جاهای دیدنی لندن، این شهر را به یکی از بهترین مقاصد گردشگران اروپا تبدیل کرده است. در لندن تا چشم کار می‌کند، جاهای دیدنی مشاهده می‌شود. انصافاً باید گفت گردشگری را سراغ نداریم که راهی لندن شده باشد و با کوله‌باری پر از سوغاتی و خاطره‌ای خوش به دیار خود باز نگشته باشد. با این حال گشت‌و‌گذار در این جاهای دیدنی زمانی بیشتر خوش می‌‌گذرد که اطلاعات کاملی درباره آن‌ها داشته باشید. از آنجایی که خاطر شما برای ما بسیار عزیز است و همیشه آرزومند بهترین سفرها برای همراهان خود هستیم، فهرست کاملی از بهترین جاهای دیدنی لندن پیش روی شما قرار می‌دهیم. تمامی سعی خود را به‌خرج‌ داده‌ایم تا در این فهرست چیزی از قلم نیفتد و اطلاعات کاملی برای سفر لندن بدست آورید. به شما قول می‌دهیم مطالعه این مطلب تا انتها شرایط را برای تجربه سفری خاص و فراموش‌نشدنی برایتان فراهم کند.

saadatrent

موزه‌ ویکتوریا و آلبرت (Victoria and Albert Museum)

گردشگری در موزه ممکن است هیجان دیگر جاهای دیدنی لندن را نداشته باشد. با این حال گشت‌و‌گذار در موزه‌های لندن فرصتی فراهم می‌کند تا با فرهنگ و تمدن اهالی این سرزمین بیشتر آشنا شوید. بدون شک به لطف اطلاعاتی که در موزه های لندن بدست می‌آورید، گردشگری در این شهر بیشتر به شما خوش می‌گذرد. در نتیجه حرف ما را زمین نیندازید و پایتان که به لندن رسید، راهی موزه ویکتوریا و آلبرت شوید. لندن موزه‌های بی‌شماری دارد، اما موزه ویکتوریا و آلبرت، یکی از بزرگ‌ترین آن‌هاست و اطلاعات کاملی درباره تاریخ این شهر در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

موزه ویکتوریا و آلبرت یکی از موزه‌های ملی لندن است و به لحاظ باستان‌شناسی و تاریخی اعتبار ویژه‌ای دارد. موزه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم در ۱۸۵۲ میلادی ساخته شده است. مساحت این موزه چیزی حدود ۱۳ هکتار است. نزدیک به ۱۴۵ گالری در این موزه خودنمایی می‌کند. دیرینگی بعضی از آثار موزه ویکتوریا و آلبرت به ۵ هزار سال پیش باز می‌گردد. انواع آثار هنری نفیس، صنایع دستی عتیقه و اسناد تاریخی در موزه ویکتوریا و آلبرت خودنمایی می‌کند. یکی از گالری‌های این موزه به لباس‌های قدیمی لندنی‌ها اختصاص دارد. گشت‌و‌گذار در این قسمت برای علاقه‌مندان فرهنگ و تاریخ انگلستان خالی از لطف نیست.

آدرس: لندن، خیابان کِرام‌وِل GB S72RL

شماره تماس: ۴۴۲۰۷۹۴۲۲۰۰۰

وب‌سایت رسمی: https://www.vam.ac.uk/

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱۷:۴۵ پس‌ازظهر

هزینه بازدید: ۵ پوند

کاخ باکینگهام (Buckingham Palace)

