رودسر را حتی برای یک‌ بار هم که شده ببینید تا مطمئن شوید از این انتخاب و مقصد چقدر راضی خواهید بود! رودسر مقصدی است که هیچ‌وقت شما را از سفر و ماجراجویی‌ ناامید نمی‌کند. شهرستان رودسر را در قدیم به نام هوسم یا هوتم هم می‌شناختند و جزء شهرستان‌های همجوار دریای خزر در استان گیلان است.

saadatrent

جاهای دیدنی رضوانشهر

این منطقه از معدود شهرستان‌هایی است که هم در جوار کوهستان و هم در جوار دریا قرار گفته است؛ به همین دلیل شغل بیشتر ساکنین این منطقه صیادی، دامداری و کشاورزی است.

شغل‌های دیگری مثل کوزه‌گری حصیربافی، کاشی‌سازی و دوزندگی هم بین شغل‌های سنتی اهالی رودسر رایج است. اگر قصد دارید در سفرهای دریایی و شمالی خود این بار یک منطقه‌ی جدید و متفاوت بروید شاید بهتر باشد رودسر را امتحان کنید. تا پایان این مطلب همراه ما در سفرزون باشید تا با جاهای دیدنی رودسر آشنا شوید.

جواهر دشت

جاهای دیدنی رودسرجواهر دشت در ۵۰ کیلومتری رودسر قرار گرفته؛ برای رسیدن به آن باید وارد بخش کلاچای شد و بعد از آن به سیاهکل‌رود بروید. منطقه‌ای شگفت‌انگیز در شهرستان رودسر که وقتی پا به آنجا بگذارید، چیزی متفاوت و رویایی توجه شما را به خود جلب می‌کند. ابرها همیشه زیباترین و خاص‌ترین تصویری است که در پهنه‌ی آسمان آبی توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند، حالا تصور کنید همین زیبایی و شگفتی زیر پای شماست!

جواهر دشت تجربه‌ی قدم زدن روی ابرها را برای شما به دنبال خواهد داشت و رویا و خیال کودکانه‌ و قشنگی را واقعی می‌کند. روستای جواهر دشت یکی از برترین جاهای دیدنی رودسر است که با هوایی پاک و دشتی سرسبز، محلی محبوب برای هر مسافر و گردشگری است طوری‌که آنها را شیفته و عاشق خود می‌کند.

این مکان یک فرصت عالی برای قدم زدن، عکاسی، دوچرخه سواری، کوهنوردی، کمپینگ و ورزش‌های بومی است که می‌توانید در اینجا انجام دهید.

نکته‌ی جالب توجه و متفاوتی که باعث می‌شود جواهر داشت اهمیت و جذابیت بیشتری پیدا کند فاقد آب شرب بودن روستا است. اهالی منطقه آب مورد نیاز خود را از چشمه‌های اطراف دشت تامین می‌کنند. خودد این موضوع نوید تجربه‌ی یک سفر خاص را می‌دهد که قرار است  است کلی اتفاق‌ و تجربه‌‌ی جدید داشته باشید.
البته نگران نباشید، به جز موردی که درباره‌ی آب شرب منطقه وجود دارد، اقامت‌گاه‌های محلی و روستایی در این منطقه، خیال شما را از بابت شب‌ماندن و داشتن امکانات رفاهی و گردشی راحت‌خواهد کرد.

در سفرزون بخوانید :
جاهای دیدنی گیلان ، معرفی بیش از ۵۲ مکان حیرت‌آور استان گیلان

رامدشت

جاهای دیدنی رودسریکی دیگر از جاهای دیدنی رودسر ساحل رامدشت است. این ساحل در گذشته محلی برای رام کردن اسب‌ها بوده است و همین پیشینه باعث شده تا امروز هم آن را به نام رامدشت بشناسند. ساحل رامدشت محلی زیباست که در یک طرف آن دریا و در طرف دیگر شالیزارهای سبز و چشم‌نواز قرار گرفته.

ترکیب این رنگ سبز و آبی با مرزی سفید رنگ از صدف‌‌هایی که ساحل رامدشت را پوشانده، اثری بی‌نظیر است. نکته‌ای که در مورد رامدشت وجود دارد مربوط به کم‌تر بودن میزان امکانات و شرایط است. همین موضوع باعث شده تا این ساحل توجه و بازدید کمتری داشته باشد و نسبت به دیگر ساحل‌های شمال آرام‌تر و تمیز‌تر باشد. پس اگر دنبال یک ساحل خلوت و آرام هستید، رامدشت انتخاب خوبی است.

سجیران

جاهای ددینی رودسرروستاهای سبز و دلنشین شهرهای شمالی همیشه یکی از مهم‌ترین بخش‌‌هایی است که در لیست جاهای دیدنی این شهرها معرفی می‌شوند. رودسر و روستای سجیران هم از این قافله جا نمانده است. منطقه‌ای بکر و تماشایی در جنوب شرقی رودسر که یک غار باستانی و آبشاری به طول ۶۰ متر و یک چشمه‌ی آب معدنی، جاذبه‌ها و دیدنی‌های آن را تکمیل کرده است.

پیشنهاد می‌‌کنیم در سفر به رودسر و سجیران حتما سری به چشمه آب معدنی این روستا بزنید و از آب گوارا و دل‌چسب آن نوشجان کنید. آب این چشمه به‌خاطر ترکیبانی و املاحی که دارد برای درمان سنگ‌ کلیه و بیماری‌های پوستی مثل قارچ مفید است.

