شما هم مثل خیلی از مسافرین گرجستان قبل از سفر به این کشور به دنبال جاهای دیدنی آن هستید؟ این برای هر مسافری و در هر سفری طبیعی است. هر توریستی دوست دارد که برنامه‌ی سفر خودش را از قبل بداند. در این مطلب سفرزون، با ما همراه باشید تا بهترین جاهای دیدنی گرجستان و این بار شهر باتومی و با جاذبه های گردشگری باتومی را به شما معرفی کتیم. در این مطلب راهنمای سفر به باتومی را با هم می‌خوانیم.

saadatrent

چرا باید جاذبه های گردشگری باتومی را دید؟

جاهای دیدنی گرجستان و راهنمای سفر به باتومی و تفریحات باتومی و جاذبه های گردشگری باتومی
باتومی را زیر دستان خود لمس کنید

باتومی، شهری زیبا و دلپذیر برای سفر است. بخش مهمی از جاهای دیدنی گرجستان در این شهر گرد هم آمده‌اند. بلوارهای بلند و بهترین جاها برای پیاده‌روی و ساختمان‌های قرن نوزدهمی و میدان‌های جذاب این شهر، تجربه‌ای شبیه سفر به شهری اروپایی را برای شما به ارمغان خواهند آورد. در دسترس بودن همه‌ی امکانات لازم و جاذبه های گردشگری باتومی ، پارک‌های سبز و جاهای استراحت آرام و راحت، زندگی شبانه، رستوران‌های شیک و غذاهای خوشمزه و هتل‌های پرآسایش، و تناسب این همه با مقدار پولی که برای آن می‌پردازید، این شهر را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل می‌کند.

در ادامه به ۱۰ کاری که به هیچ‌وجه در سفر به باتومی نباید از انجام آن صرف‌نظر کرد می‌پردازیم. ما جاهای دیدنی گرجستان و جاذبه های گردشگری باتومی را از ۱ تا ۱۰ به ترتیب اولویت برای‌تان ردیف کرده‌ایم. اگر از جاهای دیدنی گرجستان لذت بردید، فراموش نکنید که برای ما از خاطرات خوب‌تان بنویسید. این راهنمای سفر به باتومی را از دست ندهید!

۱- دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در بلوار باتومی

ساحل باتومی | از جاذبه های گردشگری باتومی
ساحل باتومی | از جاذبه های گردشگری باتومی

کنار ساحل به اندازه‌ی ۶ کیلومتر، راهی است که در حین پیاده‌روی در آن‌جا، مهم‌ترین جاذبه های گردشگری باتومی هم جلوی‌تان سبز می‌شوند. مثلا یادبود علی و نینو (Ali and Nino) که جزو معروف‌ترین‌ها در راهنمای سفر به باتومی است و سازه‌ای فلزی است که مرد و زنی را نشان می‌دهد که در یک شب مهتابی عاشق یکدیگرند. علی و نینو،یک زوج آذری-گرجی از رمان معروف قربان سعید هستند.

سپس به چرخ‌و‌فلک بزرگ و برج الفبای ۱۴۵ متری می‌رسید که نمادی گرجی است. در این حین از بین کافه‌های زیادی گذشتید و در سمت چپ خود برج‌های جدیدی را می‌توانید ببینید. هتل شرایتون و ردیسون و بلندترین ساختمان‌ گرجستان کنار شما است؛ برج بلند ۲۰۰ متری باتومی. می‌بینید که بهترین جاذبه های گردشگری باتومی در کنار شما جمع هستند. هر چه بیش‌تر بروید، باز هم مناظر جدیدی در کنار دریا کشف خواهید کرد. جاهایی که بتوانید به عکاسی بپردازید. بلوار قدیمی با آب‌نما‌های زیاد و خیلی چیزهای دیگر.

مهم‌ترین نکته این است که این‌جا، برای آرامش و تماشای مردم محلی عالی است. از این‌جا می‌توان غروب آفتاب روی دریای سیاه را تماشا کرد، دوچرخه‌ای کرایه کرد و به کوه‌ها چشم دوخت و با بچه‌ها بازی کرد و زندگی واقعی را تجربه کرد. پس در راهنمای سفر به باتومی ، این‌ موارد را به‌خاطر بسپارید.