امکان ندارد جایی سخنی از جاهای دیدنی لندن مطرح شود و نام کاخ باکینگهام به میان نیاید. دیرینگی این کاخ به ۱۸۳۷ میلادی باز می‌گردد. سال‌های سال است که پادشاهان و ملکه‌های انگلیس در این کاخ زندگی می‌کنند. اعضای خانواده سلطنتی در روزهای خاص به روی ایوان مرکزی کاخ باکینگهام می‌آیند و با هواداران ملاقات می‌کنند. انصافاً باید گفت منظره تماشایی کاخ باکینگهام این کاخ را به مکانی جذاب برای گردشگری در لندن تبدیل کرده است. با این حال چیزی که بیشتر از کاخ، گردشگران را به خود جلب می‌‌کند، رژه سلطنتی است. سربازان جان برکف در این رژه لباس‌های نظامی خوش‌رنگی به تن می‌کنند و با سازوآواز از کاخ سنت جیمز می‌گذرند تا به کاخ باکینگهام برسند. اعضای خاندان سلطنتی، تابستان هر سال را در کاخی در اسکاتلند می‌گذرانند. به همین دلیل قسمت‌هایی از این کاخ در تابستان برای گردشگران باز می‌شود.

آدرس: لندن خیابان مارلبورو، سنت جیمز GB SW1A 1BS

شماره تماس: ۴۴۲۰۷۹۳۴۸۳۲

وب‌سایت رسمی: https://www.royal.uk/

ساعت کاری: ۹:۳۰ صبح تا ۱۹:۳۰ پس‌ا‌زظهر در ماه‌های جولای تا آگوست و ۹:۳۰ صبح تا ۱۸:۳۰ پس‌ازظهر در ماه‌های سپتامبر تا اکتبر

هزینه بازدید: ۲۴ پوند

ایستگاه کینگزکراس (King’s Cross Station)

لندن یکی از مهم‌ترین کلان‌شهرهای دنیاست. این شهر چیزی حدود ۹ میلیون نفر جمعیت دارد. به همین دلیل تقاطع‌ها و ایستگاه‌های مهم این شهر در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز شلوغ است. با این حال حساب ایستگاه کینگزکراس در بین دیگر ایستگاه‌های لندن فرق می‌کند. این ایستگاه در کنار اینکه یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌‌های لندن است، زیبایی‌های خاصی دارد و شهرتی جهانی در بین گردشگران پیدا کرده. ایستگاه کینگزکراس در ۱۸۵۲ راه‌اندازی شد و به لحاظ دیرینگی نیز یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های قطارشهری دنیاست. ایستگاهی که از آن صحبت می‌‌کنیم چندین بار مرمت شده است. با این حال هنوز هم رنگ‌و‌بویی قدیمی و خاطره‌انگیز دارد. جالب است بدانید طرفداران مجموعه آثار هری پاتر، ایستگاه کینگزکراس را ایستگاهی می‌دانند که هری پاتر از آن به هاگوارتز سفر می‌کرد. این ایستگاه فاصله کمی با بسیاری از جاهای دیدنی لندن دارد.

آدرس: لندن، ایستگاه کینگزکراس

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

هارودز (Harrods)

ما ایرانی‌ها رسم نداریم از سفر دست خالی باز گردیم. خوشبختانه در گوشه‌و‌کنار لندن سوغاتی فروشی وجود دارد. با این حال هیچ کدام از این فروشگاه‌ها به گرد پای هارودز نمی‌رسند. هارودز، یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های اعیانی دنیاست. پوشاک اشرافی و جواهرآلات شاهانه‌ای در هارودز فروخته می‌شود که نظیر آن‌ها را در جای دیگری سراغ نداریم. به این دلیل به هارودز به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی لندن اشاره کردیم، زیرا تاریخ تاسیس آن به ۱۸۲۴ میلادی باز می‌گردد و یکی از قدیمی‌های لندن است. جالب است بدانید هَلی بِری، جنیفر لوپز و لارنس اولویه از مشتریان هارودز لندن به حساب می‌آیند. اگر خریدی اشرافی را در سفر لندن به خودتان وعده داده‌اید، هارودز دقیقاً همان‌ جایی است که دنبال آن می‌‌‌گردید.

آدرس: لندن، خیابان برامپتون ۸۷-۱۳۵، SW1X 7XL

شماره تماس: ۴۴۲۰۷۷۳۰۱۲۳۴

وب‌سایت رسمی: https://www.harrods.com/en-pt/

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۲۱: شب

هزینه بازدید: بازدید در ساعت‌های ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ پس‌از‌ظهر کاملاً رایگان است.

