پایتخت اتریش و یکی از پربازدیدترین شهرهای اروپا، وین (Wien) است که جذابیت و تاریخ غنی خود را مدیون موقعیت عالی خود در سواحل رودخانه دانوب است. وین با فرصت‌های دیدنی و تاریخی بسیار عالی، مجموعه‌های افسانه‌ای از هنر، کاخ‌های درخشان و میراث موسیقی استثنایی، سالانه بیش از ۱۷ میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. چه به دنبال مکان‌های عالی برای بازدید در وین برای یک روز باشید، چه کارهای متعددی برای انجام چندین روز، انتخاب‌های زیادی در این شهر زیبا خواهید داشت. در ادامه، شما را با برخی از جاهای دیدنی وین که هر فردی حداقل یک بار در طول زندگی خود باید از آن دیدن کند، آشنا می‌کنیم. پس در سفرزون همراه ما باشید.

saadatrent

جاهای دیدنی وین که باید از نزدیک ببینید

با شنیدن اسم وین، ممکن است اولین چیزی که از این شهر به ذهنتان می‌رسد، خانه اپرای آن باشد. علاوه بر موسیقی، معماری بی‌نظیر این شهر و مکان‌های تفریحی متنوع آن باعث شده تا افراد با هر سن و سالی از دیدن این جاذبه‌ها لذت ببرند. از جمله جذاب‌ترین جاهای دیدنی وین اتریش که ارزش دیدن دارند، عبارت‌اند از:

برج دانوب (Danube Tower)

برج دانوب از جاهای دیدنی وین

در تعداد معدودی از پایتخت‌های اروپایی در دهه‌های ۵۰ و ۶۰، برج‌های مخابراتی باقی ماندند و وین قطعاً از این قاعده مستثنی نیست. بلندتر از هر ساختمان دیگری در شهر و در واقع بلندترین سازه در اتریش، برج دانوب با ارتفاع ۲۵۲ متر و در سال ۱۹۶۴ افتتاح شد. همچنان بازدیدکنندگان زیادی را از سرتاسر جهان به خاطر منظره دیدنی خود بر روی رودخانه دانوب جذب می‌کند. از ویژگی‌های برجسته آن، می‌توان به آسانسور سریع برای رفتن به عرشه دید در ارتفاع ۱۵۰ متری اشاره کرد که می‌توانید بسیاری از مهم‌ترین جاذبه‌های وین را نیز از آنجا انتخاب کنید. همچنین برج دانوب دارای دو رستوران است؛ یکی رستوران غذاخوری مجلل و دیگری یک رستوران معمولی به سبک کافه.

جزیره دانوب (Danube Island)

جزیره دانوب از جاهای دیدنی وین

اگر برای لذت بردن از مناظر برج دانوب وقت بگذارید، متوجه خواهید شد که به نظر می‌رسد این شهر نه تنها یک رودخانه دارد، بلکه دو رودخانه از میان آن می‌گذرد. در واقع، آنچه می‌بینید رودخانه دانوب (عریض‌تر از این دو) و به موازات آن، کانالی است که به نام Donaukanal شناخته می‌شود.  اگرچه عرض این جزیره در عریض‌ترین نقطه خود تنها ۲۱۰ متر است، اما بیش از ۲۱ کیلومتر طول دارد و مکانی محبوب برای پیاده‌روی و استراحت است. این جزیره که به راحتی از طریق تاکسی آبی یا پل قابل دسترسی است، مملو از رستوران‌ها و کافه‌های معمولی و مجلل است. این به ویژه برای کسانی که می‌خواهند تجربه قدم زدن آرام در امتداد دانوب داشته باشند، خوشایند است.

علاقه‌مندان به ورزش نیز به اینجا کشیده می‌شوند و در فعالیت‌های متنوعی مانند دوچرخه‌سواری و رولربلینگ، همراه با قایق‌رانی، کایاک‌سواری، و شنا در یکی از سواحل دانوب شرکت می‌کنند. جزیره دانوب همچنین محل برگزاری سالانه فستیوال Donauinselfest، بزرگ‌ترین فستیوال روباز اروپا است،. این یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌ها است که تخمین زده می‌شود سه میلیون بازدیدکننده در سپتامبر هر سال به تماشای آن می‌آیند تا از آن لذت ببرند.

