید و بهترین غذاها را در آنجا نوش جان کنید. لیزریوم، پینت بال، اتاق فرار و سینمای ۶ و ۷ بعدی این برج آنقدر هیجان‌انگیز و جذاب هستند که اگر یک بار به آنجا بروید، مشتری پروپاقرصش آن‌ها خواهید شد.

اطلاعات بازدید از برج میلاد تهران

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۲۳ شب

هزینه ورودی: ورود هر بخش در برج میلاد هزینه جداگانه‌ای دارد که می‌توانید آن را از بخش گیشه تهیه کنید. هزینه بسته کامل بازدید از برج شامل سکوی دید باز، گنبد آسمان، موزه مشاهیر و موزه شهرداری، ۳۵ هزار تومان است.

آدرس برج میلاد تهران: تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد.

۲۴. پل طبیعت

جاهای تفریجی تهران
پل طبیعت

اغراق نیست اگر بگوییم که یکی از زیباترین جاهای تفریحی تهران پل طبیعت است. این پل زیبا، دیدنی و حیرت‌انگیز در قلب پایتخت قرار دارد و بهترین مکان برای قدم زدن و لذت بردن از زیبایی‌های شهر است.

پل دیدنی طبیعت دو پارک زیبای آب و آتش و طالقانی را به یکدیگر وصل می‌کند و با راه رفتن در آن همه شهر را زیر پاهایتان احساس می‌کنید. معماری این پل بسیار زیباست و جان می‌دهد برای عکاسی و ثبت لحظات خاطره‌انگیز. اگر در آنجا هوس خوراکی کردید و یا دلتان یک غذای خوشمزه خواست، می‌توانید در رستوران راه چوبی، انواع کافه‌ها، رستوران‌ها و فست‌فودها را امتحان کنید. پل طبیعت یک مکان تفریحی بی‌نظیر برای روزهای تعطیل و اوقات فراغت شماست.

راستی یادتان نرود که شب‌ را برای رفتن پل انتخاب کنید. زیرا نورپردازی‌های آن و چراغ‌های زیبای شهر، حال و هوای دیگری را به آن می‌بخشد. برای رفتن به پل طبیعت می‌توانید از متروی خط ۱ (تجریش_کهریزک) استفاده کنید و در ایستگاه شهید حقانی از قطار پیاده شوید. سپس خودتان را به پارک طالقانی برسانید و با کمی پیاده‌روی، پل زیبای طبیعت را ببینید. اتوبوس‌ها و تاکسی‌هایی هم که در پایانه حقانی توقف می‌کنند، شما را به این مکان جذاب می‌رسانند.

اطلاعات بازدید از پل طبیعت

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۷ صبح الی ۳۰ دقیقه بامداد.

هزینه ورودی: رایگان

آدرس پل طبیعت: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، پارک آب و آتش.

۲۵. باغ ایرانی

باغ ایرانی
باغ ایرانی

باغ ایرانی یکی دیگر از زیباترین جاهای تفریحی تهران است که می‌تواند خاطره یک گردش بی‌نظیر در پایتخت را برایتان ثبت کند. این بوستان قدیمی و زیبا در محله ده ونک تهران قرار دارد. الگوی ساخت این پارک از باغ ایرانی گرفته شده و به همین دلیل هم با این نام شناخته می‌شود. معماری زیبا و بی‌نظیر، حوض و آبنمای میان پارک، درختان بلند و قدیمی و سرسبزی آن‌ها، کتابخانه عمومی و … از ویژگی‌هایی هستند که باغ ایرانی را در میان گردشگران محبوب کرده‌اند.

اگر از اوایل بهار تا اواسط اردیبهشت به این مکان بروید، لاله‌های قرمز رنگ زیبا را می‌بینید که هم روحتان را تازه می‌کند و هم منظره‌ای زیبا برای عکس گرفتن هستند. کوشک مرکزی پارک، مکان چایخانه و رستوران سنتی است که هر زمان هوس غذای ایرانی و چای تازه دم کردید، می‌توانید به آنجا بروید.

اگر ساکن تهران هستید و یا به عنوان گردشگر دوست دارید مکان‌های تفریحی شهر را ببینید، همین حالا به باغ زیبای ایرانی بروید.

