جاهای دیدنی مازندران یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی ایران هستند. همه ساله مسافران زیادی به این استان سفر می‌کنند. بنابراین اطلاع داشتن از جاهای دیدنی استان مازندران، نوید یک سفر هدفمندتر از گذشته به مسافران شمال خواهد داد. در این مطلب از سفرزون ما سعی می‌کنیم با معرفی جاهای دیدنی استان مازندران که نباید از دستشان داد، سفری متفاوت را برای شما رقم بزنیم.

saadatrent

۱. چشمه‌های باداب سورت ساری

چشمه های باداب سورت
چشمه های باداب سورت

اینجا یک مکان باورنکردنی است. زیبایی منحصربه‌فرد چشمه‌های پلکانی باداب سورت شما را به خود خیره نگه خواهد داشت. شما در شمال شرق مازندران در نزدیکی ساری می‌توانید یک تصویر رؤیایی را آن هم در لیست جاهای دیدنی مازندران به چشم خود ببینید. چشمه‌های آب با رنگ‌های اخرایی، سفید، سیاه و آبی.

 

۲. دریاچه چورت

دریاچه چورت
دریاچه چورت

یکی از زیباترین دریاچه‌ها در جاهای دیدنی مازندران دریاچه چورت است. اگر به وقت خلوتی بروید، صدای طبیعت؛ پرندگان و سکوت جنگل حاکم مطلق است و چورت برای شما تکه‌ای از بهشت خواهد بود. روی دریاچه را مه‌گرفته و درختان از درون دریاچه سربرآورده‌اند. نام اصلی آن میانشه است اما به خاطر اینکه به روستای چورت نزدیک است، به آن دریاچه چورت می‌گویند. اوقاتی که در اینجا سپری خواهید کرد با هیچ جای دیگر قابل مقایسه نخواهد بود. برای رسیدن به دریاچه چورت باید از جاده ساری-کیاسر به سمت روستای چورت بروید. پس از ۱۰ کیلومتر طی مسیر در جاده خاکی چورت، دریاچه را خواهید دید.

در سفرزون بخوانید :
جاهای دیدنی نکا ؛ زیبای تکتاز مازندران را بیشتر بشناسید

جاهای دیدنی زیرآب ؛ یک گردش رویایی در قلب مازندران

۳. آبشار اوبن

آبشار اوبن
آبشار اوبن

اوبن یعنی زیرآب. این آبشار خزه‌ای است. ینی زیر آن پر از خزه و سبز است. در دل جنگل‌های دودانگه ساری است. نزدیک روستای میانا است و به رودخانه شیرین‌رود می‌ریزد. آبشار اوبن در ۱۰۷ کیلومتری ساری، در مرز استان سمنان و مازندران قرار دارد.

در سفرزون بخوانید :
جاهای دیدنی عباس آباد ؛ مامن فرهنگ و تاریخ ایران

۴. جنگل دالخانی

دالخانی
دالخانی

معروف به دالان بهشت است. به سمت روستای دالخانی در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرقی رامسر بروید. پیشنهاد می‌کنیم در اواخر بهار به اینجا سفر کنید. در جنگل دالخانی می‌توانید کمپ کنید و تا هر وقت بخواهید از همه چیز و همه جا جدا شوید. بوی چوب و رطوبت. همه آن چیزی است که آدم لازم دارد تا از شهر جدا شود. این جنگل ۷ کیلومتر بعد از خروجی آسفالته جاده رامسر به تنکابن است.

۵. روستای جواهرده

جواهر ده
جواهرده

شاید اسم اینجا بارها و بارها به گوشتان خورده باشد. چرا که این روستا، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی مازندران است. جواهرده در ۲۶ کیلومتری رامسر واقع شده. برای رسیدن به جواهرده از کوه‌های پر درخت بگذرید و در امتداد رودخانه صفارود ادامه دهید.

در سفرزون بخوانید :

جاهای دیدنی بهشهر ،‌ سفر به سوگلی پادشاهان صفوی

جاهای دیدنی نور ؛ از آبشار تا دریاچه

معرفی ۲۰ تا از جاهای دیدنی بابلسر + عکس و آدرس

۶. آبشار آب پری ، افسانه در جاهای دیدنی مازندران

آب پری
آب پری

این آبشار نزدیک شهر رویان است،در جنوب شرقی مازندران. اینجا به خاطر نردیکی به زادگاه نیما یوشیج، آمدورفت زیادی دارد. مسیر رسیدن به آب پری جذاب است. از میان جنگل‌ها با شیب کمی می‌گذرد و در بین راه قسمت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای عکس گرفتن با مناظر، از ماشین خود پیاده شوید.

