در سال‌های اخیر، استرالیا از کشورهای محبوب در میان کسانی است که قصد مهاجرت دارند. باید اقتصاد قوی این کشور را در کنار نرخ پایین بیکاری و کیفیت بالای زندگی، از مهم‌ترین دلایل مهاجرت به این کشور دانست. به همین دلیل این کشور همه ساله با متقاضیان بیشمار مهاجرت سروکار دارد. اما جدیدترین قانون مهاجرت به استرالیا قرار است شرایط را تغییر دهد.

saadatrent
قانون مهاجرت به استرالیا ۲
قرار است قوانین مهاجرت به استرالیا تغییر کند

به گزارش سفرزون ، حالا قرار است این کشور که ششمین کشور پهناور دنیا است محدودیت هایی برای مهاجرین در نظر بگیرد. این محدودیت‌ها در ۵ سال اول ورود به این کشور اعمال می‌شود. محدودیت هایی که با واکنش های مختلفی نیز همراه شده است. در این مطلب از اخبار گردشگری ، به این قانون جدید مهاجرتی می‌پردازیم.

داستان محدودیت در جدیدترین قانون مهاجرت به استرالیا چیست؟

قانون مهاجرت به استرالیا ۳
سیدنی از مهاجرپذیرترین شهرهای استرالیا است

به نظر می‌رسد که دلیل این جدیدترین قانون مهاجرت به استرالیا ، سیاست‌هایی است که قرار است این کشور در راستای بهبود فضای اجتماعی و رفاهی در نظر بگیرد. آلن تاج، وزیر امور جمعیت و زیرساخت های شهری گفت، تراکم بیش از حد جمعیت در سیدنی و ملبورن دلیل این تصمیم‌گیری بوده است. دولت بنا دارد با این تصمیم جدید از تراکم جمعیت در این دو شهر بکاهد و به سایر شهر‌ها و نقاط این کشور رونق بدهد. به گفته او این طرح می‌تواند باعث تشویق مهاجران به زندگی کردن در سایر شهر های این کشور بشود و از تراکم در دو شهر اصلی استرالیا کم کند.

طرحی در راستای بهبود کیفیت زندگی

قانون مهاجرت به استرالیا ۴
در قانون جدید مهاجرت به استرالیا اقامت در ملبورن محدود می‌شود

به گفته‌ی آلن تاج، این طرح باعث افزایش سطح رفاه و کیفیت زندگی در سایر شهر ها می‌شود. این بهبود می‌تواند کمک کند تا فاصله این سطح رفاه و کیفیت زندگی با شهر های اصلی به مرور کم شود. البته گفته شده است که در این طرح مزایایی برای افرادی که سایر شهرها را برای اقامت انتخاب کنند، در نظر گرفته خواهد شد.

در حال حاضر در ویزاهای مهاجران الزامات جغرافیایی خاص مشخص نشده و آن‌ها می‌توانند در هر شهری که بخواهند ساکن شوند، اما در ویزاهایی که پس از این طرح جدید صادر می‌شوند محدودیت اعمال خواهد شد.

در حال حاضر حدود بیست و پنج میلیون نفر در استرالیا زندگی می کنند که دو پنجم کل جمعیت این کشور ساکن شهر های سیدنی و ملبورن هستند. استرالیا در رده‌بندی بانک جهانی از نظر افزایش جمعیت در رتبه هفتادوهفتم است و اکثر این مهاجران در ملبورن، سیدنی و جنوب شرقی ایالت کوئینزلند (بریزبین) ساکن می‌شوند. این موضوع بر زیرساخت‌های شهری فشار آورده و مشکل تراکم جمعیت ایجاد کرده است. انتظار می‌رود جمعیت هر دو شهر ملبورن و سیدنی تا سال ۲۰۳۰ از هشت میلیون نفر بیشتر شود.

البته طرح جدید قانون مهاجرت به استرالیا هنوز کامل نیست و موافقان و مخالفان مشغول بررسی بیش‌تر آن هستند. آن‌طوری که وزیر امور جمعیت و زیرساخت های شهری این کشور بیان کرده است،برخی از مهاجرین از این طرح معاف خواهند شد. مثلا افرادی که برای کار و به دعوت کارفرهایی خاص به استرالیا آمده‌اند می‌توانند در شهر محل کار خود اقامت کنند، حتی اگر این شهر سیدنی یا ملبورن باشد.