تالار شهر وین (Vienna City Hall)

تالار شهر وین از جاهانی دیدنی وین

تالار شهر وین (Weiner Rathaus) که در منطقه تاریخی گراتس (Innere Stadt) و مشرف به میدان شهرداری وین (Rathausplatz) قرار دارد، یک ساختمان به سبک معماری نئوگوتیک چشمگیر است. این تالار اندازه قابل توجهی دارد، به این دلیل که نزدیک به ۱۴۰۰۰ متر مربع از میدان رژه سابق را در این منطقه اشغال کرده است. حیاط طاق‌دار در مرکز ساختمان، بزرگترین حیاط از هفت حیاط آن است که معمولا برای کنسرت‌های تابستانی معروف استفاده می‌شود.

از دیگر جاذبه‌های گنجانده‌شده در این تالار، می‌توان به اتاق‌های هرالدیک (Heraldic Rooms) اشاره کرد. این اتاق، به خاطر سقف تزئین‌شده‌اش با ورقه‌های طلا صحنه‌ای قابل توجه ایجاد کرده است. سعی کنید زمان بازدید خود را با یکی از جشنواره‌ها یا رویدادهای سالانه که در میدان شهرداری این شهر برگزار می‌شود، همزمان کنید. تالار شهر قدیمی برای همه چیز، از جمله بازارهای رنگارنگ کریسمس تا کنسرت‌های موسیقی تابستانی، فضایی بسیار رمانتیک ایجاد می‌کند.

موزه آلبرتینا (Albertina Museum)

موزه آلبرتینا از جاهای دیدنی وین

همه نام‌های بزرگ و شناخته‌شده هنر مدرن، اغلب با آثار متعدد در موزه باشکوه آلبرتینا در معرض نمایش قرار دارند. نمونه‌هایی از تمام مکاتب و جنبش‌های مختلف، از جمله امپرسیونیست‌های فرانسوی، جدایی‌طلبان وین، آوانگاردهای روسی، اکسپرسیونیست‌ها و فوویست‌ها که توسط بزرگترین هنرمندانشان به جای مانده‌اند را می‌توان در این موزه یافت. این‌ها شامل آثار مهمی مانند شاگال، پیکاسو، سزان، دگا، ماگریت، ولامینک، مودیلیانی، کلیمت، مونک، کاندینسکی، مونتر، میرو، براخ و ارنست است. در مجموع، این جاذبه وین که باید حتماً از آن دیدن کنید، مکانی برای نگهداری بیش از یک میلیون اثر هنری و بیش از ۶۵۰۰۰ نقاشی است. علاوه بر این نمایشگاه‌های دائمی و نمایشگاه‌های موقت نیز برای مشاهده در دسترس هستند. اگر با بچه‌ها سفر می‌کنید، حتماً برای یکی از تورهای خصوصی کودکان برنامه‌ریزی کنید، که می‌تواند شامل یک کارگاه سرگرم‌کننده برای آن‌ها باشد.

ناش مارکت وین (Vienna Naschmarkt)

ناش مارکت وین

بازار روباز وین که بین Karlsplatz و Kettenbrückengasse قرار دارد، بهشت مواد غذایی و خوراکی‌های محلی شهر وین است. از غذاهای خاص اتریشی مانند شراب سفید، ترشی و پنیر گرفته تا زیتون، ادویه‌جات، ترشی‌جات و میوه‌های عجیب و غریب، همه چیز در این بازار پیدا می‌شود. اگر می‌خواهید طعم میراث متنوع آشپزی شهر را بچشید، اینجا بهترین مکان برای انجام این کار است. اگر کمی در این بازار بگردید، چیزهای خوبی را برای بردن به خانه تهیه خواهید کرد. همچنین تجربه خوردن antipasto یا piping hot falafel را در این بازار از دست ندهید.

