جاهای دیدنی برلین با تاریخچه‌ای کهن، جاذبه‌های فرهنگی و جلوه‌های طبیعی پذیرای گردشگران مشکل‌پسندی هستند که در سفر به برلین انتظار بهترین‌ها را دارند. برلین یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای مدرن اروپاست. این شهر به لحاظ تاریخی نیز ریشه‌ای کهن در تاریخ اروپا دارد. برلینی‌ها جنگ‌های بی‌شماری را شاهد بوده‌اند و هنرمندان و چهره‌‌های سرشناسی را به جهانیان معرفی کره‌اند. این شهر به اندازه‌ای تماشایی است که حتی قدم‌زدن معمولی در خیابان‌های آن به خاطره‌ای خوش در ذهن گردشگران تبدیل می‌شود. با این حال از آنجایی که رسم داریم همیشه بهترین‌ها را به همراهان خود معرفی کنیم، فهرستی از تماشایی‌ترین جاهای برلین آماده کرده‌ایم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، اطلاعات کاملی درباره جاهای دیدنی برلین بدست آورید. مطمئن باشید این اطلاعات سفر به برلین را به یکی از بهترین سفرهای خارجی شما تبدیل خواهد کرد.

saadatrent

باغ و موزه گیاه‌شناسی برلین – داهلم  Berlin-Dahlem Botanical) Garden and Botanical Museum)

جاهای دیدنی برلین را با باغی آغاز می‌‌کنیم که از دیرباز تاکنون جایگاه ویژه‌ای در این شهر داشته است. باغ و موزه گیاه‌شناسی برلین داهلم، در روزگارانی بسیار دور، باغی سلطنتی بود که در اختیار پادشاهان آلمان قدیم قرار داشت. باغی که از آن صحبت می‌کنیم در ۱۶۷۹ میلادی ساخته شده است. از قرار معلوم گِرَند اِلکتور (Grand Elector)، شخصیتی شناخته‌شده در برلین قدیم بود. وی علاقه زیادی به سبزیجات و گیاهان داشت. به همین منظور فرمانی برای ساخت باغی وسیع در برلین صادر می‌کند. این باغ ۱۰۴ هکتار مساحت دارد. باغ و موزه گیاه‌شناسی برلین، از آن زمان تاکنون یکی از وسیع‌ترین باغ‌های اروپا به حساب می‌آید. کشاورزان به فرمان پادشاه خوشمزه‌ترین سبزی‌ها را در این باغ به عمل می‌آوردند.

وجود سبزی‌ها و میوه‌های خوشمزه در این باغ بهانه‌ای شد تا آشپزخانه‌ شاهنشاهی به داخل باغ منتقل شود. برای تعریف از این باغ کافی است به این نکته اشاره کنیم که حدود ۲ میلیون گونه گیاهی در آن وجود دارد. قسمتی از باغ گیاه و موزه گیاه‌شناسی برلین به کتابخانه‌ای بزرگ اختصاص داده شده است. این باغ به اندازه‌ای تماشایی است که حتی اگر اهل گل‌و‌گیاه نباشید نیز عاشق آن خواهید شد.

آدرس: Königin-Luise-Straße 6-8, 14195 Berlin, Germany

شماره تماس: ۰۴۹۳۰۸۳۸۵۰۱۰

وب‌سایت رسمی: https://www.bgbm.org/en/home

ساعت کاری: ۸ صبح تا ۲۱:۰۰ شب

هزینه بازدید: ۶ یورو

محله نیکولای (The Nikolai Quarter)

جاهای دیدنی برلین زمانی برای گردشگران تماشایی‌تر می‌شود که با فرهنگ و سبک‌وسیاق زندگیِ مردمان این شهر آشناتر باشند. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم راه محله نیکولای برلین را در پیش بگیرید. این محله یکی از قدیمی‌ترین مناطق برلین است. برلین یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا به حساب می‌آید، با این حال ردپای روزگار خوش قدیم هنوز هم در محله نیکولای خودنمایی می‌کند. در این محله چندین بنای قدیمی وجود دارد که کلیسای سنت‌ نیکولاس گل سرسبد آن‌هاست. محله نیکولای پیاده‌روهای دلگشایی دارد که جان می‌دهد برای پیاده‌روی و تماشای زیبایی‌های شهر.

