وقتی حرف از سفر کردن می‌شود، یکی از اولین جاهایی که برای رفتن به ذهنمان می‌رسد شمال است. هر نقطه از شمالِ ایران سرزمینی است که شگفتی و زیبایی‌های زیادی دارد. ورود به طبیعتِ شمال رفتن به جهانی از ناشناخته‌هاست که هر لحظه چیزی جدید پیش چشمانمان می‌گذارد. اگر بخواهیم چندتا از بهترین شهرهای شمال را نام ببریم، قطعا رامسر اولین گزینه‌مان است. شهر رامسر که همه آن را با عنوان عروس شهرهای شمال می‌شناسند، یکی از شهرهای استان مازندران است که آب و هوای بسیار مطبوعی دارد. رامسر نقطه‌ای سرسبز میان کوه و جنگل و دریا است که جاهای دیدنی بسیاری دارد. با سفرزون همراه باشید تا بهترین جاهای دیدنی رامسر را بشناسید و هنگام سفرتان سری به آنها بزنید.

saadatrent

۱. جواهرده رامسر

دریاچه قو روستای جواهرده
دریاچه قو روستای جواهرده

در میان جاهای دیدنی رامسر ، جواهرده همچون یاقوتی سبز می‌درخشد. جالب است بدانید که منطقه ییلاقی جواهرده رامسر دارای شهرتی جهانی است. این مکان زیبا، دیدنی و خوش آب و هوا، حتی در یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

این روستا زیبا را بیشتر به آب چشمه گوارا و خنک آن می‌شناسند. دلیل حضور کارخانه آب معدنی در نزدیکی روستا نیز همین است. جواهرده که نزدیک ۲۶ کیلومتر با رامسر فاصله دارد، یک جاذبه توریستی چهار فصل به شمار می‌آید. البته کمی هوا در فصل زمستان و پاییز سرد است، اما باز هم می‌توانید به نوع دیگری از این همه زیبایی لذت ببرید. در ضمن باید بدانید که انواع امکانات اقامتی، رفاهی و خدماتی در این روستا مهیا است. جواهرده برای تفریح خانوادگی و یا دوستانه کاملا ایده‌آل است.

آدرس روستای جواهرده : مازندران، رامسر، بلوار امام خمینی به سمت لات محله، ۹ کیلومتر بعد از لات محله، روستای جواهرده


برای دریافت راهنمای سفر به مازندران کلیک کنید.


۲. قلعه مارکوه رامسر

قلعه مارکوه | مکان های دیدنی رامسر
قلعه مارکوه | بهترین جاهای دیدنی رامسر

اگر به پیاده‌روی و کمی کوه‌نوردی در سطح آماتور علاقه‌مند هستید، بهتر است حتما سری به قلعه مارکوه بزنید. این قلعه زیبا که در ارتفاع ۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است، یکی از جاهای دیدنی رامسر به شمار می‌آید. مهم‌ترین زیبایی قلعه مار‌کوه، نمایی است که از آن بالا به اطراف خواهید داشت. شما از ارتفاع ۵۰۰ متری می‌توانید از طرفی شاهد دریا و از طرف دیگر نظاره‌گر جنگل‌های انبوه و سرسبز رامسر باشید. مارکوه رامسر از نظر مرزبندی، در شهر کتالم واقع شده که تنها شش کیلومتر تا شرق رامسر فاصله دارد.

در ضمن برای بازدید از این قلعه دیدنی، باید حدود ۳۲۰ پله را پشت سر بگذارید. برای دسترسی به قلعه مارکوه، بهتر است از پله‌هایی که در جنوب این قلعه قرار دارند استفاده کنید. برای پیدا کردن این پله‌ها، باید به روستای طلارسر بروید. البته اگر به کوه‌پیمایی علاقه دارید، می‌توانید از هر بخش دیگر آن برای دسترسی استفاده کنید.