میدان لِستر (Leicester Square)

به علاقه‌مندان دوآتشه فیلم وسینما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به لندن حتماً سری به میدان لستر بزنند. این میدان بورس سینماهای لندن است. فیلم‌های مهمی در این میدان ساخته شده است. در گوشه‌و‌کنار میدان لستر سالن‌های سینما و تئاتر خودنمایی می‌کند. بسیاری از چهره‌های سرشناس هالیوود از میدان لستر گذر کرده‌اند. در این میدان بهترین کافه‌های لندن خودنمایی می‌کند. جالب است بدانید به رغم زرق‌و‌برق میدان لستر، این میدان یکی از میادین قدیمی لندن به حساب می‌آید. دیرینگی میدان لستر به سده ۱۹ میلادی باز می‌گردد. گاه‌و‌بیگاه در این میدان مراسم‌های باشکوهی برگزار می‌شود. در نتیجه احتمال زیادی وجود دارد در زمانی که به لندن سفر کرده‌اید، مراسمی باشکوه در میدان لستر در حال اجرا باشد.

آدرس: لندن، میدان لستر، WC2H 7LU

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

خیابان آکسفورد (Oxford Street)

خیابان‌های لندن به اندازه‌ای رنگ‌ و وارنگ و زیباست که ارزش دارد گشتی جانانه در آن‌ها بزنید. خیابان آکسفورد، یکی از معروف‌ترینِ این خیابان‌هاست. آکسفورد، بهشت پاساژ‌گردها و علاقه‌مندان خرید است. در این خیابان چیزی حدود ۳۰۰ مغازه صف کشیده‌اند. این مغازه‌ها با غرفه‌های رنگارنگ و کالای متنوع از مشتریان پذیرایی می‌کنند. اگر به دنبال خرید سوغات انگلستان هستید و می‌خواهید گشت‌و‌گذاری در مغازه‌های لندن داشته باشید، خیابان آکسفورد انتخاب مناسبی برای شماست. جاذبه‌های این خیابان فقط به مغازه‌های رنگارنگ آن خلاصه نمی‌شود. در خیابان آکسفورد کافه‌های دنجی وجود دارد که منظره‌ای زیبا از زندگی شهری پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. هر زمان که خسته شدید می‌توانید سری به یکی از این کافه‌ها بزنید و با جرعه‌ای نوشیدنی گورا، خستگی را از تن بیرون کنید. برای تعریف از خیابان آکسفورد کافی است به این نکته اشاره کنیم که این خیابان سالانه ۲۰۰ میلیون بازدید کننده دارد.

آدرس: لندن، خیابان آکسفورد

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

خیابان الکتریک (Electric Avenue)

اکنون که صحبت از جاهای دیدنی لندن به میان آمده و برای شما از خیابان‌های زیبای این شهر گفتیم، حیف است که اشاره‌ای به خیابان الکتریک نکنیم. این خیابان در جنوب لندن قرار دارد. جالب است بدانید انتخاب نام الکتریک برای این خیابان بی‌دلیل نیست. در این خیابان تا چشم کار می‌کند لامپ‌های الکتریکی جالب و پرنور مشاهده می‌شود. خیابان الکتریک در روزگاران قدیم که لندن شب‌های کم‌نوری داشت، یکی از پرنورترین خیابان‌های این شهر بود. به همین دلیل با نام خیابان الکتریک معروف شد. همان‌گونه که حتماً‌ حدس زده‌اید۷ خیابان الکتریک به لحاظ دیرینگی نیز یکی از خیابان‌های قدیمی لندن است.