در گوشه‌و‌کنار این خیابان‌ها کافه‌های دنج و رستوران‌های اعیانی قرار دارند. محله نیکولاس بورس گالری‌های هنری است. اگر دستی در هنر دارید یا اینکه می‌خواهید با سبک‌و‌سیاق برلین قدیم آشنا شوید، محله نیکولاس انتخاب مناسبی برای شماست. از آنجایی که با محله‌ای قدیمی روبه‌رو هستیم، چندین موزه در محله نیکولای وجود دارد. این موزه جاذبه‌های گردشگری در این خیابان را دوچندان می‌کند.

آدرس: Nikolaikirchplatz, 10178 Berlin

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

باغ جانورشناسی برلین  (Zoologischer Garten Berlin)

آلمان از دیرباز تاکنون جانورشناسان ترازاولی داشته است. به همین دلیل باغ جانورشناسی به عنوان یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی برلین شناخته می‌شود. سالانه بیشتر از ۳ میلیون گردشگر از باغ جانورشناسی برلین بازدید می‌کنند. باغی که از آن صحبت می‌کنیم در ۱۸۴۴ افتتاح شد. از آن زمان تاکنون بخش‌های مختلفی به باغ جانورشناسی برلین اضافه شده است. به‌رغم گذشت چندین سال از ساخت باغ جانورشناسی برلین، امکانات داخلی این باغ به‌روز و پیشرفته هستند. حیوانات بی‌شماری از گوشه‌و‌کنار دنیا در باغ جانورشناسی برلین دور هم جمع شده‌اند.

قسمتی از این باغ نیز به آکواریوم‌های بزرگی اختصاص داده شده است. ماهی‌ها و گونه‌های جانوری دریایی مختلفی در این آکواریوم‌ها چشم‌انتظار گردشگران هستند. چیزی بیشتر از ۱۵ هزار حیوان در باغ جانورشناسی برلین نگهداری می‌شود. از آنجایی که کودکان علاقه خاصی به دنیای حیوانات دارند، گردشگری در باغ جانورشناسی برلین به مسافرینی که همراه خانواده و فرزندان خردسال راهی آلمان شده‌اند پیشنهاد می‌شود. ناگفته نماند با توجه به گونه‌های بی‌شمار حیوانی که در باغ جانورشناسی برلین زندگی می‌کنند،‌ این باغ در بازه‌های زمانی مختلف برای واکسینه حیوانات تعطیل می‌شود. در نتیجه قبل از اینکه راهی باغ جانورشناسی آلمان شوید، حتماً ساعت کاری باغ را بررسی کنید.

آدرس: Hardenbergplatz 8, 10787 Berlin

شماره تماس: ۰۴۹۴۹۳۰۲۵۴۰۱۰

وب‌سایت رسمی: https://www.zoo-berlin.de/de

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۱۶:۳۰ پس‌از‌ظهر

هزینه بازدید: گردشگری در باغ جانوران خشکی ۱۷.۵ یورو و گشت‌و‌گذار در باغ جانوران دریایی و خشکی ۲۳.۵۰ یورو.

کلیسای جامع فرانسوی (French Cathedral )

جاهای دیدنی برلین در کنار معرفی تمدن آلمان، فرهنگ دیگر کشورهای اروپایی را بازتاب می‌دهند. برای نمونه می‌توان به کلیسای جامع فرانسوی اشاره کرد. دیرینگی کلیسایی که از آن صحبت می‌کنیم به ۱۷۰۵ باز می‌گردد. در آن زمان فرانسوی‌های زیادی در آلمان فعلی زندگی می‌کردند. جایگاه دین مسیحیت در بین جامعه فرانسوی مقیم آلمان باعث ایجاد کلیسای جامع فرانسوی شد. این کلیسا به لحاظ بصری جاذبه‌های چشمگیری دارد. برج ۷۰متری کلیسای جامع فرانسوی یکی از جاذبه‌های اصلی آن به حساب می‌آید. شب‌ها نورپردازی زیبایی روی این برج انجام می‌شود.