مسیر دسترسی به قلعه مارکوه : مازندران، رامسر، بخش کتالم، محدوده میان نیاسته و کرد محله، جاده مارکوه

هزینه بازدید: رایگان

۳. بوستان جنگلی صفارود رامسر

بوستان جنگلی صفارود
بوستان جنگلی صفارود رامسر

شما می‌توانید حین سفر به جواهرده، در طول مسیر، از بوستان جنگلی صفارود رامسر نیز بازدید کنید. این پارک جنگلی زیبا و سرسبز که جزء جاهای دیدنی رامسر به شمار می‌آید، در ۹ کیلومتری جاده جواهرده قرار گرفته است. نام اینجا از رودی گرفته شده که داخل همین پارک جریان دارد. این منطقه را نیز همانند جواهرده، به آب معدنی منحصر به فرد و چشمه‌هایی به زلالی اشک چشم می‌شناسند. ایام تعطیلات و مخصوصا در روز طبیعت، بسیاری از خانواده‌ها اینجا کنار هم جمع می‌شوند تا از طبیعت لذت ببرند.

آدرس بوستان جنگلی صفارود : مازندران- رامسر- ۹ کیلومتری جاده جواهرده

هزینه بازدید: رایگان

دسترسی به بوستان جنگلی صفارود : برای دسترسی به این پارک باید همان ابتدای جاده جواهرده، وارد میدان غربی شهر رامسر شده و مسیر را ۹ کیلومتر ادامه دهید تا به آن برسید.

۴. آب های گرم معدنی سادات محله رامسر

آب های گرم معدنی سادات محله
آب های گرم معدنی سادات محله

در پنج کیلومتری رامسر، منطقه‌ای به نام سادات محله وجود دارد. به صورت کلی در اطراف رامسر، عروس شهر‌های ایران، چشمه‌های زلالی از دل خاک می‌جوشند. چشمه‌هایی که آب آنها پاک و گوارا است. اما در سادات محله، آب گرمی با خواص معدنی وجود دارد، که بسیاری از مسافران و محلیان، از آن برای کاربرد‌های پزشکی استفاده می‌کنند.

دمای آب گرم معدنی سادات محله رامسر به حدود ۴۲ درجه می‌رسد. با وجود اینکه حوضچه آب گرم سادات محله خیلی هم بزرگ نیست، اما بسیاری از افراد برای چند دقیقه حضور در آن، مدت‌ها منتظر می‌شوند. معمولا فرآیند استفاده از این آب گرم، حدود سه تا چهار ساعت به طول می‌انجامد. بسیاری از پزشکان برای درمان بیماری‌هایی همچون درد‌های عضلانی، رماتیسم و همچنین درد‌های ناشی از بیماری های اعصاب، توصیه می‌کنند که در این آب معدنی کمی استراحت کنید. در ضمن باید بدانید که دسترسی به آب گرم سادات محله اصلا دشوار نیست و با وسیله نقلیه تا نزدیکی ورودی آن می‌توانید بروید.

آدرس آب های گرم معدنی سادات محله رامسر : مازندران، رامسر، ۵ کیلومتری رامسر، سادات محله

هزینه بازدید: ۲۰ هزار تومان (طبق آخرین قیمت)

۵. گرسماسر

گرسماسر | دیدنی های رامسر
گرسماسر

گرسماسر نام یکی دیگر از مناطق ییلاقی اطراف رامسر است که مورد توجه بسیاری از گردشگران و دوست‌داران طبیعت قرار گرفته است. هوای این منطقه کوهستانی و بسیار دلپذیر است. جالب است بدانید که حتی در زمستان نیز می‌توانید از این منطقه زیبا دیدن کنید. به سبب نزدیکی به دریا و جنگل، تغییرات دما در این منطقه خیلی زیاد نیست. از این رو می‌توان گرسماسر را یک جاذبه گردشگری چهار فصل دانست.

گرسماسر که جزء جاهای دیدنی رامسر محسوب می‌شود، در ۴۰ کیلومتری جنوب غرب رامسر قرار گرفته. شاید حدود ۳۰ دقیقه باید با وسیله نقلیه شخصی خود راه را پشت سر بگذارید تا به گرسماسر برسید. این منطقه تا حدی مرتفع است که شما می‌توانید از آنجا به تمامی مناطق رامسر و تنکابن اشراف داشته باشید.

