تهران به عنوان پایتخت ایران پر از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری است. بسیاری از جاذبه‌ها شامل مکان‌های دیدنی تاریخی مربوط به دوره‌های گذشته می‌شود؛ در مقابل خیلی از مکان‌های دیدنی و تفریحی این کلان‌ شهر شامل جاذبه‌های مدرن و امروزی است که بازدید از آن‌ها در برنامه اکثر گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد. یکی از این جاذبه‌ها که اتفاقا طرفداران زیادی هم در میان گردشگران دارد، دلفیناریوم برج میلاد است؛ یک استخر وسیع با دلفین‌ها و شیر دریایی دوست‌داشتنی! می‌توان گفت برای شهری مثل تهران محدودیت جغرافیایی بی‌معنی است و می‌شود حتی جاذبه‌هایی را که مربوط به نقاط ساحلی است به دل این شهر آورد و علاقه‌مندان را به خود جذب کرد. در ادامه برای آشنایی با این مکان تفریحی تهران با سفرزون همراه شوید.

saadatrent

آشنایی با دلفیناریوم برج میلاد

شاید به ندرت کسی پیدا شود که گذرش به تهران افتاده باشد و برج میلاد را ندیده باشد. یکی از مرتفع‌ترین برج‌های جهان که تقریبا از هر نقطه شهر می‌توان عظمتش را مشاهده کرد، برج میلاد است. این برج در ضمن مرکز وسیعی است که بسیاری از امکانات تفریحی و گردشگری متنوع را در دل خود جای داده است. از رستوران و سینما گرفته تا گالری‌های هنری و مراکز خرید. در میان این امکانات تفریحی دلفیناریوم برج میلاد از جایگاه ویژه‌ای در میان بازدیدکنندگان این برج برخوردار است. حیف است به برج میلاد بروید و سری به این دلفیناریوم زیبا نزنید. این مکان تفریحی در مساحتی حدود سه هزار و ۲۰۰ متر و بر خلاف سایر دلفیناریوم‌های جهان در یک مکان غیر ساحلی واقع شده است. قرار داشتن در برج میلاد همچنین این دلفیناریوم را به مرتفع‌‌ترین دلفیناریوم جهان تبدیل کرده است.

دلفیناریوم برج میلاد
دلفیناریوم برج میلاد

ظرفیت دلفیناریوم برج میلاد هزار و ۲۰۰ نفر است. همانطور که می‌دانید دلفیناریوم‌ها به این دلیل در کنار سواحل احداث می‌شوند که نگهداری حیوانات دریایی مانند دلفین و شیر دریایی، در آبی جز آب دریا و اقیانوس غیرممکن است. از این رو آب استخر دلفیناریوم با تجهیزات پیشرفته شبیه‌سازی شده و تبدیل به آب اقیانوس‌ می‌شود تا دلفین‌ها و شیرهای دریایی بتوانند در آن زندگی کنند. ظرفیت این دلفیناریوم سه هزار متر مکعب است و در آن دو دلفین و یک شیر دریایی نگهداری می‌شود. نام دلفین‌ها آلفا و کاسیا و نام شیر دریایی بوریس است. شما در این‌ استخر شاهد حرکات جذاب و بامزه این دلفین‌ها و کلی تفریحات دیگر خواهید بود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

دلفیناریوم برج میلاد
دلفیناریوم برج میلاد

تفریح در دلفیناریوم برج میلاد

کافی است در صفحات مجازی نگاهی به نظرات کسانی که از این دلفیناریوم دیدن کرده‌اند بیندازید. قریب به اتفاق آن‌ها از این مکان تفریحی به‌عنوان تجربه‌ای جذاب و بکر یاد کرده‌اند که هرگز از خاطرشان نخواهد رفت. جذاب‌ترین بخش ماجرا وقتی است که این دلفین‌ها با راهنمایی مربیان حرفه‌ای خود اقدام به انجام حرکات آکروباتیک می‌کنند. لحظاتی نفس‌گیر و پر از هیجان. با هر پرش از آب تا ارتفاع پنج متری، شوری در میان تماشاگران به پا می‌خیزد. پرش از درون حلقه و انجام هماهنگ حرکات آکروباتیک از دیگر توانایی‌های جذاب این دلفین‌ها است.

