سفر به استان مازندران، به تنهایی جذاب، هیجان‌انگیز و دلچسب است. حالا فکرش را بکنید که محمود آباد را به عنوان مقصد سفرتان در این استان انتخاب کرده‌اید! شهری در مسیر جاده ساحلی مازندران که جان می‌دهد برای تفریح و گردش و تماشای زیباترین مناظر و بناها. جاهای دیدنی محمود آباد همتا ندارند و با یک بار رفتن به آنجا، عاشق این شهر خواهید شد.

saadatrent

اگر دوست دارید با جاذبه‌های گردشگری محمود آباد آشنا شوید و درباره این شهر زیبا بیشتر بدانید، ما را در سفرزون همراهی کنید.

 

محمود آباد کجاست؟

محمود آباد یکی از زیباترین شهرهای توریستی مازندران است که جاذبه‌های گردشگری آن، هر مسافری را به سمت خودش جذب می‌کند. این شهر بی‌نظیر از شمال به دریای مازندران، از شرق به بابلسر، از غرب به شهرستان نور و از جنوب به شهرستان آمل محدود می‌شود.

مناظر بکر و زیبا، طبیعت شگفت‌انگیز و بناهای تاریخی و حیرت‌آور در محمود آباد، همه چیز را برای سفر به این شهر دیدنی آماده می‌کند.

جاهای دیدنی محمود آباد

جاذبه‌هاب دیدنی محمود آباد آنقدر زیاد و متنوع‌اند که زمان برای دیدن همه آن‌ها کم می‌آورید. کافیست این شهر را به عنوان مقصد سفر خود به شمال کشور انتخاب کنید. آن وقت است که چشمتان از زیبایی پر می‌شود و خاطره سفر به محمود آباد هیچگاه از یادتان نمی‌رود.

 

 

تپه‌های باستانی سرخ رود

جاهای دیدنی محمود آباد تپه‌های باستانی سرخ رود یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی محمود آباد هستند که قدمت آن‌ها به ۲۰۰ سال پیش باز می‌گردد. اگر به بخش جنوبی سرخ رود بروید، دو تپه بزرگ را می‌بینید که به نام تپه‌های قلاکتی معروفند. این تپه‌ها در زمان ساسانیان به دست رومیان به آتش کشیده شدند و براساس اسناد باقی مانده از کتب تاریخی، قلعه‌ای به نام ماهانه سر روی آن وجود داشته است.

شکوه، زیبایی و عظمت تپه‌های قلاکتی آنقدر چشمگیر است که از آن با نام تخت جمشید مازندران یاد می‌شود. اگر به مازندران و شهر محمود آباد سفر کردید، تماشای این تپه‌های باستانی را از دست ندهید.

 

اطلاعات بازدید از تپه‌های باستانی سرخ رود

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس تپه‌های باستانی سرخ رود: استان مازندران، شهر محمودآباد، جنوب سرخ رود، تپه‌های باستانی سرخ رود (قلاکتی).

جنگل روستای اهلم

جاهای دیدنی محمود آباد هیچ چیز به اندازه گشت‌وگذار در جنگل و تنفس هوای تازه‌اش نمی‌تواند آدم را سر حال بیاورد. جنگل روستای اهلم یکی از بهترین جاهای دیدنی محمود آباد است که هر گردشگری را به خودش جذب می‌کند. فضای رازآلود و حیرت‌آور جنگل اهلم برای یک ماجراجویی هیجان‌انگیز مناسب است و شما را شیفته خودش می‌کند.

در این جنگل بزرگ و تماشایی می‌توانید تنوعی از پوشش‌های گیاهی مانند درختان گردو، ممرز، بلوط، توسکا، افرا، نارون و … را ببینید. اگر به جنگل روستای اهلم می‌روید، عکس گرفتن را فراموش نکنید تا خاطره جذاب‌ترین سفرتان به زیباترین منطقه محمود آباد برای همیشه ثبت شود.

 

اطلاعات بازدید از جنگل روستای اهلم

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس جنگل روستای اهلم: استان مازندران، شهرستان محمود آباد، فرعی پس از امامزاده فضل (ع)، دو کیلومتر پس از خروجی محمود آباد.

در سفرزون بخوانید :
جاهای دیدنی کلاردشت ، جواهر شمال ایران

تالاب سرخ رودجاهای دیدنی محمود آباد

آیا تا به حال زیبایی و شکوه قوهای مهاجر را دیده‌اید؟ اگر در فصل زمستان به تالاب سرخ رود سفر کنید، می‌توانید قوهای زیبای مهاجر را ببینید و از تماشای تصویر آن‌ها حیرت‌زده شوید. این قوها با نام قوهای فریادکش شناخته می‌شوند و از ۶ سال گذشته تاکنون، از مناطق سردسیری به سمت سرخ رود مهاجرت می‌کنند.

