شاید در ظاهر تهران شهری بسیار شلوغ و آلوده باشد؛ اما وقتی که به بطن این شهر وارد می‌شوید، لطافت واقعی آن را درک خواهید کرد. در بهار این لطافت و زیبایی دوچندان می‌شود. وقتی که سری به تهران در بهار بزنید، هوای آن بسیار بکر و عالی خواهد بود. مخصوصاً در ایام تعطیلات نوروز، اکثر جمعیت پایتخت به سفر می‌روند. به همین خاطر فضای تهران آرام خواهد بود و می‌توانید به دور از ترافیک، سری به جاهای دیدنی تهران در بهار بزنید. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که در بهار از کدام دیدنی‌های تهران بازدید کنید. پس با ما همراه باشید تا جاهای دیدنی تهران در بهار را به‌خوبی بشناسید و از تماشای آن نهایت لذت را ببرید.

saadatrent

طبیعت‌گردی در تهران

طبیعت‌گردی در تهران جزو زیباترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در بهار داشته باشید. در تهران پارک‌ها و پارک‌های جنگلی بسیاری وجود دارند. در بهار می‌توانید سری به این پارک‌ها بزنید و از تماشای شکوفه‌های درختان نهایت لذت را ببرید.

  • پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان از جمله بهترین پارک‌های جنگلی در شمال‌شرق تهران به حساب می‌آید. این پارک جنگلی دارای بافت کوهستانی است. بلوار هنگام از میان این پارک جنگلی عبور می‌کند. به همین خاطر پارک دارای دو بخش شرقی و غربی است. مسیر دسترسی به این پارک شیب طولانی دارد و برای پیاده‌روی طولانی و سخت جان می‌دهد. وقتی که بالای پارک برسید، می‌توانید شاهد منظره‌ای خیره‌کننده از پایتخت باشید. همچنین در طول مسیر می‌توانید از جاده کوهستانی و زیبای لویزان لذت ببرید.

آدرس: تهران، بزرگراه زین‌الدین شرق، بعد از امام علی، خروجی هنگام جنوب

ساعت بازدید: از ۷ صبح الی ۲۲ شب

هزینه بازدید: رایگان

  • پارک جنگلی سرخه حصار

پارک جنگلی سرخه حصار را می‌توان از جمله قدیمی‌ترین مناطق طبیعی تهران دانست. جالب است بدانید که در دوران قاجار، از این منطقه به‌عنوان شکارگاه سلطنتی استفاده می‌کردند. در بخش‌هایی از این پارک هنوز هم می‌توانیم شاهد عمارت‌های قدیمی متعلق به آن دوران باشیم. این پارک نیز بافتی تقریباً کوهستانی دارد؛ اما به‌مراتب از پارک جنگلی لویزان بزرگ‌تر است. در این پارک می‌توانید از امکانات مختلف همانند سرویس بهداشتی، نمازخانه، پیست دوچرخه، مسیر دوچرخه و … بهره‌مند شوید. این پارک دارای خیابانی با نام خیابان ارغوان است. این خیابان در فصل بهار بسیار زیبا خواهد بود و به یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران در بهار تبدیل می‌شود.

آدرس: تهران، بزرگراه یاسینی، پارک سرخه حصار

ساعت بازدید: از ۷ صبح الی ۲۲ شب

هزینه بازدید: رایگان

  • پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی چیتگر از جمله معروف‌ترین پارک‌های جنگلی تهران به حساب می‌آید. این پارک در غربی‌ترین نقطه تهران قرار دارد. در این پارک می‌توانید از امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری استفاده کنید. پیست دوچرخه‌سواری چیتگر از جمله معروف‌ترین پیست‌های دوچرخه‌سواری تهران به حساب می‌آید. در ایام بهار، هوای این پارک بسیار دلپذیر است و می‌توانید از دوچرخه سواری یا پیک‌نیک در این پارک جنگلی زیبا نهایت لذت را ببرید. اگر هم دوچرخه ندارید، نگران نباشید، می‌توانید از ایستگاه‌های مختلف دوچرخه کرایه کنید. دسترسی به این پارک هم بسیار ساده از طریق ایستگاه مترو امکان‌پذیر است.