گشت‌و‌گذار در این خیابان شما را به لندن قدیم می‌برد و حس‌و‌حال زندگی مردمان روزگاران دور را در ذهن تداعی می‌کند. در این خیابان تا چشم کار می‌کند مغازه‌های کوچک‌و‌بزرگ مشاهده می‌شود. این مغازه‌ها طیف گسترده‌ای از انواع سوغاتی و اجناس برند را در اختیار مشتریان قرار می‌‌دهند. خیابانی که از آن صحبت می‌کنیم یکی از معروف‌ترین خیابان‌ های لندن برای خرید کالا به حساب می‌آید. فروشنده‌های این خیابان اهل چانه‌زدن هستند و کالاها را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. خیابان الکتریک یکی از خیابان‌های سرراست لندن است و فاصله کمی با بسیاری از جاهای دیدنی این شهر دارد.

آدرس: لندن، خیابان الکتریک، SW9 8JY

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

پیکدیلی سِرکس (Piccadilly Circus)

لندن، شهری است که در تاریخ ریشه دارد. ریشه‌‌های این شهر به ۴۳ سال پس از میلاد مسیح باز می‌گردد. ناگفته پیداست شهری با چنین قدمتی، جاهای دیدنی بی‌شماری با جاذبه‌های تاریخی گردشگری دارد. یکی از این مکان‌ها، پیکدیلی سِرکس است. این منطقه یکی از معروف‌ترین میدان‌های لندن است. از سده ۱۷ میلادی تاکنون پیکدیلی سرکس به عنوان مرکز تجمع لندنی‌ها شناخته می‌شود. پیکدیلی سرکس امروزه در قلب منطقه غربی لندن جا خوش کرده است. بهترین بارها و باشگاه‌های شبانه لندن در اطراف پیکدیلی سرکس وجود دارد. سالن تئاتر معروف کریتِریون و مجسمه اِرُوس از دیگر جاهای دیدنی لندن است که در پیکدیلی رسکس قرار گرفته‌اند. اگر اهل شب‌نشینی هستید و می‌خواهید نبض شب‌های لندن را در دست بگیرید، در سفر به این شهر حتماً سری به پیکدیلی سرکس بزنید. گشت‌و‌گذار در این منطقه برای علاقه‌مندان خرید و تماشای ویترین مغازه‌ها نیز خالی از لطف نیست.

آدرس: لندن، میدان پیکدیلی سرکس

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

خیابان برِک لیِن (Brick Lane)

خیابان برِک لین در سده ۱۷ میلادی به محلی پرتردد تبدیل شد. از آنجایی که افراد زیادی از این خیابان گذر می‌کردند، دستفروش‌ها به خیابان برک لین می‌آمدند و کالاهای خود را می‌فروختند. حضور دستفروش‌ها در این خیابان باعث شد تا برک لین به بازاری بزرگ برای فروش کالاهای دست‌دوم و اجناس عتیقه تبدیل شود. از آن زمان سال‌های زیادی می‌گذرد، اما برک‌ لین همچنان مکانی شلوغ برای خرید و فروش کالاهای دست‌دوم و لوازم قدیمی است. زندگی همیشه در این خیابان جریان دارد و حس‌ و حالی با نشاط به عابرین منتقل می‌کند. اگر می‌خواهید گشت‌و‌گذاری جانانه در یکی از معروف‌ترین خیابان‌های لندن داشته باشید و خریدی متفاوت را تجربه کنید، خیابان برک لین انتخاب مناسبی برای شماست. این خیابان بورس کتاب‌های دست‌دوم، صفحه‌های گرامافون قدیمی،‌تابلوهای نقاشی، تندیس‌های زیبا و آثار هنری به حساب می‌آید.

آدرس: لندن، ۹۱ Brick Ln, E1 6QR, UK

شماره تماس: ۴۴۲۰۷۷۷۰۶۰۲۸

وب‌سایت رسمی: www.bricklanemarket.com

ساعت کاری: شبانه‌روزی (بازار بریک لِین هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۸:۰۰ پس‌از‌ظهر باز است)

هزینه بازدید: رایگان

محله چینی‌ها (Chinatown)