۲- میدان اروپا ، یکی از بهترین جاهای دیدنی گرجستان

جاهای دیدنی گرجستان و راهنمای سفر به باتومی و تفریحات باتومی و جاذبه های گردشگری باتومی
در میدان اروپای باتومی خود ار میان زیبایی‌های ایتالیا حس می‌کنید

باتومی فقط ساختمان‌های جدید ندارد. بهترین بناهای آن متعلق به قرن نوزدهم هستند. پس بی‌جا نیست که بازدید از میدان اروپا باید در جاهای دیدنی گرجستان قرار داشته باشد. این ساختمان‌ها از دوره‌ای باقی ماندند که باتومی، پل ارتباطی انتقال نفت دریای خزر به اروپا بود و به‌خاطر سرمایه‌گذاری‌های خاندان اشرافی Rothschildها، رونق بسیاری گرفت. ما به شما در راهنمای سفر به باتومی ، توصیه می‌کنیم که فرصت بازدید از آن‌ها را  از دست ندهید.

خانه‌های بازسازی شده و خانه‌های جدیدی که به سبک قدیمی ساخته شده‌اند، دور میدان اروپا کنار هم جمع شده‌اند. این‌جا جایی‌ست که می‌توانید قلعه با ساعت نجومی را پیدا کنید و مجسمه «مده‌آ» در میدان خود را نشان می‌دهد. مده‌آ اولین زن گرجی از افسانه آرگونات‌هاست که پشم طلایی را از ایالت غنی از نفت Colchis گرجستان به یونان باستان می‌برد. آیا پشم طلایی همان نفت بوده است؟

۳- از دیدن جاذبه های گردشگری باتومی لذت ببرید

جاهای دیدنی گرجستان و راهنمای سفر به باتومی و تفریحات باتومی و جاذبه های گردشگری باتومی
در میدان پیاتزا (Piazza Square) از زیبایی‌های اروپایی لذت ببرید

در میدان پیاتزا، خودتان را در وسط ایتالیا و اروپا احساس خواهید کرد و از دیدن جلوه‌های اروپایی جاذبه های گردشگری باتومی لذت خواهید برد. میدان پیاتزا جایی پر از رستوران‌های شیک و عالی، موسیقی زنده و صدای ساعت زنگ‌دار بزرگی که هر ساعت بعد از ۳ بعدازظهر می‌نوازد و در میان یکی از بهترین جاهای دیدنی گرجستان است و از محبوب‌ترین تفریحات باتومی به حساب می‌آید.

۴- یک توصیه‌ی شادی‌بخش در راهنمای سفر به باتومی : با دلفین‌ها بازی کنید 

جاهای دیدنی گرجستان و راهنمای سفر به باتومی و تفریحات باتومی و جاذبه های گردشگری باتومی
تماشای شیطنت دلفین‌ها در باتومی

راهنمای سفر به باتومی به شما می‌گوید تفریح‌تان را با دوچرخه در اطراف دریاچه‌ی نزدیک پارک ۶ می ادامه دهید و در یکی از جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری باتومی لذت ببرید. یکی از بهترین تفریحات باتومی،که در این راهنمای سفر به باتومی گنجانده شده‎‌ است بازدید حد فاصل بین دو دریاچه است.اینجا می‌توانید جاذبه‌های بسیاری از قبیل باغ‌وحش،دلفیناریوم و آکواریوم پیدا کنید. دریاچه زیبای نوریجلی(Nurigeli) در وسط پارک واقع شده‌است و یک مکان فوق‌العاده برای آسایش است.

دلفیناریوم، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی گرجستان است و از جالب‌ترین تفریحات باتومی است. در اینجا دلفین‌های دوست‌داشتنی و باهوش شو اجرا می‌کنند و با کارهای جالبشان شما را به وجد خواهند آورد.

می‌رقصند، می‌خوانند، می‌بوسند و بغل می‌کنند. رهبر آنها بسیار مسلط است و شو به سه زبان اجرا می‌شود،گرجی،روسی و انگلیسی.کنار پارک ۶ می،یک دریاچه دیگر هم هست.این دریاچه مصنوعی است و پر از چشمه‌های کوچک و بزرگ و آبشارهای کوچک است که رقص آب برایتان اجرا خواهند کرد.رستوران‌ها و چشم‌اندازهای جدیدی از برج‌های باتومی،برای شما چشم‌نواز خواهد بود.

شما می‌توانید دادگستری و ساختمان مک دونالد را که درسال ۲۰۱۳ جایزه بنای سال را برد،از اینجا ببینید.

