کانادا به داشتن جاذبه های طبیعی فراوان و دست نخورده شهرت دارد. جاذبه هایی که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به این کشور می‌کشاند. جاهای دیدنی کانادا با دیگر جاهای دیدنی جهان متفاوت است؛ چون ترکیبی طبیعت بکر و رویایی و ساختمان‌های چوبی رنگارنگ است. سفرزون در این مقاله می‌خواهد شما را با ۱۰تا از جاهای دیدنی کانادا که شبیه رویاهاست ، آشنا کند. پس معطل نمی‌کنیم و شروع می‌کنیم.

saadatrent

۱۰. بنف؛ شهری محصور در دل کوهستان ها

Banff یکی از جاهای دیدنی کانادا ست که نباید از دستش داد
Banff یکی از جاهای دیدنی کانادا ست که نباید از دستش داد

اولین مورد از جاهای دیدنی کانادا شهر بنف است. این شهر در مرکز یک پارک ملی قرار گرفته و به‌وسیله مناظر کوهستانی احاظه شده است. این شهر به‌واسطه داشتن مکان‌ها و فرصت‌های تفریحی متنوع مثل: سنگ‌نوردی ، اسکی و دوچرخه‌سواری، قطب توریستی بسیار محبوبی در کانادا و حتی آمریکای شمالی‌ست. خیابان بنف که در قلب شهر قرار دارد، میزبان بسیاری از کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و موزه‌ها است. معماری جذاب و تاریخی این خیابان نگاه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند و آن‌ها را یاد زیباترین خاطرات‌شان می‌اندازد.

چرا باید به بنف برویم؟

۲ دلیل برای سفر به این شهر دیدنی کافی‌ست: تفریح و گوناگون. هر دو این‌ها در تمام طول سال ادامه دارد؛ خیابانی زیبا و دیدنی در مرکز شهر که شبی رمانتیک و به‌یادماندنی را برای‌تان می‌سازد.

۹. سنت جان؛ رنگین کمانی پهن شده بر روی زمین

نمایی فوق‌العاده از شهر رنگارنگ St. John’s
نمایی فوق‌العاده از شهر رنگارنگ St. John’s

سنت جان بزرگ‌ترین شهر ایالت و رنگارنگ‌ترین شهر دنیاست! معمولا شهرها و خانه‌های رنگارنگ و سرزنده را در مناطق گرمسیر و آفتابی می‌بینید، اما در شهر سنت جان که هوایی سرد و خنک دارد، ساکنین شهر از رنگ‌آمیزی خانه‌های‌شان دست نمی کشند. از جاذبه‌های دیگر شهر باید به فرهنگ زنده، گالری‌های فراوان و موزه‌هایش اشاره کرد. طبیعت بکر و دست‌نخورده منطقه این فرصت را به بازدید‌کنندگان داده تا به فعالیت‌های متنوعی بپردازند.

«پاپی» پارک یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری کاناداست و امکانات متنوعی از جمله زمین‌های گلف، مسیرهای اسکی و پیاده‌روی، فضاها و مناظر متنوع و دشت‌هایی پوشیده شده با گیاهان متنوع در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. پارک «بنرمن» هم یک استخر شنا و زمین بیس‌بال دارد و در طول سال میزبان رویدادها و جشنواره‌های مختلفی است.

چرا باید به سنت جان برویم؟

سنت جان یک مقصد جذاب است. معماری خاص با فرهنگ غنی، محیطی برای پرداختن به گردشگری طبیعی و فرهنگی نخبه‌گرا که آرامش و لذت را در کنار هم جمع کرده است. سنت جان شهری دیدنی است و یکی از بهترین جاهای دیدنی کانادا به‌حساب می‌آید که باید حداقل یک‌بار در طول زندگی دیدش.

چه زمانی به سنت جان برویم؟

سنت جان تابستان‌های گرم و زمستان‌های ملایمی دارد. این شهر در تمام طول سال خالی از سرگرمی نیست و همیشه چیزی دارد که غافل‌گیرتان کند. در یک کلمه سنت جان زنده و پرجنب‌وجوش و عاشقانه است. فرهنگ حاکم بر شهر جوی آرام و دل‌پذیر برای‌تان به ارمغان می‌آورد.