اطلاعات بازدید از باغ ایرانی

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس باغ ایرانی: تهران، خیابان شیخ بهدیی شمالی، ۲۰ متری پیروزان، کوچه شهید صابری، باغ ایرانی.

پارک پرواز

پارک پرواز در ارتفاعات شمال غرب تهران در منطقه سعادت‌آباد قرار دارد. با توجه به اختلاف ارتفاع این پارک با مناطق اطراف، قطعاً چشم‌اندازی بسیار زیبا انتظار شما را در این پارک می‌کشد. با توجه به اینکه پارک پرواز در منطقه غربی تهران قرار دارد، می‌توانید شاهد زیباترین منظره غروب تهران نیز در پارک پرواز باشید. پارک پرواز بهترین گزینه برای پیاده‌روی، پیک‌نیک، عکاسی و … محسوب می‌شود. همچنین می‌توانید محیطی مناسب برای تمرین اسکیت نیز پیدا کنید. از میان امکانات پارک پرواز می‌توان به شهربازی مخصوص کودکان، زمین فوتبال، میز شطرنج، سرویس بهداشتی، نمازخانه و … اشاره کرد.

آدرس: تهران، سعادت آباد، بالاتر از میدان سرو، میدان بهرود

 

 

۲۶. پارک ساعی

جاهای تفریحی تهران
پارک ساعی

طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه در پایتخت بزرگ ایران، میزبان پارکی قدیمی، زیبا و محبوب است که می‌توانید بی‌نظیرترین لحظاتتان را در آنجا بگذرانید. پارک ساعی بیشتر از ۵۰ سال قدمت دارد و با وسعت زیاد خود بلندترین درختان و سرسبزترین گیاهان را در دلش جای داده است. بوستان ساعی، مکانی دنج و دلنشین است که هر زمان دوست داشتید به یک جای تفریحی آرام بروید، می‌توانید آنجا را انتخاب کنید. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استراحت در هر فصل سال، از جذاب‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در پارک ساعی تجربه کنید.

باغ وحش پارک ساعی، آنجا را به یک پارک متفاوت و دیدنی تبدیل کرده است. در این بوستان می‌توانید حیواناتی همچون سنجاب، لاک‌پشت، غاز، قو، طاووس و … را ببینید. گونه‌های گیاهی بی‌نظیری که در بوستان ساعی وجود دارند، رنگ دیگری را به فضا بخشیده‌اند و انبوه درختان چنار، سرو، نارون، افرا، برگ بو و … به فضای پارک زینت داده‌اند. مسیر دسترسی به پارک بسیار آسان است. کافیست اتوبوس‌های بی‌آرتی خط راه‌آهن_پارک وی و یا راه‌آهن_تجریش را سوار شوید. سپس در ایستگاه آبشار یا پله سوم، درست مقابل پارک پیاده شوید و به راحتی به آنجا برسید.

تجربه گشت زدن در پارک ساعی همان چیزی است که از یک مکان تفریحی انتظار دارید. پس همین حالا برای رفتن آنجا اقدام کنید.

اطلاعات بازدید از پارک ساعی

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس پارک ساعی: تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ونک.

۲۷. مجتمع تفریحی سورتمه تهران

مجتمع تفریحی سورتمه تهران یکی دیگر از جذاب‌ترین جاهای تفریحی تهران است. این مجموعه در خیابان دربند، خیابان گلابدره قرار دارد. سورتمه تهران فرصتی بسیار عالی برای تجربه هیجان را در اختیار شما قرار می‌دهد. زمانی که سوار بر سورتمه تهران هستید، می‌توانید از مناظر زیبایی همانند کوه دربند، گلابدره و همچنین ویو شهر تهران لذت ببرید. در نزدیکی این سورتمه می‌توانید از امکانات دیگر از قبیل ماشین برقی، سینما پرواز، سافاری وحشت و تجهیزات ورزشی مختلف نیز بهره‌مند شوید. استفاده از سورتمه تهران برای تمامی گروه‌های سنی بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