این آبشار، چندان وسعت زیادی ندارد اما برای ساعت‌ها می‌توان به نظاره آن نشست. با آنکه نام این آبشار احتمالاً افسانه‌ای است اما خودش یک آبشار معمولی است. با این‌حال اگر همه ویژگی‌ها را کنار هم قرار دهیم، رفتن به آبشار آب پری فوق‌العاده می‌شود. این ویژگی‌ها این‌ها هستند: راه جذاب، مناظر فوق‌العاده، دسترسی به غذا و خوراک، فاصله کم با دیگر جاذبه‌های گردشگری استان مازندران.

۷. روستای فیلبند

روستای فیلبیلند
روستای فیلبند

روستای فیلبند یک مکان رؤیایی است. این را بدون اغراق اینجا می‌نویسم.فیلبند یکی از منحصربه‌فردها در میان جاهای دیدنی مازندران است. روستایی سرسبز بالای ابرها، در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا. نام دیگرش سرزمین ابرهاست. مرتفع‌ترین روستای مازندران، فیلبند، در جنوب‌شرقی بابل و شرق رودخانه هراز است. شاید تنها سختی برای رسیدن به فیلبند، راه است. راه این روستا از مسیر فرعی به سمت پاشاکلا در جاده هراز جدا می‌شود و بهتر است قبل از آنکه وارد شهرهای بزرگ مازندران شوید برای رفتن به فیلبند تصمیم‌گیری کنید.

در سفرزون بخوانید

۸. روستای لاویج

لاویج
لاویج

لاویج روستایی اسرارآمیز و زیباست. کلیسای آنتوان مقدس، شما را به یاد کشورهای خارجی می‌اندازد.خانه نیما یوشیج هم دارای جذابیت ویژه‌ای است، به خصوص اگر او را دوست بدارید و اشعارش را هر از چند گاهی ورق زده باشید. لاویج از توابع شهرستان نور است. در این روستا مجموعه‌ای از جاذبه‌های دیدنی کنار هم در مساحتی کوچک جمع شده‌است. آب گرم لاویج یک تجربه عجیب در آن آب و هوا و رطوبت خواهد بود. نظاره آبشار حرام او هم لطف زیادی دارد. اگر مایل هستید، چیزی از روستای لاویج با خود به یادگار بیاورید، عسل بخرید. اینجا پر از پرورش زنبور است و شغل بسیاری از مردم، فروش عسل است. عسل طبیعی و تازه و خاص.

۹. جنگل‌های دوهزار

شهرت اینجا، در بین جاهای دیدنی مازندران بر همگان مشخص است. جنگل‌هایی که جاده‌ای در ارتفاع آن قرار گرفته و با آن مسافران را به دل خود می‌کشاند. همان‌طور که می‌دانید جنگل‌های دوهزار در شهرستان تنکابن هستند. برای رسیدن به بهترین نقطه اینجا باید به چالدره بروید.

جنگل های دوهزار

۱۰. پارک ملی لار

پارک ملی لار
پارک ملی لار

این منطقه در ۱۳ کیلومتری، پلور قرار دارد. نام سد «لار» را شاید قبل‌تر هم شنیده باشید. این سد یکی از معروف‌ترین سدهای ایران و یکی از زیباترین جاهای دیدنی مازندران است. در اطراف اینجا، منطقه به شدت زیبایی وجود دارد. اینجا حتی گونه‌های جانوری و گیاهی متفاوتی زندگی می‌کنند. شاید باور نکنید ولی در اینجا فلامینگو هست. در کوهستان‌ها بزکوهی. به همین دلیل اینجا را پارک ملی نامگذاری کردند. به این معنی که منطقه‌ای تحت نظارت است. لار متعلق به دو شهرستان است. بخشی از آن در آمل و بخش دیگر در لواسانات است.

