امروز قصد داریم تا سری به یکی از زیباترین کشورهای دنیا بزنیم. کشوری که همه ما آن را به زیبایی‌های آلپ و رفاه اقتصادی عجیب می‌شناسیم. درست حدس زدید، سوئیس، کشوری که ساعت و شکلات‌های بسیار معروف دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین جاهای دیدنی سوئیس را بشناسید.

saadatrent

روستای هایدی

جاهای دیدنی سوییس

هایدی نام منطقه‌ای زیبا و دلپذیر است که جزو جاهای دیدنی سوئیس به حساب می‌آید. یوهانا اشپیری معروف، نویسنیده کتاب هایدی، دوران کودکی خود را در این روستا سپری کرده است. در حال حاضر روستای هایدی را به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری سوئیس می‌شناسند. این روستا بسیار کوچک است؛ اما می‌توانید از این روستا شاهد مناظر کوهستان الپ باشید. همین موضوع آن را به یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های دیدنی تبدیل می‌کند.در این روستا می‌توانید تصاویر یادگاری بسیار خاصی بگیرید.

آدرس: سویسی، Maienfeld

کوه ماترهورن

ماترهورن یکی از کوه‌های رشته کوه آلپ به شمار می‌رود. این کوه زیبا در مرز بین سوئیس و ایتالیا قرار دارد. با قله‌ای به شکل هرم و متقارن با ارتفاع ۴،۴۸۷ متر، این کوه یکی از مرتفع‌ترین کوه‌های آلپ و کل اروپا به شمار می‌رود. برای اولین بار در سول ۱۸۶۵ بود که گروهی از کوهنوردان شهر زرمات، این کوه را فتح کردند. برای این کار ۴ نفر جان خود را از دست دادند. این کوه در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی سوئیس به حساب می‌آید.

آدرس: سوئیس، Zermatt 3920

دریاچه ژنو یا همان دریاچه لمان

دریاچه ژنو یکی از بزرگترین دریاچه‌های اروپای غربی به شمار می‌رود. این دریاچه از کنار کوه‌های آلپ عبور می‌کند و درست در مرز بین فرانسه و سوئیس واقع شده است. این دریاچه ۵۸۰ مترمربع مساحت دارد. ارتفاع آن از سطح دریا به ۳۷۲ متر می‌رسد. مناظر این دریاچه قطعاً شما را خیره می‌کند. پس حتماً در سفر به سوئیس سری به این دریاچه بزنید.

آدرس: سوئیس، کانتون ژنو، ژنو

موزه فوتبال جهانی فیفا

به فوتبال علاقه‌مند هستید یا نه؟ قطعاً هستید. بیشتر مردم دنیا عاشق این ورزش زیبا و هیجان‌انگیز هستند. همه ما در دوران جام جهانی، استرس و اضطراب بسیاری داریم و تیم ملی خودمان را تشویق می‌کنیم. اگر شما هم به فوتبال علاقه‌ دارید، حتماً باید سری به موزه فوتبال جهانی فیفا بزنید. موزه فوتبال جهانی فیفا جدیترین موزه شهر زوریخ به حساب می‌آید. این موزه در سال ۲۰۱۶ در ساختمانی سه طبقه افتتاح شده است. در این موزه اسناد و خاطراتی از فوتبال متعلق به سال ۱۹۳۰ تا به امروز وجود دارد. همچنین می‌توانید شاهد تماشای ۵۰۰ فیلم مختلف از دوران قدیم فوتبال باشید. بازدید از موزه فوتبال جهانی فیفا می‌تواند برای عاشقان فوتبال بسیار هیجان‌انیگز باشد.