سورتمه دربند در هر ساعت می‌تواند ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر را جا به جا کند. پس اگر صف طولانی جلوی گیت سورتمه بود، نگران نباشید. به‌سرعت می‌توانید سوار شوید و از تماشای مناظر و هیجان سرعت لذت ببرید. کودکان زیر ۸ سال باید همراه دو نفر بزرگسال از این سورتمه استفاده کنند. همچنین استفاده از این سورتمه برای کودکان رایگان است. سر پیچ‌های این سورتمه، بند دلتان پاره می‌شود. احساس می‌کنید که در حال سقوط هستید؛ اما نگران نباشید، این سورتمه امنیت کامل دارد. استفاده از سورتمه تهران در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد. هر در زمستان و سرما هم می‌توانید به نوعی از این سورتمه لذت ببرید.

آدرس: تهران، خیابان دربند، خیابان گلابدره، خیابان الفت، خیابان پندار، خیابان شکیبایی

شماره تماس: ۰۲۱۲۴۵۵۷

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۱

هزینه: ۴۰هزار تومان به ازای هر نفر

۲۸. پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال یکی از مهم‌ترین جاهای تفریحی تهران در زمستان است. این پیست اسکی در بزرگراه شهید چمدان و خیابان یمن قرار دارد. برای دسترسی به پیست اسکی توچال باید خودتان را به بخش شمالی تهران و منطقه ولنجک برسانید. قدمت پیست اسکی توچال به سال ۱۳۵۵ باز می‌پردد. این مجموعه تا قله ۳،۹۴۴متری توچال پیش رفت. به همین خاطر می‌توانید در فاصله ۵کیلومتری از میدان تجریش، اسکی روی برف را تجربه کنید. پیست اسکی توچال در ایستگاه ۷ تله‌کابین قرار دارد. این پیست دارای دو تله سیژ و همچنین یک تله اسکی است.

در ضمن داخل خود پیست یک هتل و دو رستوران نیز فعالیت می‌کنند. اقامت در این هتل می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. حتی ساکنین پایتخت هم برای وقت‌گذرانی و تفریح یک یا دو شب را در این هتل اقامت می‌کنند. رستوران‌ها کیفیت مطلوبی دارند و خدماتی مناسب را به ورزشکاران ارائه می‌دهند. جالب است بدانید که انواع مسابقات بین‌المللی نیز در این پیست برگزار می‌شود. اگر تخصصی در زمینه اسکی ندارید، می‌توانید در کلاس‌های مخصوص اسکی شرکت کنید. همچنین امکان کرایه تجهیزات اسکی و اسنوبورد نیز در این پیست وجود دارد. فقط در نظر داشته باشید که همه ساله فقط از اواخر پاییز با بارش برف سنگین این پیست باز می‌شود.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک

شماره تماس: ۰۲۱۲۴۸۷۵۰۰۰

ساعت کار: از ساعت ۷ صبح الی ۱۷

هزینه ورودی: ۱۳۰هزار تومان

۲۹. پیست آبعلی تهران

حال که درباره پیست توچال صحبت کردیم، بی‌انصافی است که پیست آبعلی را از قلم بیاندازیم. پیست آبعلی تهران یکی دیگر از جاهای تفریحی تهران در زمستان است. این پیست در دهستان آبعی و جاده هراز قرار دارد. برای دسترسی به این پیست باید از جاده جاجرود یا بزرگراه قاسم سلیمانی خودتان را به رودهن برسانید. از آنجا عازم جاده هراز شوید. فاصله این پیست تا تهران کمتر از ۱ ساعت است. پیست آبعلی تهران جزو پیست‌های حرفه‌ای به حساب می‌آید؛ اما هر کسی می‌تواند از آن لذت ببرد. در حقیقت با بارش اولین برف زمستان، اکثر مردم ساکن شرق پایتخت برای تفریح و برف‌بازی به پیست آبعلی تهران می‌روند. برای تفریح و وقت‌گذرانی در پیست آبعلی تهران، حتماً لازم نیست که مهارت اسکی داشته باشید. بلکه می‌توانید حتی محوطه بیرون پیست را برای تفریح انتخاب کنید.