۱۱. دشت دریاسر

دریاسر | جاهای دیدنی مازندران
دریاسر

دشتی به وسعت دریا از گل‌های بابونه زرد. عطر گل در هوا پیچیده و رنگ زرد با سبزی کوه و درختان در هم آمیخته شده. دشت دریاسر، معروف به دشت اردیبهشت ایران است. در ماه اردیبهشت و اوایل خرداد بهترین زمان، سفر به این دشت زیبا است. این دشت کوهستانی، مرز میان بخش الموت و پوشش جنگلی در قسمت از استان مازندران است. اینجا در جنوب شهر تنکابن، این به یمن این اتصال، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی ایران را می‌توان شاهد بود. جذابیت دشت دریاسر، فقط به گل‌های بابونه نیست. در کف دشت، چشمه‌های زیادی جاری است. اگر در بهار به دیدن دشت دریاسر بروید، زیرپایتان تماماً تر است و آب کم و زیاد در بخش‌های مختلف آن جاری است.

۱۲. شهرک توریستی و تله‌کابین نمک‌آبرود

در دوازده کیلومتری غرب چالوس، یکی از معروف‌ترین و متنوع‌ترین جاهای دیدنی مازندران واقع شده است. شهرک توریستی نمک‌آبرود به گوش همه آشناست. ساختمان‌ها و ویلاهای زیبا و راه‌های منظم و تخت به علاوه مجموعه‌های تفریحی و طبیعی درون شهرک، از اینجا یک مقصد شیک و فوق‌العاده جذاب ساخته است. در این شهرک یک تله‌کابین معروف هم وجود دارد که شما را تا بالای ابرها می‌برد و مرتفع‌ترین تله‌کابین کشور است. از آن بالا دریا و جنگل و کوهستان زیرپای شماست. نام کوهی که تله‌کابین شما را به بالای آن می‌رساند مدوبن است. این کوه جنگلی نمک‌آبرود را از جنوب احاطه کرده‌است. از شمال هم با فاصله‌ای کم به دریا خواهید رسید.

نمک آبرود | جاهای دیدنی مازندران
نمک آبرود

در کنار تله‌کابین می‌توانید سورتمه سواری در جنگل را تجربه کنید. سورتمه شما را از کوه بالا می‌کشد و بعد در مسیر به پایین می‌رساند. این تجربه پرهیجان برای کسانی که به دنبال آدرنالین بالا می‌گردند به شدت توصیه می‌شود. در کمی آن‌طرف‌تر شهربازی هم هست. اگر می‌خواهید تفریحات را ادامه بدهید، قبل از آنکه غذا یا چیزی بخورید کمی از تکان و چرخش‌های دستگاه‌های شهربازی را تجربه کنید و بعد به خورد و خوراک بپردازید.

پارک جنگلی نمک‌آبرود هم در این منطقه ملی آشنا و مشخص است. اینجا بیشتر از ۲۰۰ هکتار مساحت و گونه‌های متنوعی دارد. برخی از گونه‌های شمشاد در اینجا به بیش از ۷۰۰ سال قبل برمی‌گردند.

۱۳. پارک جنگلی سی سنگان

شاید در میان جاهای دیدنی مازندران، پارک جنگلی سی سنگان، از همه آشناتر باشد. این پارک بزرگ، همیشه در تعطیلات، از شلوغ‌ترین جاهای استان مازندران است. پوشش گیاهی متنوع و درختان پر سن و سال سی سنگان، از سال ۱۳۴۴ که‌ این پارک تأسیس شد، مسافران و گردشگران زیادی را به چشم دیده است. در این پارک علاوه بر طبیعت زیبا و منحصربه‌فرد، امکانات رفاهی متعددی برای کسانی که به این مقصد آمده‌اند وجود دارد. اسب سواری و ماشین‌های کوچک کرایه‌ای، و فروشگاه‌های کوچک برای خرید لوازم و خورد و خوراک، اوقاتی راحت و جذاب برای شما به ارمغان خواهند آورد. در پارک جنگلی سی سنگان به طور ویژه روی کاشت شمشاد و حفاظت از آن کار می‌شود.

این پارک، در سطح خاورمیانه، در کاشت و حفاظت شمشاد، یکتاست. مساحت پارک سی سنگان ۶۰۲ هکتار است و به سه بخش ساحلی، جنوبی و غربی تقسیم می‌شود. در این پارک گونه‌های جانوری همچون شوکا، مرال، خرس قهوه‌ای، پلنگ، روباه، گربه جنگلی، گراز و شغال وجود دارند.