کاخ شونبرون (Schönbrunn Palace)

کاخ شونبرون از جاهای دیدنی وین

این قصر باشکوه در سال ۱۷۰۰ میلادی در شهر وین بنا شد که به خاطر معماری خاص این بنا، به عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری اتریش به شمار می‌رود. سبک معماری که در کاخ شونبرون به کار رفته، به سبک باروک است.  این کاخ، دارای جاذبه‌های بسیار زیادی مانند خانه ییلاقی گلوریت ساخته‌شده از سنگ مرمر و باغ پرایوی (Privy است. شونبرون، از تالارها و سالن‌های زیبای سلطنتی بسیاری تشکیل شده است که هر بخش آن به یک نام خوانده می‌شود، از جمله:

  • اتاق ولنات (Walnut room). این اتاق که در ساخت دکور آن از چوب گردو استفاده شده، در گذشته به عنوان اتاق کنفراس بوده است.
  • اتاق آیینه‌ها (Mirror room) که در آن اجراهای مشهوری همچون اجرای موتزارت برگزار شده است.
  • گریت گالری (Great gallery) که نهایت زیبایی این قصر در اینجا نهفته است و به عنوان سالنی برای پذیرایی مهمانان استفاده می‌شده است.

به طور کلی، این کاخ دارای بیش از ۱۴۰۰ اتاق و باغ‌های بسیار به مساحت ۲۰۰ هکتار در اطراف خود است. مردم بومی وین معمولا از این فضا به عنوان تفرجگاه در فصل تابستان از آن استفاده می‌کنند. درواقع برای ورود به محوطه باز این کاخ، پولی دریافت نمی‌شود و رایگان است.

چرخ و فلک وین (Wiener Riesenrad)

چرخ و فلک وین

این بنا در سال ۱۸۹۷ به مناسبت پنجاهمین سالگرد به سلطنت رسیدن امپراتور فرانتس جوزف ساخته شد. این چرخ و فلک با قطر تقریباً ۶۱ متر، بلندترین چرخ و فلک موجود در جهان از سال ۱۹۲۰ تا ۱۹۸۵ بوده است. مجوز تخریب آن در سال ۱۹۱۶ صادر شد، اما به دلیل کمبود بودجه برای تخریب آن، این کار متوقف شد. پس از مدتی صاحب آن یعنی ادوارد اشتاینر، در آشویتس به قتل رسید و در سال ۱۹۴۴ در آتش سوخت. در سال ۱۹۴۵ به همراه کلیسای جامع سنت استفان بازسازی شد تا به عنوان دلیلی بر ارزش نمادینی که برای شهر داشت، باقی بماند.

پس از جنگ، این چرخ و فلک به عنوان صحنه فیلمرداری برای چندین فیلم معروف مورد استفاده قرار گرفت. این صحنه با The Third Man شروع شد و با فیلم جیمز باند در سال ۱۹۸۷ “The Living Daylights” که یک صحنه عاشقانه طولانی روی چرخ را نشان می‌داد، ادامه یافت. همچنین در سال ۱۹۹۵ صحنه‌هایی از فیلم «پیش از طلوع خورشید» در اطراف پراتر و روی چرخ و فلک فیلمبرداری شد. این سازه اخیراً به طور کامل بازسازی شده است و همچنان مناظر زیبایی از وین را برای گردشگران و مردم محلی ارائه می‌هد. برای کسانی که می‌خواهند نگاه عمیق‌تری به تاریخ آن داشته باشند، بازدید از موزه پراتر، ایده خوبی است.

خانه اپرای وین (Vienna State Opera House)

خانه اپرای وین

خانه اپرای وین، یکی از بهترین مکان‌های اپرای جهان است که هرگز یک اجرا را پشت سر هم تکرار نمی‌کند. خانه اپرا، اولین بازدیدکنندگان خود را در سال ۱۸۶۹ به عنوان Hofoper (اپرای دربار) برای اجرای موتزارت Don Giovanni پذیرفت. معمار آگوست فون سیکاردزبورگ (۱۸۱۳-۱۸۶۸)، ساختمان اصلی به سبک رنسانس را طراحی کرد که ظرفیت ۲۲۴۸ نفر را دارد. اپرای وین، ۱۸۰ هزار لباس برای اجراهای مختلف دارد که در ساختمانی که در جوار آن وجود دارد، نگهداری می‌شود. لوستر بزرگ سه تنی با ۱۱۰۰ حباب چراغ بر سقف ای بنا آویزان است که عظمت آن به قدری است که برای تمیز کردن آن بیش از یک هفته زمان نیاز دارد. این‌ها تنها بخشی از شگفتی‌های خانه اپرای وین است. اگر تصمیم دارید از این خانه دیدن کنید، این نکات را حتما به یاد داشته باشید:

  • برای تهیه بلیط زودتر اقدام کنید، زیرا معمولا بلیط‌های اپرا در سال جدید از جولای سال قبل به فروش می‌رسد.
  • به منظور تهیه بلیط، نیاز به کارت اعتباری دارید. توجه داشته باشید که بلیط‌های خریداری‌شده قابل استراد نیستند.
  • از پوشیدن لباس‌های غیررسمی خودداری کنید. برای حضور در اپرای وین، لباس‌های رسمی و مجلل بپوشید که تاکسیدو و لباس‌های شب بلند، رایج‌تر هستند.