۵- قدم‌زدن بین رستوران‌ها و کشتی‌های تفریحی ، از تفریحات باتومی

جاهای دیدنی گرجستان و راهنمای سفر به باتومی و تفریحات باتومی و جاذبه های گردشگری باتومی
در آرامش بندر باتومی لذت ببرید

در بازدید از بندر باتومی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری باتومی را خواهید دید. این‌جا سوار کشتی مسافرتی کوچک شوید و یا قدم بزنید و رستوران ماچاخلا(Machakhela) را ببینید و به رستوران‌های دیگر با منوی دریایی فوق‌العاده سر بزنید و از تفریحات باتومی لذت ببرید. سوپرمارکت گودویلی(Gudvili)برای خریدن نوشیدن مناسب است و البته در نظر داشته باشید که حتما به نوشیدنی‌فروشی Khareba سر بزنید. موزه فنآوری باتومی و برادران نوبل هم می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند در مورد چگونگی تحول باتومی و خطوط لوله انتقال نفت در قرن نوزدهم میلادی بدانند،جای جذابی باشد.

گرجستان، کشور طبیعت زیبا و بکر است. شهرهای کهن و کوچک، غذاهای خوشمزه، نوشیدنی‌های فوق‌العاده و مردمی با زبان قدیمی و مهمان‌نواز، از جذابیت‌های کم‌نظیر گرجستان است. در سفر به باتومی ، شهری کوچک و دوست‌داشتنی را کشف می‌کنید، شهری که چشم مسافران را می‌گیرد. اگر شما هم یکی از توریست‌هایی هستید که عازم گرجستان و باتومی است، تفریحات باتومی را در این مطلب سفرزون بخوانید. در مطلب قبلی ۵ تا از جاهای دیدنی گرجستان را در سفر باتومی شناختیم، در این مطلب ۵ جای دیدنی دیگر را می‌بینیم.

۶ – از طبیعت، در هر فصل سال لذت ببرید

جاهای دیدنی گرجستان و راهنمای سفر به باتومی و تفریحات باتومی و جاذبه های گردشگری باتومی
توشتی ، بهشت زیبای گرجستان

شاید این مورد به طور مشخص به یکی از بهترین تفریحات باتومی اشاره نکند و بودنش در راهنمای سفر به باتومی،از نظر شما در نظر اول،گزافه‌گویی است.اما یقین داشته‌باشد که این مورد از مواردی ساده‌است که کمتر کسی ممکن است آن را در نظر بگیرد.باتومی در هر فصل زیبا و جذاب است.پس حتی اگر نتوانید آفتاب بگیرید یا در دریا شنا کنید،قرار نیست از سفر خود خسته بشوید.باتومی برفی،یکی از هیجان‌انگیزترین تصویرهاست و عکاسان را به وجد می‌آورد.باتومی بهشت عکاسان است.کوه‌های قفقاز و باغ‌های گل زیبا،در هر فصلی از سال زیبا هستند ولی در بهار جلوه‌ی دیگری خواهند داشت.بهار زودرس در باتومی همه‌جا را زیبا می‌کند.هر چند شاید هنوز نتوانید در دریا شنا کنید.

تماشای کوه و لمس درختان در میان تفریحات باتومی

جاهای دیدنی گرجستان و راهنمای سفر به باتومی و تفریحات باتومی و جاذبه های گردشگری باتومی
قله‌های زیبای البروس در گرجستان

در روزهایی که هوا صاف باشد،می‌توانید کوه‌های قفقاز را از بلوار ببینید.حتی قله البروس(Elbrus) ممکن است دیده شود.کنار هتل رادیسون،درختان ساکورا کاشتند.در عرض چند سال اینجا به باغ درختان ساکورا تبدیل خواهد شد که بهترین زمان دیدن آن،وقتی است که شکوفه می‌دهند.یادبود ایلیا چاوچاوادزه(Ilia Chavchavadze)-یکی از پدران بنیانتاگذاری گرجستان-نزدیک اینجا است.جاهای بسیار زیبا برای عکاسی وجود دارد . باتومی در برف تازه و زمستان،خیلی زیبا می‌شود.و فراموش نکنید باغ گیاه‌شناسی باتومی،یکی از بهترین نقاط برای بازدید در هر فصل از سال است.

۷ – گشت‌و‌گذار در خیابان‌ها و نوشیدنی‌فروشی‌ها در سفر به باتومی

جاهای دیدنی گرجستان و راهنمای سفر به باتومی و تفریحات باتومی و جاذبه های گردشگری باتومی
دیدن محله‌ی کوتایسی را از دست ندهید

خود را به بلوار محدود نکنید.باتومی شهر خیلی بزرگی نیست اما به عنوان مثال مناطق و خیابان‌هایی متعلق به قرن نوزدهم دارد که در آن رستوران‌های جالبی هم پیدا می‌کنید.یکی از این خیابان‌ها کوتایسی(Kutaisi) نام دارد که آنجا حس و حال همجواری ترکی در دریای سیاه(Karadeniz) بهتان دست می‌دهد.یک مسجد قدیمی هست که دیدنش می‌ارزد و رستوران‌های ترکی(Lokantasi)،نوشیدنی‌فروشی‌ها،فروشگاه‌ها و کلوب‌های شبانه و کازینو‌ها،همانطور که می‌توانید آنها را در مونیخ و آلمام تجربه کنید وجود دارند. در راهنمای سفر به باتومی پیشنهاد می‌کنیم حتما به رستوران گرجی Shemoikhede Genatsvale سر بزنید.