در طول روز نیز درهای کلیسای جامع فرانسوی به روی گردشگران باز است. گشت‌و‌گذار در این کلیسا هزینه‌ای ندارد، در نتیجه اگر به دنبال جاهای دیدنی رایگان برلین می‌گردید و می‌خواهید با فرهنگ مردمان این دیار آشنا شوید، کلیسای جامع فرانسوی را به فهرست برلین‌گردی خود اضافه کنید. جالب است بدانید میدان گندرمن مارکت، یکی از مهم‌ترین میدان‌های برلین است. کلیسای جامع فرانسوی فقط ۱ دقیقه با پای پیاده با میدان گندرمن مارکت فاصله دارد.

آدرس: endarmenmarkt 7, 10117 Berlin, Germany

شماره تماس: ۰۴۹۳۰۵۲۶۸۰۲۱۰

وب‌سایت رسمی: https://franzoesischer-dom.berlin/de

ساعت کاری: ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۶:۴۰ پس‌ازظهر

هزینه بازدید: رایگان

کلیسای جامع برلین (Berlin Cathedral)

امکان ندارد جایی صحبت از جاهای دیدنی برلین به میان آید و نامی از کلیسای جامع برلین مطرح نشود. کلیسای جامع برلین، بزرگ‌ترین کلیسای این شهر است. کلیسایی که از‌ آن صحبت می‌کنیم فاصله بسیار کمی با میدان گندرمن مارکت دارد. ارتفاع گنبد اصلی کلیسای جامع برلین چیزی حدود ۷۵ متر است. ناقوس کلیسای جامع برلین، مهم‌ترین جاذبه این کلیسا به حساب می‌آید. دیرینگی این ناقوس به ۱۵۳۲ میلادی باز می‌گردد. تالار یادبود، غسل تعمید و ازدواج از دیگر قسمت‌های کلیسای جامع برلین است که گردشگران را به خود جلب می‌کند. در تمامی بخش‌های داخلی کلیسای جامع برلین دیوارنگاره‌های زیبا و تماشایی خودنمایی می‌کند. گردشگری در این کلیسا آینه‌‌ای تمام‌نما از آیین مسیحیت در آلمان پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

آدرس: Am Lustgarten, 10178 Berlin

شماره تماس: ۰۴۹۳۰۲۰۲۶۹۱۳۶

وب‌سایت رسمی: https://www.berlinerdom.de/en/

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱۷ پس‌از‌ظهر

هزینه بازدید: ۹ یورو

کلیسای یادبود قیصر ویلهلم (Kaiser Wilhelm Memorial Church)

قیصر ویلهلم، یکی از آخرین پادشاهان آلمان بود. وی خدمات زیادی برای این کشور انجام داد. با این حال بخت با قصیر ویلهلم یار نبود و این پادشاه در نهایت از سمت خود برکنار شد. از آن زمان سال‌ها گذشت تا اینکه آلمانی‌ها کلیسایی را برای یادبود قیصر ویلهلم در برلین بنا کنند. این کلیسا در گروه کلیساهای مدرن آلمان و جهان قرار دارد. به همین دلیل به جای معماری گوتیک و باستانی، کلیسای یادبود قیصر ویلهلم بنایی جدید و امروزی دارد. ساخت بنای جدید کلیسای یادبود قیصر ویلهلم به ۱۹۶۱ میلادی باز می‌گردد. قسمتی از این کلیسا به مکانی برای نگهداری اشیا قدیمی و عتیقه‌های ارزشمند اختصاص داده شده است. در نتیجه اگر می‌‌خواهید در کنار گردشگری در یکی از بهترین جاهای دیدنی برلین، با جلوه‌هایی از تاریخ اهالی برلین آشنا شوید، گشت‌و‌گذار در کلیسای یادبود قصیر ویلهلم را پیشنهاد می‌کنیم.

