این‌بار می‌خواهیم از جاهای دیدنی عباس آباد بگوییم. مازندران را به زیبایی، طبیعت بی‌نظیر و مناظر جذابش می‌شناسند. عباس آباد یکی از مهم‌ترین شهرهای مازندران است که می‌توان آن را مامن فرهنگ و تاریخ ایران دانست. هرگاه دلتان برای یک سفر جذاب و هیجان‌انگیز تنگ شد و به مکانی برای آرامش، تماشای زیبایی و تجدید حال خوب نیاز داشتید، عباس آباد مازندران بهترین انتخاب برای شما است.

saadatrent

این شهرستان با جنگل‌های خاص و بناهای تاریخی‌اش شناخته می‌شود و آنقدر زیبایی دارد که میان مردم مازندران و گردشگران داخلی و خارجی به عنوان یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری شناخته می‌شود.

اگر دوست دارید درباره جاهای دیدنی عباس‌آباد و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این منطقه زیبا بیشتر بدانید، ما را در سفرزون همراهی کنید:

 

عباس آباد کجاست؟

جاهای دیدنی عباس آبادبهتر است پیش از آنکه درباره جاهای دیدنی عباس آباد صحبت کنیم، محل دقیق آن را بشناسیم. عباس آباد یکی از مهم‌ترین شهرهای شهرستان عباس آباد در استان مازندران است. این منطقه بی‌نظیر از سمت جنوب به منطقه زیبای کلاردشت، از شرق به متل قو و از غرب به شهر دیدنی نشتارود متصل می‌شود.

برخی از مردم قدیمی، عباس آباد را با نام تاریخی آن، یعنی لنگا می‌شناسند که در تاریخ و پیش از حکومت علویان از آن نام برده شده است. در این منطقه می‌توانید بکرترین مناظر طبیعی را ببینید، در دل جنگل‌های انبوه قدم بزنید و ریه‌هایتان را از هوای پاک پر کنید و در کنار دریای خزر به تماشای شکوه غروب بنشینید.

در سفرزون بخوانید :

جاهای دیدنی عباس آباد را بشناسیم

عباس آباد همان جایی است که هرگاه فکر یک مسافرت حسابی و جذاب به سرتان زد، می‌توانید آن را انتخاب کنید. این منطقه پر است از مکان‌های دیدنی که مانند آن را در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌کنید!

 

پارک‌ ملی خشکه داران

پارک ملی خشکه داران از جمله زیباترین و حیرت‌آورترین جاهای دیدنی عباس آباد است که شهرت آن به دلیل قدمت و جذابیتش است. این پارک ملی در حد فاصل شهر نشتارود و شهرستان عباس آباد قرار دارد و به عنوان تنها جنگل جلگه‌ای و از آخرین بازمانده‌های اکوسیستم جنگل‌های جلگه‌ای شناخته می‌شود. پارک ملی خشکه داران جان می‌دهد برای جنگل‌نوردی، اتراق در جنگل و برپا کردن کمپ!

در این پارک انواع گونه‌های کمیاب و زیبای جانوری همچون گربه و وحشی و خوک و گیاهان نادری مانند توسکا، بلوط، لیکی، ازگیل جنگلی، سه قلو انجیلی و … را می‌بینید. این جنگل زیستگاه پرندگان بی‌نظیری مثل دار غاز، حواصیل خاکستری، مرغابی‌ها و … است که اگر خوش شانس باشید، می‌توانید آن‌ها را ببینید.

در این پارک ملی همه چیز برای تفریح و گردش آماده است. فقط کافیست بار سفرتان را ببندید به سمت این منطقه دیدنی بروید.

 

اطلاعات بازدید از پارک ملی خشکه داران

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس پارک‌ ملی خشکه داران: استان مازندران، جاده نشتارود به عباس آباد، پارک ملی خشکه داران.

دریاچه عباس آباد

 جاهای دیدنی عباس آبادمشهورترین جای دیدنی در عباس آباد، دریاچه عباس آباد است. این دریاچه تاریخی که در فاصله ۸ کیلومتری بهشهر قرار دارد، یادگار دوران قاجار است و زیبایی و قدمت آن باعث شده تا به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی این منطقه تبدیل شود. بقایای عمارتی که سال‌های دور در وسط دریاچه قرار داشته، همچنان خودنمایی می‌کند و یادآور تاریخ و فرهنگ ایرانی است.

در کنار دریاچه تماشایی عباس آباد می‌توانید ساعت‌ها بنشینید یا بساط پیک‌نیک راه بیندازید. قایق‌سواری در دریاچه هم یکی از امکانات تفریحی و گردشی این منطقه است که جذابیت زیادی دارد. اگر می‌خواهید به مکان‌های دیدنی عباس‌ آباد سفر کنید، دریاچه بی‌نظیر آن را از قلم نیندازید.