وقتی که زمستان برف باریده باشد، مردم کنار جاده پارک می‌کنند و روی شیب پیست اسکی آبعلی تفریح می‌کنند. هر کس با یک تیوب یا پلاستیک از بالای کوه به پایین سر می‌خورد و از تفریح لذت می‌برد. البته اگر هم بخواهید، می‌توانید به محیط داخل پیست آبعلی تهران بروید. این پیست در سال ۱۳۳۲ به بهره‌برداری رسیده است و قدیمی‌ترین پیست اسکی در تمام پایتخت به حساب می‌‌‌آید. جالب است بدانید که حتی در ایام تابستان هم انواع ورزش‌های مختلف از قبیل تنیس، سوارکاری و … در این مجموعه برگزار می‌شود. پس می‌توان آن را در لیست جاهای تفریحی تهران در تابستان و زمستان قرار داد.

آدرس: تهران، شهرستان دماوند، رودهن، دهستان آبعلی، جاده هراز

ساعت کار: ۷ صبح الی ۱۷ عصر

هزینه ورودی: ۱۳۰هزار تومان

۳۰. شهربازی صبامال تهران

شهربازی صبامال یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای تفریحی تهران برای کودکان و نوجوانان است. البته رفتن به شهربازی صبامال به نام کودکان و به کام بزرگترها خواهد بود! در اصلاً وقتی که والدین وارد این شهربازی می‌شوند، به یا دوران جوانی و کودکی خود می‌افتند و حسابی تفریح می‌کنند. در این شهربازی بیش از ۸۰ آیتم تفریحی مختلف تعبیه شده است. در این میان می‌توان به ماشین کوبنده، سایدواندر، چرخ‌وفلک، کاراسل و … اشاره کرد.

توجه داشته باشید که هر کسی با هر گروه سنی می‌تواند در این شهربازی سرگرم شود. همچنین صبامال نیز یک مرکز خرید لوکس و شیک است. پس والدین می‌توانند هنگام تفریح کودکان، از پاساژگردی لذت ببرند. در نهایت نیز می‌توانید سری به فودکورت مجموعه صبامال بزنید و دلی از عزا در بیاورید. بازدید از صبا مال، یک تفریح کامل برای ساعات خوش خواهد بود.

آدرس: تهران، میدان حر، خیابان کارگر جنوبی، مجتمع تجاری تفریحی صبامال، طبقه سوم

شماره تماس: ۰۲۱۶۵۸۲۹۵۴۸

ساعت کار: از ساعت ۱۴ الی ۲۳

۳۱. دهکده آبی پارس

هیچ چیز به اندازه آب‌بازی در تابستان مزه نمی‌دهد. اگر به‌دنبال یکی از جاهای تفریحی تهران در تابستان هستید، بهتر است یک راست به دهکده آبی پارس بروید. دهکده آبی پارس یکی از بزرگترین پارک‌های آبی در تمام ایران محسوب می‌شود. این پارک آبی شامل آیتم‌های مختلفی می‌شود .شما می‌توانید از سرسره‌های پیچشی خاص تا سرسره‌های سرعتی و یو و انواع سرسره سقوط آزاد و لوپدار استفاده کنید. سیاهچال و چاله فضایی از دیگر سرسره‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. استفاده از سرسره‌های آبی محبوب‌ترین بخش پارک آبی پارس محسوب می‌‌شوند. این سرسره‌ها طراحی بسیار عالی و مناسبی دارند و هیجان شما را به اوج خود می‌رساند. البته نگران نباشید، تمامی آیتم‌ها به‌صورت استاندارد و با ایمنی کامل طراحی شده‌اند.

این پارک برای تمامی گروه‌های سنی از کودکان تا افراد میان‌سال مناسب است. کودکان می‌توانند در محل بازی کودکان حضور داشته باشند. همچنین برای افراد بزرگسال رودخانه وحشی یا دریاچه موج تعبیه شده است. بانوان می‌توانند کودکان خود را به بخش مهد کودک بسپارند و از تفریح و ورزش لذت ببرند. همچنین می‌توان از امکاناتی همانند سینمای شش بعدی، سفره‌خانه سنتی، قلعه وحشت، حمام ترکی، اتاق ماساژ، فیش اسپا، نقش حنا، عکاسی، رستوران، آبمیوه‌فروشی و کافی‌شاپ این مجموعه نیز استفاده کرد. دهکده آبی پارس یک مجموعه کامل برای تفریح و وقت‌گذرانی در تهران محسوب می‌شود.