۸. هتل گلیس؛ کاخ یخی پادشاهان کانادا

Hotel de Glace هتلی یخی برای تمام فصول سال
Hotel de Glace هتلی یخی برای تمام فصول سال

اگر بگوییم زیباترین هتل یخی دنیا، به هیچ‌وجه اغراق نکرده‌ایم! یخ‌هایی شیشه‌ای شکل که دلفریبی این هتل را دوچندان کرده است. موقعیت مکانی هتل تنها چند دقیقه با مرکز شهر کبک فاصله دارد و هنگام ورود به آن با نوشیدنی‌های سرد و گرم و لیوان‌های یخی از شما استقبال می‌کنند. اتاق‌های هتل به کیسه‌های خواب گرم و نرم مجهزاند که به مسافران این اطمینان را می‌دهد، شبی دلچسب و گرم و نرم را روی تخت خواهند گذراند.

چرا باید به هتل گلیس برویم؟

از زمان بازگشایی در سال ۲۰۰۱ میلیون‌ها بازدیدکننده از این هتل دیدن کرده‌اند، افرادی که قصد ماندن در هتل برای شب را ندارند می‌توانند به بازدید تندیس‌های یخی بروند و خیره‌ی معماری شگفت‌انگیز هتل بشوند.

۷. تنگه هافنر؛ بهشتی محبوس در دل سنگ و یخ

Haffner Creek صخره‌ای یخی که ورزشکاران عاشقش هستند | جاهای دیدنی کانادا
Haffner Creek صخره‌ای یخی که ورزشکاران عاشقش هستند

هافنر از جاهای دیدنی کانادا از نوع طبیعیش است. تنگه‌ای در پارک ملی «کوتنای» و جزو میراث جهانی یونسکو. مکانی بی‌نظیر و دست‌نخورده که کوهنوردها، یخ‌نوردها، سنگ‌نوردها و عکاس‌ها را مثل آهن‌ربا از سراسر دنیا به خودش می‌کشد.

تنگه‌ی خیره‌کننده‌ی هافنر مقصد ایده‌آل عاشقان آدرنالین است. دیوارهای سنگی پر شیب که بهترین سنگ‌نوردها را هم بهد چالش می‌کشد. بازدید‌کنندگان در اولین لحظه مجذوب ستون‌های یخی خیره‌کننده و غار باستانی متعلق به دوره‌ی غارنشینی می‌شوند. «استلاکتیت»های بسیار بزرگ از سقف آویزان شده و هر لحظه فکر می‌کنید که نکند الان به زمین بخوزند.

چه زمانی به تنگه هافنر برویم؟

زمستان بهترین موقع برای بازدید از ستون‌ها و آبشارهای یخی فوق‌العاده زیبای این تنگه است، آن را از دست ندهید!

۶. پتیت چامپلین، از جاهای دیدنی کانادا که شبیه رویاست

Petit-Champlain خیابان زیبا در کبک | جاهای دیدنی کانادا
Petit-Champlain خیابان زیبا در کبک

شهر کبک در طول زمستان پوشیده از برف می‌شود و هزاران چراغ زیبا و تزیینی در جای‌جای آن نصب می‌شوند. این چراغ‌ها شهر را تبدیل به یک رویا و خواب می‌کنند و گاهی فکر می‌کنید در خواب‌تان در حال راه رفتن هستید.

محله‌ی «پتیت چامپلین» زیباترین و محبوب‌ترین نقطه شهر است. بازدیدکننده‌ها به این‌جا می‌آیند تا از معماری تاریخی، خیابان‌های سنگ فرش شده و نقاشی‌های تزیینی‌اش دیدن کنند. جدا از همه این‌ها قدیمی‌ترین مرکز خرید در کل قاره نیز در این شهر است که ویژگی خاصی به آن بخشیده.