۸ – از یک نمای پانوراما از شهر باتومی لذت ببرید

جاهای دیدنی گرجستان و راهنمای سفر به باتومی و تفریحات باتومی و جاذبه های گردشگری باتومی
عبادت‌گاه «سامه‌با»، از جاهای دیدنی باتومی

تله‌کابین آرگو یکی از بهترین تفریحات باتومی است و چشمتان را به نمایی بی‌نظیر از شهر که با برج‌های زیبایش در کرانه دریای سیاه قرار گرفته،آشنا می‌کند.این تفریح برای شما ۱۰ لاری آب می‌خورد.شما همچنین می‌توانید یک تاکسی بگیرید و به عبادت‌گاه سامه‌با(Sameba)بالای تپه‌ای با منظره به شهر بروید.خط دید شما از باتومی از ساحل Makhinjauri تا بالا خواهد بود و می‌تواند تجربه بسیار جالبی برایتان باشد.شما همچنین می‌توانید از سایت‌های دیگر باتومی،مثل Mtirala National Park دیدن کنید.

۹ – منوی غذاهای آجاری و بهترین غذاهای گرجستان را امتحان کنید

غذاهای سنتی گرجستان- khachapuri
غذاهای سنتی گرجستان- khachapuri

غذا،همیشه یکی از بهترین تفریحات و غذاهای گرجستانی از بهترین تفریحات باتومی هستند. فراموش نکنید که در سفر به باتومی از این غذاهای لذت ببرید. خاچاپوری(Khachapuri) و دیگر غذاهای خوشمزه و جالب آجاری را از دست ندهید.آجاریان،اهالی گرجستان بوده‌اند و این منوی غذا،مثل غذاهای سنتی گرجستان است.بهترین غذاهای گرجستان عبارتند از:بورانو(پنیر و کره در هم مخلوط شده‌اند)،چیربولی(صبحانه با تخم‌مرغ و فندق) و سینوری(تلفیقی از کشک با خمیر-این را حتما امتحان کنید!) هستند.

ما در راهنمای سفر به باتومی توصیه می‌کنیم که شیرینی‌های محلی متنوعی معروفی هم باید اینجا امتحان کنید که از جمله آنها باقلوا و شکرلاما(Shakaralama) است.

۱۰ – غروب زیبای باتومی را به تماشا بنشینید

جاهای دیدنی گرجستان و راهنمای سفر به باتومی و تفریحات باتومی و جاذبه های گردشگری باتومی
غروب زیبای باتومی فراموش نشدنی است

حمل‌و‌نقل درون گرجستان

سفر به مسکو ، راهنمای سفر به پایتخت روسیه - تاکسی در مسکو
«مارشرتکا» یک انتخاب کلاسیک برای حمل‌ونقل در گرجستان

مارشرتکا۲۰ لاری خرج برمی‌دارد و مدت زمان سفر با آن ۶ ساعت است. قطار شبانه درجه یک ۴۰ لاری و قطار شبانه درجه دو ۲۳ لاری و قطار شبانه درجه سه،۱۳ لاری هزینه دارد. قطار روزانه سریع‌السیر درجه‌یک/درجه‌دو ۲۳/۱۸ لاری است.از مرکز تفلیس، راس ساعت ۶ بعدازظهر حرکت می‎کند و از مرکز باتومی راس ساعت ۱۶٫۳۵ از ایستگاه جدیدی که حالا جای ایستگاه Makhinjauri را گرفته‌است،حرکت می‌کند و ساعت ۱۰ هم قطار دیگری وارد این ایستگاه می‌شود.

مارشرتکا‌های محلی درون شهر ۴۰ تتری پول می‌خواهند و خیلی راحت نیستند و زیاد توقف می‌کنند.شما می‌توانید اتوبوس‌های داخلی را هرزمان که بخواهید برای سفر انتخاب کنید.یک بلیت دوسفره که می‌توانید آن را از یک راننده تهیه کنید ۸۰ تتری خرج دارد. برای سفر به باتومی دانستن این نکات بسیار مهم است.