آدرس: Breitscheidplatz, 10789 Berlin

شماره تماس: ۰۴۹۳۰۲۱۸۵۰۲۳

وب‌سایت رسمی: https://gedaechtniskirche-berlin.de/page/1611/information-visitors-where-find-us

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱۸ پس‌از‌ظهر

هزینه بازدید: رایگان

ساختمان رایشتاگ (Reichstag)

Reichstag building with Bismarck monument, Berlin, c. 1900

جالب است بدانید برلین از ۱۸۷۱ تاکنون به‌عنوان پایتخت آلمان شناخته می‌شود. جالب‌تر اینکه در زمان مشخص‌شدن این شهر به‌عنوان پایتخت، ساختمان‌های بزرگی برای کارهای دولتی در برلین وجود نداشت. به همین دلیل پادشاهِ وقت، پس از انتخاب برلین به‌ عنوان پایتخت، فرمان ساخت عمارت‌های بزرگی را در برلین صادر کرد. یکی از این ساختمان‌ها، رایشتاگ است. سنگ بنای ساختمان رایشتاگ در ۱۸۸۴ گذاشته شد. ساخت این ساختمان چیزی حدود ۱۰ سال به طول انجامید. ساختمان رایشتاگ سال‌های سال به عنوان یکی از مهم‌ترین عمارت‌های برلین شناخته می‌شد. با این حال روزگار در ۱۹۳۳ با این ساختمان از در ناسازگاری وارد شد و رایشتاگ در آتش سوخت. به دنبال این اتفاق، رایشتاگ سال‌های سال مخروبه باقی ماند. در نهایت در ۱۹۷۰ سایه همای سعادت روی سر این عمارت افتاد و کاملاً‌ بازسازی شد. رایشتاگ جلوه‌ای متفاوت از فرهنگ و تمدن آلمانی‌ها را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

آدرس: Platz der Republik 1, 11011 Berlin, Germany

شماره تماس: ۰۴۹۳۰۲۲۷۳۲۱۵۲

وب‌سایت رسمی: https://www.bundestag.de/besuche/architektur/reichstag/

ساعت کاری: ۸ صبح تا ۱۲ ظهر

هزینه بازدید: رایگان (فقط برای بازدید از گنبد اصلی)

میدان گندرمن مارکت (Gendarmenmarkt)

در این قسمت از معرفی جاهای دیدنی برلین، به مکانی رسیدیم که به احتمال زیاد گذارتان در برلین به آن میفتد. میدانی که از آن صحبت می‌کنیم میدان گندرمن مارکت نام دارد. در اطراف این میدان کلیسای جامع برلین و کلیسای جامع فرانسوی خودنمایی می‌کند. میدان گندرمن مارکت، یکی از معروف‌ترین میدان‌های تاریخی برلین به حساب می‌آید. بنای شیلِر، یکی دیگر از سازه‌های باشکوهی است که در اطراف میدان گندرمن مارکت وجود دارد. دیرینگی این میدان به سده ۱۷ میلادی باز می‌گردد. محبوبیت این میدان در بین گردشگران باعث شده تا گاه‌و‌بیگاه مراسم و فستیوال‌های باشکوهی در آن برگزار شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر زمستان راهی برلین شدید، حتماً سری به میدان گندرمن مارکت بزنید و از بازارچه کریسمس این میدان بازدید کنید.