همچنین اگر اهل کوهنوردی هستید، می‌توانید از گرسماسر، مسیر صعود به کوه سماموس را آغاز کنید. در ضمن گرسماسر تنها با مناظر و جاذبه‌های طبیعی از شما پذیرایی نمی‌کند. در طول سفر خود به این منطقه ییلاقی، می‌توانید از تله بن، رستم سر، مسجد آبجی، راه کنار، ذزکول و همچنین فولاد چشمه دیدن فرمایید.

آدرس گرسماسر رامسر : ۴۰ کیلومتری جنوب غربی رامسر

۶. تله کابین رامسر

تله کابین رامسر | جاهای تفریحی رامسر
تله کابین رامسر | جاهای تفریحی رامسر

تله کابین رامسر را به جرات می‌توان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی رامسر دانست. این تله کابین بزرگ که جزء هشت تلکابین بزرگ ایران به شمار می‌آید، در پنج کیلومتری رامسر قرار دارد. این یعنی برای دسترسی به این تله کابین، تنها کافیست حدود ۱۰ دقیقه زمان صرف کنید. دسترسی به این تله کابین اصلا کار دشواری نیست. در تمام بخش‌های رامسر، با تابلوهای راهنمای این تله کابین رو به رو خواهید شد.

تله کابین رامسر به صورت کلی ۴۰ عدد کابین دارد. مسیر ۲ کیلومتر طول داشته و برای رسیدن به ارتفاع ۷۰۰ متری، تنها ۱۲ دقیقه زمان نیاز دارد.

این تله کابین که در روز حدود چهار هزار نفر را جا به جا می‌کند، نمایی از منطقه را به شما نشان می‌دهد که تا عمر دارید، فراموش نمی‌کنید. مناظر جنگل، دریا و عبور و مرور افراد زیر پای شما کاملا محسوس هستند. استفاده از این تله کابین، خاطره‌ای می‌شود که تا آخرین روز زندگی خود آن را با لبخند به یاد می آورید. در ضمن در مجموعه تله کابین رامسر ، امکاناتی همچون جت اسکی، پینت پال، اسکی روی آب، قایق دلفین، سینما شش بعدی و چندین و چند رستوران و کافه وجود دارند.

آدرس تله کابین رامسر: استان مازندران، کیلومتر ۵ جاده رامسر – رودسر

هزینه بازدید: ورود ماشین به پارکینگ ۲۶ هزار تومان و بلیت تله کابین ۱۴۳ هزار تومان

ساعات بازدید: همه روزه از ۹:۰۰ صبح تا ۱۷:۳۰

تلفن : ۵۵۰۵-۰۱۱

۷. عمارت کاخ مرمر

عمارت کاخ مرمر
عمارت کاخ مرمر

در سال ۱۳۱۶ هجری شمسی، رضا خان، کاخ سلطنتی مرمر را افتتاح کرد. شاید اگر برای اولین بار این کاخ مجلل را که جزء مهم‌ترین جاهای دیدنی رامسر محسوب می‌شود، ببینید، تصور کنید که اینجا کاخی مثلا در وین اتریش است.

معماری این کاخ به طرز خارق العاده‌ای خیره کننده است. وسایل و اسباب داخل این کاخ، به معنای واقعی کلمه مجلل و دیدنی هستند. دلیل نام گذاری این کاخ را هم با دیدن آن می‌توانید متوجه شوید. در ساخت این کاخ سلطنتی، از برترین سنگ‌های مرمر جهان استفاده شده است. سنگ‌هایی که پس از گذشت حدود ۸۰ سال از عمرش، هنوز سفیدی و درخشش خود را به خوبی حفظ کرده‌اند.

علاوه بر آن، کاخ مرمر در باغی بسیار زیبا به وسعت ۶۰ هزار متر مربع قرار گرفته؛ باغی که از درختان مرکبات و تزئینی تشکیل شده است. این باغ شهرت جهانی دارد و بسیاری از توریست‌های خارجی از آن بازدید می‌کنند. برای بازدید از این باغ و بوستان و کاخ سلطنتی، حداقل سه تا چهار ساعت باید زمان صرف کنید.

