چند سال قبل، اوکراین در بین مسافرانِ جهان چندان شناخته شده نبود. اما از حدود ده پانزده سال پیش این کشور به منظور گسترش صنعت توریسم سرمایه گذاری‌های کلانی انجام داد. به ‌طوری‌ که طی سال‌های گذشته، بیش از یک و نیم میلیون توریست از سراسر جهان از اوکراین زیبا و تاریخی دیدن کردند. به همین دلیل، در سفرزون به فکر معرفی جاهای دیدنی اوکراین افتادیم. اگر به زودی مسافر این کشور زیبای اروپائی هستید یا در آینده‌ی نزدیک قصد سفر به این کشور بی‌نظیر را دارید، با ما همراه شوید.

saadatrent

لووف ، اروپائی‌ترین شهر در میان جاهای دیدنی اوکراین

لووف
لووف

لووف یکی از دیدنی‌تری جاهای اوکراین به حساب می‌آید، بالاخص برای کسانی که عاشق سر در آوردن از فرهنگ کشورهای مختلف هستند و کلی وقت و حوصله برای غرق شدن در معماری دارند. معماری شهر لووف  سبک و سیاقی کاملا غربی دارد و بیشتر از سایر شهرها در اکراین یک شهر کاملا اروپائی به حساب می‌آید. این شهر قدیمی در زمره‌ی میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

لووف
لووف

لووفِ امروز بازسازی شده‌ی همان شهر بسیار قدیمیِ پر از رمز و راز است. جا به جا در این شهر کلیساهای قدیمی، قلعه‌های اسرار آمیز و موزه‌های دیدنی خودنمای می‌کنند. همچنین، اوکراینی‌های بسیاری از سراسر کشور برای تعطیلات به این شهر می‌آیند تا یک آخر هفته‌‌ی رویایی را در رستوران‌ها، کافه‌ها و زندگی شبانه‌ی مشهور این شهر بگذارنند. حتی اگر مدت اقامت شما در اوکراین خیلی طولانی نیست، باز هم حتما یک روز کامل را به بازدید از جاهای دیدنی لووف اختصاص دهید.


در سفرزون بیشتر بخوانید: سفر به مسکو ، راهنمای سفر به پایتخت روسیه


چرنیوستی ، وین کوچک اوکراینی‌ها

چرنیوستی
چرنیوستی

معماری اتریشی-لهستانی این شهر زبانزد خاص و عام است، به طوری که این شهر به وین کوچک مشهور شده است. دانشگاه تاریخی چرنیوستی در قلب این شهر به عنوان یکی از میراث جهانی در سازمان یونسکو ثبت شده است و دور و اطراف آن را کافه‌هایی به سبک وینی پر کرده‌اند. مناطق سر سبز و پر دار و درخت اطراف این دانشگاه از محبوب‌ترین جاها برای قرارهای عاشقانه در اوکراین به حساب می‌آیند.

چرنیوستی
چرنیوستی

کسانی که عاشق معماری مدرن هستند هم با دیدن معماری داخلی بی‌نظیر موزه‌ی هنر این شهر به وجد خواهند آمد. در ضمن، مشهورترین نقاشی‌های دیواری را می‌توانید در این موزه تماشا کنید.

طی قرن‌ها، مردمان مختلفی با مذاهب و فرهنگ‌های مختلف در این شهر در کنار هم زندگی کرده‌اند. به همین سبب، این شهر محیط چند فرهنگی و پویایی دارد. به شما قول می‌دهیم حتما از بودن در آن کلی لذت خواهید برد و دوستان جذابی پیدا خواهید کرد.

پارک سوفی‌یِوسکی یک گشت و گذار عاشقانه

پارک سوفی‌یِوسکی
پارک سوفی‌یِوسکی | جای خوب عشاق

در اوایل قرن نوزدهم استانیسلاو پوتوکی این پارک را به عنوان هدیه تولد برای همسر زیبایش، سوفیا، ساخت. این پارک از دیدنی‌ترین جاهای اوکراین به حساب می‌آید و به هیچ عنوان نباید از دستش بدهید. طراحی فضای این پارک نمونه‌ی بسیار دلربا از طراحی‌های باغ‌های اروپائی در قرن نوزده به شمار می‌رود.