زیبایی تصویر این تالاب بی‌نظیر در ماه‌های آذر و دی با وجود پرندگان مهاجر چند برابر می‌شود. یکی از پرندگانی که به تالاب سرخ رود مهاجرت می‌کند، تک درناست. این پرنده از سمت روسیه و سیبری به تالاب سرخ رود مهاجرت می‌کند و دیدن آن برای هر گردشگری جذاب است.

اگر در میان مکان‌های دیدنی محمود آباد به دنبال مکانی دنج، زیبا و منحصربه‌فرد می‌گردید، تالاب سرخ رود بهترین مکان برای شماست.

 

اطلاعات بازدید از تالاب سرخ رود

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس تالاب سرخ رود: استان مازندران، شهرستان محمود آباد، شهر سرخ رود، نزدیکی ورزا محله، تالاب سرخ رود.

 

امامزاده قاسم (ع)

جاهای دیدنی محمود آباد جاهای دیدنی محمود آباد فقط به طبیعت زیبای این منطقه محدود نمی‌شود. امامزاده قاسم (ع) از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است و تنها امامزاده‌ای در ایران است که بقعه مبارکه‌اش میان دو مدرسه قرار گرفته است. برای رفتن به امامزاده قاسم (ع) محمود آباد می‌بایست وارد حیاط مدارس شوید و از مسیر آنجا امامزاده را زیارت کنید. این مکان زیارتگاهی برای اهالی شهر و گردشگران این منطقه است.

 

اطلاعات بازدید از امامزاده قاسم (ع)

ساعات بازدید:  همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس امامزاده قاسم (ع): استان مازندران، شهرستان محمود آباد، بخش مرکزی شهر محمود آباد، جنب شهرداری.

 

روستای لاویج

لاویج یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی محمود آباد است که به عنوان مقصدی جذاب و محبوب برای گردشگران این منطقه به شمار می‌رود. این روستا در دامنه رشته‌ کوه‌های البرز قرار دارد و جان می‌دهد برای طبیعت‌گردی و گشت‌وگذار در هوای تازه. چشمه‌های آبگرم لاویج بهترین مکان برای آرامش و درمان دردهای مفصلی هستند و هر ساله گردشگران زیادی به این چشمه می‌روند.

اگر به این روستا سفر کنید، در فاصله کوتاهی از آن می‌توانید از خانه نیما یوشیج، شاعر ایرانی هم دیدن کنید. عسل طبیعی لاویج، مشهورترین سوغات این روستاست و تازگی و طعم طبیعی آن می‌تواند شما را سر حال بیاورد. در سفر به محمود آباد روستای زیبا و تماشایی لاویج را از یاد نبرید.

 

اطلاعات بازدید از روستای لاویج

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس روستای لاویج: استان مازندران، شهرستان محمود آباد، جاده آمل، شهر چمستان، ۱۸ کیلومتر پس از پارک جنگلی کشپل.

 

آبشار آب پری

جاهای دیدنی محمود آبادشاید تا به حال نام آبشار زیبای آب پری را شنیده باشید. این آبشار از کوه‌های مازندران سرچشمه می‌گیرد و یکی از زیباترین جاهای دیدنی محمود آباد است. آبشار آب پری در مسیر جنگلی زیبا و بکری قرار دارد که جذابیت آن را دو چندان کرده است. هوای بی‌نظیر، منظره زیبا و صدای آرامش‌بخش آبشار، همه چیز را برای گردش و پیک‌نیک به این منطقه آماده می‌کند.

در کنار آبشار می‌توانید بساط کمپ یا پیک‌نیک راه بیندازید و در قلب طبیعت استراحت کنید. این منطقه مجهز به آلاچیق و سرویس‌های بهداشتی است و ماندن در آنجا را برای گردشگران آسان‌تر می‌کند.

آبشار آب پری در فصل بهار و تابستان حال و هوای دیگری دارد و خنکای هوا می‌تواند شما را سر حال کند. سفر به این منطقه دوست داشتنی را از یاد نبرید و از بودن در آنجا نهایت استفاده را بکنید.

 

اطلاعات بازدید از آبشار پری

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس آبشار آب پری: استان مازندران، شهرستان محمود آباد، جاده رویان_بلده، ۱۳ کیلومتری شهر رویان، آبشار آب پری.

