تالش بهشت رویایی کسانی است که دوست دارند یک جهان سرسبز خاص را در زندگی خود تجربه کنند. طبیعت تالش بکر و زیباست و امروزه در میان گردشگران بسیار معروف است. این منطقه سرسبز از غرب به استان اردبیل، از شمال به آستارا و از جنوب به رودبار و از شرق به دریای خزر و انزلی محدود می‌شود و به دلیل زیبای منحصر به فرد خود تبدیل به منطقه‌ای فوق‌العاده درجه یک برای گردشگران شده است. با سفرزون در این مطلب همراه شوید تا به برگزیده جاهای دیدنی تالش سفری داشته باشید.

saadatrent

پارک جنگلی سیاه داران ، از بهترین جاهای دیدنی تالش

پارک جنگلی سیاه داران

سیاه‌داران یک جای خاص و و دیدنی است و در میان جاهای دیدنی تالش به خاطر دختان بلوطش معروف است. شهرداری تالش با احداث پل در دامنه‌ی این تپه و برپایی امکاناتی همچون رستوران، آلاچیق، سرویس بهداشتی و .. منطقه تفریحی خوبی برای گردشگران برپا کرده است. سورتمه جنگلی ریلی این روستا لذت گشت‌وگذار در آن را دو چندان کرده است و هیجان تفریح در سیاه‌داران را بسیار زیاد کرده است.

آدرس پارک جنگلی سیاه داران روی نقشه گوگل

پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم

برای حضور در یکی دیگر از جاهای دیدنی تالش وارد جاده‌ای زیبا و تونل مانند می‌شوید که درختان سر به فلک کشیده این جاده را در برگرفته و آب و هوای خنک و دلچسب این ناحیه را به یکی از دل انگیزترین مکان‌های ایران تبدیل کرده است؛ اسم این منطقه سرسبز پارک جنگلی گیسوم است.

این ناحیه جنگلی از آنجایی که منطقه گردشگری محسوب می‌شود امکانات رفاهی برای گردشگران در آن فراهم شده است. از آلاچیق تا مکان‌های مناسب کمپ تا رستوران و فروشگاه‌های صنایع دستی، تفریحات دریایی مثل جت اسکی و ویلاهای ساحلی.

نمای ۳۶۰ درجه پارک جنگلی گیسوم روی نقشه گوگل

مسیر دسترسی : گیسوم در ۱۷ کیلومتری تالش قرار گرفته. از رشت به سمت آستارا بروید. بعد از رسیدن به پره سر، ۵کیلومتر دیگر بروید. ورودی جنگل در سمت راست جاده است.

آدرس پارک جنگلی گیسوم روی نقشه گوگل

 یکی از مناطق بی‌نظیر که در سفر به پاک جنگلی گیسوم نباید دیدن آن را از دست داد آبشار ویسادار است. اگر وسیله شخصی دارید فاصله قلعه رودخان و اسالم تا این منطقه ۱۰ کیلومتر است؛ به این آبشار هم سری بزنید.

منطقه ییلاقی سوباتان تالش

منطقه ییلاقی سوباتان تالش

این منطقه ییلاقی معروف که در ۲۲ کیلومتری شهر لیسار از توابع تالش قرار دارد یکی از زیباترین جاهای دیدنی تالش است و اگر در این منطقه حضور پیدا کنید تا چشم کار می‌کند دشت‌های وسیع سرسبز و دره‎های زیبا و بی انتها را در مقابل چشمانتان خواهد بود.منطقه ییلاقی سوباتان تالش

این منطقه ییلاقی در اتفاعات ۱۹۰۰ تا ۲۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و با ورزش باد از سمت شمال در تابستان به دمایی بسیار خنک تا نزدیکی صفر درجه می‌رسد.

آدرس سوباتان تالش روی نقشه گوگل


در سفرزون بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی گیلان ، سرزمین سبز درختان مقدس و ابرهای زمینی


آبشار ورزان تالش

آبشار ورزان تالش
آبشار ورزان تالش

یکی دیگر از جاهای دیدنی تالش که در نزدیکی منطقه ییلاقی سوباتان قرار دارد آبشار ورزان است. این آبشار زیبا با دشت‌ها و صخره‌های عظیم اطراف خود مناظر بسیار چشم‌گیری را به این منطقه افزوده و باعث این شده که گردشگران بسیاری به این مناطق جذب شوند. ارتفاع این آبشار چیزی در حدود ۳۰ الی ۱۰۰ متر تخمین زده شده است. بهترین زمان بازدید از این آبشار فصل بهار و نیمه‌های پاییز است؛ زمانی که به دلیل بارش موسمی و آب‌شدن برف‌ها این آبشار به پرآب‌ترین حد خود به نسبت تابستان رسیده و در نهایت به رودخانه سوباتان منتهی می‌شود.

این آبشار در روستای ورزان، ضلع شمال غربی سوئه‌تون واقع شده و فاصله آن با سوئه‌تون حدود ۴ کیلومتر است. آبشار ورزان در مسیر نئور تا سوباتان با فاصله ۳۶ کیلومتری شمال غرب شهر تالش و ۲۲ کیلومتری جنوب دریاچه نئور اردبیل قرار گرفته است.

روستای سراگاه تالش

روستای سراگاه تالش

از دیگر جاهای دیدنی تالش دریاچه سراگاه است. آب این دریاچه از چشمه‌های آب زیرزمینی تامین می‌شود و اطراف آن را کوه‌هایی دربرگرفته که پوشیده از جنگل است. جنگل‌هایی که انعکاس زیبایی در آب هم دارند. مناظر اطراف این دریاچه مناظر بسیار زیبایی است.

آدرس روستای سراگاه تالش روی نقشه گوگل

از شالیزارهای برنج گرفته تا درختان کیوی و پرواز مرغان دریایی بر فراز آن. از نکات جالب توجه این است که این روزها در این دریاچه پرورش ماهی هم انجام می‌گیرد و می‌توان در کنار آن ماهیگیری کرد و لذت برد.

غار سوباتان تالش

غار سوباتان تالش
غار سوباتان تالش

در ضلع شمال شرقی منطقه بکر سوباتان غاری قرار دارد به اسم سوباتان که برای بازدید از این غار باید به همراه یک راهنما به آنجا بروید. برای رسیدن به این غار بعد از یک پیاده‌روی سبک ۱۵ دقیقه‌ای از روستای سوباتان در مسیر سرسبز سرشار از شقایق‌ با هوایی بی نظیر به این غار می‌رسید که در بین‌ صخره‌هایی به ارتفاع ۵ تا ۱۵ متر با عرض بیش از ۲۰۰ متر پنهان شده است.

از آنجایی که دهانه این غار بسیار باریک است تنها مکان بسیار مناسبی برای غارنوردان است و بدلیل آنکه دهانه این غار بطور کامل باز نشده محل مناسبی برای طبیعت‌گردی نیست.

اهالی روستای سوباتان این غار را به عنوان یکی از جاهای دیدنی تالش معرفی می‌کنند؛ البته به همراه یک داستان افسانه‌ای قدیمی که هرکس وارد این غار شود آسیب می‌بیند و همین امر موجب شده که کمتر کسی جرات کند به داخل این غار برود ؛ چون تا بحال یک گروه حرفه‌ای غارنورد و یا غارشناس کاوشی در این محل در رد این افسانه نداشته است.