شهر استانبول، مکانی فوق‌العاده برای افرادی است که عاشق خرید کردن و سر زدن به پاساژها هستنداستانبول فرصت‌ها و پتانسیل‌ برجسته‌ای برای خرید دارداین شهر مملو از فروشگاه‌هایی از جمله فروشگاه‌های محلی، برندهای معروف جهان، مراکز خرید زنجیره‌ای، فروشگاه‌های هنری و بسیاری دیگر استدر تور استانبول بازارها و پاساژهای استانبول به خاطر داشتن تنوع بسیار زیاد برای هر کسی جذابیت دارددر این مقاله از سفرمارکت ما به بازارهای استانبول می‌رویم و در مورد حراجی‌های این شهر صحبت خواهیم کرد.

saadatrent

۱مرکز تجاری بی اوغلو

مرکز تجاری بی اوغلو در میدان تقسیم، خیابان استقلال واقع شده است و دسترسی به آن بسیار آسان استدر داخل این مرکز تجاری، تعداد زیادی بوتیک برای فروش لباس، کفش، لوازم جانبی، لوازم آرایشی و دیگر موارد وجود دارندهمچنین در این مکان کافی‌شاپ‌هایی وجود دارد که می‌توانید در آنها استراحت کنیدقیمت‌ها نسبتاً پایین است، زیرا کالاهای غیر مارک را با قیمتی ارزان‌تر می‌فروشند.

اگر با بلیط هواپیما تهران استانبول به این شهر سفر کردید فروشگاه های متنوعی در این مرکز تجاری پیدا کنیدفروشگاه لباس دیلان، یکی از بوتیک‌های مرکز تجاری بی اوغلو، یکی از محبوب‌ترین هاست.

۲مرکز تجاری سینان پاشا

این مرکز تجاری در منطقه بشیکتاش واقع شده استدر این مرکز شما می‌توانید بسیاری از لباس‌فروشی‌های مختلف و همچنین مغازه‌های دیگر را پیدا کنیدبه علاوه کالاهای محلی و منحصر به فرد ترکیه نیز در این مکان به فروش می‌رسدبوتیک‌های سینان پاشا، انواع پوشاک بسیار شیک را با قیمتی ارزان می‌فروشندمردم محلی اغلب ترجیح می‌دهند در این مکان خرید کنند.

۳پاساژ اوپرا اونور

پاساژ اوپرا اونور، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای استانبول استدر کادیکوی استانبول واقع شده است و قبل از این بازار، این مکان، اپرا بوده استمغازه‌ها و فروشگاه‌های زیادی در اینجا وجود دارد و همه آنها کاملاً مقرون‌به‌صرفه هستندشما به راحتی می‌توانید از هتل استانبول به این بازار مراجعه کنید.

در گذشته، این پاساژ تقریباً تنها بازار پوشاک در استانبول بود، بنابراین افراد محلی و افراد مسن‌تر تمایل به خرید از این بازار را دارند.

۵پاساژ اطلس

پاساژ اطلس یکی از معروف‌ترین نقاط میدان تقسیم در خیابان استقلال استمعماری منحصر به فردی دارد که قدمت آن به قرن نوزدهم بازمی‌گرددداخل این پاساژ سینمایی به اسم سینما اطلس نیز وجود دارد.

مغازه‌های زیادی در داخل این پاساژ وجود داردطیف وسیعی از اجناس با قیمت مناسب در این پاساژ به فروش می‌رسند، مانند پوشاک، اجناس قدیمی و دست دوم، لوازم جانبی، کفش، دمپایی و دیگر موارد.

۶خیابان چیلک کادیکوی

چیلک در ترکی به معنای توت فرنگی استاین خیابان مثل اسمش بامزه استاین خیابان واقع در قسمت آناتولی کادیکوی استهمانطور که می‌دانید، کادیکوی به خاطر داشتن مغازه‌های زیاد و فروشگاه‌های منحصربه‌فرد مشهور استبعد از خرید تور استانبول و سفر به این شهر حتما از خیابان چیلک دیدن کنید.

خیابان چیلک مملو از انواع مختلف مغازه‌ها است و بهشتی برای عاشقان خرید استشما می‌توانید کالاهای منحصربه‌فردی را در اینجا پیدا کنیدحتی می‌توانید اجناس مارک‌های معروفی را در اینجا پیدا کنید که به طور معمول در ترکیه فروخته نمی‌شوند.

۷شنبه بازار باکرکوی

این بازار بسیار معروف است و بنابراین می‌توان حدس زد که خیلی شلوغ باشداین بازار نزدیک به مترو و تراموا قرار دارد و دسترسی بسیار آسانی داردهمچنین سرپوشیده است تا بتوانید حتی در شرایط آب و هوایی ناخوشایند از این بازار خرید کنید!

شما نه تنها می‌توانید در این بازار لباس‌های زیادی پیدا کنید، بلکه می‌توانید لوازم جانبی، کیف و محصولات آرایشی و بهداشتی را نیز در اینجا پیدا کنید.

حراجی های استانبول کجاست؟1

۸سه شنبه بازار کادیکوی

سه‌شنبه بازار کادیکوی در نزدیکی ایستگاه متروبوس Uzunçayır قرار دارداین بازار در واقع در روزهای سه‌شنبه و جمعه در دسترس است!