اولین مهاجرین چینی در ۱۷۸۰ میلادی به اسکله شرقی لندن رسیدند. از آن زمان سال‌های زیادی گشته و امروزه چینی‌ها برای خودشان برو و بیایی در لندن دارند. چینی‌ها مدتی است که در خیابان جِرارد دور هم جمع شده‌اند و محله‌ای برای خودشان دست‌و‌پا کرده‌اند. شکل‌و‌شمایل این محله ظاهری چینی دارد و احساس می‌کنید در یکی از خیابان‌های شلوغ چین قدم می‌زنید. فانوس‌های معروف و دیگر دکوراسیون‌های چینی در گوشه‌و‌کنار محله چینی‌ها در لندن خودنمایی می‌کند. محله‌ چینی‌ها جاذبه‌های گردشگری متنوعی پیش روی مسافران قرار می‌دهد. یکی از مهم‌ترین این جاذبه‌ها، رستوران‌های چینی است که در این محله با منویی از غذاهای خوشمزه و متفاوت انتظار گردشگران را می‌کشد. امکان ندارد وارد محله چینی‌ها در لندن شوید و با خاطره‌‌ای فراموش نشدنی از این محله بیرون نیایید.

آدرس: لندن، Gerrard Street

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

آکادمی بریکستون (Brixton Academy)

به گردشگرانی که عشق موسیقی دارند و می‌خواهند یک دل سیر در لندن به تماشای اجرای ترانه‌های زنده مشغول شوند، آکادمی بریکستون را پیشنهاد می‌کنیم. این آکادمی در قسمت جنوبی لندن قرار دارد. جالب است بدانید آکادمی بریکستون در ابتدا یک سالن بزرگ تئاتر بود که در ۱۹۲۹ افتتاح شد. پس از مدتی این آکادمی به مکانی برای اجرای موسیقی زنده اختصاص یافت. خواننده‌های معروفی مانند گروه کِلَش، مدونا ونیو اُردِر در آکادمی بریکستون موسیقی اجرا کرده‌اند. جایگاه آکادمی بریکستون برای اهالی موسیقی به اندازه‌ای است که گروه معروف دِ اِستیت (The Smiths)، این سالن را برای اجرای آخرین موسیقی زنده خود انتخاب کرد. این آکادمی در بین لندنی‌ها با نام اُو ۲ آکادمی بریکستون (O2 Academy Brixton) نیز شناخته می‌شود.

آدرس: لندن، ۲۱۱ Stockwell Rd, SW9 9SL, UK

شماره تماس: ۴۴۲۰۷۷۷۱۳۰۰۰

وب‌سایت رسمی: https://www.academymusicgroup.com/o2academybrixton/

ساعت کاری: ۱۹:۰۰ پس‌ازظهر تا ۲۳:۰۰ شب

هزینه بازدید: متغیر

رودخانه تیِمز (Thames Cruise)

تِیمز یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های انگلستان است که دل لندن می‌گذرد. این رودخانه جلوه‌ای زیبا و تماشایی به شهر داده است. رودخانه تیمز از کنار بسیاری از جاهای دیدنی لندن می‌گذرد. به همین دلیل می‌توانید با سوارشدن در کشتی‌‌های تفریحیِ رودخانه تیمز، گشت‌وگذاری آبی در لندن داشته باشید و جاهای دیدنی این شهر را از عرشه کشتی ببینید. رود تیمز به لحاظ موقعیت نیز از بسیاری از منطقه‌های شلوغ لندن گذر می‌کند. به لطف این شرایط از بیشتر جاهای معروف لندن تا رودخانه تیمز فاصله چندانی ندارید. بسیاری از بهترین کافه های لندن در کنار رودخانه تیمز قرار گرفته‌اند. در این کافه‌ها می‌توانید با نوشیدن فنجانی قهوه، منظره زیبای رودخانه تیمز را به تماشا بنشینید.