آدرس کاخ مرمر: استان مازندران، رامسر، میدان انقلاب، خیابان رجایی

هزینه بازدید: اتباع ایرانی ۲۰ هزار تومان

ساعات بازدید: ۹:۰۰ صبح تا ۱۶:۱۵

تلفن: ۵۵۲۲۵۳۷۴-۰۱۱

۸. باغ ایرانی رامسر

باغ ایرانی رامسر
باغ ایرانی رامسر

همانطور که اشاره کردیم، در سال ۱۳۱۶، رضا شاه کاخ سلطنتی خود، که مدت‌ها از صدور دستور ساخت آن می‌گذشت را افتتاح کرد. پس از رضاشاه، مالکیت این کاخ به ولیعهد وی، یعنی محمدرضا رسید. او نیز تا سال ۱۳۵۷ مالک این کاخ بود و در سفرهای خود در آن اقامت می‌کرد. اما پس از انقلاب و خروج دولت شاهنشاهی از ایران، این کاخ مصادره شد. پس از مصادره شدن، کاخ مرمر حدود ۲۲ سال متروکه باقی ماند تا نهایتا بر اساس تصمیمات دولتی، این کاخ عظیم و زیبا تبدیل به موزه کاخ رامسر شد.

این کاخ زیبا در باغی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع قرار دارد. باغی بسیار زیبا و سرسبز که از دیدن آن سیر نمی‌شوید. برای گشت و گذار در این باغ شاید ساعت‌ها هم کم باشد. بوی عطر درختان مرکبات شما را مست خود می‌کند و از دیدن این همه زیبایی مات و مبهوت خواهید ماند.

آدرس باغ ایرانی: استان مازندران، رامسر، میدان انقلاب، خیابان رجایی

هزینه بازدید: اتباع ایرانی ۲۰ هزار تومان

ساعات بازدید: ۹:۰۰ صبح تا ۱۶:۱۵

تلفن: ۵۵۲۲۵۳۷۴-۰۱۱

۹. جنگل دالخانی رامسر

جنگل دالخانی رامسر
جنگل دالخانی رامسر

شمال ایران پوشیده شده از جنگل‌های زیبا و سرسبز مختلف است. اما به نظر شما چرا جنگل دالخانی را جزء مهم‌ترین جاهای دیدنی رامسر به شمار می‌آورند؟ این جنگل را می‌توان بکرترین، سرسبزترین و زیباترین جنگل در تمام بخش شمالی ایران دانست. قطعا افرادی که اهل جنگل نوردی هستند، با شنیدن این نام خاطرات خوشی برایشان تداعی می‌شود. این جنگل چهار فصل را می‌توان نقاشی خداوند دانست. یک نقاشی زیبا که خداوند با صبر و حوصله تمام آن را کشیده است.

جنگل دالخانی تنها در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق رامسر قرار گرفته و یک جنگل نیمه کوهستانی به شمار می‌آید. در ضمن باید بدانید که جنگل دالخانی رامسر، حدود ۶۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد و همواره با مه‌های غلیظ خود، فضایی عاشقانه و رویایی را در اختیار شما مسافران عزیز قرار می‌دهد.

آدرس جنگل دالخانی: استان مازندران، شهرستان رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار

هزینه ورودی: رایگان

مسیر دسترسی به جنگا دالخانی رامسر : برای دسترسی به جنگل دالخانی رامسر که در ارتفاعات کوهستان البرز قرار گرفته، باید مسیر جاده جنت رودبار را پیش بگیرد. این جنگل رویایی در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و منظره بسیار بی‌نظیری را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد.

۱۰. غار یاغی لوکا

غار یاغی لوکا
غار یاغی لوکا

یاغی لوکا در زبان محلی به معنای یک پناهگاه برای کسانی بوده که علیه امیران و حاکمان زمان خود طغیان کرده و شورش می‌کردند. پس شاید تا به اینجای کار تا حدودی از کاربرد و دلیل نام‌گذاری این غار مطلع شده باشید.