سه‌شنبه‌ها این بازار بیشتر خواربارفروشی استدر حالی که در روزهای جمعه، انواع پوشاک‌، لباس‌های دست دوم، لوازم جانبی، عطر، کیف، کفش و خیلی چیزهای دیگر در این بازار به فروش می‌رسد.

۹بازار بزرگ

بازار هر شهر یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری و یک مقصد اصلی خرید استایده خوبی است که برنامه‌ریزی کنید حداقل چند ساعت را در بازار بزرگ استانبول بگذرانید.

مجموعه کاملی از صنایع دستی ترکیه و همچنین صنایع دستی آسیای مرکزی و خاورمیانه در اینجا موجود استهمه چیز، از فرش‌های دستباف ترکی عتیقه و جواهرات طلا دست‌ساز طلا گرفته در اینجا موجود استاین بازار یک مکان عالی برای انجام یک خرید کلی استبسیاری از مغازه‌هایی که در خیابان‌های اصلی قرار گرفته‌اند، قیمت‌های ارزانی دارند.

۱۰بازار ادویه مصری

این یک فروشگاه برای مسافرانی است که می‌خواهند طعم ترکیه را با خودشان به خانه ببرندبیش از ۸۰ مغازه در اینجا انواع ادویه ترشی‌جات، میوه‌های خشک، آجیل، محصولات غذایی تخصصی ترکی، دمنوش‌ و خوراکی‌های شیرین محلی می‌‌فروشندبرای تهیه ادویه‌جات غذاهای ترکی مانند سماق و فلفل حلب، عسل ترکی و تست مزه آنها به اینجا بیاییدبعد از پرواز استانبول، سعی کنید صبح از این بازار بازدید کنید، چراکه از ظهر تا عصر خیلی شلوغ می‌شود.

۱۱بازار علی محدین حاجی بکر

برای کسانی که به دلیل چشیدن طعم شیرینی‌های مخصوص به استانبول سفر می‌کنند، این بازار بهترین مکان استاز مغازه‌های قنادی دیدن کنید و نوشیدنی خود را با لوکوم ترکی بنوشید.

جای تعجب نیست که انبوهی از مغازه‌های وسوسه‌انگیز در این بازار وجود داردلوکوم و بسیاری دیگر از شیرینی‌های سنتی ترکیه هدایایی عالی به عنوان سوغات هستنداز دیگر شیرینی‌های سنتی که می‌توانید در اینجا تهیه کنید، بادام قندی و شیرینی تاهینی استشما می توانید با رزرو هتل در استانبول در نزدیکی این بازار اقامت داشته باشید.

حراجی های استانبول کجاست؟2

۱۲بازار کادیکوی

یکی از برترین نقاط استانبول برای خرید محصولات محلی، بازار Kadıköy استاین بازار از دوشنبه تا جمعه فعال است و یک مرکز تجاری پر جنب‌وجوش و پرهیاهو است.

با انبوهی از غرفه‌های فروش غذاهای دریایی تازه، گیاهان، سبزیجات و میوه‌ها، بازاری هیجان‌انگیز استاین منطقه همچنین مکانی عالی برای تهیه صابون‌ها و محصولات مراقبت از پوست استاین محصولات شامل روغن زیتون، روغن های گیاهی، و پمادها و برس‌های حمام ترکی سنتی و اسفنج‌های لایه‌بردار است.

این بازار در سمت آسیایی استانبول درست پشت ترمینال کشتی کادیکوی قرار داردقشنگ‌ترین وسیله حمل‌ونقل برای رسیدن به اینجا کشتی است، اگرچه می توانید مترو هم سوار شوید.

۱۳بازار زنان

در منطقه فاتح، بازار زنان مکان خوبی برای خرید مواد غذایی استدر این خیابان قصابی‌ها، کباب‌فروشی‌ها و غرفه‌های محصولات تازه متعددی وجود دارند.

بیشتر محصولات در این بازار تازه هستنداکثر تاجران اینجا در اصل اهل جنوب شرقی ترکیه هستندسبک غذاخوری رستوران‌های این بازار که غذاهای کباب جنوب شرقی ارائه می‌کنند، این موضوع را منعکس می‌کنندحتماً زمان بازدید خود را از این بازار طوری تعیین کنید تا بتوانید برای ناهار اینجا باشید.

کلام آخر

استانبول به عنوان یکی از برجسته‌ترین مقاصد گردشگری استاین شهر برای همه سنین و سلیقه‌ها ایده‌آل استهمچنین علاقمندان به خرید، عاشق استانبول هستنداین شهر بزرگ دارای مراکز تجاری و بازارهای سنتی متعددی است که بسیار مشهور هستندبیش از دویست بازار و حراجی در سراسر شهر برای علاقه‌مندان به کالاهای ارزان‌تر وجود دارنددر این مقاله از سفرمارکت سعی کردیم برخی از مهم‌ترین حراجی‌های شهر استانبول را به شما معرفی کنیمامیدواریم این راهنمای استانبول گردی برای شما مفید باشد.