آدرس: تهران، اتوبان همت، انتهای اتوبان شهید خرازی، خروجی گرمدره، خیابان شهدا

شماره تماس: ۰۲۶۳۶۱۱۶

ساعت کار: بسته به سانس متفاوت است

هزینه ورودی: ۳۰هزار تومان

۳۲. مجموعه تفریحی ورزشی ارم سبز تهران

در بخش‌هایی از مقاله درباره باغ وحش پارک ارم صحبت کردیم؛ اما جذابیت مجموعه تفریحی ورزشی ارم سبز تهران فقط محدود به باغ وحش نیست. این مجموعه شامل بخش‌های مختلفی می‌شود. شما می‌توانید به شهربازی این مجموعه مراجعه کنید. شهربازی پارک ارم که به شهربازی خرم نیز مشهور است، یکی از محبوب‌ترین جاهای تفریحی تهران برای کودکان محسوب می‌شود. بعد تفریح در شهربازی، می‌توانید سری به دریاچه بزنید و کمی قایق‌رانی کنید. در قایق‌رانی امکان گرفتن عکس‌های یادگاری مختلف نیز وجود دارد.

جالب است بدانید که در مجموعه تفریحی ورزشی ارم سبز تهران امکان استفاده از استخر مخصوص بانوان نیز وجود دارد. این استخر به‌صورت روباز و فقط مخصوص بانوان است. پس بانوان عزیز در تمامی سانس‌ها می‌توانند از این استخر زیبا و بزرگ استفاده کنند. قلعه جادویی یکی دیگر از بخش‌های مجموعه تفریحی ورزشی ارم سبز تهران که برای کودکان بسیار سرگرم‌کنند. جالب است بدانید که می‌توانید حتی در فضای سبز مجموعه تفریحی ورزشی ارم سبز از پیک‌نیک لذت ببرید. البته کلی رستوران و کافه نیز در این مجموعه فعالیت می‌کنند که کیفیت خدمات مناسبی هم دارند. پس می‌توان گفت که مجموعه تفریحی ورزشی ارم سبز یک پکیج کامل برای تفریحات خانوادگی به حساب می‌آید. فضای این مجموعه کاملاً خانوادگی است و امنیت را به‌خوبی در آن برقرار می‌کنند.

آدرس: تهران، کیلومتر ۴ اتوبان تهران-کرج، بعد از اتوبان شهید ستاری، کنار گذر راست پل اتوبان شهید باکری (لاین کندرو)

شماره تماس: ۰۲۱۴۴۱۴۰۸۱۴

ساعت کار: ۹:۳۰ تا ۰۱:۰۰ بامداد

هزینه ورودی: ۵هزار تومان

۳۳. زیپ لاین کماندو تهران

خب حالا نوبت به یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای تفریحی تهران رسیده است. زیپ لاین کماندو تهران یک تفریح بسیار هیجان‌انگیز است که باید دل شیر داشته باشید. اگر از ارتفاع می‌ترسید، بهتر است دور این تفریح را یک خط قرمز بکشید. چون در زیپ لاین کماندو تهران قرار است همانند فیلم‌های جنگی، از یک طناب به سمت پایین سر بخورید! زیپ لاین کماندو تهران یکی از طولانی‌ترین و البته سریع‌ترین زیپ لاین‌های تمام تهران محسوب می‌شود. این زیپ لاین در کنار باغ موزه دفاع مقدس قرار دارد. پس می‌توانید حتی یک تیر و دو نشان بزنید. حتی پارک آب و آتش و پل طبیعت نیز در نزدیکی زیپ لاین کماندو تهران قرار دارد.