آدرس: تهران، آزادراه تهران – کرج، چیتگر

ساعت بازدید: از ۷ صبح الی ۲۲ شب

هزینه بازدید: رایگان

  • پارک جنگلی سوهانک

پارک جنگلی سوهانک نیز از جمله پارک‌های جنگلی خاص در تهران به حساب می‌آید. این پارک در منطقه سوهانک و شمال تهران قرار دارد. در این پارک جنگلی می‌توانید شاهد گونه‌های خاص گیاهی باشید که در سایر پارک‌های جنگلی تهران به ندرت دیده می‌شوند. این پارک را می‌توان بزرگترین پارک جنگلی نزدیک به مرکز پایتخ دانست. پارک جنگلی سوهانک حدود ۵۰۰هکتار وسعت دارد. در این پارک می‌توانید از درختانی همانند اقاثیا، سرو نقره‌ای، کاج، سنجد، کاج سیاه، عرعر، بادام وحشی و درخت سرو خمره‌ای دیدن کنید که هر کدام از آن‌ها زیبایی مخصوص به خود را دارند. در فصل بهار این پارک جنگلی بسیار زیبا و سرسبز می‌شود و می‌توان آن را از جمله زیباترین جاهای دیدنی تهران در بهار دانست.

آدرس: تهران، بزرگراه ارتش، امتداد جاده لشگرک، ضلع شمالی جاده، سوهانک

ساعت بازدید: از ۷ صبح الی ۲۲ شب

هزینه بازدید: رایگان

بهترین پارک‌های تهران در بهار

در فصل بهار بازدید از پارک‌های تهران نیز می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. اگر حوصله دسترسی به پارک‌های جنگلی را ندارید، می‌توانید سری به پارک‌های تهران بزنید. پارک‌های مختلفی در هر گوشه از پایتخت وجود دارند که برای پیک‌نیک، ورزش صبحگاهی یا دوچرخه‌سواری جان می‌دهند. این پارک‌ها نیز جزو بهترین جاهای دیدنی تهران در بهار به حساب می‌آیند.

  • پارک ملت

پارک ملت از جمله مهم‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های تهران است. این پارک ۳۴هکتار وسعت دارد و با این حساب، در لیست بزرگترین پارک‌های تهران نیز محسوب می‌شود. این پارک دارای باغ وحشی کوچک، درختانی کهنسال، آبنمایی زیبا، بخش‌های تفریحی و ورزشی متعدد، بوفه، رستوران و هر آنچه برای تفریح و سرگرمی نیاز می‌شود است. پارک ملت در تمامی فصول سال به شکلی خاص زیباست؛ اما واقعاً در بهار هوای آن بسیار دلپذیر می‌شود. مخصوصاً در ایام عید نوروز می‌توانید شاهد اوج زیبایی این پارک باشید. بهتر است حتماً در بهار سری به پارک ملت تهران بزنید.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر شمال، نرسیده به چهارراه پارک‌وی

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

  • پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه را باید عاشقانه‌ترین پارک تهران دانست. این پارک در انتهای خیابان شهید باهنر یا همان نیاوران قرار دارد. پارک جمشیدیه از جمله زیباترین جاهای دیدنی تهران در بهار و البته پاییز به حساب می‌آید. این پارک در مناطق کوهستانی قرار دارد. جالب است بدانید که ابتدای پارک جمشیدیه، بخشی از مسیر صعود به توچال نیز محسوب می‌شود. این پارک بافت کوهستانی و البته بسیار سرسبز و زیبا دارد. در فصل بهار اگر خوش‌شانس باشید، مه غلیظی پایین می‌آید و پارک را فرا می‌گیرد. عطر خوشی در فصل بهار تمام پارک را فرا می‌گیرد و عاشق هوای آن می‌شوید. اگر نم باران بزند، مست بوی عطر درختان در این پارک می‌شوید. همچنین شهرداری تهران در فصل بهار گل‌های بسیار زیبای بهاری را داخل پارک می‌کارد که قطعاً عاشق رنگ آن‌ها می‌شوید. در فصل بهار حتماً سری به پارک زیبای جمشیدیه بزنید.

