طبیعت‌گردی برای علاقمندان به طبیعت تنها منحصر به کوه، دریا، جنگل و کویر نمی‌شود. بسیاری از افراد عاشق دنیای زیر آب هستند. شاید جالب باشد بدانید که در ایران نیز تونل های آکواریومی وجود دارد که می‌‌‌‌‌‌‌توانید از تماشای آنها لذت ببرید. در این گزارش به معرفی تونل های آکواریومی ایران می پردازیم.

saadatrent

آکواریوم بندر انزلی؛ بزرگترین تونل آکواریوم ایران

این آکواریوم فانتستیک نام دارد و بزرگترین آکواریوم ایران محسوب می‌شود. این آکواریوم به صورت یک تونل سخته شده است و تکنولوژی ساخت آن بسیار مدرن و پیشرفته است. اگرچه ساخت تونل‌های آکواریومی بسیار سخت و هزینه‌بر است اما محبوب ترین نوع آکواریوم ها نیز همین آکورایوم های تونلی هستند.

زیبایی شنا کردن موجودات دریایی درست بالای سر شما این حس را به بیننده القا می کند که انگار در کف اقیانوس در حال قدم‌زدن است.

آکواریوم بندر انزلی

مساحت آکواریوم بندر انزلی حدود ۱۰ هزار متر است و دارای بخش های مختلفی است که از آن جمله می‌توان به بخش تونلی، استوانه‌ای، دیواری و حوضچه‌ها اشاره کرد. بیش از ۲۰۰ گونه ماهی و انواع آبزیان دریایی در این آکواریوم وجود دارد و یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری منطقه انزلی محسوب می شود.

در آکواریوم تونلی انزلی امکانات تفریحی بسیاری برای گردشگران در نظر گرفته شده است که از آن میان می‌توان به سالن بولینگ، سالن بیلیارد، آمفی تئاتر، رستوران و کافی‌شاپ، سوئیت‌های اقامتی، بخش‌های مربوط به پرندگان و خزندگان اشاره کرد. این مجموعه در جاده‌ زیبا کنار، منطقه آزاد انزلی، فاز تجارت و گردشگری قرار گرفته است. با اجاره ویلا جهت اقامت راحت تر در این منطقه می‌توانید یک سفر به یادماندنی و دل‌انگیز را تجربه کنید.

آکواریوم اصفهان؛ زیباترین آکواریوم ایران

اصفهان خود یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران است، با این وجود یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر تاریخی آکواریوم تونلی آن است. این آکواریوم در پارک ناژوان که یکی از زیباترین پارک‌های اصفهان است قرار گرفته است.

این آکواریوم در سال ۱۳۹۴ افتتاح شده است. مساحت آن حدود ۴ هزار متر مربع است که در ارتفاع ۷ متری زیرزمین احداث شده است. در این آکواریوم بیش از ۳۰۰ گونه ماهی و آبزی از ۵ قاره دنیا جهت نمایش وجود دارد. حدود ۱۰۰ گونه از این آبزیان از جمله نادرترین گونه‌های آبزی در دنیا هستند.

طراحی زیبا و منحصر به فرد این آکواریوم باعث می‌شود که حس پیاده روی در اقیانوس تاریک را داشته باشید. مسیر بازدید با کمک تابلوهای راهنما مشخص شده است. آکواریوم‌های دیواری، کپسولی و تونل آکواریوم و حوضچه‌ها بخش‌های مختلف این  جاذبه گردشگری را به خود اختصاص می‌دهند.

امکانات دیگری چون باغ پرندگان و خزندگان در این منطقه باعث می‌شود که علاقمندان به حیات وحش حسابی سرگرم باشند. ضمن این که امکاناتی چون رستوران، کافه و… نیز در این منطقه برای رفاه حال گردشگران وجود دارد که می‌توانید در طبیعت زیبای پارک ناژوان از آنها استفاده کنید.

آکواریوم کیش؛ یک آکواریوم طبیعی و زیبا

کیش معروف‌ترین منطقه تفریحی ایران است. در یک جزیره کوچک همه امکانات رفاهی و تفریحی برای گردشگران در نظر گرفته شده است که یکی از آنها آکواریوم کیش است. این آکواریوم همانند دیگر آکواریوم‌های ایران بزرگ نیست اما در حدود ۷۰ نوع ماهی ارزشمند در این آکواریوم حضور دارد.

این منطقه از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول با ۵۰هزار لیتر آب، به کوسه‌ها و ماهی‌های بزرگ تعلق دارد و بخش کوچکتر می‌توانید شاهد انواع ماهی‌های کمیاب آب شور و آب شیرین را مشاهده کنید. اگرچه کیش جزیره کوچکی است اما اقامت در یک محل مناسب با دسترسی آسان به همه مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری می‌تواند خاطره بهتری از سفر برای شما به جا بگذارد. با اجاره خانه در کیش می‌توانید علاوه بر یک اقامت دلچسب و راحت، با خیال راحت از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید.

آکواریوم تونلی کیش

آکواریوم مشهد؛ شهر دریایی برای علاقمندان به آبزیان

یکی دیگر از آکواریوم‌های دیدنی ایران، آکواریوم شهر دریایی در مشهد است. در مقایسه با آکواریوم‌هایی که معرفی کردیم این آکواریوم بسیار کوچک است، اما در کنار زیارت و سیاحت در مشهد می‌تواند گزینه خوبی برای علاقمندان به جانوران دریایی باشد.

در این آکواریوم انواع موجودات دریای شامل انواع مختلف خرچنگ، صدف، هشت‌پا، ماهی‌های آب‌شور و آب‌ شیرین وجود دارد. برای دسترسی آسان تر به مناطق گردشگری مشهد شما می‌توانید با اجاره روزانه خانه در مشهد، یک اقامت با هزینه‌های کنترل شده، آرام و بدون دردسری را تجربه کنید.