موزه تاریخ طبیعی وین (Naturhistorisches Museum)

موزه تاریخ طبیعی وین

این موزه، یکی دیگر از جاهای دیدنی وین است که بیش از ۲۷۰ سال از تأسیس آن می‌گذرد. موزه تاریخ طبیعی وین، که بیشتر به خاطر تالار دایناسورهای عظیم و بزرگترین نمایشگاه شهاب‌سنگ‌های جهان (شامل شهاب سنگ Tissint از مریخ که در سال ۲۰۱۱ در مراکش سقوط کرد) شناخته شده است، مکانی جذاب برای بازدید به شمار می‌رود. ۳۹ سالن نمایشگاهی آن موضوعاتی مانند خاستگاه و تکامل انسان و تکامل فرهنگ بشری از دوران ماقبل تاریخ را دنبال می‌کنند. یکی از کمیاب‌ترین گنجینه‌های آن ونوس ویلندورف است، مجسمه‌ای سفالی که قدمت آن بین ۲۸۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ سال قبل از میلاد است.

جدیدترین ویژگی این موزه، سیاره‌نمای دیجیتالی آن است که سازه‌ای گنبدی شکل دارد. این ساختمان در سال ۱۸۸۹ افتتاح شد و خود یک اثر هنری است، به خصوص نقاشی سقفی باشکوه بالای راه پله اصلی آن. انواع کارگاه های سرگرم کننده در دسترس هستند و در صورت درخواست، راهنمای صوتی ارائه می‌شود. از دیگر امکاناتی که در این موزه فراهم است، می‌توان اشاره کرد به: انواع کارگاه‌ها و سخنرانی‌‌ها و همچنین جلسات جذاب به همراه ملاقات با یک دانشمند است که فرصتی منحصربه‌فرد را برای پرسیدن سوالات از کارشناسان برجسته در رشته‌های مختلف فراهم می‌کند.

کاخ هافبورگ (Hofburg Palace)

کاخ هافبورگ

این کاخ که درست در مرکز وین بنا شده است، زمانی تا سال ۱۹۱۸ خانه هاسبورگ‌ها (که بیش از یک قرن پیش یک امپراتوری قدرتمند را اداره می‌کردند) بود و یکی از باشکوه‌ترین ساختمان‌ها در نوع خود باقی مانده است. این مجموعه گسترده که مقر رسمی رئیس جمهور اتریش است، از ساختمان‌های متعددی تشکیل شده است که تاریخ دوره‌های مختلف را منعکس می‌کند، از جمله شکوفایی‌های معماری از جنبش‌های گوتیک، رنسانس، باروک و روکوکو.

به طور کلی، این مجموعه وسیع ۵۹ هکتار با ۱۸ ساختمان شامل ۱۹ حیاط و ۲۶۰۰ اتاق را پوشش می‌دهد. جاذبه‌های اصلی آن آپارتمان‌های امپراطوری، موزه سیسی و مجموعه سیلور است. کافه‌ای در کاخ هافبورگ وجود دارد که از بازدیدکنندگان به صرف قهوه و شیرینی‌های اتریشی پذیرایی می‌کنند. در مسیر بازدید از موزه سیسی و ساختمان سلطنتی، مسیرهای مخصوص افراد ناتوان وجود دارد که به صندلی چرخ‌دار مجهز هستند. این امکانات به افراد ناتوان کمک می‌کند تا بدون محدودیتی از این مکان‌های جذاب دیدن کنند.