آدرس: Gendarmenmarkt, 10117 Berlin, Germany

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

خیابان اونتر دن لیندن (Unter den Linden)

آلمان، سرزمین شعر و فلسفه است. این دیار اهالی شاعرپیشه‌ای دارد که برای نام‌گذاری خیابان‌های برلین سنگ‌تمام گذاشته‌اند. برای نمونه می‌توان به خیابان اونتر دن لیندن اشاره کرد. نام این خیابان در آلمانی معنای زیر درختان لیمو می‌دهد. خیابان اونتر دن لیندن، اکنون به‌عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی برلین شناخته می‌شود. با این حال این خیابان در روزگارانی بسیار دور، فقط مکانی برای عبور پادشاهان و اشراف آلمانی به حساب می‌آمد. دیرینگی خیابان اونتر دن لیندن به ۱۵۷۳ میلادی باز می‌گردد. در آن زمان پادشاهان برای رسیدن به شکارگاه شاهانه از مسیری خوش‌منظره می‌گذشتند. سرتاسر این مسیر را درخت‌های لیمو پوشانده بود. پس از مدتی مسیر خاکی که شاهان از آن عبور می‌کردند به گذرگاهی برای عبور مردم عادی تبدیل شد. در گوشه‌و‌کنار این خیابان کافه‌های شیک و رستوران‌های اعیانی خودنمایی می‌کند. گشت‌و‌گذار در خیابان اونتر دن لیندن، فرصتی است که گردشگران خوش‌سلیقه آن را مغتنم می‌دانند.

آدرس: Unter den Linden 10117 Berlin

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

کاخ و پارک شارلوتنبورگ (Charlottenburg Palace)

آلمانی‌ها در سده ۱۷ میلادی کاخ باشکوهی برای سلاطین این سرزمین ساختند. این کاخ در آن زمان یکی از اشرافی‌ترین کاخ‌های سلطنتی در تمامی اروپا به حساب می‌آمد. کاخی که از آن صحبت می‌کنیم شارلوتنبورگ نام گرفت. کاخ شارلوتنبورنگ جاذبه‌های بی‌شماری دارد که گنبدی ۵۰متری به‌عنوان اصلی‌ترین جذابیت این کاخ شناخته می‌شود. در این کاخ باغ وسعی خودنمایی می‌کند. سرتاسر این باغ را درخت‌های پرتقال پوشانده است. در اطراف کاخ شارلوتنبورگ چندین عمارت دیگر نیز وجود دارد. این ساختمان‌ها برای کارهای اداری استفاده می‌شد. کاخ شارلوتنبورگ از دسته جاهای دیدنی برلین است که جلوه‌ای از تاریخ و فرهنگ اهالی این سرزمین پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

آدرس: Spandauer Damm 10. 14059 Berlin

شماره تماس: ۰۴۹۳۳۱۹۶۹۴۲۰۰

وب‌سایت رسمی: ttps://www.spsg.de/schloesser-gaerten/objekt/schlossgarten-charlottenburg/

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱۶:۳۰ پس‌ازظهر

هزینه بازدید: ۱۲ یورو

موزه جزیره (Museum Island)

در منطقه‌ای بین رودخانه اِسپری و کوپفرگرابن (Kupfergraben)، کانالی به طول ۴۰۰ متر خودنمایی می‌کند. اطراف این کانال را منطقه‌ای با نام موزه جزیره تشکیل می‌دهد. این منطقه یکی از مهم‌ترین مکان‌‌های باستانی جهانی در فهرست یونسکو است. موزه‌های بسیار قدیمی در این ناحیه وجود دارد. برای نمونه می‌توان به موزه اطلس اشاره کرد. این موزه در ۱۸۳۰ میلادی ساخته شده و جواهرآلات شاهانه و تاج پادشاهی در آن نگهداری می‌شود. گالری ملی باستانی آلمان یکی دیگر از موزه‌های معروف در این ناحیه است. در این موزه نقاشی‌ها و تندیس‌های هنرمندان آلمانی در بازه زمانی ۱۸۱۵ تا ۱۸۴۸ خودنمایی می‌کند.