آدرس: سوئیس، زوریخ، موزه فوتبال جهانی فیفا

آبشار راین

جاهای دیدنی سوییس

حتماً شما هم در کتاب‌های جغرافیا دوران مدرسه نام آبشار راین را شنیده‌اید. این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای جهان و از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی سوئیس به حساب می‌آید. آبشار راین ۱۵۰ متر پهنا دارد و بلندترین ریز را با ۲۳ متر ارتفاع به نام خود ثبت می‌کند. همان طور که مشخص است، آبشار راین روی رودخانه راین با عرض ۱۵۲ متر قرار دارد. در طول تابستان برف‌های روی کوه‌های اطراف اب می‌شوند و حجم آب رودخانه را بیشتر می‌کنند. پس در طول تابستان می‌توانید شاهد زیباترین مناظر آبشار راین باشید.

آدرس: سوئیس، آبشار راین

دریاچه زوریخ

زوریخ جاهای دیدنی بسیاری دارد. در بخش جنوب شرقی شهر زوریخ، دریاچه‌ای با وسعت ۸۸ کیلومتر مربع وجود دارد که بیشترین عمق آن به ۱۴۳ متر می‌رسد. از این دریاچه برای عبور از مرکز شهر زوریخ استفاده می‌کنند. سواحل مختلف دریاچه زوریخ زیبایی بسیاری دارد. پس می‌توانید از تماشای این دریاچه در سفر به سوئیس نهایت لذت را ببرید.

آدرس: سوئیس، زوریخ، دریاچه زوریخ

باغ وحش زوریخ

جاهای دیدنی سوییس

باغ وحش بهترین مکان برای آشنایی بیشتر با زندگی حیوانات است. حیوانات جذابیت بسیاری دارد و مخصوصاً برای کودکان بسیار هیجان‌انگیز هستند. در باغ وحش زوریخ می‌توانید شاهد حضور ۳۶۰ گونه مختلف از حیوانات باشید. بد نیست بدانید باغ وحش زوریخ یکی از بهترین باغ وحش‌ها در تمام اروپا به حساب می‌آید. در این باغ وحش، محیط زندگی حیوانات را به‌خوبی شبیه‌سازی کرده‌اند تا حیوانات زندگی راحتی داشته باشند. برای مثال پلنگ‌های برفی در محیطی مشابه با صخره‌های هیمالیا زندگی می‌کنند. پنگوئین‌ها هم استخرهای آب سرد مخصوص به خود دارند. فضای داخل باغ وحش زوریخ آنقدر زیباست که احساس می‌کنید به سافاری در جنگل رفته‌اید.

آدرس: سوئیس، زوریخ، باغ وحش زوریخ

سد گراند دیکسنس

سد گراند دیکسنس را می‌توان یکی از باشکوه‌ترین سد‌های تمام جهان دانست. این سد در کانتو وله سوئیس قرار دارد. برای دسترسی به این سد می‌توانید از ماشین‌های کابلی استفاده کنید. در طول مسیر هم شاهد مناظر خیره‌کننده و زیبا خواهید بود. آب شفاف پشت این سد قطعاً شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این سد در بین مناطق کوهستانی با مناظر بسیار زیبا احاطه شده است. سد گراند دیکسنس یکی از بهترین و جذابترین جاهای دیدنی سوئیس به حساب می‌آید.

آدرس: سوئیس، کانتون وله، سد گراند دیکسنس

رودخانه لیمات

رودخانه لیمات یکی از رودهای شهر زوریخ سوئیس است. این رودخانه در نزدیکی دریاچپه زوریخ و بخش جنوبی شهر قرار دارد. رودخانه لیمات از شمال غرب شهر جریان پیدا می‌کند و بعد از ۳۵ کیلومتر، به رودخانه ایار می‌رسد. از این رودخانه در طول مسیر برای تولید برق در سوئیس استفاده می‌کنند. این رود عظمت بسیاری دارد و از جمله جاذبه‌های توریستی سوئیس به حساب می‌آید.

