مطمئنا تا کنون با مقالات و مطالب بسیار زیادی در ارتباط با نحوه کسب سود از بازار ارزهای دیجیتالی مواجه شده‌اید و چنین تصور می‌کنید که هدف اولیه و اصلی ابداع و انتشار رمزارزهای اولیه نیز ایجاد چنین بازاری برای کسب سود و ترید بوده است؛ اما جالب است بدانید که چنین تصوری درست نبوده و یکی از اهداف اولیه شکل‌گیری ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین، جایگزینی آن با ارزهای فیات و پول دولتی نظیر دلار، پوند، یورو و سایر پول‌های رایج بوده است و بعدها به دلیل افزایش تعداد رمزارزها و ایجاد نوسانات قیمتی، بستری برای معامله و موج سواری بر روی این نوسانات قیمتی فراهم گردید و ارزهای دیجیتالی از هدف اولیه و اصلی خویش (که جایگزینی با ارزهای متمرکز و حکومتی بود) دور افتادند؛ اما چند صباحی است که این روند تغییر یافته و دامنه کاربرد فناوری‌های بلاک چینی توسعه یافته و به کارهای روزمره ما انسان‌ها نیز سرایت کرده است و امروزه می‌توان با کمک ارزهای دیجیتالی به خرید بلیط هواپیما اقدام کرد. فراهم شدن چنین امکانی برای کاربران ایرانی که به دلیل وجود تحریم‌های مالی در حواله ارزی با مشکلات متعددی مواجه هستند بسیار مفید فایده خواهد بود، با توجه به اهمیت این مسئله ما در این مطلب قصد داریم در ارتباط با نحوه خرید بلیط هواپیما با ارز دیجیتال، صحبت کنیم؛ بنابراین، اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

saadatrent

استفاده از ارزهای دیجیتالی در سفر

امروزه ارزهای دیجیتالی بخش قابل توجهی از مراودات تجاری دنیای مالی را به خود اختصاص داده‌اند و به همین علت حوزه‌های مختلف را تحت سیطره خویش درآورده‌اند و سفر و خرید بلیط هواپیما با ارزهای دیجیتال نیز یکی از این حوزه‌ها است که اخیرا رونق جالب توجهی پیدا کرده است. احتمالا با بررسی روند قیمتی یک ارز دیجیتال و دیدن نوسانات قیمتی آن چنین تصور کنید که در شبی با ارزش یک واحد از ارز دیجیتالی می‌توانید یک بلیط هواپیما فرست کلاس و اتاقی در یک هتل پنج ستاره رزرو کنید و این در حالی است که فردا و در پی انتشار خبری (همچون خبر ورشکستگی صرافی FTX) به یک باره ارزش ارز دیجیتال شما افت کرده و قیمت یک واحد از آن حتی کفاف خرج صبحانه شما را هم ندهد.

اما در این بین جالب است بدانید که در دنیای رمزارزها، نوعی ارز دیجیتال وجود دارد که در دسته استیبل کوین‌ها قرار می‌گیرند و همواره دارای قیمت ثابتی هستند و رمزارز تتر را می‌توان از مهم‌ترین استیبل کوین‌ها به شمار آورد. قیمت هر واحد از رمزارز تتر، همواره برابر با ۱ دلار آمریکا است و شما با خرید تتر گویی اقدام به خرید دلار می‌کنید و همین ثبات قیمتی می‌تواند این اطمینان خاطر را برای شما فراهم آورد که در هر شرایطی می‌توانید از این رمزارز برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل استفاده نمایید. امروزه بسیاری از شرکت‌های توریستی معتبر همچون Travala، Bobby Hotel و غیره روش پرداخت هزینه به وسیله ارزهای دیجیتالی را به رسمیت شناخته‌اند و این روش پرداخت به قدری در میان کاربران این شرکت‌ها محبوب شده است که در سال ۲۰۲۱ حدودا ۷۰% پرداختی‌های مشتریان با استفاده از این روش بوده است.

خرید بلیط هواپیما با ارز دیجیتال چگونه است؟1

استفاده از ارز دیجیتال در سفرهای خارجی

در حال حاضر خطوط هواپیمایی بسیاری از روش پرداخت ارز دیجیتال استفاده می‌نمایند و خط هوایی airBaltic را می‌توان اولین خط هوایی پیشگام در این زمینه دانست و پس از آن نیز LOT Polish Airline بود که بیت کوین را به عنوان یکی از روش‌های پرداخت هزینه مورد پشتیبانی قرار داد. ناگفته نماند فناوری بلاک چین به خطوط هوایی ایران نیز سرایت کرده است و براساس اخباری که اخیرا منتشر شده است شرکت هواپیمایی هما با انعقاد قراردادی با یک شرکت داخلی به دنبال طراحی توکن کریپتوکارنسی ویژه‌ای برای خرید بلیط هواپیما است.

اگر ساکن آمریکا هستید جالب است بدانید که آژانس‌های مسافرتی متعددی در حال حاضر از روش پرداخت با ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند و یکی از آژانس‌های مسافرتی آنلاین آمریکایی که فعالیت خود را در سال ۱۹۸۹ آغاز کرده است، چیپ ایر نام دارد که به صورت کاملا فعال و پیشگام در حوزه رمزارز‌ها عمل کرده است و در سال ۲۰۱۳ اولین آژانس مسافرتی بود که از بیت کوین به عنوان روشی پرداخت برای رزرو بلیط هواپیما استفاده کرد.