سی سنگان | جاهای دیدنی مازندران
سی سنگان

محوطه‌های کمپینگ راحتی برای استفاده گردشگران ساخته شده است و آلاچیق و باربیکیو مهیاست. در بخش ساجلی کافی‌شاپ‌ها و کلوپ جت اسکی و قایق‌سواری، سرویس بهداشتی و اتاق‌های کرایه‌ای برای اقامت موجود هستند. برای رسیدن به این پارک جنگلی از جاده کنار از چالوس یا هراز به سمت نوشهر حرکت کنید. کیلومتر ۲۷ جاده نوشهر به نور، به سی سنگان خواهید رسید. در راه هم تبالهای راهنما برای رسیدن به پارک کمکتان خواهند کرد.

۱۴. دریاچه شورمست

دریاچه شورمست
دریاچه شورمست

این دریاچه به وسعت ۱۵ هزار متر مربع، به عمق ۵ تا ۱۵ متر، در شهرستان سوادکوه واقع شده‌است. این دریاچه یکی از خوش‌منظره‌ترین دریاچه‌های شمال است. اینجا برای ماهیگیری و طبیعت‌گردی، بی‌نظیر است. دریاچه شورمست در ارتفاعات نزدیک به روستای شورمست و در ۶ کیلومتری شهر پل سفید قرار دارد. درختان بلندقامت توسکا، سراسر اطراف آن را پوشانده‌اند و به جز در زمان تعطیلات-که شاید کمی شلوغ‌تر باشد-، معمولاً جای دنجی برای پیوستن به طبیعت در میان جاهای دیدنی مازندران است. تنها سختی راه برای رسیدن به شورمست، راه آنست. چرا که برای رسیدن به شورمست باید نیم ساعت پیاده روی کنید. البته اگر ماشین آف‌رود دارید، که به مشکل برنخواهید خورد. فقط مراقب باشید، چون جاده پیچ‌درپیچ است. راهی که به شورمست می‌رسد از جاده فیروزکوه جدا می‌شود. می‌توانید سر راه پل ورسک هم ببینید.

۱۵. دریاچه الیمالات

الیمالات | جاهای دیدنی مازندران
الیمالات

جاده نور به چمستان خودش یکی از جاهای دیدنی مازندران است. چرا بخش‌های طبیعی و مرکز زیادی در آن موجود است. حالا در این جاده که بروید، راهی از آن به سمت دریاچه الیمالات می‌رود. الیمالات به نگین مازندران معروف است. جایی دنج و مناسب از میان جاهای دیدنی مازندران برای کسانی که می‌خواهند به جای رفتن به کنار دریای شلوغ، به جایی بکرتر و متفاوت‌تر بروند. از جاده اصلی ۳ کیلومتر تا دریاچه الیمالات راه هست و این یکی از مزایای این جاذبه طبیعی بی‌نظیر است. روی این دریاچه یک سد قرار دارد. در اطراف آن رستوران و امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران وجود دارد و به علاوه تفریحات هیجان‌انگیزی مثل قایق‌سواری هم می‌توانید در برنامه خود بگنجانید.

در همه فصل‌های سال می‌توانید به الیمالات بروید. در اطراف آن هم همیشه امکان نصب چادر دارید و مشکلی برای اقامت شبانه هم وجود ندارد. اینجا برای اقامت سوئیت هم هست.

در سفرزون بخوانید :
جاهای دیدنی آلاشت و هر آنچه که درباره آن باید بدانید

جاهای دیدنی پل سفید و جاذبه‌هایی که حیرت‌زده‌تان می‌کنند

۱۶. کلاردشت

نام کلاردشت زیبا به گوش بسیاری از مردم ایران آشناست. اینجا یکی از توریستی‌ترین شهرهای شمالی ایران استو ار معروف‌ترین جاهای دیدنی مازندران است. ییلاقی درجه‌یک که وقتی گرمای هوای بیشتر شهرهای ایران شما را اذیت می‌کند، اگر به آن سفر کنید، آب و هوا، مثل بهار، حتی شاید کمی هم سرد باشد. در بسیاری از ویلاهای کلاردشت، صبح‌ها مه روی بالکن شما خواهد بود. کافی است در را باز کنید تا ابرها به داخل بیایند. طبیعت چشم‌نواز و منحصربه‌فرد کلاردشت، به خاطر قرارگیری در کوهپایه‌ای با ارتفاع بالا شکل گرفته است.