آدرس: جنوب لندن

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان (تور کشتی ۱۰ پوند و بیشتر)

پارک همپستید هیث (Hampstead Heath)

لندن، شهری با آب‌و‌هوای دلپذیر است که طبیعتی سرسبز آن را فرا گرفته. به همین دلیل پارک‌ های لندن یکی از دیگری زیباتر است. برای نمونه می‌‌توان به پارک همپستید هیث اشاره کرد که با جاذبه‌های طبیعی و منظره‌ای تماشایی به یکی از جاهای دیدنی لندن تبدیل شده است. پارکی که از آن صحبت می‌کنیم چیزی حدود ۳۳۰ هکتار وسعت دارد. درختان سربه‌فلک‌کشیده، گیاهان سرسبز و گل‌های رنگ‌و‌وارنگ در پارک همپستید هیث خودنمایی می‌کند. به لطف مساحت وسیعِ پارک همپستید هیث، سرگرمی‌های متنوعی در این پارک تعبیه شده است. قسمتی از این پارک نیز به مکانی برای نمایش آثار هنری، نمایش‌های تئاتر و اجراهای زنده موسیقی اختصاص گرفته است. اگر اهل طبیعت هستید و می‌خواهید گشتی جانانه در یکی از بهترین پارک های لندن بزنید، پارک همپستید هیث انتخاب مناسبی برای شماست.

آدرس: لندن، ۴۳۲ Archway Road N6 4JH. 020

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

سوهو (Soho)

به گردشگرانی که برای عیش‌و‌نوش راهی لندن شده‌اند و می‌خواهند زندگی شبانه‌ای جانانه در این شهر را تجربه کنند، پیشنهاد می‌کنیم راه محله سوهو را در پیش بگیرند. این محله از دیرباز تاکنون یکی از مهم‌ترین عشرت‌سراهای لندن به حساب می‌آید. اکنون نیز سوهو یکی از جاهای دیدنی لندن است. در گوشه‌و‌‌کنار سوهو کافه‌های شیک با مشتریان خاص، چشم‌انتظار مشتریان هستند. سوهو فاصله بسیار کمی با میدان لستر دارد. به لطف این فاصله کم می‌توانید با یک تیر دونشان بزنید و پس از عیش‌و‌نوش در محله سوهو، راهی میدان لستر شوید و لندن‌گردی جانانه‌ای داشته باشید.

آدرس: لندن، Ward, West End. District, W1D

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی (بارها و کلوپ‌های این محله شب‌ها فعالیت دارند)

هزینه بازدید: رایگان

شهرک شُردیچ (Shoreditch)

شُردیچ شهرکی در لندن است که روزبه‌روز گردشگران بیشتری روانه آن می‌شوند. محبوبیت این شهرک را می‌توان در زندگی شبانه‌ای دانست که در شُردیچ جریان دارد. با فرا رسیدن عصر، بازار کافه‌های شُردیچ گرم می‌شود. شب‌ها نیز در رستوران‌های شهرک شردیچ جای سوزن انداختن نیست. این شهرک حال‌و‌هوای دهه ۹۰ را در ذهن گردشگران تداعی می‌کند. اگر خاطره‌های خوشی از آن دوران در ذهن شما باقی مانده، در سفر به لندن حتماً سری به شهرک شُردیچ بزنید. جالب است بدانید این شهرک چندین هتل و هاستل معروف با امکانات رفاهی چشمگیر دارد. به لطف این شرایط می‌توانید با اقامت در شُردیچ، از دیگر جاهای دیدنی لندن نیز بازدید کنید.

آدرس: انتهای قسمت شرقی لندن

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: ندارد

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

ساعت بیگ بِن (Big Ben)

در این قسمت از معرفی جاهای دیدنی لندن به مکانی رسیدیم که آوازه‌ای جهانی دارد. ساعت بیگ بن در برجی با ارتفاع ۹۶ جا خوش کرده است. در زیر این ساعت رودخانه زیبای تِیمز جریان دارد. ساختمان مجلس بریتانیا نیز در همسایگی ساعت بیگ بن واقع شده است. تورهای گردشگری در ساعت بیگ بن و ساختمان مجلس برگزار می‌شود. شهرت بیگ بن به اندازه‌ای است که حیف است راهی لندن شوید و عکسی یادگاری در کنار یکی از معروف‌ترین ساعت‌های دنیا نگیرید. جالب است بدانید تورهای رایگانی برای گردشگری در ساعت بیگ بن وجود دارد. در نتیجه گشت‌و‌گذار در ساعت بیگ بن به علاقه‌مندان گردشگری در جاهای رایگان لندن نیز توصیه می‌شود.