دلفیناریوم برج میلاد
دلفیناریوم برج میلاد

شما همچنین می‌توانید این دلفین‌ها و شیر دریایی را از نزدیک لمس کنید و حتی در کنار آن‌ها شنا کنید. کافی است وسایل و لباس مخصوص شنا همراه خود داشته باشید و با هدایت مربی ۲۰ دقیقه فوق‌العاده در کنار این حیوانات دوست‌داشتنی بگذرانید. علاوه‌بر این، شنا در این آب‌ها خاصیت درمانی نیز دارد و به‌ویژه برای بیماران مبتلا به اوتیسم مفید بوده و باعث ترشح هورمون‌های آرام‌بخش در بدن می‌شود. لازم به ذکر است شنا در کنار این حیوانات برای پسران بالای ۳ سال و دختران ۳ تا ۸ سال مجاز است.

دلفیناریوم

از دیگر جذابیت‌های این دلفیناریوم  نقاشی کشیدن دلفین‌ها است. دلفین بعد از انسان باهوش‌ترین موجود زنده روی زمین است و به‌خاطر همین بهره هوشی بالا، قادر است نقاشی‌های بسیار جالبی بکشد. جالب اینجا است که در پایان بازدید ، این نقاشی‌ها به مزایده گذاشته می‌شوند و عواید حاصل از فروش آن به موسسات خیریه اهدا می‌شود. هنر این موجودات خواستنی به نقاشی و حرکات آکروباتیک ختم نمی‌شود؛ این موجودات باهوش توانایی نواختن سازدهنی دارند! شما می‌توانید از نزدیک شاهد هنرنمایی دلفین‌ها و شیر دریایی باشید.

دلفیناریوم برج میلاد

اگر مایل باشید می‌توانید در کنار این موجودات بامزه عکس یادگاری بگیرید و تجربه جذاب خود را برای همیشه در آلبوم خاطرات خود ثبت کنید.

دلفیناریوم

اطلاعات بازدید از دلفیناریوم برج میلاد

ساعت بازدید: سانس‌های اصلی دلفیناریوم در ساعت‌های ۱۱، ۱۷ و ۲۱ است.

علاوه‌بر این در روزهای مختلف هفته سانس‌های ویژه‌ای نیز در ساعاتی به جز ساعت‌های ثابت برای علاقه‌مندان در نظر گرفته می‌شود.

برای اطلاع از این سانس‌ها می‌توانید به سایت دلفیناریوم برج میلاد مراجعه کنید.

قیمت بلیت و نحوه رزرو: قیمت بلیط این مجموعه در حال حاضر ۶۶ هزار تومان است.

البته از طریق سایت خود دلفیناریوم و سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات تخفیف می‌توانید بلیط‌هایی با تخفیف ۵۰ درصد و یا حتی بیشتر تهیه کنید. با یک جستجوی ساده اینترنتی به این سایت‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد. رزرو بلیط نیز به آسانی و از خود سایت خود دلفیناریوم امکان‌پذیر است.

آدرس : تهران، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنار گذر اختصاصی برج میلاد

دلفیناریوم برج میلاد
دلفیناریوم

دسترسی به دلفیناریوم برج میلاد:

اگر قصد دارید با وسیله شخصی به دلفیناریوم بروید از سه مسیر زیر می‌توانید اقدام کنید:

۱- بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنار گذر اختصاصی برج میلاد

۲- بزرگراه حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران، ورودی اختصاصی برج میلاد

۳- بزرگراه همت شرق، خروجی بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری جنوب، پل کابلی اختصاصی برج میلاد

اگر قصد دارید با اتوبوس یا تاکسی به این مکان بروید ابتدا باید از طریق پایانه‌های اصلی تهران مانند: آزادی، صادقیه، تجریش و … خود را به بزرگراه همت و بیمارستان میلاد برسانید. در آنجا با تاکسی به گیت ورودی برج میلاد رفته، در نهایت با یک پیاده‌روی ۳۰۰ متری به ابتدای محوطه برج خواهید ‌رسید و با کمک تابلوهای راهنما می‌توانید خود را به دلفیناریوم برسانید.

تلفن تماس:

۰۲۱-۸۸۶۲۳۶۵۰

۰۲۱-۴۴۱۶۲۸۲۸

۰۹۰۳-۲۳۶۷۰۶۰

آدرس سایت : www.dolphintehran.com

صفحه اینستاگرام : dolphintehran@

دلفیناریوم

موقعیت دلفیناریوم برج میلاد روی نقشه گوگل

خب سفرزونی‌های عزیز، شما هم می‌توانید تجربه خود از بازدید از دلفیناریوم برج میلاد را با ما در میان بگذارید. چه چیز برای شما در این مکان تفریحی جالب توجه بود؟


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های تهران کلیک کنید.