چرا به پتیت چامپلین برویم؟

به یک دلیل مهم! پلکان «بریکنک» پیاده‌روی محله است. پلکانی که در سال ۱۶۳۵ میلادی ساخته شد. این پلکان قدیمی‌ترین پلکان شهر کبک است، اما خودش خیلی مهم نیست بلکه منظره‌ای که می‌سازد آن را پر اهمیت کرده است. در بالای آن منظره‌ای پانوراما از شهر قدیمی کبک پدیدار می‌شود که تا ابد در خاطر شما ثبت خواهد شد. علاوه بر تمام ساختمان‌های تاریخی و مهم، فروشگاه‌های بوتیک کوچک، کافه‌ها، و رستوران‌های متنوع نیز مردم را برای دیدن از این محله به سمت خودش می‌کشد.

۵. غارهای یخی؛ دنیایی اسرار آمیز در دل یخ ها

Ice Caves یکی از جاذبه های دیدنی طبیعت کانادا |جاهای دیدنی کانادا
Ice Caves یکی از جاهای دیدنی کانادا

سرزمین برف و یخ ابدی. در مناطقی مانند شکاف یخی «بومینگ»، غارهای یخی ممکن است خطری جدی نیز محسوب شوند و تنها برای افراد حرفه‌ای قابل دسترس خواهند بود. یخ درون این غارها همچون کریستالی شفاف محیط را احاطه کرده و مناظر شگفت‌انگیزی در آن‌ها یافت می‌شود که نفس‌ها را در سینه حبس می‌کند. تنها غارنوردان و یخ نوردان حرفه‌ای می توانند از این دیوارهای یخی به‌خصوص را صعود کنند، چون کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند آنان را به اعماق این شکاف‌های یخی بیاندازد و زیباترین جاذبه های دیدنی طبیعت کانادا را برای‌شان به کابوسی وحشتناک تبدیل کند.

چرا به غارهای یخی برویم؟ زیرا غارهای یخی بسیار متنوعی در این منطقه پیدا می‌شود که بیش‌تر آن‌ها قابل دسترس است، پس زیپ کاپشن‌های خود را سفت کنید و آماده رفتن شوید!

۴. سفر با کشتی تفریحی در دریاچه واترتون؛ شناور در طبیعتی سحر انگیز

Waterton Lake Cruise جایی‌که زمین و آسمان و کوهستان در کانادا باهم ملاقات می‌کنند | جاهای دیدنی کانادا
Waterton Lake Cruise جایی‌که زمین و آسمان و کوهستان در کانادا باهم ملاقات می‌کنند

این دریاچه فوق‌العاده زیبا و کوهستانی با جنوب آلبرتای کانادا و مونتانا در آمریکا هم مرز است. پارک ملی دریاچه‌های «واترتون» به‌خاطر این دریاچه شگفت‌انگیز و طبیعت وصف‌ناپذیر اطرافش نامگذاری شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند سفری با یک کشتی تفریحی، تاریخی، و هیجان‌انگیز روی دریاچه داشته باشند و از سواحل دریاچه و طبیعت دست‌نخورده‌اش لذت ببرند. شهر واترتون در کنار سواحل دریاچه است و تمامی امکانات مورد نیاز بازدیدکنندگان در آن‌جا پیدا می‌شود.

چرا به دریاچه واترتون برویم؟ مناطق اطراف واترتون در یونسکو ثبت شده‌اند و تحت حفاظت دولت کانادا و این نهاد بین‌المللی‌اند. به همین خاطر تنوعی بی‌نظیر از جمله چمنزارهای فراوان، پارک‌های پوشیده از درختان صنوبر، جنگل‌های آلپی، توندراهای آلپی و دریاچه‌های کوچک آب شیرین است. آیا با تمام این اوصاف هنوز هم قصد سفر به واترتون را ندارید؟!