آدرس: قسمت مرکزی لندن، جنب رودخانه تیمز

شماره تماس: ۴۴۲۰۷۲۱۹۴۲۷۲

وب‌سایت رسمی: https://www.parliament.uk/bigben/

ساعت کاری: دوشنبه، سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه از ۹:۱۵ صبح تا ۱۶:۳۰ پس‌ازظهر. چهارشنبه از ۱:۱۵ پس‌از‌ظهر تا ۱۶:۳۰ پس‌ازظهر

هزینه بازدید: رایگان

ساختمان وست مینستر (Westminster)

برای شما از ساعت بیگ بن و مجلس بریتانیا به عنوان بهترین جاهای دیدنی لندن گفتیم. انصافاً باید گفت کم‌لطفی است اگر به این مکان‌ها اشاره کنیم و صحبتی از ساختمان وست مینستر به میان نیاید. بنای مجلس بریتانیا در این ساختمان قرار دارد. ساعت بیگ بن نیز در قسمت شمالی این عمارت خودنمایی می‌کند. این ساختمان مرکز سیاستگذاری‌های بریتانیاست. جالب اینجاست گردشگران برای گشت‌و‌گذار در بعضی از قسمت‌های ساختمان وست مینستر نیازی به پرداخت هزینه ندارند. این شرایط لذت گردشگری در یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های لندن را دوچندان می‌کند. اگر راهی ساختمان وست مینستر شدید، حتماً‌ سری به میدان مجلس در این ساختمان بزنید. تندیس‌های شخصیت‌های مهمی مانند نلسون ماندلا و وینستون چرچیل در این میدان قد عَلم کرده‌اند.

آدرس: مرکز لندن، SW1

شماره تماس: ۰۳۴۳۱۷۸۲۷۴۳

وب‌سایت رسمی: https://www.westminster.gov.uk/

ساعت کاری: دوشنبه تا چهارشنبه هر هفته از ۸:۰۰ صبح تا ۶ پس‌از‌ظهر

هزینه بازدید: گردشگری در قسمت‌هایی از این مکان رایگان است.

چشم لندن (London Eye)

انگلیسی‌ها برای برگزاری جشن‌های آغاز سده جدید میلادی خرج‌های زیادی انجام دادند. ماحصل یکی از این خرج‌ها را می‌‌توان در چشم لندن مشاهده کرد. منظور از چشم لندن، چرخ‌و‌فلکی مرتفع و بزرگ است که منظره‌ای دلگشا از لندن و نواحی اطراف آن پیش روی مخاطبین قرار می‌دهد. این چرخ‌و‌فلک شب‌ها چراغانی می‌شود و نمایی زیبا به رودخانه تیمز می‌دهد. در مراسم مختلف نورافشانی‌های باشکوهی در چشم بندن انجام می‌شود. کابین‌های چرخ‌و‌فلک لندن به صورت اختصاصی و عمومی در اختیار مشتریان قرار دارد. در نتیجه می‌توانید با کرایه کابینی اختصاصی، بر فراز لندن بروید و لحظه‌های فراموش‌نشدنی را تجربه کنید. چشم لندن از آن دسته جاهای دیدنی لندن است که با ۱۳۵ متر ارتفاع، یکی از بزرگ‌ترین چرخ‌‌وفلک‌های دنیا به حساب می‌آید. سالانه نزدیک به ۳ میلیون گردشگر از این چرخ‌و‌فلک به عنوان یکی از جاهای دیدنی لندن بازدید می‌کنند.