آدرس: سوئیس، زوریخ

قلعه چیلون

جاهای دیدنی سوییس

به تصویر بالا نگاه کنید. شاید با دیدن این تصویر تصور کنید که در حال تماشای تصویری از فیلم‌های انیمیشنی دیزنی هستید. در حالی که این قلعه یکی از جاهای دیدنی سوئیس به حساب می‌آید. بازدید از قلعه چیلون زمانی هیجان‌انگیزتر از این می‌شود که متوجه شوید قلعه چیلون در میان جزیره‌ای داخل دریاه ژنو قرار دارد که پیشتر درباره آن صحبت کردیم. این قلعه در جنوب شهر ویتو واقع شده است. قلعه چیلون را به‌عنوان یکی از زیباترین قلعه‌های اروپا می‌دانند. نیروهای رومی برای محافظت از مسیرهای کوه‌های آلپ، قلعه چیلون را احداث کردند. فضای داخلی این قلعه نیز بسیار سالم و دست نخورده باقی مانده است.

آدرس: سوئیس، جنوب شهر ویتو

پارک آبی آلپامار

نظرتان درباره کلی تفریح و آب‌بازی در کشور زیبای سوئیس چیست؟ خب در این شرایط باید سری به پارک آبی آلپامار بزنید. پارک آبی آلپامار بزرگترین پارک آبی در تمام سوئیس به حساب می‌آید. در این پارک آبی ۱۲ سرسره آبی در فضایی به وسعت ۲ هزار مترمربع قرار دارند. در پارک آبی آلپامار علاوه بر سرسره‌های آبی می‌توانید از انواع آیتم‌های دیگر از جمله حمام حرارتی، سالن ورزشی، رود ریو مار، استخر روباز و … نیز استفاده کنید.
آدرس: Gwattstrasse 12, Pfaeffikon 8808

باغ گیاه شناسی دانشگاه زوریخ

اگر عاشق دیدن گل و گیاهان هستید، باغ گیاه شناسی دانشگاه زوریخ برای شما یک بهشت واقعی خواهد بود. وقتی که تصویر بالا را نگاه می‌کنید، با خودتان می‌گویید که حتماً باید هزینه گزافی را برای بازدید از  باغ گیاه شناسی دانشگاه زوری بپردازیم؛ اما جالب است بدانید که بازدید از  باغ گیاه شناسی دانشگاه زوریخ کاملاً رایگان خواهد بود. در باغ گیاه شناسی دانشگاه زوریخ بیش از ۸ هزار گونه گیاهی مختلف وجود دارد. در فضای دانشگاه زوریخ، فضاهای سرپوشیده مختلفی را برای ایجاد اقلیم‌های مختلف ایجاد کرده‌اند. به این ترتیب در هر کدام از آن‌ها می‌توانید شاهد گونه‌های خاصی از گل و گیاه باشید.

آدرس: سوئیس، زوریخ، باغ گیاه شناسی دانشگاه زوریخ

پل معلق چارلز کونن

پل معلق چارلز کونن در ژانویه سال ۲۰۱۷ افتتاح شد. سازمان گردشگری زرمات، عنوان طولانی‌ترین پل عابر پیاده معلق در جهان را به این پل نسبت داد. پل معلق چارلز کونن در دره کوهستان آلپ قرار دارد.  این پل در اصل روستای زرمات را به روستای گراچن سوئیس متصل می‌کند. پل معلق چارلز کونن ۴۹۴ متر طول داشته و عرض آن به ۶۴ سانتی‌متر می‌رسد. بازدید از این پل بسیار هیجان‌انگیز است و آدرنالین خونتان را به بالاترین حد ممکن می‌رساند. خیالتان از بابت عملکرد مهندسان اروپایی راحت باشد؛ اما باز هم قطعاً با عبور از این پل هیجان بسیاری را تجربه می‌کنید. اگر از ارتفاع می‌ترسید، بهتر است سری به سایر جاهای دیدنی سوئیس بزنید و دور پل معلق چارلز کونن یک خط قرمز بکشید! روی این پل می‌توانید تصاویر یادگاری بسیار زیبا بگرید و شاهد مناظر خیره‌کننده‌ای باشید.