زیپ لاین کماندو تهران دارای ۲۱۰ متر طول است و ارتفاع آن از ۵۰ تا ۳۰ متر متغیر خواهد بود. در این زیپ لاین می‌توانید به حالت‌های مختلف از جمله خوابیده، نشسته یا ایستاده لذت ببرید. تجربه زیپ لاین کماندو تهران تجربه‌ای مشابه با پرواز را به شما منتقل می‌کند. در نظر داشته باشید که دو محدودیت وزنی و قدی در این زیپ لاین وجود دارد. افراد باید بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ سانتی‌متر قد داشته باشند و وزن آن‌ها بین ۲۵ تا ۱۱۰ کیلوگرم باشد. همچنین بانوان باردار یا افرادی که دچار بیماری قلبی هستند نیز نباید از زیپ لاین کماندو تهران استفاده کنند.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید حقانى شرق، بعد از خروجى مدرس شمال، خیابان سرو، جنب باغ موزه دفاع مقدس

شماره تماس: ۰۹۱۹۸۸۹۰۰۱۴

ساعت کار: ۱۱ الی ۲۲

هزینه برای هر نفر: ۳۰هزار تومان

۳۴. زیپ لاین برج میلاد تهران

حال که درباره زیپ لاین کماندو صحبت کردیم، بد نیست اشاره‌ای هم به زیپ لاین برج میلاد تهران داشته باشیم. همه کسانی که به تهران سفر می‌کنند، سری هم به برج میلاد می‌زنند. برج میلاد سمبلی از تهران است. در محدوده برج میلاد می‌توانید به اشکال مختلف سرگرم شوید. می‌توانید سری به پل معلق بزنید یا به بالای برج بروید و از تماشای مناظر اطراف لذت ببرید. در ضمن امکان تفریح در شهربازی برج میلاد نیز وجود دارد. با این حال، زیپ لاین برج میلاد تهران لذتی دیگر خواهد داشت.

این زیپ لاین آدرنالین خون شما را به حداکثر مقدار خود می‌رساند. مسیر زیپ لاین برج میلاد تهران حدود ۱۵۰ متر طول دارد. شما در ارتفاع ۳۰ متری قرار خواهید گرفت و با سرعت بین ۶۰ تا ۷۰کیلومتر در ساعت به پرواز در می‌آیید. جالب است بدانید که امکان استفاده از این زیپ لاین به‌صورت نشسته و معلق نیز وجود دارد. البته هزینه استفاده از حالت معلق حدود ۵هزار تومان بیشتر از حالت نشسته است.

آدرس: تهران، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنارگذر اختصاصی برج میلاد

ساعت کار: ۱۷ الی ۲۳

هزینه به ازای هر نفر: ۳۰هزار تومان

۳۵. باغ کتاب تهران

باغ کتاب یکی از زیباترین جاهای تفریحی تهران است که تم فرهنگی خاصی دارد. باغ کتاب یکم محیط فرهنگی بسیار عالی برای کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود. در صورتی که می‌خواهید فرزند شما هرچه بیشتر با فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی آشنا شود، بهتر است به باغ کتاب تهران بروید. این مجموعه در زمینی به مساحت ۶۵هزار مترمربع قرار دارد. سالیان سال طرح ساخت این پروژه به طول انجامید. نهایتاً یک پروژه فرهنگی بسیار عالی به جاهای تفریحی تهران اضافه شد. این مجموعه بخش‌های مختلفی دارد. هر بخش از آن به نوعی جذاب و زیباست. البته باید گفت که جذابیت آن بیشتر مخصوص کودکان و نوجوانان است و برای آن‌ها جنبه آموزشی بسیار عالی دارد.

آدرس: میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران

شماره تماس: ۹۶۰۴۵۵۰۰

ساعت بازدید: ۹ صبح الی ۲۱

هزینه بازدید: رایگان

سوالات پرتکرار

بهترین مکان های تفریحی تهران در شب کدامند؟
دریاچه چیتگر
بام تهران
پارک آب و آتش
پل طبیعت
جاهای تفریحی زیارتی تهران کدامند؟
امامزاده صالح
امامزاده داوود
امامزاده عینعلی و زینعلی
بهترین مکان های تفریحی تهران کدامند؟
پیست اسکی شمشک
مجموعه کارتینگ آزادی
رویا پارک
پارک جمشیدیه
پارک ژوراسیک


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های تهران کلیک کنید.