در این پارک وسیع، انواع آبشارها، دریاچه‌ها، مجسمه‌ها، تپه‌های گل‌کاری شده، غارهای خاص و متمایز، آب‌نماهای دلپذیر و مسیرهای سنگی را پیدا می‌کنید و می‌توانید از یکی از بهترین جاهای دیدنی اوکراین لذت ببرید.

پارک الکساندریا در شهر تسرکوا، نزدیک اوکرین، نمونه‌ی جذاب دیگری از منظره‌سازی قرن هجدهم به حساب می‌آید و سفرزون بازدید از آن را اکیدا توصیه می‌کند.

کیف شهر طلائی کلیساهای تاریخی

شهر کیف
شهر کیف

کیف پایتخت اوکراین است. جاذبه‌های توریستی این شهر به قدری زیاد است که اگر بخواهید کمتر از سه روز برای دید زدن گوشه و کنار این شهر وقت بگذارید، قطعا زمان کم خواهید آورد. این شهر در شرق اوکراین واقع شده است و پر از کلیساهای عظیم، معماری تحسین برانگیز، کافه‌ها و رستوران‌های هوس‌انگیز است. دو تا از میراث تاریخ جهانی یونسکو در این شهر قرار گرفته است: اولی دیر راهبان مشهوری که افسانه‌ها و داستان‌های بی‌شماری را در میان دیوارها و پشت درهای خود جای داده است، دومی هم کاسدرال سوفیا مقدس است، جائی که هر سال مومنان و توریست‌های بسیاری را مسحور خود می‌کند.

شهر کیف
شهر کیف

موزه‌ی معماری محلی و موزه‌ی مردم‌شناسی در جنوب کیف از بزرگترین موزه‌های فضای آزاد در کل اروپا به حساب می‌آیند و از بهترین جاهای دیدنی اوکراین و کیف به حساب می‌آید.

زندگی شبانه، خیابان‌های پرجنب و جوش، ساختمان‌های قدیمی و مسیرهای سنگ‌فرش از دیگر جاذبه‌های وقت‌گذرانی در کیف محسوب می‌شوند.

ادسا مهد تئاتر و اپرا

اودسا
اودسا

یکی از بزرگترین و پرترددترین بندرهای اوکراین شهر ادسا است و از زیباترین جاهای دیدنی اوکراین به حساب می‌آید. این شهر از قدیم یکی از مهم‌ترین مراکز داد و ستد کالاهای تجاری به شمار می‌رفت، به همین سبب مراکز فرهنگی و تاریخی غنی در این شهر ساخته شده‌اند و به دقت از آن‌ها مراقبت می‌شود.

اودسا
اودسا

مثلا، یکی از زیباترین و مشهورترین ساختمان‌های تئاتر و اپرا در اروپا در مرکز این شهر قرار گرفته است. این بنا در قرن نوزدهم و توسط مشهورترین معماران اتریشی ساخته شد. هر شب مشهورترین نمایش‌های تئاتر، اپرا و باله در این ساختمان بر روی صحنه می‌روند و علاقمندان به هنر را به خود جلب می‌کنند.

کسانی که عاشق شنا کردن و لم دادن در ساحل دریا هستند، ادسا شهر محبوب آن‌ها خواهد شد. ادسای زیبا کیلومترها در کناره‌های دریا سیاه کشیده شده است. در سواحل مشهور ادسا انواع تفریحات مشهور دریایی از صبح زود تا پاسی از شب به مسافران ارائه می‌شود. بازدید از این شهر را حتما در برنامه‌ی خود بگنجانید.

راستی شما کدام یک ار کشورهای شرق اروپا را دوست دارید؟