آدرس: Bodestraße 1-3, 10178 Berlin

شماره تماس: ۰۴۹۳۰۲۶۶۴۲۴۲۲۴۲

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۶ پس‌ازظهر

هزینه بازدید: ۹ یورو

جنگل گرون والد (Grunewald Forest)

اگر در بین جاهای دیدنی برلین دنبال منطقه‌ای سرسبز می‌گردید تا غرق در زیبایی‌های طبیعت شوید، در انتخاب جنگل گرون والد شک نکنید. این جنگل فاصله‌ زیادی از مرکز شهر برلین ندارد. به لحاظ زیبایی نیز از طبیعت جنگل گرون والد هر چقدر بگوییم، کم گفته‌ایم. در این جنگل تا چشم کار می‌کند درخت‌های صنوبر، اقاقیا،‌ کاج، راش و بلوط مشاهده می‌شود. این درخت‌ها سرپناهی برای حیوانات جنگلی فراهم کرده‌اند. امکان ندارد در جنگل گرون والد مشغول گشت‌و‌گذار باشید و چشمتان به گوزن‌‌‌ها باوقار روشن‌ نشود. دریاچه‌‌هایی با آبی زلال در جنگل گرون والد وجود دارد. این دریاچه‌ها گردشگری در جنگل را به تفریحی تبدیل می‌کند که هم فال است و هم تماشا.

آدرس: Havelchaussee, Kronprinzessinnenweg, Koenigsallee; Wilmersdorf /Zehlendorf; Berlin, 14193, Germany

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

گروسر تیر گارتن و ستون پیروزی (Grosser Tiergarten and the Victory Column)

پادشاهان آلمان علاقه ویژه‌ای به شکار داشتند. به همین منظور منطقه‌ای سرسبز در اطراف برلین برای شکار شاهانه قُرق می‌شد. آلمانی‌ها این منطقه را گروسر تیر گارتن نامگذاری کرده‌اند که معنی آن باغ حیوانات است. گروسر تیر گارتن از سده ۱۷ به بعد سلانه‌سلانه به منطقه‌ای برای گردشگری برلینی‌ها تبدیل شد. جلوه‌‌های طبیعی این منطقه کار را به جایی رساند که باغ بزرگی برای حیوانات در آن ساخته شد. در کنار این باغ، بناهای ارزشمند دیگری نیز خودنمایی می‌کند‌ که مهم‌ترین آن‌ها ستون پیروزی است. ستون پیروزی برلین، بنای یادبودی است که تاریخ ساخت آن به ۱۸۷۳ میلادی باز می‌گردد.

آدرس: Großer Stern, 10557 Berlin, Germany

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان (بازدید از ستون پیروزی رایگان و گردشگری در باغ حیوانات نیازمند تهیه بلیط است).

یادبود دیوار برلین و ایستگاه چارلی (Checkpoint Charlie Museum)

دیوار برلین از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۸۹ برای مدت چیزی حدود ۲۸ سال شهر برلین را به ۲ ناحیه شرقی و غربی تقسیم کرد. این دیوار، مهم‌ترین نماد جنگ سرد به حساب می‌آمد. دیوار برلین که نمادی از کمونیسم بود نهایتاً در ۱۹۸۹ فرو ریخت. از آن زمان مدت‌های زیادی گذشته و بقایای این دیوار و ایستگاه چارلی به یکی از جاهای دیدنی برلین تبدیل شده است. ایستگاه چارلی، به عنوان یکی از معروف‌ترین ایستگاه‌های گشت‌و‌بازرسی در دوران برپایی دیوار برلین شناخته می‌شد. گشت‌و‌گذار در این ایستگاه و بازدید از دیوار برلین، اطلاعات جالبی درباره دوران جنگ سرد و کمونیسم در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

آدرس: Friedrichstraße 43-45, 10969 Berlin

شماره تماس: ۰۴۹۳۰۲۵۳۷۲۵۰

وب‌سایت رسمی: http://www.mauermuseum.de/en/start/

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۲۰:۰۰ شب

هزینه بازدید: ۶.۵۰ یورو

دروازه براندنبورگ (Brandenburg Gate)

براندنبورگ، جایگاه‌ ویژه‌ای در بین تمامی جاهای دیدنی برلین دارد. این دروازه به عنوان نمادی از وحدت و صلح در آلمان شناخته می‌شود. پادشاه ویلهلم دوم در ۱۷۸۸ فرمان ساخت دروازه براندبورگ را صادر کرد. جالب است بدانید معماری دروازه براندنبورگ از بنای معروف پروپیلیا (Propylaea) در یونان باستان الهام گرفته شده است. دروازه براندنبورگ، ستون‌هایی به ارتفاع ۱۶ متر دارد و به ساختمان رایشتگاه نزدیک است.