این غار در شمال غرب رامسر واقع شده. در این مکان دژی مستحکم قرار داشته که امروزه به خاطر شرایط محیطی مختلف، اثر زیادی از آن باقی نمانده است. دزدان، یاغیان و راهزنان، پس از متروکه شدن این دژ، از آن به عنوان پناهگاه خود استفاده می کردند. غار یاغی لوکا نیز در همین محل قرار گرفته و بر اساس داستان‌های محلی، دزدان از آن برای پنهان شدن استفاده می‌کردند! امروزه دیگر هیچ دزدی در این غار وجود ندارد! و شما می‌توانید با خیال آسوده، از این غار منحصر به فرد و جاذبه‌های طبیعی اطراف آن دیدن فرمایید.

آدرس غار یاغی لوکا: مازندران، شمال غربی شهرستان رامسر

هزینه بازدید: رایگان

۱۱. آبشار ایج رامسر

آبشار ایج رامسر
آبشار ایج رامسر

تعجبی نیست که در اطراف رامسر، با وجود چشمه‌های جوشان زیاد، آبشار‌های زیبایی را نیز شاهد باشیم. آبشار ایج یا همان آبشار ده‌قلو، یکی از آبشار‌های زیبا و معروف رامسر است که به عنوان یکی از جاهای دیدنی رامسر از آن یاد می‌شود. این آبشار در دل روستایی به همین نام قرار دارد و همین موضوع دلیل اصلی نام گذاری آن است. جالب است بدانید که برف‌های روی کوه‌های خشم چال، تنها عامل ایجاد این آبشار هستند. این برف‌ها آب شده و از ارتفاعات کوه به سمت زمین سقوط می‌کنند و باعث خلق این آبشار زیبا و دیدنی می‌شوند.

به دلیل وجود این آبشار و محیطی کوهستانی، پوشش گیاهی این منطقه بسیار دیدنی و سرسبز شده است. برای بازدید از این جاذبه طبیعی زیبا، بهتر است فصل تابستان را انتخاب کنید. حتی در فصل تابستان نیز منطقه ایج بسیار خنک و خوش آب و هواست و می‌توانید از گرمای هوا به اینجا پناه بیاورید.

آدرس آبشار ایج: مازندران، رامسر، اشکور علیا، روستای ایچ

هزینه بازدید: رایگان

۱۲. آبشار سیاسرت

آبشار سیاسرت
آبشار سیاسرت

در ۳۵ کیلومتری جنوب رامسر، آبشاری زیبا و دیدنی با نام سیاسرت واقع شده. این آبشار که جزء جاهای دیدنی رامسر به حساب می‌آید، در کنار جاده جنت رودبار قرار دارد. همانطور که می‌دانید جنت رودبار نام روستایی بسیار زیباست که جزء توابع رامسر به شمار می‌آید. در این روستا جاذبه‌های دیدنی مختلفی به چشم می‌خورند. جاذبه‌هایی که هر یک ارزش ساعت‌ها وقت گذاشتن را دارند. مثلا می‌توان به رودخانه چالک رود اشاره کرد که از قله سماسوس سرچشمه می‌گیرد. این رود حدود ۴۰ کیلومتر طول دارد و در نهایت به شکل یک آبشار زیبا از ارتفاعات کوهستان سرازیر می‌شود و منظره زیبایی به نام آبشار سیاسرت را خلق می‌کند.

در طی بازدید خود از آبشار سیاسرت ، می‌توانید از دیدنی‌های دیگر جنت رودبار نیز دیدن فرمایید. آبشار آزارک، آبشار چادر، آبشار حسینیه، آبشار خشکا، آبشار هیسیان و آبشار ریش بزار، همه در این منطقه حضور دارند و می‌توانید از تماشای آنها نیز لذت ببرید.

آدرس آبشار سیاسرت : مازندران- ۳۵ کیلومتری جنوب رامسر

هزینه بازدید: رایگان

۱۳. سد میجران

سد میجران | جاهای دیدنی رامسر
سد میجران

سد میجران یا دریاچه میجران نام یکی از جاهای دیدنی رامسر است که در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق عروس شهرهای ایران قرار دارد. این سد که عمر زیادی هم ندارد، توانسته آب مورد نیاز برای کشت و زراعت بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی اطراف را تامین کند. جالب است بدانید که آب مورد نیاز رامسر، سادات شهر و کتالم نیز از همین سد تامین می‌شود. اما سد میجران که بر روی «نسارود» بنا شده، گردشگران زیادی را هر ساله به سمت خود می‌کشد. وجود چنین سد زیبایی باعث شده تا این منطقه تبدیل به یک منطقه گردشگری مهم در رامسر شود.