مزایای استفاده از ارز دیجیتال در سفرها

علاوه بر آن که خرید ارز دیجیتال و استفاده از آن سبب سهولت دریافت خدمات مسافرتی شده است، این روش پرداخت برای اتباع کشور ایران مزایای دیگری را نیز در پی داشته است. در شرایطی که آثار تحریم‌های مالی بر تمامی فعالیت‌های روزمره ما ایرانی‌ها سایه انداخته است و کاربران ایرانی نمی‌توانند در سیستم‌های پرداخت بین‌المللی همچون پی‌پال برای پرداخت‌های خویش کمک بگیرند، مسلما فراهم شدن بستری فرعی برای انجام پرداخت‌ها می‌تواند کمک خوبی برای ما باشد.

امروزه غالب هتل‌ها، شرکت‌های هواپیمایی معتبر، رستوران‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از روش پرداخت به وسیله ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می‌کنند و این روش را می‌توان یکی از مطمئن‌ترین روش‌های پرداخت برای مسافران ایرانی تلقی کرد که دارای امنیت خوبی است و از آن جایی که این رمزارزها دیجیتالی هستند، خطراتی که در زمینه نگهداری پول‌های فیزیکی دارد (همچون گم شدن یا سرقت) سرمایه شما را تهدید نخواهد کرد و حتی در بسیاری از کشورها خودپردازهای ویژه‌ای تعبیه شده است تا در صورتی که نیاز به پول نقد دارید به راحتی بتوانید بدون مراجعه به صرافی، ارز دیجیتال خود را فروخته و به پول نقد تبدیل کنید. طبیعتا با مطالعه موارد گفته شده با مزایای این روش پرداختی آشنا شده‌اید؛ اما سوالی که در این زمینه ممکن است ذهن شما را به خود مشغول سازد، در ارتباط با مشروعیت و قانونی بودن این روش پرداختی خواهد بود. در پاسخ به این دغدغه نیز باید بگوییم که غالب کشورها ترید و معامله رمزارزها را به رسمیت شناخته و نسبت به آن نظر مساعدی را ابراز کرده‌اند و در کشور ما نیز از سال ۱۳۹۸ به بعد، با به رسمیت شناختن فعالیت و ترید رمزارزی از سوی نظام قانون‌گذاری ایران، خرید ارز دیجیتال شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

بهترین روش خرید ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی

خرید بلیط هواپیما با ارز دیجیتال چگونه است؟2

اگر در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال فعال باشید، مطمئنا تا کنون مطالب زیادی در ارتباط با مسدود شدن حساب کاربران ایرانی در صرافی‌های خارجی همچون بایننس مشاهده کرده‌اید. علت چنین مسدودی حساب کاربری و بلوکه شدن دارایی و سرمایه کاربران ایرانی در چنین صرافی‌هایی تبعیت آن‌ها از تحریم‌های مالی موجود علیه کشور ایران است. احتمالا با خواندن این مطلب، چنین تصور کنید که عملا امکان خرید بلیط هواپیما با ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی منتفی است؛ چراکه این کاربران در عمل امکان خرید ارز دیجیتال را ندارند ولی چنین تصوری درست نیست.

همان طور که گفته شده مرجع قانون‌گذاری ایران نسبت به معاملات رمزارزی نظر مساعدی داشته و به همین علت صرافی‌های معتبر بزرگی همچون صرافی اوکی اکسچنج که دارای سابقه فعالیت تخصصی چند ساله در زمینه خرید و فروش رمزارز هستند به کمک کاربران ایرانی آمده‌اند. احتمالا با مشاهده لیست ارزهای دیجیتال مورد پشتیبانی صرافی اوکی اکسچنج متوجه قدرت و امنیت این صرافی خواهید شد و دقیقا بخاطر همین امن بودن، دریافت کارمزد حداقلی، داشتن تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته، تنوع ارز دیجیتال موجود در این صرافی و ویژگی‌های کم‌نظیر دیگر آن است که توانسته در میان تریدرهای ایرانی خوش بدرخشد و میلیون‌ها معامله‌گر ارز دیجیتال را به سمت وب‌سایت خویش جذب نماید.

داشتن تجربه سفری راحت با خرید بلیط هواپیما به کمک رمزارزها

همان طور که در مطالب بالا مشاهده کردید، امروزه استفاده از ارزهای دیجیتالی همچون تتر، بیت کوین، اتریوم و غیره در زمینه خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و سایر احتیاجات ضروری سفر مورد استفاده قرار می‌گیرند و با توجه به مزایای کم‌نظیر آن‌ها، غالب مسافران در حال حاضر از این روش پرداختی در آژانس‌های مسافرتی معتبر بین‌المللی استفاده می‌نمایند. آژانس‌های مسافرتی کشور ایران و خطوط هوایی کشورمان نیز از این قافله عقب نمانده و براساس اخبار منتشر شده در حال آماده کردن توکن‌های ویژه برای ورود به دنیای کریپتوکارنسی هستند؛ اما مسلما وجود تحریم‌ها می‌تواند مانع اساسی بر سر راه مسافران ایرانی برای خرید ارز دیجیتال محسوب گردد، مشکلی که با سر برآوردن صرافی‌های معتبر ایرانی همچون اوکی اکسچنج تا حد قابل توجهی برطرف شده است. بنابراین، اگر شما هم جز آن دسته از مسافرانی هستید که به دنبال خرید تتر یا سایر ارزهای دیجیتالی از منبعی معتبر هستید، توصیه ما به شما این است که حتما به مجموعه کاملا ایرانی صرافی اوکی اکسچنج که هیچ کدام از تحریم‌های بین‌المللی در آن تاثیر ندارد، سر زده و از خدمات منحصربه‌فرد آن‌ها در خرید ارز دیجیتال بهره ببرید.