آدرس: Pariser Platz, 10117, Berlin

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

برج تلویزیون برلین (Berlin’s Television Tower)

برج بلندی در برلین با ارتفاع ۳۶۸ متر خودنمایی می‌کند. این برج با هدف ارسال سیگنال‌های تلویزیون ساخته شد. به همین دلیل به آن برج تلویزیون می‌‌‌گویند. برج تلویزیون در ۱۹۷۰ بنا شد. برج تلویزیون برلین به عنوان سومین سازه ایستا در اروپا شناخته می‌شود. از آنجایی که با برجی مرتفع روبه‌رو هستیم، طبقه‌های بالای برج منظره‌‌ا‌ی تماشایی از برلین پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. به همین دلیل سالانه چیزی حدود ۶۰ میلیون گردشگر از برج تلویزیون برلین بازدید می‌کنند.

آدرس: Panoramastraße 1 A, 10178 Berlin

شماره تماس: ۴۹۳۰۲۴۷۵۷۵۸۵

وب‌سایت رسمی: https://tv-turm.de/en/

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۴ پس‌ازظهر

هزینه بازدید: از حدود ۸.۵ تا ۲۸.۵ یورو

موزه فناوری آلمان (The German Museum of Technology)

آلمان،‌ مهد فناوری است و در چندین دهه گذشته به دستاوردهای چشمگیری رسیده. به همین منظور برای به‌ رخ کشیدن این دستاورها موزه‌ فناوری آلمان در ۱۹۸۳ افتتاح شد. در این موزه در جنبه‌های مختلفی از فناوری‌هایی که آلمانی‌ها به آن دست پیدا کرده‌‌اند به نمایش گذاشته شده است. همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید، آلمان یکی از پرچمداران صنعت خودروسازی است. در نتیجه قسمتی از این موزه به صنعت خودرو اختصاص دارد. اگر عشق ماشین هستید و از فناوری‌های جدید لذت می‌برید، در انتخاب موزه فناوری آلمان شک نکنید.

آدرس: Trebbiner Straße 9, D-10963 Berlin-Kreuzberg

شماره تماس: ۴۹۳۰۹۰۲۵۴۰

وب‌سایت رسمی: https://technikmuseum.berlin/en/

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۵:۳۰ پس‌ازظهر

هزینه بازدید: ۸ یورو

موزه گشتاپو (The Topography of Terror)

پلیس مخفی آلمان نازی با نام گشتاپو شناخته می‌شد. آلدولف هیتلر در ۱۹۳۳ فرمان تشکیل گشتاپو را صادر کرد. رفتار گشتاپو به اندازه‌ای خشونت‌آمیز بود که حتی نام این سازمان مخوف لرزه بر اندام مخالفین مینداخت. از آنجایی که ظلم هرگز باقی نمی‌ماند، گشتاپو نیز با تمامی وحشتی که در دل‌ها انداخته بود نهایتاً پس از شکست نازی‌ها از بین رفت. مقر اصلی گشتاپو در برلین اکنون به موزه تبدیل شده است. گشت‌و‌گذار در موزه گشتاپو فرصتی برای گردشگران فراهم می‌کند تا با جنبه‌های مختلف حکومت نازی‌ها آشنا شوند.