بهترین مسیر دسترسی به دریاچه عباس آباد:

برای رفتن به این منطقه می‌بایست در ابتدای جاده بهشهر_گلوگاه به سمت راست بپیچید و وارد جاده عباس آباد شوید. پس از طی مسافت ۶ کیلومتری در جاده پر پیچ و خم عباس آباد، با گذشتن از روستای التپه، به دریاچه می‌رسید.

 

اطلاعات بازدید از دریاچه عباس آباد

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: ۵ هزار تومان

آدرس دریاچه عباس آباد: استاد مازندران، شهرستان عباس آباد، جاده بهشهر_گلوگاه، ۶ کیلومتری جاده عباس آباد.

جنگل مازیچال

 جاهای دیدنی عباس آبادجنگل مازیچال از آن دسته مکان‌های دیدنی عباس آباد است که به زیبایی، بکر بودن و شگفتی مشهور است‌. این جنگل در ۴۸ کیلومتری عباس آباد قرار دارد و به عنوان یکی از مهم‌ترین ییلاقات این منطقه شناخته می‌شود. در جنگل مازیچال به هر طرف نگاه کنید انبوهی از درختان و گیاهان زیبایی را می‌بینید که عطر بی‌نظیرشان شما را سرمست می‌کند.

این جنگل را انبوهی از ابرها فرا گرفته‌اند و فضای جنگل آنقدر زیباست که دلتان نمی‌خواهد آنجا را ترک کنید. قدمت جنگل هیرکانی مازیچال به دوره سوم زمین‌شماسی باز می‌گردد و در همه جای آن درختان افرا، بلوط، کاج سوزنی، تمشک، فندق، گلابی، ازگیل، زرگ و آلوی جنگلی به چشم می‌خورد. اگر از ماجراجویی لذت می‌برید و عاشق مکان‌های ناشناخته هستید، جنگل مازیچال را انتخاب کنید.

بهترین مسیر دسترسی به جنگل مازیچال:

برای رسیدن به جنکل هیرکانی مازیچال، از جاده چالوس به سمت مرزن آباد حرکت کنید و سپس از خروجی کلاردشت تا دو کیلومتری جاده عباس آباد جلو بروید. پس از طی حدودا ۱۷ کیلومتر در یک جاده خاکی، ارتفاعات مازیچال را می‌بینید.

 

اطلاعات بازدید از جنگل مازیچال

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس جنگل مازیچال: استان مازندران، شهرستان عباس آباد، دو کیلومتری جاده عباس آباد.

غار دهچال

غارها همیشه به عنوان جذاب‌ترین و رازآلودترین مکان‌های دنیا معرفی می‌شوند که زیبایی فوق‌العاده و تاریخ دور و درازی دارند. غار دهچال از جمله محبوب‌ترین جاهای دیدنی عباس آباد شناخته می‌شود که رفتن به آنجا حال و هوای عجیبی دارد.

وجود اشکال طبیعی در این غار و قدمت و تاریخ آن، همان چیزی است که گردشگران را به سمت خودش جذب می‌کند. غار دهچال در دل جنگلی به همین نام قرار دارد و تماشای آن تجربه‌ای منحصربه‌فرد و جذاب است.

 

اطلاعات بازدید از غار دهچال

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس: استان مازندران، شهرستان عباس آباد، غار دهچال.

 

جاده کلاردشت به عباس آباد

جاده‌های زیادی در ایران وجود دارند که به تنهایی یک جاذبه گردشگری زیبا، بی‌نظیر و تماشایی هستند. جاده کلاردشت به عباس آباد یکی از همین جاده‌ها و از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی عباس آباد است که تماشای آن جان دوباره‌ای را به شما می‌بخشد. فرقی نمی‌کند در چه فصلی از سال به این منطقه سفر می‌کند.

این جاده رویایی، تصویر خارق‌العاده‌ای را پیش چشمتان نمایان می‌کند. جاده کلاردشت به عباس آباد در حدود ۵۰ سال قدمت دارد و همچنان به عنوان یکه‌تاز زیباترین جاده‌ها خودنمایی می‌کند. در سفر به عباس آباد، تماشای این مکان بی‌نظیر را از دست ندهید.

 

اطلاعات بازدید از جاده کلاردشت به عباس آباد

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس: استان مازندران، شهرستان عباس آباد، جاده کلاردشت به عباس آباد.

در سفرزون بخوانید :
جاهای دیدنی شمال ، جاهایی که حتما یک بار در طول عمر خود باید ببینید

سخن آخر درباره‌ی جاهای دیدنی عباس آباد

چقدر اهل سفر و گردش به مناطق شمالی ایران هستید؟ منطقه عباس آباد می‌تواند به عنوان یکی از زیباترین مناطق گردشگری ایران نام بگیرد که هر بار به آنجا سفر کنید، گوشه کوچکی از جذابیتش‌هایش را می‌بینید.

همین حالا خودتان را برای یک سفر منحصربه‌فرد و به‌ یادماندنی آماده کنید و به سمت عباس آباد راه بیفتید. یادتان باشد که با طبیعت مهربان باشید و از محیط طبیعی این منطقه گردشگری به خوبی محافظت کنید.