آدرس: لندن، Riverside Building, County Hall, London SE1 7PB, UK

شماره تماس: ۴۴۲۰۷۹۶۷

وب‌سایت رسمی: https://www.londoneye.com/plan-your-visit/before-you-visit/directions/

ساعت کاری: ۱۱ صبح تا ۱۸:۰۰ پس‌از‌ظهر

هزینه بازدید: ۴۰ پوند

کَمدِن تاون (Camden Town)

لندن در کنار تاریخچه‌ای طولانی، سرزمین ادب و هنر است. به همین دلیل جاهای دیدنی لندن فقط به مکان‌هایی برای سرگرمی و خوش‌گذرانی خلاصه نمی‌شود. برای نمونه می‌توان به کمدن تاون اشاره کرد. این منطقه در شمال لندن قرار دارد و جلوه‌ای متفاوت از فرهنگ و هنر را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. هنرمندهای مختلفی با پوشش‌های متفاوت و گاهی عجیب‌و‌غریب در کمدن تاون حضور پیدا می‌کنند. گالری‌های هنری، اجراهای خیابانی، فروشگاه‌های لباس قدیمی و عتیقه‌فروشی در گوشه‌و‌کنار کمدن تاون مشاهده می‌شود. این منطقه فاصله کمی با کینگز کراس، یکی از معروف‌ترین خیابان‌ های لندن دارد.

آدرس: لندن، Camden Market, Camden Lock Place, London, NW1 8AF

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: http://www.camdentownlondon.co.uk/camden-market-address/

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

ریچموند پارک (Richmond Park)

ریچموند ممکن است کمی از لندن دور باشد، اما به اندازه‌ای تماشایی است که ارزش دارد راه این پارک را در پیش بگیرید. ۸ پارک شاهانه، ریچموند پارک را تشکیل می‌دهد. در این پارک‌ها هر سرگرمی که فکرش را بکنید برای گردشگران مهیاست. به لحاظ جاذبه‌های طبیعی نیز حوضچه‌های پرآب، فواره‌های خروشان و درخت‌های سربه‌فلک‌کشیده در این پارک مشاهده می‌شود. ریچموند پارک، امکانات رفاهی بسیار مجهزی دارد. در گوشه‌‌وکنار ریچموند پارک مکان‌هایی برای پیک‌نیک در نظر گرفته شده است. قسمتی از این پارک نیز مکانی برای دوچرخه‌سواری دارد. قسمتی دیگر نیز به سوارکاری اختصاص داده شده است. مطمئن باشید امکان ندارد راهی ریچموند پارک شوید و خاطره خوش این مکان به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی لندن برای همیشه در ذهن شما ماندگار نشود.

جاهای دیدنی لندن را با این امید به پایان می‌رسانیم که این مطالعه این مطلب دیدگاه کاملی درباره سفر به لندن برای شما ایجاد کرده باشد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم خاطره‌های خوشی از سفرهای داخلی و خارجی دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متدوال

  • بهترین جاهای دیدنی لندن با جاذبه طبیعی کدام هستند؟

پارک ریچموند، رودخانه تیمز و پارک همستید هیث از بهترین جاهای دیدنی لندن با جاذبه طبیعی به حساب می‌آیند.

  • بهترین خیابان‌‌های لندن برای گشت‌و‌گذار و کافه‌نشینی کدام هستند؟

خیابان آکسفورد، خیابان الکتریک و خیابان بریک لین از بهترین خیابان‌های لندن به حساب می‌آیند.

  • کدام محله در لندن برای عیش‌و‌نوش و تفریح پیشنهاد می‌شود؟

محله سوهو یکی از منطقه‌های معروف لندن برای عیش‌ونوش و شب‌زنده‌داری است.

  • کدام یک از جاهای دیدنی لندن جاذبه‌ای هنری دارد؟

محله کمدن تاون، یکی از محله‌های معروف لندن است که گالری‌های هنری زیادی دارد.

  • کدام یک از جاهای دیدنی لندن برای کنسرت و موسیقی زنده پیشنهاد می‌شود؟

آکادمی بریکستون یکی از جاهای دیدنی لندن است که کنسرت‌های معروفی در این اجرا می‌شود.