خانه هاندرتواسر (hunderwasser house)

خانه هاندرتواسر

خانه هاندرتواسر، یک ساختمان آپارتمانی در منطقه Landstraße وین است که به دلیل ظاهر غیرمعمولش محبوبیت زیادی پیدا کرده است. طبقات این ساختمان، پوشیده از فضای سبز، دارای خطوط ناهموار و نمای تزئین‌شده با رنگ‌های روشن و هر پنجره متفاوت و منحصربه‌فرد است. این ساختمان توسط هنرمندی به نام Friedrichsreich Hundertwasser طراحی شده است که معتقد بود هیچ خط مستقیمی در طبیعت وجود ندارد. او با همکارش، معمار جوزف کراوینا، ساخت‌و‌ساز این ساختمان را در سال ۱۹۸۶ به پایان رساند. آپارتمان‌ها و طبقات داخل به اندازه خود خانه ناهموار هستند.

از آنجایی که افراد در آن زندگی می‌کنند، این بنا بیشتر از بیرون قابل مشاهده است. با این حال، روبروی خانه هوندرتواسر، دهکده هوندرتواسر پنج سال بعد توسط «گائودی اتریشی» طراحی و به یک مرکز خرید تبدیل شد. در داخل این مرکز خرید، ویژگی‌هایی مانند پله‌های ناهموار، نواری با آب در اطراف آن و سرویس بهداشتی زیرزمینی وجود دارد. همچنن در اینجا مراکز متعددی برای خرید وجود دارد. طبقه اول، موزه‌ای با مجموعه‌ای از نقاشی‌های هوندرتواسر برای فروش و مجموعه‌ای از آثار گوستاو کلیمت، نقاش هنر نو، که الهام‌بخش آثار هوندرتواسر است، در خود جای داده است. طبقه همکف توسط کافه Kunst und اشغال شده است، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند همزمان فیلمی را نیز تماشا کنند.

کاخ بلودر (Belvedere Palace)

کاخ بلودر

در میان محبوب‌ترین جاذبه‌های وین، کاخ بلودر است که از دو ساختمان باشکوه با معماری به سبک باروک که روبه‌‍‌روی هم قرار دارند، تشکیل شده است: کاخ بلودر پایینی (Unteres) و کاخ بلودر بالایی (Oberes). این دو ساختمان، توسط باغی زیبا از هم جدا شده‌اند. از ویژگی‌های برجسته کاخ بالایی می‌توان به تالار موجود در طبقه همکف با مجسمه‌ها و پلکان تشریفاتی با نقوش برجسته‌ گچبری‌شده و نقاشی‌های دیواری اشاره کرد. تالار مرمر در این کاخ نیز ارزش دیدن دارد. این سالن دو طبقه خیره کننده نیز، دارای مجسمه‌های متعدد و نقاشی‌های دیواری و سقفی است.

کاخ پایینی همچنین دارای یک تالار مرمر است که به دلیل نقوش گچی و نقاشی‌های دیواری و سقفی آن که برای نگهداری مجموعه‌ای از مجسمه‌های تاریخی ساخته شده است، مورد توجه قرار گرفته است. از دیگر ساختمان‌هایی که در این مجموعه باید از آن‌ها دیدن کرد می‌توان به کاخ زمستانی، ساختمانی به سبک باروک که زمانی خزانه‌داری دادگاه را در خود جای داده بود، اشاره کرد.

باشگاه سوارکاری اسپانیایی: نمایشی جادویی

Spanish Riding School مدرسه عالی اسب‌ها و اسب‌سوارهای اروپایی

مدرسه اسپانیایی سوارکاری یک باشگاه سنتی برای اسب‌های لیپیزان است و اجراهای عمومی در مدرسه زمستانی سوارکاری در هافبورگ برگزار می‌کند. باشگاه سوارکاری به این اجراها، نمایش‌های کلاسیک می‌گوید، اما تماشاگران می‌توانند آن را سحر و جادو بنامند. این باشگاه اسب‌ها را به این شیوه برای ۴۰۰ سال است، پرورش می‌دهد. ۶۸ راس نریان که اجدادشان اسپانیایی بوده‌اند از سال ۱۷۳۵ میلادی در مدرسه زمستانی سوارکاری آموزش دیده و به اجرا پرداخته‌اند. اسب‌ها و سوارکاران هر ۲ تحت تمرین‌های ویژه‌ای قرار می‌گیرند که سال‌ها طول می‌کشد.