آدرس: تهران، انتهای خیابان نیاوران، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

  • پارک ساعی

پارک ساعی برای بسیاری از ساکنین پایتخت نوستالژی دارد .این پارک یکی از پارک‌های قدیمی پایتخت است. این پارک در خیابان ولیعصر یا همان پهلوی سابق قرار دارد. برای دسترسی به این پارک، باید چندین پله را به‌سمت پایین بروید. به همین خاطر ورود به این پارک برای افراد مسن و کهنسال سخت است. پس می‌توان آن را یکی از پارک‌های جوانپسند دانست! در این پارک امکانات بسیاری از جمله باغ وحشی کوچک، برکه مصنوعی، زمین اسکیت، فرهنگسرا، زمین بازی کودکان و … تعبیه شده است. این پارک در فصل بهار بسیار سرسبز و زیبا می‌شود و پاتوق جوانان خواهد بود. پس حتماً باید آن را در لیست بهترین جاهای دیدنی تهران در بهار قرار داد.

جاهای دیدنی اطراف تهران در بهار

  • دربند

خب شاید دربند را نتوان بخشی جداگانه از تهران دانست؛ اما در دورترین بخش شمالی شهر تهران قرار دارد. قدمت این منطقه تفریحی به دوران پهلوی باز می‌گردد. پیش از آن، فقط کوهنوردان از این مسیر برای صعود استفاده می‌کردند؛ اما از دوران پهلوی به بعد، دربند به یکی از جاهای تفریحی تهران تبدیل شد. دربند پر از رستوران‌های سنتی است. البته به غیر از رستوران‌ها، می‌توانید شاهد دکه‌هایی باشید که میوه‌های خوشمزه فصل و البته لواشک یا حتی آش و باقلا می‌فروشند. بازدید از دربند در فصل بهار حال و هوای خاصی دارد. در بهار خبری از سوزش آفتاب یا سرمای زمستان نیست! پس می‌توانید با خیال راحت به دل کوه بزنید. دربند قطعاً یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران در بهار محسوب می‌شود.

آدرس: تهران، میدان تجریش، دربند

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

  • روستای لالان

روستای لالان از جمله روستاهای کمتر شناخته‌شده است که در نزدیکی تهران و بخش شمیرانات قرار دارد. این روستا قدمت تاریخی بسیاری دارد. مردم روستا هنوز هم در خانه‌های زیبای خود زندگی می‌کنند و یک وجب خاک لالان را با کم پایتخت عوض نخواهند کرد! در این روستا می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی بسیار بی‌نظیر و مناظر زیبا دیدن کنید. این روستا دارای مراتفع بسیار سرسبزی است که به عمر ندیده‌اید. البته این روستا هوایی سرد دارد. به همین خاطر بهتر است فقط بهار و تابستان را برای بازدید از آن انتخاب کنید. در فصل بهار چشمه‌های لالان پرآب می‌شوند و جانی تازه به مراتع می‌دهند. در ضمن لالان از واژه لاله گون گرفته شده است. در این فصل می‌توانید شاهد رویش گل‌های لاله وحشی مخصوص به این روستا باشید که هیچ‌کجا مثال آن را نمی‌بینید.

آدرس: تهران، جاده لشگرک، شمیرانات، فشم، رودبار قصران، روستای لالان

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

خیابان‌گردی در بهار

تهران چند خیابان بسیار زیبا دارد که می‌توانید در فصل بهار از آن‌ها دیدن کنید. برای حضور در این خیابان‌ها لازم نیست تا بهایی بپردازید. حتی قدم‌زدن در این خیابان‌ها نیز می‌تواند لذت‌بخش باشد.

  • خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر طولانی‌ترین خیابان در خاورمیانه به حساب می‌آید. این خیابان یکی از خیابان‌های قدیمی تهران است که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. جالب است بدانید که خیابان ولیعصر از جنوبی‌ترین نقطه تهران آغاز می‌شود و تا شمالی‌ترین نقطه تهران ادامه دارد. از میدان ولیعصر به بعد، بافت این خیابان بسیار زیبا می‌شود. مخصوصاً از چهارراه پارک‌وی به بعد که عاشق خیابان ولیعصر می‌شوید .حتی در فصل بهار سری به این خیابان بزنید. ولیعصر قطعاً از جمله بهترین جاهای دیدنی تهران در فصل بهار به حساب می‌آید.