اگر قصد بردن این آب به محل زندگی یا اقامت خود را داشتید، بهتر است قبل از این کار یک واقعیت شگفت‌آور را در مورد آن بدانید. بررسی‌ها و نتایج به دست آمده توسط کارشناسان محیط زیستی نشان داده وقتی این آب از محیط طبیعی خود چشمه بیرون می‌آید آنتی اکسیدان طبیعی آن به مرور کاهش پیدا می‌کند و درنهایت به صفر می‌رسد. همچنین ممکن است برخی خواص آن از بین برود. توصیه‌ای می‌کنیم این آب را در همان محل نوش‌جان کنید تا از همه‌ی فواید و املاح آن استفاده کرده باشید.

بنای تاریخی شهرداری

جاهای دیدنی رودسرساختمان شهرداری رودسر بنایی تاریخی و ارزشمند است که در دوران پهلوی اول ساخته شد و هنوز هم پا برجاست. ساختمانی که امروز، هم ارزش اداری دارد و هم معماری و تزئینات زیبا و تاریخی آن، اهمیت این ساختمان را دوچندان کرده است. بنای شهرداری در لیست آثار ملی ایران ثبت شده است.

اگردوست دارید در برنامه‌های سفر خود دیدن از مکان‌های تاریخی و بناهای قدیمی را هم داشته باشید، رودسر ناامیدتان نخواهد کرد؛ بنای شهرداری یکی از جذاب‌ترین و زیبا‌ترین گزینه‌ها برای بازدید در بین جاهای دیدنی رودسر است.

پل تمیجان

جاهای دیدنی رودسرپل‌ها یکی از شاخص‌‌های مهم و ارزشمند باقی‌‌مانده از دوران صفویه هستند. نمونه‌های زیادی از این پل‌ها در شهرها و مناطق مختلف ایران وجود دارند که معماری بی‌نظیر و تحسین‌برانگیز آنها باعث شده یک اثر مثال‌زدنی باشند. پل تمیجان در رودسر یکی دیگر از همین آثار تاریخی دوره‌ی صفویه است که به خاطر معماری و ساخت متفاوت آن مورد تمجید قرار می‌گیرد.

شباهت این پل به پل‌‌های تاریخی اصفهان مثل پل خواجو و سی‌وسه‌پل مدرک محکم دیگری برای اثبات تاریخ صفوی و معماری جذاب آن است. تمیجان با ۵۰ متر طول و ۵ متر عرض روی رودی با همین نام، در لیست جاهای دیدن رودسر قرار گرفته و بازدید از آن برای همه‌ی مسافران و گردشگران رایگان است.

قلعه گردن تول لات

جاهای دیدنی رودسرتاریخ رودسر و حیات این شهرستان قدیمی‌تر از دوران صفویه و پهلوی است، حتی می‌توان ردپای دوره سلجوقیان هم در جاهای دیدنی رودسر پیدا کرد. قلعه گردن تول لات در ارتفاعات رحیم‌آباد، قلعه‌ای با دیوارهای مرتفع ۸۰ متری و مساحتی حدود دو هکتار است.

قلعه فضایی مشرف به رودخانه پلرو دارد و متاسفانه قسمت عمده‌ای از این قلعه در زمین لرزه سال ۱۳۶۹ از بین رفته است؛ با این حال هنوز شکوه و عظمت این قلعه غیرقابل چشم‌پوشی است و توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند.

ساحل ماسه‌ای

جاهای دیدنی رودسرساحل رودسر ساحلی ماسه‌ای است و یکی از زمین‌‌های مهمی است که برای برگزاری مسابقات والیبال ساحلی از آن استفاده می شود. یک ساحل نسبتا خوب و با امکانات مناسب برای لذت بردن از دیدن دریا، شنا، تفریحات آبی و ساحلی که با امکانات دیگری مثل فروشگاه‌های غذایی، ‌اقامت‌گاه‌های سنتی، رستوران و زمین‌های بازی تکمیل شده است.

اگر در سفر به رودسر و در میان جاهای دیدنی رودسر دنبال یک ساحل بزرگ با امکانات رفاهی کامل هستید، این ساحل اولین‌جایی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم اما در نظر داشته باشید شلوغی و جمعیت زیادی که به این ساحل می‌آیند هم برای شما مسئله‌ساز نباشد.

 ساحل بلالم

ساحل بلالم بعد از ساحل رودسر و ساحل رامدشت یکی از بکر‌ترین و آرام‌ترین سواحلی است که در این شهر پیدا خواهید کرد. بلالم در ۴ کیلومتری رودسر قرار گرفته و از نظر امکانات نسبت به دو ساحل قبلی، ضعیف‌تر است اما بسیار خلوت و بکرتر از آن دو است. این ساحل تنها یک مجتمع اقامتی دارد.

سخن آخر

رودسر هم مثل همه‌ی شهرها و شهرستان‌‌های استان گیلان، دیدنی‌های متفاوت و جذاب کم ندارد! از جواهردشت و ابرهای زیرپایتان گرفته تا ساحل بکر و خلوت بلالم. این تنوع و دیدنی‌‌های مختلف به شما اجازه می‌دهد با توجه به روحیات و علایقی که دارید مقصد خود را انتخاب کنید و برای گذراندن ساعاتی آرام، خوش و خاطره‌انگیز به دامان طبیعت پناه ببرید.
شما تا به‌‌حال مسافر رودسر بوده‌اید؟ کدام یک از این جاهای دیدنی رودسر که از آنها صحبت کردیم را دیده‌اید؟ چه جاذبه‌ی دیگری را پیشنهاد می‌کنید به این لیست اضافه کنیم؟ ما در سفرزون منتظر نظرها و پیشنهادهای شما هستیم.