آدرس سد میجران : مازندران-رامسر- ۲ کیلومتری جنوب شرقی رامسر – از مسیر جاده ساحلی تنکابن به رامسر

هزینه بازدید: رایگان

۱۴. بلوار معلم رامسر

بلوار معلم رامسر
بلوار معلم رامسر

بسیاری از قدیمی‌های رامسر، این بلوار را به عنوان بلوار کازینو می‌شناسند. بلوار کازینو در دوره رضا شاه ساخته شده و کاملا سنگ فرش شده تا اجازه عبور هرگونه وسیله نقلیه به آن داده نشود. شما می‌توانید در آن قدم بزنید و از مناظر لذت ببرید. اولین بار بلوار کازینو یا همان بلوار معلم رامسر که امروزه از آن به عنوان یکی از جاهای دیدنی رامسر یاد می‌کنند، در سال ۱۳۱۰ احداث شد. در آن زمان خودروها اجازه ورود به آن را داشتند تا در نهایت از دهه ۵۰ به بعد، تنها به پیاده‌روی اختصاص داده شد. در انتهای این مسیر رویایی، یک کازینو قرار داشت که امروزه دیگر کاربری کازینو ندارد. اما با این وجود هنوز هم می‌توان در آن قدم زد و از مناظر اطراف لذت برد. اگر در هتل قدیم رامسر اقامت داشتید، بهتر است حتما سری به این بلوار بزنید.

آدرس بلوار معلم: استان مازندران، شهرستان رامسر، بلوار معلم

هزینه بازدید: رایگان

۱۵. هتل قدیم رامسر

هتل قدیم رامسر
هتل قدیم رامسر

نظرتان در مورد اقامت در یک قصر ایرانی که به سبک کلاسیک ساخته شده چیست؟ هتل قدیم رامسر یا همان هتل پارسیان آزادی، یک هتل چهار ستاره است که ساخت آن به سال ۱۳۱۲ باز می‌گردد. این هتل سه طبقه دارد و با ۱۵۲ اتاق و سوئیت، میزبان مسافران عزیز خود خواهد بود. مهم‌ترین نکته در مورد هتل قدیم رامسر، معماری منحصر به فرد آن است. با اقامت در این هتل، حس می‌کنید که انگار در قصر‌های قدیمی ایرانی هستید. امکانات این هتل کامل بوده و با وجود استخری رو باز، تفریح مسافران را تکمیل می‌کند. جالب است بدانید که هتل قدیم رامسر به نوعی هتل موزه است. همچنین جزء معدود هتل‌هایی است که در  فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده! پس حداقل یک بار دیدن آن را از دست ندهید.

آدرس هتل قدیم: رامسر- خیابان شهید رجایی (سخت سر)-هتل های پارسیان رامسر

تلفن: ۵-۵۵۲۲۳۵۹۲-۰۱۱

۱۶. آبشار ازارک از جاهای دیدنی رامسر

آبشار ازارک
آبشار ازارک

در منطقه سنگ پشته، یکی از زیباترین جاهای دیدنی رامسر قرار دارد. این منطقه بکر و طبیعی، دارای هوای بسیار خنک و پاکی است. به همین دلیل بسیاری از مسافران تصمیم می‌گیرند از این منطقه دیدن کنند. اما تنها هوای پاک و خنکی منطقه نیست که شما را مبهوت خود می‌کند. همانطور که در لا به لای درختان و دشت‌های وسیع قدم می‌زنید، صدای آب به گوش شما خواهد رسید. کمی پیش‌تر که می‌روید، قطرات ریز آب را روی صورت خود حس خواهید کرد. در اینجا کمی به بالای سر خود که نگاه کنید، با آبشاری زیبا رو به رو خواهید شد. آبشاری خنک و طبیعی که از آب شدن برف روی کوه‌های اطراف ایجاد شده است. این آبشار زیبا ازارک نام دارد و در منطقه سنگ پشته قرار گرفته. برای بازدید از این آبشار بهتر است فصول گرم سال را انتخاب کنید.