آدرس: تهران، خیابان ولیصعر

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

  • خیابان سی تیر

خیابان سی تیر از جمله خیابان‌های فرهنگی تهران است. در این خیابان می‌توانید شاهد موزه‌های متعدد و باغ‌موزه‌های بسیاری باشید. این خیابان را به‌صورت کامل سنگ‌فرش کرده‌اند و ظاهری بسیار زیبا و دوست‌داشتنی دارد. خیابان سی تیر هنگام شب به بورس شکم‌گردی پایتخت تبدیل می‌شود. دکه‌های فروش غذاهای خیابانی تا خود صبح در این خیابان حضور دارند. البته می‌توانید تجربه کافه‌گردی بسیار خوبی هم در این خیابان داشته باشید. پس در فصل بهار و مخصوصاً ایام تعطیلات نوروز بهتر است سری به این خیابان بزنید.

آدرس: تهران، جمهوری، خیابان سی تیر

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

باغ‌موزه گردی

در تهران باغ‌موزه‌های بسیاری وجود دارند. در فصل بهار این باغ موزه‌ها بسیار زیبا می‌شوند و می‌توانید تجربه بسیار زیبایی را از حضور در آن‌ها داشته باشید.

  • موزه زمان

موزه زمان در سه راه زعفرانیه تهران قرار دارد. اگر برای خیابان‌گردی به خیابان ولیعصر رفتید، پس کمی مسیر خود را کج کنید و به این موزه سری بزنید. موزه زمان یک باغ موزه بسیار زیبا است. قدمت عمارت داخل این باغ موزه به دوران قاجار باز می‌گردد. باغ موزه بسیار تماشایی است و می‌توانید شاهد درختان بسیار قدیمی و کهنسال در باغ باشید. در ساختمان موزه نیز از ساعت‌های بسیار قدیمی از قرن ۱۵ میلادی تا به امروز نگهداری می‌شود که ارزش بسیاری دارند.

آدرس: تهران، خیابان ولی‌عصر، ابتدای خیابان سرلشگر فلاحی (زعفرانیه)، نبش چهارراه پرزین بغدادی، پلاک ۱۲

ساعت بازدید: ۹ الی ۱۷

هزینه بازدید: ۱۲هزار تومان

  • کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد از جمله زیباترین کاخ موزه‌های تهران است. این کاخ موزه در باغی بسیار دلباز و تماشایی قرار دارد. این کاخ در ابتدا محل زندگی محمدرضا پهلوی، آخرین پادشاه ایران بود. در حال حاضر این کاخ را به یک موزه بسیار زیبا تبدیل کرده‌اند. قدمت برخی کاخ‌ها به دوران قاجار باز می‌گردد. به غیر از اینکه می‌توانید از کاخ‌های عظیم سلطنتی در سعدآباد دیدن کنید، حضور در باغ لذتی خاصی دارد. جالب است بدانید که می‌توانید مبلغی کم را به‌عنوان ورودی بپردازید و فقط از باغ زیبای سعداباد دیدن کنید. این باغ در فصل بهار بسیار زیبا و تماشایی می‌شود. پس کاخ سعدآباد هم باید به لیست زیباترین جاهای دیدنی تهران در بهار اضافه کنیم.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی، انتهای خیابان شهید کمال طاهری۱۲

ساعت بازدید: شش ماه اول سال از ساعت ۹ الی ۱۷ و شش ماه دوم سال از ساعت ۹ الی ۱۷

هزینه بازدید: ۵هزار تومان بابت ورودی باغ

خب دوستان عزیز سفرزون، نظر شما درباره بهترین جاهای دیدنی تهران در بهار چیست؟ شما چه مواردی را به این لیست می‌خواهید اضافه کنید؟ آیا تجربه حضور در هیچکدام را داشته‌اید؟ تجربه خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.