کلیسای جامع سنت استفن: سرگذشت شهر را در محراب‌ها بشنوید

St Stephen's Cathedral تلألو معماری ناب اروپایی در آسمان وین

کلیسای جامع سنت استفن به استفانزدم نیز شهرت دارد. این کلیسا در قرن ۱۲ میلادی و به‌عنوان کلیسایی محلی احداث شد. امروز این ساختمان کلیسای خانگی اسقف اعظم کاتولیک در وین است. این کلیسا در جنگ جهانی دوم ویران شد، اما پس از جنگ و در دوره‌ای هفت ساله و در حالی که مراسم عبادی روزانه در آن برگزار می‌شد، مجددا بازسازی شد. کلیسای جامع که ارتفاع بلندی نیز دارد یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی وین است. سقف حیرت‌انگیز آن با ۲۳۰ هزار کاشی براق پوشیده شده است. کلیسای جامع بیش از ۱۸ محراب دارد که همگی در دوره‌های متفاوت تاریخی ساخته شده‌اند و آثار هنری با ارزشی را شامل می‌شوند.

بورگارتن: تکه‌ای از انگلستان در اتریش

Burggarten ملاقات با معماری اتریشی در عصر یک روز تابستانیبورگارتن یک باغ سلطنتی در وین است و به‌دلیل الگو‌برداری از باغ‌های انگلیسی به بخشی از خاک انگلستان در وین شباهت دارد. بورگارتن باغ حیاط حاکمان هافزبورگ بوده و در گذشته یکی از حاکمان اتریش به‌نام «کایزر فرانز دوم» در باغ کار می‌کرد و امروز بورگارتن به محلی دلپذیر برای غذا خوردن در فضای آزاد در روزهایی که هوا خوب باشد، تبدیل شده است. یک تندیس یادبود از آهنگساز مشهور اتریشی، موتزارت، را می‌توان در گوشه‌ای از باغ یافت. پالمنهاوس که گلخانه‌ای شیشه‌ای پر از درختان نخل است در بخش شمالی باغ قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند در قسمت شرقی پالمنهاوس که اشمتلرلینگهاوس نام دارد پروانه‌های استوایی و حتی خفاش‌ها را ببینند.

رینگشتراسا: گذرگاهی میان سبک‌های معماری

رینگشتراسا جاده‌ای با طول بیش از ۵ کیلومتر در اطراف شهر وین است. در حاشیه‌ی این جاده که به‌دستور پادشاه فرانز جوزف در اواسط قرن ۱۹ میلادی احداث شده بسیاری از ساختمان‌های مهم شهر وین مانند کاخ‌ها، موزه‌ها و خانه‌های باشکوه قرار گرفته‌اند. از جمله ساختمان‌های کنار جاده می‌توان به ساختمان اپرای ایالتی، موزه تاریخ طبیعی، ساختمان شهرداری و بورس اوراق بهادار وین اشاره کرد. در ساخت این ساختمان‌ها سبک‌های گوناگون معماری به‌کار رفته و همگی جزو شاهکارهای معماری محسوب می‌شوند. ساخت رینگشتراسا در سال ۱۸۵۷ میلادی شروع شد و خیابان در سال ۱۸۶۵ افتتاح شد.

قصر شانبرون: یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی وین

Schonbrunn Palace

قصر ۱۴۴۱ اتاقی شانبرون از نظر عظمت با کاخ ورسای قابل مقایسه و یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی وین است. ساختمان قصر بین سال‌های ۱۶۹۶ و ۱۷۱۲ میلادی به‌دستور پادشاه لئوپولد اول ساخته شد و توسط ماریا ترسا به کاخ سلطنتی تابستانی تبدیل شد. پارک این قصر جاذبه‌های زیادی مانند باغ پریوی، قدیمی‌ترین باغ‌وحش دنیا، یک هزارتو و مارپیچ حلزونی و گلوریت که خانه‌ای تابستانی مرمری در بالای تپه‌ای ۶۰ متری‌ست را داراست.

کلام پایانی

هر کسی که وین را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کند، تجربه سفری خاطر‌انگیز را برای خود رقم خواهد زد. این به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری بسیار در وین اعم از کاخ‌های سنگی، عمارت‌های نقاشی‌شده، کنسرت‌های موسیقی گوش‌نواز و طبیعت بکر آن است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران به این شهر سفر می‌کنند. اگر شما تجربه‌ای از سفر به وین دارید یا قصد دارید که به این شهر سفر کنید، می‌توانید نظرات خود را ما به اشتراک بگذارید.