آدرس آبشار ازارک: مازندران، رامسر، منطقه سنگ پشته

هزینه بازدید: رایگان

۱۷. روستای جنت رودبار

جنت رودبار… نامی که واقعاً برازنده این روستا است. الحق و النصاف زمانی که وارد محیط این روستای زیبا می‌شوید، متوجه خواهید شد که جنت واقعاً برازنده نام این روستا است. روستای جنت رودبار در بخش جنوبی رامسر و رو‌به‌روی دریا قرار دارد. برای دسترسی به روستای جنت رودبار باید به دل کوه بزنید و مدتی را در دل جنگل‌های کوهستانی به سمت بالا بروید. هرچه بالاتر می‌روید، مناظر بکرتر و زیباتر خواهند شد. به‌تدریج با عبور از پیچ و خم جاده، با تابلوی روستای جنت رودبار رو‌به‌رو خواهید شد. این روستا در بالای کوه و مناطق جنگلی دالخانی قرار دارد. این روستا آب‌وهوایی بکر دارد که نمی‌توان مشابه آن را در جایی پیدا کرد.

در این روستا خبری از گرما و رطوبت هوای شمال کشور نیست. بلکه می‌توانید هوایی کوهستانی مشابه هوای کردستان را در این منطقه استشمام کنید. مردم محلی روستای جنت رودبار به مشاغل سنتی همانند باغداری مشغول هستند. همچنین بسیاری از آن‌ها زنبورداری می‌کنند. جالب است بدانید که در کنار جاده می‌توانید مردم محلی را ببینید که شیشه‌های عسل‌های ارگانیک خود را عرضه می‌کنند. در فصل بهار و تابستان می‌توانید عسلی بسیار باکیفیت و خوشمزه را با قیمت مناسب به‌عنوان سوغات رامسر تهیه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که امکان رزرو خانه‌های روستایی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این منطقه وجود دارد. پس می‌توانید چند روزی را در این منطقه اقامت کنید و از مناظر و هوای عالی آن بهره‌مند شوید.

آدرس: استان مازندران، شهرستان رامسر،بخش مرکزی، روستای جنت رودبار

ساعت بازدید: ۲۴ساعته

هزینه بازدید: رایگان

۱۸. پارک آبی رامسر

پارک آبی رامسر با چیزی که از پارک آبی تصور می‌کنید، متفاوت است. در حقیقت پارک آبی رامسر یک مجموعه بسیار عالی شامل انواع مختلف تفریحات ابی است. در این مجموعه می‌توانید از انواع مختلف تفریحات آبی هماند جت اسکی، اسکله تفریحی، آلاچیق، موتورهای ۴چرخ، کافی‌شاپ، رستوران و … بهره‌مند شوید. پارک آبی رامسر در مجموعه تله‌کابین قرار دارد. فقط در نظر داشته باشید ایامی که هوا طوفانی باشد، این مجموعه تعطیل خواهد بود. قیمت آیتم‌های مختلف با هم تفاوت دارند. با این حال می‌توان گفت که این مجموعه جزو جاهای دیدنی گران رامسر محسوب می‌شود.

برای بازدید از این مجموعه می‌توانید از پارکینگ تله کابین رامسر نیز استفاده کنید. پارک آبی رامسر چند ساعتی شما را سرگرم می‌کند. پس بهتر است یک روز کامل را برای بازدید از این مجموعه کنار بگذارید. فضای پارک آبی کاملاً خانوادگی است و البته باید در نظر داشته باشید که برای بانوان محدودیت‌های خاصی در نظر گرفته می‌شود.

آدرس: استان مازندران، رامسر، کمربندی اول رامسر، نرسیده به تله‌کابین رامسر

ساعت بازدید: ۸ صبح الی ۱۷

هزینه بازدید: ورودی رایگان

۱۹. زیپ لاین رامسر

حال که صحبت از مجموعه تله کابین رامسر شد، بد نیست به زیپ لاین رامسر نیز اشاره کنیم. زیپ لاین یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی رامسر محسوب می‌شود. زمانی که از تله کابین بالا می‌روید، شاید با خودتان بگویید که خوش به حال این پرندگان که بالای این مناظر زیبا پرواز می‌کنند و از این سرسبزی لذت می‌برند. خب با کمک زیپ لاین می‌توانید همین حس را تجربه کنید.