آدرس: Niederkirchnerstraße 8, 10963 Berlin

شماره تماس: ۰۴۹۳۰۲۵۴۵۰۹۵۰

وب‌سایت رسمی: https://www.topographie.de/en/topography-of-terror/

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۸ شب

هزینه بازدید: رایگان

یادبود یهودیان کشته‌شده اروپایی (Memorial to the Murdered Jews of Europe)

یهودیان بی‌شماری در زمان حکومت نازی‌ها به خاک و خون کشیده شدند. آلمانی‌ها پس از پایان جنگ جهانی نمادی برای یادبود یهودیانی کشته‌شده در اروپا بنا کردند. این بنای یادبود اکنون به یکی از جاهای دیدنی برلین تبدیل شده است. نامه‌ها، خاطرات و عکس‌های قربانیان در گوشه‌و‌کنار این بنای یادبود خودنمایی می‌کند. بنای یادبود یهودیان، طراحی مفهومی دارد و مساحتی حدود ۱۹ هزار متر را پوشش داده است. در این مساحت ۲۷۱۱ سنگ بتونی برای ادای احترام به کشته‌شده‌های اروپایی قرار گرفته است.

آدرس: Cora-Berliner-Straße 1, 10117 Berlin, Germany

شماره تماس: ۴۹۳۰۲۶۳۹۴۳۰

وب‌سایت رسمی: https://www.stiftung-denkmal.de/en/

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

آکادمی هنرهای برلین (Academy Of Arts)

آلمانی‌ها از دیرباز تاکنون مردمانی هنردوست و اهل فرهنگ بوده‌اند. برای اثبات این ادعا می‌توان به آکادمی هنرهای برلین اشاره کرد. سنگ‌ بنای این آکادمی در ۱۶۹۶ میلادی گذاشته شد. محبوبیت آکادمی هنرهای برلین در بین گردشگران و اهالی فرهنگ دوست باعث شده تا روزبه‌روز جایگاه مهم‌تری در بین جاهای دیدنی برلین پیدا کند. اگر به فرهنگ آلمان علاقه دارید و از تماشای ساختمانی کهن با آثار هنری قدیمی لذت می‌برید، آکادمی هنرهای برلین انتخاب مناسبی برای شما به حساب می‌آید.

آدرس: Pariser Platz 4, 10117 Berlin, Germany

شماره تماس: ۴۹۳۰۲۰۰۵۷۱۰۰۰

وب‌سایت رسمی: https://www.adk.de/en/academy/index.htm

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۲۰:۰۰ شب

هزینه بازدید: رایگان

جاهای دیدنی برلین گردشگری در یکی از زیباترین شهرهای اروپا را به خاطره‌ا‌ی ماندگار تبدیل می‌کند. امیدواریم به لطف اطلاعاتی که از مکان های دیدنی برلین در اختیار شما قرار دادیم، گشت‌و‌گذاری جانانه در برلین داشته باشید و با کوله‌باری پر از خاطره‌های خوش به دیار خود باز گردید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم خاطره‌های خوش و تجربه‌های مفیدی از سفرهای خارجی دارید، خواهشمندیم این خاطره‌های شیرین و تجربه‌های سودمند را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • معروف‌ترین خیابان برلین کدام است؟

خیابان اونتر دن لیندن به عنوان معروف‌ترین خیابان برلین شناخته می‌شود.

  • کدام کلیساها در گروه جاهای دیدنی برلین قرار دارند؟

کلیسای جامع فرانسوی، کلیسای یادبود قیصر ویلهلم و کلیسای جامع برلین از کلیساهای دیدنی برلین هستند.

  • کدام مکان برای طبیعت‌گردی در اطراف برلین پیشنهاد می‌شود؟

جنگل گرون والد مکان مناسبی برای گشت‌و‌گذار در طبیعت زیبای اطراف برلین است.

  • کدام موزه های برلین جذابیت بیشتری برای گشت‌و‌گذار دارد؟

جزیره موزه، یکی از پرگردشگرترین جاهای برلین است که چندین موزه تاریخی و زیبا در آن قرار دارد.

  • کدام مکان برای علاقه‌مندان خودروهای آلمانی در برلین پیشنهاد می‌شود؟

موزه فناوری برلین قسمت خاصی برای دستاوردهای خودروسازی این سرزمین دارد.