 

پارک ملت

پارک ملت در میان جاهای دیدنی محمود آباد جایگاه ویژه‌ای دارد. این پارک از جمله پارک‌های ساحلی منطقه است که علاوه‌بر استراحت و تفریح در آن، می‌توانید منظره زیبای دریا را هم تماشا کنید. پارک ملت محمود آباد امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی برای خانواده‌ها و کودکان دارد که همه چیز را برای ماندن در آنجا فراهم می‌کند. از جمله امکانات این پارک می‌توان به آلاچیق، رستوران، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی و … اشاره کرد.

 

اطلاعات بازدید از پارک ملت

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس پارک ملت: استان مازندران، شهرستان محمود آباد، سهر محمود آباد، بلوار آزادی، خیابان بسیج.

 

پارک جنگلی تشبندان

پارک‌های جنگلی بهترین مکان برای تفریح و ماندن در طبیعت هستند. تشبندان یکی از پارک‌های جنگلی و جاهای دیدنی محمود آباد است که مکانی جذاب و دیدنی برای گردشگران به شمار می‌رود. این پارک مساحتی بیش از ۴۵ هزار متر مربع دارد و به چند بخش تقسیم می‌شود. از جمله بخش‌های پارک جنگلی تشبندان می‌توان از کیجاوزان، آقاشهر، قلعه جنگل بائوده و وزونره یاد کرد.

اگر به ماجراجویی و کشف مکان‌های جدید علاقه دارید، جنگل تشبندان همان جایی است که به دنبال آن می‌گردید.

 

اطلاعات بازدید از جنگل تشبندان

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس جنگل تشبندان: استان مازندران، شهرستان محمود آباد، شرق جاده آمل، نرسیده به کلوده، جنگل تشبندان.

 

ساحل شنی سرخ رود

قدم زدن در ساحل و حس کردن شن‌های نرم کنار دریا، تماشای موج‌ها و دیدن زیبایی‌های آن، همان چیزی است که می‌تواند حال شما را دگرگون کند. ساحل زیبا و شنی سرخ رود از دیگر جاهای دیدنی محمود آباد است که محبوبیت زیادی در میان گردشگران دارد.

این ساحل از یک طرف به دریا و از سمت دیگر به جنگل محدود می‌شود و منظره‌ای شگفت‌انگیز را به نمایش می‌گذارد. اگر دوست دارید به یک ساحل متفاوت و دیدنی بروید، حتما ساحل شنی سرخ رود را انتخاب کنید.

 

اطلاعات بازدید از ساحل شنی سرخ رود

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس ساحل شنی سرخ رود: استان مازندران، شهرستان محمود آباد، ۶ کیلومتری غرب فریدونکنار، ۱۵ کیلومتری شهر محمود آباد.

 

جنگل بونده

روستای بونده یکی از روستاهای اهلمرستاق است که جزو محبوب ترین جاهای دیدنی محمود آباد به شمار می‌رود. اگر به بالای تپه روستای بونده بروید، می‌توانید جنگل زیبای بونده را ببینید که با زیبایی‌های طبیعی پر شده است. هوای جنگل عالی و خنک است و با بودن در آنجا ریه‌هایتان را از هوای تازه پر می‌کنید‌.

محبوبیت این جنگل تا جایی است که گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن آن به محمود آباد سفر می‌کنند. اگر اهل طبیعت‌گردی و جنگل‌نوردی هستید، جنگل بونده را فراموش نکنید.

 

اطلاعات بازدید از جنگل بونده

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس جنگل بونده: استان مازندران، شهرستان محمود آباد، جاده آمل، ۲۰ کیلومتری مرکز شهر، روستای بونده، جنگل بونده.

 

 

بهترین زمان سفر به محمود آباد

محمود آباد از آن مناطقی است که هوای معتدل و مرطوب دارد. به همین دلیل بهترین زمان سفر به آنجا فصل بهار و تابستان است. در این دو فصل می‌توانید از گرمای شهرتان به این منطقه زیبا و خنک پناه ببرید و از خنکای هوای آن استفاده کنید. محمود آباد در پاییز هم زیبایی‌های منحصربه‌فردی دارد و سفر به آنجا جذاب و دلچسب است. فراموش نکنید که اگر فصل پاییز را برای سفر به محمود آباد انتخاب کردید، لباس گرم به همراه داشته باشید.

 

 

سخن آخر درباره جاهای دیدنی محمود آباد

جاهای دیدنی محمود آباد تنوعی از زیبایی‌های طبیعی و بناهای تاریخی را پیش چشمتان به نمایش می‌گذارد. از میان جاذبه‌های گردشگری این منطقه، کدامیک را بیشتر داشتید؟ شما چه مکان‌های دیگری را از میان اماکن دیدنی محمود آباد می‌شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با سفرزون در میان بگذارید.