آدرس: سوئیس، راندا، روستای زرمات

کتابخانه صومعه سنت گال

جاهای دیدنی سوئیس آنقدر زیبا و دوست‌داشتنی هستند که حتی با تماشای تصایور آن‌ها هم احساس می‌کنید به این کشور تماشایی سفر کرده‌اید. کتابخانه صومعه سنت گال یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های جهان به حساب می‌اید. این کتابخانه توسط قدیس اوتمار، موسسه صومعه سنت گال تأسیس شده است. در سال ۹۳۷ میلادی، متأسفانه بخشی از صومعه بر اثر آتش‌سوزی از بین رفت؛ اما خوشبختانه کتابخانه سالم ماند. تالار باروک مشهورترین بخش کتابخانه صومعه سنت گال محسوب می‌شود. در این بخش می‌توانید شاهد کتاب‌های دست‌نویس قدیمی و نسخه اصلی باشید که نمی‌توان روی آن قیمت گذاشت. این کتابخانه جزو میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید و ارزش بسیاری دارد.

آدرس: سوئیس، Klosterhof 6D, 9004 St. Gallen

موزه سگ های سنت برنارد

در سال ۲۰۰۶، موزه‌ای خاص و زیبا توسط بری لند در سوئیس افتتاح شد. بری لند نام مرکز اختصاصی پرورش سگ‌های سنت برنارد است. به تصویر بالا نگاه کنید. این نژاد سگ ظاهری بسیار معصوم، زیبا و دوست‌داشتنی دارد. همچنین سگ‌های سنت برنارد بسیار مهربان، بازیگوش و باهوش هستند. در این موزه می‌توانید شاهد پرورش و نگهداری از سگ‌های سنت برنارد باشید. حتماً دلتان می‌خواهد بدانید که آیا امکان نوازش این سگ‌ها وجود دارد یا نه؟ خب پاسخ به این سؤال خوشبختانه مثبت است! در این موزه می‌توانید سگ‌های بانمک سنت برنارد را نوازش کرده و با آن‌ها بازی کنید. پس اگر عاشق این حیوانات باوفا و دوست‌داشتنی هستید، حتماً سری به موزه سگ های سنت برنارد بزنید.

آدرس: Rue du Levant 34, 1920 Martigny

موزه انسان شناسی

شاید بازدید از موزه انسان شناسی در سفر به سوئیس با آن همه زیبایی کمی منطقی به نظر نرسد؛ اما این موزه با تمام موزه‌های دیگری که دیده‌اید تفاوت دارد. در این موزه می‌توانید رد پاهایی از اجدادمان را در طول تاریخ ببینید. در موزه انسان شناسی متوجه می‌شوید که بشر چگونه از نژادهای ابتدایی به انسان هوشمند امروز در طول ۳.۵ میلیون سال تبدیل شد. قطعاً بازدید از موزه انسان شناسی بسیار جذاب و خاطره‌انگیز برای شما خواهد بود. این موزه در شهر زوریخ قرار دارد. پس اگر در شهر زوریخ حضور دارید، حتماً سری به موزه انسان شناسی بزنید.

آدرس: سوئیس، زوریخ Winterthurerstrasse 190

موزه ملی سوئیس

در سفر به هر شهر و کشوری، باید سری به موزه ملی آن بزنید. موزه‌های ملی همیشه مهم‌ترین و ارزشمندترین موزه‌های شهر هستند. موزه ملی سوئیس را در بنایی تاریخی افتتاح کرده‌اند که شباهت بسیاری به قلعه‌های باشکوه اروپایی با معماری نئوگوتیک دارد. در این موزه هنر و تاریخ سوئیس را به شکل کامل به نمایش گذاشته‌اند. در موزه ملی سوئیس می‌توانید شاهد بیش از ۸۲۰هزار اثر تاریخی مختلف باشید. قدمت این آثار همگی به پیش از قرن بیستن باز می‌گردند. برخی آن‌ها به ۱۰۰هزار سال قبل میلاد تعلق دارند و قدمت برخی آن‌ها به سال ۸۰۰ بعد از میلاد باز می‌گردد. موزه ملی سوئیس حاوی مهم‌ترین آثار باستانی تمام اروپا است و از این نظر اهمیت و ارزش بسیاری دارد.