در این زیپ لاین از لا به لای درختان عبور خواهید کرد. مسیر زیپ لاین رامسر ۴۵۰متر است. پس می‌توانید چند دقیقه هیجان کامل را تجربه کنید. این زیپ لاین یکی از خاص‌ترین زیپ لاین‌ها در تمام کشور محسوب می‌شود و چشم‌انداز بسیار زیبا و بی‌نظیر دارد. در این مجموعه سه خط زیپ لاین تعبیه شده است. به همین خاطر نیازی نیست تا مدت طولانی در صف باستید. شما می‌توانید به‌صورت نشسته و خوابیده از زیپ لاین استفاده کنید.

آدرس: استان مازندران ، کیلومتر ۵ غرب رامسر

ساعت بازدید: ۸ صبح الی ۱۷

هزینه بازدید: ۳۰هزار تومان

۲۰. غار گرگر لوکا

غار گرگر لوکا از جمله جاهای دیدنی خاص رامسر است. این جاذبه در بخش شمال راسمر قرار دارد. غار گرگر لوکا جزو آن دسته غارهایی است که برای بازدید از آن نیاز به مهارت و آمادگی جسمانی بالایی خواهید داشت. دسترسی به غار گرگر لوکا از طریق شیبی بسیار تند و مسیری سخت امکان‌پذیر است. این غار در ارتفاعات کوه ایلمیلی قرار دارد. با تمام این سختی، زمانی که خودتان به بالای غار برسانید، شاهد چشم‌اندازی خیره‌کننده خواهید بود. بهار و تابستان بهترین زمان بازدید از غار گرگر لوکا محسوب می‌شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که بهتر است به‌صورت گروهی از غار گرگر لوکا دیدن کنید.

برای بازدید از فضای داخلی غار نیز حتماً باید تجهیزات کامل همراه داشته باشید. بازدید از غار گرگر لوکا برای کسانی که به غارنوردی و کشف غارهای جدید علاقه‌مند هستند، بهترین گزینه محسوب می‌شود. در طول مسیر می‌توانید از طبیعت بسیار زیبا و تماشایی نیز دیدن کنید. توجه داشته باشید که در فصل زمستان، این منطقه بسیار سرد می‌شود و کوه‌های آن پوشیده از برف خواهند بود. در نهایت باید گفت که بازدید از غار گرگر لوکا فقط به غارنوردان توصیه می‌شود.

آدرس: استان مازندران ، رامسر

ساعت بازدید: ۲۴ساعته

هزینه بازدید: رایگان

۲۱. مسجد آدینه

به تصویر بالا نگاه کنید. آیا این مسجد واقعاً زیبا نیست؟ مسجد آدینه یکی از جاهای دیدنی رامسر محسوب می‌شود و با تمامی مساجدی که تا به امروز دیده‌اید، تفاوت دارد. این مسجد را در زبان محلی با نام دزگا مزگت می‌شناسند. از نظر تاریخی، مسجد آدینه از جمله قدیمی‌ترین مساجد شمال ایران به حساب می‌آید. حتی برخی باور دارند که مسجد آدینه از مساجد گیلان و سایر مناطق شمالی کشور نیز قدیمی‌تر است.

بر اساس اسناد تاریخی موجود، قدمت این مسجد به حدود ۷۰۰ سال پیش باز می‌گردد. حتی بر این باور هستند که این مسجد در ابتدا آتشکده و معبد آناهیتا بوده است. به همین خاطر معماری آن بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد بوده و با سایر مساجد شمال کشور تفاوت دارد. از تمامی این‌ها که بگذریم، مسجد آدینه در روستای زیبای جواهرده واقع شده است. پس می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید و همزمان با مسجد آدینه، از زیبایی طبیعت بکر جواهرده نیز بهره‌مند شوید.

آدرس: استان مازندران، جنوب رامسر، روستای جواهرده

ساعت بازدید: ۲۴ساعته

هزینه بازدید: رایگان


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های مازندران کلیک کنید.