کلاردشت | جاهای دیدنی مازندران
کلاردشت

پیاده‌روی و کوه‌نوردی جنگلی یکی از تفریحاتی است که در کلاردشت به کرات می‌توانید انجامش دهید و از آن خسته نشوید. کلاردشت در ۴۸ کیلومتری چالوس است. مساحت شهر چیزی در حدود ۱۵۰۹ کیلومترمربع است. رود سردآبرود از وسط کلاردشت عبور می‌کند. این رودخانه برای ساکنین کلاردشت، برکت دارد. به یمن آن، مراکز آبزی‌پروری در اینجا فعال هستند. ماهی‌هایی مثل قزل‌آلای خال‌قرمز، سگ‌ماهی، قزل‌آلای رنگین‌کمان، عروس‌ماهی یا مارماهی است.

جنگل آزو، وسط کلاردشت است. اینجا زیستگاه حیوانات وحشی مثل گرگ و خرس و خوک و پنگ است. بهتر است پیش از آنکه به آن بروید با یک نفر بلد مشورت کنید. جنگل‌های عباس آباد در سمت شمال کلاردشت هستند. جنگل مجل هم در ۶ کیلومتری حسن کیف است و برای رسیدن به آن باید ابتدا به روستای رودبارک بروید و از آنجا راهی شوید.

دریاچه ولشت، دریاچه هفت‌خوان و آبشار آکاپل، از دیگر جاذبه‌های طبیعی کلاردشت هستند. همانطور که می‌بینید تنوع منطقه کلاردشت، بسیار زیاد است و همین امر در کنار آب و هوای سرد آن، این نقطه را تا این اندازه توریستی کرده است.

۱۷. پارک جنگلی فین چالوس

فین چالوس | جاهای دیدنی مازندران
فین چالوس

این پارک جنگلی زیبا، بعد از پلیس را چالوس، در جاده کرج-چالوس قرار دارد. این پارک در اطراف رودخانه چالوس و در حاشیه آن شکل گرفته است. در پارک جنگلی فین چالوس، همه امکانات رفاهی و همچنین امکان نصب چادر، رستوران و بازی بچه‌ها هم وجود دارد. اینجا در گذشته محدوده جنگل فین بوده است و در اطراف آن یک دهکده کوچک قرار داشت. اما به‌مرور همین محدوده تحت نظارت قرا گرفت و امکاناتی به آن اضافه شد و به پارک جنگلی تبدیل شد. پل طلاجو هم در این منطقه بر روی رودخانه چالوس تا سال ۱۳۲۰ وجود داشت. پارک جنگلی چالوس، پارک شناخته‌شده‌ای در بین گردشگران است و بسیاری برای گذراندن اوقاتی در دل طبیعت اینجا را انتخاب می‌کنند.برای اقامت در اینجا،مهمانسرای جهانگردی چالوس مکانی مناسب و عالی خواهد بود.

۱۸. کاخ مرمر رامسر

کاخ مرمر یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی رامسر است. این کاخ، کاخ سلطنتی شاهنشاه ایران در دوران پهلوی دوم بود. بنای کاخ بسیار عظیم است و در میان باغی بزرگ و زیبا قرار دارد. خاندان پهلوی از این کاخ برای سکونت خود در رامسر و برگزاری جلسات مختلف سیاسی استفاده می‌کردند. این کاخ بخش‌های مختلفی دارد و اسباب متعلق به خاندان پهلوی در آن به نمایش در آمده است. روی دیوارهای کاخ می‌توانید شاهد آثار نقاشی بسیار نفیس و گران‌قیمت باشید. همچنین تصاویری قدیمی از جلسات گذشته که در این کاخ برگزار شده بودند نیز روی دیوار نصب شده است. در بخش باغ نیز می‌توانید از ساختمان‌های مختلف همانند حمام کاخ دیدن کنید. توجه داشته باشید که حمام کاخ به دوران پهلوی اول تعلق دارد. زیرا ابتدا رضاخان این کاخ را برای خود ساخت و سپس محمدرضا پهلوی از آن استفاده کرد.