آدرس: سوئیس، Schweizerisches Landesmuseum, Museumstrasse

خانه اپرای زوریخ

خانه اپرای زوریخ بنایی بسیار باشکوه و مجلل است که سبک نئوکلاسیک در آن به چشم می‌خورد. قدمت این سازه به سال ۱۸۹۰ باز می‌گردد. در نمای ساختمان از تندیس‌های بزرگترین آهنگسازان دنیا استفاده شده است. بسیاری از گردشگران کنار این تندیس‌ها تصاویر یادگاری می‌گیرند. خانه اپرای زوریخ در سال ۲۰۱۴ جایزه بهترین شرکت اپرا و بهترین اپرای بین‌المللی را از آن خود کرد. برای بازدید از فضای داخلی و تالار روکوی، تورهای آلمانی زبان برگزار می‌شوند. البته بهترین روش برای تماشای فضای داخلی این بنا آن است که در یکی از ۲۵۰ اجرای سالانه این سالن اپرا شرکت کنید. تماشای برنامه اپرا آن هم در یکی از مهم‌ترین سالن‌های اپرای دنیا، قطعاً به یکی از خاص‌ترین خاطرات شما تبدیل خواهد شد.

آدرس: سوئیس، زوریخ، Falkenstrasse، خانه اپرا

مرکز حمام‌ های ترمال و اسپای زوریخ

مرکز حمام‌ های ترمال و اسپای زوریخ با آب معدنی و دمای آرامش بخش بین ۳۶ تا ۴۱ درجه، محیطی عالی برای آرامش و استراحت گردشگران است. مرکز حمام‌ های ترمال و اسپای زوریخ در سرداب‌های قدیمی سنگی قرار دارند. این مراکز به دو نوع حمام مختلف رومی و ایرلندی تقسیم می‌شوند. در این حمام‌ها انواع استخرهای مدیتیشین نیز وجود دارند. با حضور در این حمام‌ها می‌توانید آرامش را به خود بازگردانید.

آدرس: سوئیس، زوریخ، Brandschenkestrasse 150 | 8002

پل شیطان سوئیس

جاهای دیدنی سوییس

پل شیطان سوئیس یکی دیگر از جاهای دیدنی سوئیس است. البته که این نامگذاری عجیب باعث محبوبیت هرچه بیشتر آن در بین گردشگران شده است. این پل روی رودخانه رویس در نزدیکی آندرمات قرار دارد. از روی این پل می‌توانید شاهد مناظر تنگه شلونن باشید. در ورودی تونل منتهی به کوه، تصویری از شیطانی سرخ رنگ و نقش یک بز دیده می‌شود. قدمت این پل به قرن ۱۳ باز می‌گردد. بسیاری بر این باور هستند که در قرن ۱۳، مردم به دلیل سختی ساخت این پل، دست به دامن شیطان شدند. به همین خاطر در نهایت تصویر آن را نیز نقاشی کردند و نام آن را پل شیطان قرار دادند.

آدرس: سوئیس، آندمارت

قلعه‌های بلینزونا

قلعه‌های بلینزونا جزو آثار تحت نظر میراث جهانی یونسکو قرار دارند. این مجموعه شامل سه قلعه با نام‌های ساسو کوربارو، مونته بلو و گسل گراند است. کسل گراند قدیمی‌ترین قلعه در مجموعه قلعه‌های بلینزونا به حساب می‌آید. این قلعه روی یک قلعه سنگی مشرف به دره قرار دارد و از شهر محافظ می‌کرد.

آدرس: سوئیس، Bellinzona

خب دوستان عزیز سفرزون، با بهترین جاهای دیدنی سوئیس به‌خوبی آشنا شدید. به نظرتان زیباترین جاذبه سوئیس کدام یک است؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.