۳. کوه آسگارد ؛ صعود از اسطوره‌‌ی طبیعی کانادا

تماشای Mount Asgard را در کانادا از دست ندهید
تماشای Mount Asgard را در کانادا از دست ندهید

کوهی بسیار زیبا که از برج‌های صخره‌ای دوقلو به ارتفاع ۲۰۱۵ متر تشکیل شده و در پارک ملی آئویوتوک قرار دارد. این‌جا یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی طبیعت کانادا است. اسم این کوه از اساطیر اسکاندیناوی برگرفته شده، جایی که «آسگارد» را پادشاه تمامی خدایان می‌دانند. مردم بومی به آن «سیوانیتیروتینگواک» می‌گویند. این پارک ملی جایی فوق‌العاده با مناظر و طبیعتی بکر است. قله‌های مرتفع و آرامش عجیب حاکم بر کوهستان، بازدید از آن را لذت بخش‌تر می‌کند.

چرا به کوه آسگارد برویم؟ دسترسی به این ناحیه دشوار است و به همین دلیل امکانات توریستی بسیار اندکی در منطقه وجود دارد. تنها یک محل کمپ رسمی برای بازدیدکنندگان در این منطقه وسیع یافت می‌شود! شما می‌توانید تورهای ۱۰ تا ۱۶ روزه در تابستان و زمستان از مبدا شهرهای «پانگنیرتونگ» و «ایکالوییت» برای بازدید از این ناحیه رزرو کنید.

۲. دریاچه مورین و پارک ملی بنف؛ این دسکتاپ ویندوز نیست!

Moraine Lake, Banff National Park زیباترین دسکتاپ ویندوز را از نزدیک بشناسید | جاهای دیدنی کانادا
Moraine Lake, Banff National Park از جاهای دیدنی کانادا

مشهورترین و چشم نوازترین دریاچه در دره‌ای بنام ۱۰ قله و در ارتفاع  هزار و ۸۸۵ متری قرار دارد. شهرت دریاچه به‌خاطر رنگ آبیش و طبیعت پیرامون فوق‌العاده‌اش است. این‌جا نه تنها یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی طبیعت کانادا که جزو زیباترین‌های دنیاست و تصویرش دسکتاپ رسمی ویندوز است.

کوه‌های بلند با قله‌هایی پوشیده از برف آرامشی که به‌دنبالش هستید را برای‌تان فراهم می‌کنند. مسیرهای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی بسیار زیادی در این منطقه توسط میلیون‌ها توریست طی شده‌اند.

چرا باید دریاچه موراین را ببینیم؟ از آن‌جایی که این دریاچه یکی از معروف‌ترین جاذبه های دیدنی طبیعت کانادا است، بسیاری از آژانس‌های گردشگری برنامه‌های پیاده‌روی و طبیعت‌گردی را برای این منطقه برنامه‌ریزی می‌کنند و امکانات مورد نیاز بازدیدکنندگان را در اختیارشان می‌گذارند.

۱. آبشار نیاگارا؛ آب، آب و آب، تمام جاذبه های دیدنی طبیعت کانادا

جاهای دیدنی کانادا
Niagara Falls نامی که همیشه آن را با زیبایی به یاد می‌آوریم

این معروف‌ترین آبشار دنیا در مرز کانادا با آمریکا قرار دارد. جاذبه طبیعی‌ای که از ۳ آبشار تشکیل شده و در سرزمین‌های کانادا و آمریکا گسترده شده‌اند. آبشار نیاگارا سالانه میلیون‌ها گردشگر را به این منطقه می‌کشاند. همچنین از آن به‌عنوان منبعی عالی برای تولید انرژی برق‌آبی استفاده می‌شود که با توجه به حجم زیاد آب فرو ریخته از آن توجیه‌پذیر است.

چرا از آبشار نیاگارا دیدن کنیم؟

چون بزرگ‌ترین آبشار دنیاست و امکانات رفاهی فراوانی در اطرافش وجود دارد و می‌توان از منظره فوق‌العاده آن نیز نهایت لذت را برد.

چه زمانی به آبشار نیاگارا برویم؟

هر زمان از سال می‌توان از آن دیدن کرد. منظره آبشار در تمامی فصول فوق‌العاده است، اما معمولا تابستان‌ها بسیار شلوغ می‌شود.