آدرس: استان مازندران، رامسر، بلوار رزاقی، جاده هتل

۱۹. آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت بلندترین آبشار در تمام استان مازندران است. این آبشار به‌حدی اهمیت دارد که حتی نام آن در فهرست آثار ملی ایران نیز به چشم می‌خورد. شاهاندشت یک آبشار دائمی است و در بخش جنوبی جاده و رودخانه هراز قرار دارد. آبشار اصلی شاهاندشت ۵۱ متر ارتفاع دارد و دارای عظمت بسیای است. فقط به تصویر بالا نگاه کنید. واقعاً عظمت از این آبشار می‌بارد. برای دسترسی به آبشار شاهاندشت باید کمی پیاده‌روی در طبیعت را به جان بخرید. البته با تماشای جمال این آبشار هرچه  خستگی راه بوده را فراموش خواهید کرد. این آبشار در میان جنگلی انبوه قرار دارد و در ترکیب با مناظر کوهستانی، زیباترین نقاشی پروردگار را به تصویر می‌کشد. فصل بهار بهترین زمان بازدید از این آبشار زیبا محسوب می‌شود.

آدرس: استان مازندران، ۶۵ کیلومتری شهر آمل، بخش لاریجان، روستای شاهاندشت

۲۰. برج رسکت

برج رسکت یکی از جاهای دیدنی ساری است. این برج جزو ابنیه تاریخی مهم مازندران است و نام آن در فهرست آثار ملی ایران نیز به چشم می‌خورد. برج رسکت در نزدیکی روستایی با همین نام قرار دارد. این برج یکی از برج‌های مدور آجری است که قدمت ان به قرن پنجم هجری قمری باز می‌گردد. درباره دلیل ساخت این برج دلایل مختلفی وجود دارد. برخی افراد بر این باور هستند که یکی از افراد خاندان باوندیان در این برج به خاک سپرده شده است. دو رشته کتبیه به خط پهلوی ساسانی و کوفی گلزار روی این برج به چشم می‌خورند که ارزش بسیاری دارند. این برج ظاهری بسیار عجیب دارد و هنوز هم کاملاً سالم باقی مانده است. این برج یک منظره بسیار زیبا به طبیعت اطراف رسکت بخشیده و حتماً باید از آن دیدن کنید.

آدرس:  استان مازندران، ساری، جاده بریم شهر، بعد از سد سلیمان تنگه، خروجی رسکت، برج رسکت

۲۱. کاخ صفی ‌آباد

کاخ صفی ‌آباد

کاخ صفی آباد یکی از مهم‌ترین ابنیه تاریخی استان مازندران است. این کاخ قدیمی در جنوب‌غرب بهشهر قرار دارد. بسیاری از گردشگران منظره این کاخ را از دور بارها و بارها دیده‌اند. برای دسترسی به این کاخ باید خودتان را به بلوار هاشمی نژاد برسانید. قدمت این کاخ به دوران صفویه باز می‌گردد. گویا کاخ صفی آباد به دستور مستقیم شاه عباس اول ساخته شده است. جالب اینجاست که با وجود گذشت حدود ۴۰۰ سال، این کاخ هنوز ظاهری بسیار سالم دارد. کاخ صفی آباد دارای پلان مربعی شکل است ۲۵متر در ۲۵متر وسعت دارد. این کاخ ۲ طبقه دارای چندین اتاق مختلف است و از نظر معماری یک اثر هنری به حساب می‌آید.

آدرس: استان مازندران، جنوب‌غرب بهشهر، بلوار هاشمی نژاد، خیابان طالقانی، جاده صفی آباد

۲۲. امامزاده هاشم

امامزاده هاشم را می‌توان یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی مازندران دانست. این امامزاده در ۶۰کیلومتری شمال‌شرق تهران و در جاده هراز قرار دارد. در مسیر جاده هراز، درست بالای گردنه، امامزاده هاشم قرار دارد. بر اساس اسناد تاریخی، امامزاده هاشم یکی از نوادگان امام حسن مجتبی است. بد نیست بدانید که قدمت مقبره اصلی امامزاده هاشم به دوران صفویه باز می‌گردد. همچنین در نزدیکی این امامزاده بنایی سنگی قرار دارد که از آ« به‌عنوان حسینیه استفاده می‌کنند. این مقبره و حسینیه سنگی مجاور آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند. در نزدیکی این امامزاده نیز مغازه‌های بسیاری وجود دارند. آش‌های مغازه‌های امامزاده هاشم شهرت بسیاری دارند و بسیار خوشمزه هستند.

آدرس: استان مازندران، شهرستان آمل، بخش لاریجان، دهستان بالالاریجان

در سفرزون بخوانید :
جاهای دیدنی رویان ؛ زیبایی‌های بی‌مثال مازندران

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های مازندران کلیک کنید.